Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2012, 01:35 uur
Dit is ook wel bizar:

http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/09RPw.png
En de keepers:

http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/092kC.png
Engeland leidt bij de keeper al enorm veel balveries.

http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/09RPw.png
En de keepers:

http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/092kC.png
Engeland leidt bij de keeper al enorm veel balveries.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 01:36 uur
Pirlo stelt zichzelf zo fragiel op. Als hij de bal heeft en iemand wil 'm afpakken dan lijkt het alsof 'ie de bal achterlaat en naar zijn moeder rent om uit te huilen omdat iemand zijn bal wou pikken in plaats van dat 'ie er wat aan doet. Maar wat kan die vent een bal op maat geven zeg.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 08:30 uur
Wat een heerlijke pot voetbal! En wat ben ik blij dat er nog iets als gerechtigheid bestaat in het voetbal.
Er was gisteren maar één land die de overwinning verdiende. Maar hoeveel kansen wil je hebben? Ik was nog heel even bang dat Italië de spreekwoordelijke deksel op de neus zou krijgen. Daarom keek ik op een gegeven moment wel uit naar de pingels, ik wist gewoon dat de Italianen dan door zouden gaan. Zelfs na de misser van Montolivo, de zwakste man aan kant van Italië, raakte ik niet in paniek. Want "wij" hebben Buffon. En uiteraard de maestro himself: Andrea Pirlo. Hem mogen ze van mij nu al uitroepen tot speler van het toernooi. Wat een klasse. Ongekend. Heerlijk dit. En nu tegen de Duitsers. Duitsland favoriet maar ze treffen nu eindelijk een echte tegenstander. Ik heb er wel vertrouwen in.
FORZA ITALIA !!
Er was gisteren maar één land die de overwinning verdiende. Maar hoeveel kansen wil je hebben? Ik was nog heel even bang dat Italië de spreekwoordelijke deksel op de neus zou krijgen. Daarom keek ik op een gegeven moment wel uit naar de pingels, ik wist gewoon dat de Italianen dan door zouden gaan. Zelfs na de misser van Montolivo, de zwakste man aan kant van Italië, raakte ik niet in paniek. Want "wij" hebben Buffon. En uiteraard de maestro himself: Andrea Pirlo. Hem mogen ze van mij nu al uitroepen tot speler van het toernooi. Wat een klasse. Ongekend. Heerlijk dit. En nu tegen de Duitsers. Duitsland favoriet maar ze treffen nu eindelijk een echte tegenstander. Ik heb er wel vertrouwen in.
FORZA ITALIA !!
0
geplaatst: 25 juni 2012, 09:21 uur
Teunnis schreef:
Wel jammer dat hij al zo oud is, nu zie je dat hij fysiek toch onderdoet voor de rest - zeker tegen Engeland. Een aantal keer werd hij wel heel makkelijk ingelopen en verloor hij de bal ook gemakkelijk als het duel een beetje op fysieke kracht aankwam.
Zo oud valt me eigenlijk nog best mee. Ik had hem ook ouder geschat maar hij is pas 33. Dat is nou ook niet bepaald in de bloei van z'n voetbalcarrière...Wel jammer dat hij al zo oud is, nu zie je dat hij fysiek toch onderdoet voor de rest - zeker tegen Engeland. Een aantal keer werd hij wel heel makkelijk ingelopen en verloor hij de bal ook gemakkelijk als het duel een beetje op fysieke kracht aankwam.
0
Jocharo-T
geplaatst: 25 juni 2012, 09:54 uur
Ik zag laats een foto van Pirlo in de VI. Het leek wel een man van rond de vijftig. Voor een topsporter die gezond leeft zag hij er echt enorm oud uit. Daar schrok ik wel van, maar als je hem dan weer ziet voetballen, dan is het toch wel een geweldenaar. Het is btw niet onderstaande foto waar ik op doel. Ik kan de juiste foto niet zo snel vinden.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 juni 2012, 10:15 uur
He$$el_01 schreef:
Italië
Ik schrok me dood bij die penalty van Pirlo.
Italië

