Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:02 uur
Precies de reden dat ik dat al maanden zeg; De saaiste ploeg van het EK zijn Griekenland en Spanje. Zonder spits voetballen, hou toch op.
0
Jocharo-T
geplaatst: 24 juni 2012, 12:21 uur
Fantastisch het positiespel van Spanje. Dat de wedstrijd gisteren ontzettend saai was lag meer aan Frankrijk. Die gasten leken er echt geen zin in te hebben en Spanje speelde daardoor rustig zijn spelletje. Iedereen die ook maar een beetje van voetbal houdt, moet toch ontzettend kunnen genieten van het geniale positiespel van de Spanjaarden.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:22 uur
@Deren en de rest: Wat een onzin zeg. Alle matchen van Spanje in de groepsfase waren een genot om naar te kijken. Dat Frankrijk een kutploeg is hebben zij ook niet in de hand.
Op het einde van de groepsfase was Spanje ook de ploeg met:
- Meeste goals
- Meeste acties in het penaltygebied vd tegenstander
- Meeste schoten op doel
- Minste doelpunten tegen
Maw: ze domineren de concurrentie. Spanning? Nee, daar zijn ze momenteel nog altijd te goed voor (wellicht veroorzaakt dit al die ontzettend gefrustreerde reacties). Technisch en tactisch een genot om naar te kijken? Absoluut.
Jocharo-T snapt het ook
- Meeste goals
- Meeste schoten op doel
Maw: ze domineren de concurrentie. Spanning? Nee, daar zijn ze momenteel nog altijd te goed voor (wellicht veroorzaakt dit al die ontzettend gefrustreerde reacties). Technisch en tactisch een genot om naar te kijken? Absoluut.
Jocharo-T snapt het ook

0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:27 uur
Deren Bliksem schreef:
Precies de reden dat ik dat al maanden zeg; De saaiste ploeg van het EK zijn Griekenland en Spanje. Zonder spits voetballen, hou toch op.
*kuch Nederlands elftal*
0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:37 uur
Heren FlyLo en Jocharo-T, last van een gevalletje liefde maakt blind?
Als verslaggevers rond de 60e minuut aan gaan geven te snakken naar het affluiten door de scheidsrechter kun je wel ongeveer aanvoelen hoe de wedstrijd wordt ervaren.
Dat Spanje oppermachtig was, hoor je mij niet ontkennen. Maar daarom kan de wedstrijd op zich nog wel een zware k*t wedstrijd zijn. VI, Studio Voetbal, de ARD, de BBC en waar ik ook naar zapte, ze waren het eens: niet om aan te zien. Als Belg moet je even de Teletekst van de VRT op na slaan.
De Duitsers gaan er steeds meer in geloven en ze beginnen ook te denken dat ze recht hebben op uitbetalen van sportieve rente, met al die miljarden euro's die ze naar Zuid-Europa pompen.
Ik kan ze geen eens ongelijk geven...
Als verslaggevers rond de 60e minuut aan gaan geven te snakken naar het affluiten door de scheidsrechter kun je wel ongeveer aanvoelen hoe de wedstrijd wordt ervaren.
Dat Spanje oppermachtig was, hoor je mij niet ontkennen. Maar daarom kan de wedstrijd op zich nog wel een zware k*t wedstrijd zijn. VI, Studio Voetbal, de ARD, de BBC en waar ik ook naar zapte, ze waren het eens: niet om aan te zien. Als Belg moet je even de Teletekst van de VRT op na slaan.
De Duitsers gaan er steeds meer in geloven en ze beginnen ook te denken dat ze recht hebben op uitbetalen van sportieve rente, met al die miljarden euro's die ze naar Zuid-Europa pompen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 24 juni 2012, 12:41 uur
Ik helemaal nergens gezegd dat het een fantastische wedstrijd was. Heb alleen aangegeven dat ik dat meer wijdt aan het spel van Frankrijk.
Jocharo-T schreef:
Dat de wedstrijd gisteren ontzettend saai was lag meer aan Frankrijk. Die gasten leken er echt geen zin in te hebben en Spanje speelde daardoor rustig zijn spelletje.
Dat de wedstrijd gisteren ontzettend saai was lag meer aan Frankrijk. Die gasten leken er echt geen zin in te hebben en Spanje speelde daardoor rustig zijn spelletje.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:53 uur
musician schreef:
Nu moet je mij eens haarfijn uitleggen hoe je van deze vaststelling tot de conclusie komt dat Spanje een saaie kutploeg is.
Politiek en voetbal hebben geen zak met elkaar te maken. Ik zou je ook eens aanraden de schuld per capita te vergelijken van pakweg Griekenland, Spanje, Portugal en de VS. Zet er voor de lol ook nog maar België en Nederland bij. En nu we toch bezig zijn: bekijk ook de verhouding tussen schuld en BBP van die landen.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 12:59 uur
Wedstrijd niet gezien. Ik vind het de eigen schuld van Frankrijk dat ze Spanje treffen, door van Zweden te verliezen. Het toernooi is een beetje jammerlijk door elkaar geschud, Spanje ontmoet nu de geschikte finalisten in de kwart- en halve finale. Duitsland was op basis van de wedstrijd tegen Portugal niet helemaal terecht poulewinnar en heeft dus ook een relatief makkelijke weg naar de finale. Ik hoop maar dat ze daar niet toevallig een goede dag hebben,
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juni 2012, 13:04 uur
musician schreef:
De wedstrijd van gisteravond kun je inderdaad onmogelijk goed praten. Oersaai, stomvervelend gewoon. En dan met het vingertje naar Frankrijk wijzen. Dat is precies de instelling waar ik het gisteren over had. Ik zie nog liever tien Grieken in het doel liggen dan het Spanje van gisteren.