Ik schrok me dood bij die penalty van Pirlo.
Inderdaad
doordat hij een Panenka deed leek het voor een seconde net of de bal keihard naast ging (vervelende drie dimensies ook altijd...).
0
geplaatst: 25 juni 2012, 10:25 uur
Joy4ever schreef:
Wat een heerlijke pot voetbal! En wat ben ik blij dat er nog iets als gerechtigheid bestaat in het voetbal.
FORZA ITALIA !!
FORZA ITALIA !!
Nee hoor, daarvoor was hij écht niet goed genoeg. Leed gisteren zeker vier keer gevaarlijk balverlies omdat hij te lang treuzelde met de bal.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2012, 10:32 uur
Pirlo speler van het toernooi? Vind ik wat prematuur en ook niet helemaal terecht, zie Ronaldo, zie Iniesta. Zijn beide beter. Je ziet gewoon dat Italie na een uur terugvalt, omdat de architect, Pirlo dus, moe begint te worden. Was tegen Spanje ook al zo. Was er bijna van overtuigd dat Italie van Spanje had kunnen winnen, tot ze opeens ver terugvielen en het nog spannend werd. Pirlo zal het tegen Duitsland langer vol moeten houden en er moeten ook een paar anderen net iets meer brengen, anders gaat het mis. Conditioneel klop je Duitsland nooit, dus moet het op de creatieve manier. Ik zie maar 1 mogelijkheid voor Italie om door te gaan: vroeg scoren. Dat wat Duitsland altijd doet.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 10:48 uur
FlyLo schreef:
Nee hoor, daarvoor was hij écht niet goed genoeg. Leed gisteren zeker vier keer gevaarlijk balverlies omdat hij te lang treuzelde met de bal.
Alsof de beste speler van het toernooi ook altijd die prijs krijgt Nee hoor, daarvoor was hij écht niet goed genoeg. Leed gisteren zeker vier keer gevaarlijk balverlies omdat hij te lang treuzelde met de bal.

Als je na 120 minuten voetbal zo een pingel neemt dan rest niks anders dan
.Italië heeft een hecht team en gaat het de Duitsers op zeker heel moeilijk maken. Met pingels wint Italië. Zaak voor Duitsland om het verschil dus eerder te maken.. Het probleem van Duitsland blijft
de Wackelabwehr. Maar goed, dan moeten de spitsen van Italië wel wat scherper zijn donderdag.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 11:28 uur
Hendrik68 schreef:
Pirlo speler van het toernooi? Vind ik wat prematuur en ook niet helemaal terecht, zie Ronaldo, zie Iniesta. Zijn beide beter. Je ziet gewoon dat Italie na een uur terugvalt, omdat de architect, Pirlo dus, moe begint te worden. Was tegen Spanje ook al zo. Was er bijna van overtuigd dat Italie van Spanje had kunnen winnen, tot ze opeens ver terugvielen en het nog spannend werd. Pirlo zal het tegen Duitsland langer vol moeten houden en er moeten ook een paar anderen net iets meer brengen, anders gaat het mis. Conditioneel klop je Duitsland nooit, dus moet het op de creatieve manier. Ik zie maar 1 mogelijkheid voor Italie om door te gaan: vroeg scoren. Dat wat Duitsland altijd doet.
Tot nu toe vind ik Pirlo wel de speler van het toernooi. Maar ik vind dat de speler van het toernooi normaal gesproken in het winnende elftal moet zitten, óf een speler moet zich zodanig onderscheiden en bepalend zijn dat-ie ook in een verliezend elftal mag zitten.
Overigens wel met FlyLo eens dat Pirlo een aantal maal (te vaak - voor zijn doen zeker) de bal verloor door getreuzel, waaruit nog gevaarlijke situaties ontstonden ook.
Maar die penal maakte die momenten in één stift goed.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2012, 11:37 uur
• Real Betis-verdediger Miki Roqué is aan de gevolgen van kanker overleden • Bij Roqué, die ook voor Liverpool speelde, werd de ziekte na een routinebehandeling geconstateerd • De drievoudig jeugdinternational van Spanje werd slechts 23 jaar •
Bron VI
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juni 2012, 13:38 uur
Heb me goed vermaakt gisteren. Het is jammer dat zo'n leuke wedstrijd geen goals kent. Was leuk geweest als Italie en Engeland meteen in 't begin hun kanzen hadden afgerond. De entertainmentwaarde was flink gestegen en de mogelijkheden voor een stuk of vier goals waren er. Italie natuurlijk terecht door, al is de verdediging van Engeland erg sterk (Terry
).
Montolivo en Milner waren dramatisch, verder vond ik 't allemaal wel meevallen. Balotelli was niet echt goed (treuzelaar), Cassano aanvankelijk ook niet, maar later werd hij een stuk beter. Ik heb Cassano nog nooit zo veel zien lopen/zo veel inzet zien tonen.
).Montolivo en Milner waren dramatisch, verder vond ik 't allemaal wel meevallen. Balotelli was niet echt goed (treuzelaar), Cassano aanvankelijk ook niet, maar later werd hij een stuk beter. Ik heb Cassano nog nooit zo veel zien lopen/zo veel inzet zien tonen.

0
geplaatst: 25 juni 2012, 13:59 uur
Is Terry niet gewoon de beste verdediger van deze eeuw tot nu toe?
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:08 uur
Stijn_Slayer schreef:
Cassano aanvankelijk ook niet, maar later werd hij een stuk beter. Ik heb Cassano nog nooit zo veel zien lopen/zo veel inzet zien tonen.
Cassano aanvankelijk ook niet, maar later werd hij een stuk beter. Ik heb Cassano nog nooit zo veel zien lopen/zo veel inzet zien tonen.
Heb je ook geteld hoe vaak hij de bal verspeelt heeft? Wat een matige voetballer zeg!
Als de verslaggever mij dan ook nog eens verteld dat hij Balotelli in de rust en op weg naar de kleedkamer verrot scheldt, vraag ik me af waar hij het lef vandaan haalt om zoiets te doen als je zelf geen knikker raakt? Die dreumes had ik aan zijn nek opgetild en tegen de muur aangezet.
Ik ben geen kenner van dit Italiaans elftal maar kan iemand mij uitleggen waarom Diamanti niet in de basis staat? Die viel toch wel aardig in, dacht ik zo...
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:09 uur
De prins van Newcastle, Hendrik.
Had bal of man. Kwam je niet voorbij.
Had bal of man. Kwam je niet voorbij.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2012, 14:12 uur
Was maar een grapje 2nd Chamber. Natuurlijk ken ik Albert wel. Altijd interessante kwesties, wie is de beste dit en dat. Nou de beste verdediger van deze eeuw? Ik zou het niet weten. Zijn zoveel goeie, Cannavaro?
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:13 uur
Diamanti speelde vorig jaar nog in de Serie B heb ik vernomen, dat zal wel een reden zijn. Verder ben ik het wel met je eens, Cassano speelde slecht. Al deed hij wel goed zijn best.
EDIT: Niet waar. Diamanti speelde vorig jaar bij Brescia; op dit moment een serie B-club, maar vorig jaar nog Serie A. Hij speelt nu bij Bologna, 9e geworden in de serie A. Ook niet echt een topteam dus. Dat zou dus hetzelfde zijn als Van Marwijk die Evander Sno in de basis zet; niet echt logisch.
EDIT: Niet waar. Diamanti speelde vorig jaar bij Brescia; op dit moment een serie B-club, maar vorig jaar nog Serie A. Hij speelt nu bij Bologna, 9e geworden in de serie A. Ook niet echt een topteam dus. Dat zou dus hetzelfde zijn als Van Marwijk die Evander Sno in de basis zet; niet echt logisch.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 juni 2012, 14:16 uur
Cassano doet nooit zijn best. Heeft hij zelf gezegd. "Ik verdien een vermogen met mijn 60 procent die ik geef", zei hij ooit. "Het leven is prima zo, dus waarom zou ik me meer gaan uitsloven?"
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juni 2012, 14:22 uur
herman schreef:
Misschien wel. Cannavaro was ook wel verdomd goed.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:23 uur
“Serieus, is er echt geen andere manier om een wedstrijd te beslissen?”, kopt The Sun. De boulevardkrant doet een suggestie richting de UEFA om Engeland in de toekomst te ontzien van penaltyreeksen.“Een muntje opgooien, lootjes trekken, steen-papier-schaar, noem maar wat. Maar allesbehalve strafschoppen!”