Op ZenTV gebeurt nog meer en dat is tenminste niet zo ergerlijk...
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:17 uur
Ach, ik geef Spanje groot gelijk. Een 1-0 over de streep trekken is ook een kwaliteit die lang niet alle teams gegeven is.
Het zal er qua kijkplezier ook wel niet op vooruit gaan, met nog toernooien in Rusland en Qatar in het vooruitzicht. Dat zijn nog warmere oorden.
Hopen dat Italie - Engeland iets beter wordt. Ik hoop dat Balotelli gaat schitteren.
Het zal er qua kijkplezier ook wel niet op vooruit gaan, met nog toernooien in Rusland en Qatar in het vooruitzicht. Dat zijn nog warmere oorden.
Hopen dat Italie - Engeland iets beter wordt. Ik hoop dat Balotelli gaat schitteren.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:24 uur
Als Balotelli gaat schitteren kun je lachen, dan is hij niet meer te houden(dan bedoel ik meer voor zichzelf en de media) 

0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:28 uur
Stijn_Slayer schreef:
De wedstrijd van gisteravond kun je inderdaad onmogelijk goed praten. Oersaai, stomvervelend gewoon. En dan met het vingertje naar Frankrijk wijzen. Dat is precies de instelling waar ik het gisteren over had. Ik zie nog liever tien Grieken in het doel liggen dan het Spanje van gisteren.

(quote)

Tja wat ik eerder al opmerkte en op een foto van de training van Balotelli gebeurt nog meer.
Natuurlijk was Frankrijk een drama, maar Spanje mag als regerend kamioen dan ook wel wat meer laten zien tegen zo iets matigs (betalende Spaanse fans ver van huis, weet je wel ).
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:28 uur
@Timo:
Dat zal wel, maar ik zou het ook wel mooi vinden als hij lui die dit soort teksten verzinnen stil krijgt:
Twitter / MisterGed: This is truly shocking. Sa
Met het Engels team verder heb ik niet veel. Mooie spelers, maar totaal geen idee of organisatie.
Dat zal wel, maar ik zou het ook wel mooi vinden als hij lui die dit soort teksten verzinnen stil krijgt:
Met het Engels team verder heb ik niet veel. Mooie spelers, maar totaal geen idee of organisatie.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:39 uur
Dat moet je toch niet per se als een racistische belediging opvatten? Ik vind het eigenlijk net een leuke woordspeling (het is ook gewoon een echt Engels spreekwoord) op die hele racisme-hetze.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:41 uur
Zoals Spanje gisteren die 1-0 vasthield vind ik grote klasse. Vaak zie je een team dat een kleine voorsprong verdedigt volkomen in paniek raken, waardoor de tegenstander volkomen onnodig weer in het zadel wordt geholpen. Wat Spanje doet is misschien minder leuk om naar te kijken, maar ze voeren het wel goed uit.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:06 uur
FlyLo schreef:
@Deren en de rest: Wat een onzin zeg. Alle matchen van Spanje in de groepsfase waren een genot om naar te kijken. Dat Frankrijk een kutploeg is hebben zij ook niet in de hand.
- Meeste goals
- Meeste schoten op doel
Jocharo-T snapt het ook
- Meeste goals
- Meeste schoten op doel
Jocharo-T snapt het ook