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juni 2012, 14:33 uur
Golden goal weer invoeren is een begin. Dan hebben ze even de tijd om een betere oplossing te verzinnen. Vreselijk die verlengingen.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:37 uur
Stijn_Slayer schreef:
(quote)
Ja, Cannavaro was ook goed, maar niet zo lang op zulk hoog niveau toch? Heeft ook wel wat mindere jaren gehad. Puyol kwam ook nog in me op. Over Albert zullen we het maar niet hebben...
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:37 uur
Ik vind het altijd prachtig zo'n penaltyreeks. Wat een spanning en wat een ontlading, erg mooi om naar te kijken.
En Terry is inderdaad wel een van de beste verdedigers van deze eeuw, staat altijd goed.
En Terry is inderdaad wel een van de beste verdedigers van deze eeuw, staat altijd goed.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 14:54 uur
Wat een fantastische penalty van Pirlo gisteren. Je moet wel stalen zenuwen hebben om op zo'n moment een Panenka te doen. Daarnaast vond ik die van Balo erg knap, hij schoot tenslotte op z'n eigen keeper die ongetwijfeld Balo's favoriete hoek wist. Wat ook wel bleek toen hij de goede hoek indook. Maar goed, Balo schoot hem zo in dat Hart kansloos was.
En zo'n penaltyreeks kan ik alleen van genieten als mijn eigen team niet meedoet, anders kan ik de spanning echt niet aan

Wild Balotelli appeared!
En zo'n penaltyreeks kan ik alleen van genieten als mijn eigen team niet meedoet, anders kan ik de spanning echt niet aan

Wild Balotelli appeared!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 juni 2012, 15:13 uur
herman schreef:
Ja, Cannavaro was ook goed, maar niet zo lang op zulk hoog niveau toch? Heeft ook wel wat mindere jaren gehad. Puyol kwam ook nog in me op. Over Albert zullen we het maar niet hebben...
(quote)
Cannavaro was wel een klein beetje een laatbloeier, ja (dan heb je 't natuurlijk wel over de stap naar wereldtop). Puyol vind ik een klasse minder, zeker de laatste jaren. Rio Ferdinand was op z'n hoogtepunt ook wel erg goed, maar ik denk wel iets minder dan Terry. Ik durf verder niet zo heel veel te zeggen over verdedigers uit de jaren 90 en eerder.
0
geplaatst: 25 juni 2012, 15:48 uur
Wimbledon is weer begonnen
Meteen een prachtige wedstrijd, Tipsarevic - Nalbandian. Net een wereldpunt van Nalbandian 
Meteen een prachtige wedstrijd, Tipsarevic - Nalbandian. Net een wereldpunt van Nalbandian 
0
geplaatst: 25 juni 2012, 15:50 uur
Teunnis schreef:
Ik zou niet graag lijnrechter zijn bij die wedstrijd

0
geplaatst: 25 juni 2012, 15:53 uur
Stijn_Slayer schreef:
Golden goal weer invoeren is een begin. Dan hebben ze even de tijd om een betere oplossing te verzinnen. Vreselijk die verlengingen.
Huh?
Wedstrijden met verlengingen zijn doorgaans de meest epische en meeslepende wedstrijden. De golden goal was zó'n anti climax.
Verlengingen (en penaltyreeksen):

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.