Hoe kan je eigen mening nou onzin zijn? Of is alles waar jij anders over denkt, onzin? Of zijt gij Het Nieuw Orakel?
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:07 uur
herman schreef:
@Timo:
@Timo:
Jammer dat ze zijn naam verkeerd spellen.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:14 uur
FlyLo schreef:
Nu moet je mij eens haarfijn uitleggen hoe je van deze vaststelling tot de conclusie komt dat Spanje een saaie kutploeg is.
Heb ik dat geschreven? Ik schrijf alleen dat de wedstrijd van gisteravond een k*twedstrijd was. En ongeacht je voorkeur mag je ook als aanhanger van het Spaanse Voetbal dat best constateren. Want als dit het gangbare niveau zou zijn (wat niet zo is) dan zou de belangstelling voor het Spaanse voetbal snel tanende zijn.
Overigens lag het niet alleen aan Spanje, de Fransen waren de grootste boosdoeners.
Politiek en voetbal hebben geen zak met elkaar te maken. Ik zou je ook eens aanraden de schuld per capita te vergelijken van pakweg Griekenland, Spanje, Portugal en de VS. Zet er voor de lol ook nog maar België en Nederland bij. En nu we toch bezig zijn: bekijk ook de verhouding tussen schuld en BBP van die landen.
En ik maar denken dat onze zuiderburen enige humor zouden kunnen onderscheiden. Maar zeg iets over Duitsers en sportieve rente die zou moeten worden betaald op de gelden die naar ZuidEuropa worden gepompt en je krijgt gelijk een lesje economie.
Maar het is prima hoor. Het gaat overigens inderdaad geweldig met de Spaanse economie, de werkeloosheid en de schulden van Real en Barca. De Spaanse overheid krijgt de laagste rente op de kapitaalmarkt, dus hoog tijd dat er ook eens naar andere landen wordt gekeken.......
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:21 uur
kaztor schreef:
Het is toch werkelijk niet te geloven.
De Spanjaarden spelen op hun sufst, maar houden balbezit. Frankrijk staat erbij, kijkt ernaar en valt zowat in slaap en kijk: 1-0 voor Spanje!
Dat is zo ongeveer waar het voetbal om draait: balbezit hebben en scoren.Het is toch werkelijk niet te geloven.
De Spanjaarden spelen op hun sufst, maar houden balbezit. Frankrijk staat erbij, kijkt ernaar en valt zowat in slaap en kijk: 1-0 voor Spanje!
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:33 uur
Wie beweert er anders? Het enige dat gezegd wordt is dat een wedstrijd waarin de tegenstander zo matig is dar Spanje op 50% speelt en daarom de bal maar rustig rond tikt saai is om naar te kijken.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:35 uur
Wanneer kaztor zegt dat het werkelijk niet te geloven is dat Spanje op deze manier speelt komt het bij mij over alsof hij vindt dan Spanje wat fout doet.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:45 uur
Nou, met dit voetbal jagen ze uiteindelijk de mensen wel van de tribunes. En terecht dat ze wegblijven.
Zoals Jan Mulder al zei: bij zo'n wedstrijd loop je eens wat vaker naar het koffiezetapparaat en ga je uiteindelijk buiten een flink blokje omlopen.
Spanje zal uit een ander vaatje moeten tappen als ze Europees Kampioen willen worden. Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen maar dit voetbal gaat een keer worden afgestraft.
Zoals Jan Mulder al zei: bij zo'n wedstrijd loop je eens wat vaker naar het koffiezetapparaat en ga je uiteindelijk buiten een flink blokje omlopen.
Spanje zal uit een ander vaatje moeten tappen als ze Europees Kampioen willen worden. Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen maar dit voetbal gaat een keer worden afgestraft.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:50 uur
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:55 uur
musician schreef:
Nou, met dit voetbal jagen ze uiteindelijk de mensen wel van de tribunes. En terecht dat ze wegblijven.
Ik vind het toch heel vreemd dat hier dan Duitsland en Engeland als voorbeelden worden aangehaald van "hoe het wel moet". Duitsland - Portugal en Engeland - Frankrijk waren véél slechter én saaier dan Spanje - Frankrijk. Bovendien was dit de eerste "saaie" wedstrijd van Spanje, die van de groepsfase waren voor eender welke toeschouwer boeiend te noemen.
musician schreef:
Als ze zo blijven spelen (en de tegenstander blijft zich op deze manier aanpassen) worden ze met twee vingers in de neus kampioen.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 14:56 uur
musician schreef:
En jij denkt dat de Spanjaarden dit zelf niet weten? Er was gisteren gewoon niet meer nodig gezien de zeer matige tegenstand; nogal logisch dat ze het dan wel best vinden, waarom zou je je energie daaraan verspillen en risico gaan lopen? Iedereen weet dat het tegen Portugal (waarschijnlijk) andere koek wordt en dat ze dan op meer tegenstand kunnen gaan rekenen. En hoe wordt dit voetbal dan een keer afgestraft? Waarom zou dit voetbal überhaupt moeten worden afgestraft? Omdat ze het spel perfect uitvoeren?Spanje zal uit een ander vaatje moeten tappen als ze Europees Kampioen willen worden. Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen maar dit voetbal gaat een keer worden afgestraft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 juni 2012, 15:44 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dat is zo ongeveer waar het voetbal om draait: balbezit hebben en scoren. Bij Spanje draaide het gisteren alleen maar om balbezit. Dat goaltje volgt dan wel en zodra ze de buit binnen hebben, denken ze niet eens meer aan scoren. Ik vraag me af of die spelers nou met plezier op het veld staan. Waarschijnlijk waren ze zelf ook verbaasd dat ze uit een voorzet scoorden. Dat is nieuw voor ze, dat kennen ze daar niet.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:48 uur
Even iets heel anders: Niki Terpstra is weer eens goed bezig
Gesink lijkt ook precies op tijd in vorm te zijn 
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:49 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als je niet met plezier op het veld staat kun je het tikkie-takkie voetbal niet op die manier uitvoeren. Dat over die kopgoal is een opmerking die tot niets leidt.(quote)
Bij Spanje draaide het gisteren alleen maar om balbezit. Dat goaltje volgt dan wel en zodra ze de buit binnen hebben, denken ze niet eens meer aan scoren. Ik vraag me af of die spelers nou met plezier op het veld staan. Waarschijnlijk waren ze zelf ook verbaasd dat ze uit een voorzet scoorden. Dat is nieuw voor ze, dat kennen ze daar niet.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:56 uur
Zelfs al sta je niet met plezier op het veld, met 90 minuten is het weer voorbij. Er zijn mensen die hun hele leven met tegenzin werken. 
Overigens heeft Portugal 2 dagen meer rust. Ook niet enorm handig gepland eigenlijk.

Overigens heeft Portugal 2 dagen meer rust. Ook niet enorm handig gepland eigenlijk.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 16:22 uur
Teunnis schreef:
Even iets heel anders: Niki Terpstra is weer eens goed bezig
Terpstra is fantastisch inderdaad. Tuinen die Rabo's er weer in Even iets heel anders: Niki Terpstra is weer eens goed bezig

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.