Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:19 uur
Had gekund is natuurlijk gewoon koffie dik kijken.
Als ie bij PSV gebleven was had ie ze 10 keer kampioen kunnen maken....
ik vind dat ie wel mislukt is bij Real, zeker gezien het feit dat ie al zo snel kon vertrekken. Als ze het echt in m zien zitten hadden ze m niet zo snel laten gaan, zo simpel is het.
Zelfde bij AC Milan...
Huntelaar is een leuke spits, maar voorlopig bewijst ie zich alleen in de Europese subtop. Ook in Oranje tegen subtop tegenstanders lukt het, maar als het moet... zien we m niet.
Van Persie is geniaal bij Arsenal, maar bij oranje moet ie anders voetballen waardoor ie niet goed tot zijn recht komt. Technisch gezien 100 keer beter dan Huntelaar...
Als ie bij PSV gebleven was had ie ze 10 keer kampioen kunnen maken....
ik vind dat ie wel mislukt is bij Real, zeker gezien het feit dat ie al zo snel kon vertrekken. Als ze het echt in m zien zitten hadden ze m niet zo snel laten gaan, zo simpel is het.
Zelfde bij AC Milan...
Huntelaar is een leuke spits, maar voorlopig bewijst ie zich alleen in de Europese subtop. Ook in Oranje tegen subtop tegenstanders lukt het, maar als het moet... zien we m niet.
Van Persie is geniaal bij Arsenal, maar bij oranje moet ie anders voetballen waardoor ie niet goed tot zijn recht komt. Technisch gezien 100 keer beter dan Huntelaar...
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:22 uur
Rhythm & Poetry schreef:
7 doelpunten in 30 wedstrijden, dat is toch niet te vergelijken met zijn statistieken bij Schalke? Nu is het in Milan moeilijker scoren en zal hij maar een aantal keer de volledige 90 minuten hebben gespeeld, maar het is hoe dan ook duidelijk minder.
7 doelpunten in 30 wedstrijden, dat is toch niet te vergelijken met zijn statistieken bij Schalke? Nu is het in Milan moeilijker scoren en zal hij maar een aantal keer de volledige 90 minuten hebben gespeeld, maar het is hoe dan ook duidelijk minder.
7 uit 24 bij Milan en 8 uit 25 bij Schalke volgens mij, in het eerste seizoen. En bij Milan zal ie heel wat minder minuten hebben gemaakt. Je moet een speler ook wel tijd geven om zich aan te passen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 12:23 uur
lennon schreef:
Technisch gezien 100 keer beter dan Huntelaar...
Dat ontkent toch ook niemand. Huntetaar werd ook bij NL niet goed gebruikt door Bert. Robben gewoon op rechts laten lopen, joh. Voorzet komt er dan niet van zijn voet. Dat werkt ook niet in het voordeel van Klaas Jan. De honderd procent kansen die Persie heeft gehad, heeft Klaas niet gehad.Technisch gezien 100 keer beter dan Huntelaar...
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:26 uur
lennon schreef:
Dat heeft niet alleen met voetbal te maken, maar ook met commerciële overwegingen. Een speler moet ook genoeg shirtjes verkopen. Bij Real hebben ze allang toegegeven dat ze in die tijd spelers te makkelijk hebben weggedaan.
Technisch zeker beter, maar hij bakt er maar weinig van. Hij heeft nu 2 toernooien de kans gehad als spits en in 9 wedstrijden 2 keer gescoord. Het houdt een keer op.
Als je Huntelaar opstelt in Oranje moet je niet met naar binnenkomende buitenspelers spelen.
0
herman schreef:
7 uit 24 bij Milan en 8 uit 25 bij Schalke volgens mij, in het eerste seizoen. En bij Milan zal ie heel wat minder minuten hebben gemaakt. Je moet een speler ook wel tijd geven om zich aan te passen.
(quote)
Aha, bij Schalke ook het eerste seizoen. Zo had ik het nog niet bekeken.

0
Stijn_Slayer
lennon schreef:
Kortzichtig dus. Hoeveel wedstrijden heb je 'm zien spelen bij Real? Je redenatie komt niet verder dan 'hij moest snel weg, dus hij is mislukt'. Real heeft hem wellicht laten mislukken, maar dat is iets heel anders. Ook bij Milan heeft hij geen echte kans gehad, lullig voor zo'n goede speler.
Ben het eens met wat musician zegt. Van Marwijk had vooraf moeten vertellen wat z'n rol was. Dan was 'ie alsnog een oelewapper, maar tenminste wel eerlijk.
0
Meneertje Huntelaar heeft de hele sfeer verziekt bij Oranje omdat hij het niet eens was dat hij niet werd opgesteld. Lekkere persoonlijkheid heb je dan. Altijd fijn om zo iemand erbij te hebben.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:28 uur
Dat zijn de roddels ja, we weten nog niet eens in hoeverre het allemaal klopt. Ik moet trouwens nog maar zien of een Van Persie het zoveel beter zou hebben gedaan bij Real of Milan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 12:30 uur
Eén man de zwarte piet toeschuiven op basis van wat er momenteel in de media rondgaat vind ik ook niet eerlijk. Als dat allemaal waar is, zijn er sowieso ook nog de RVP's, Afellays, vd Vaarts, etc. En als Bert intern net zo zuur is als tegenover de pers zal hij ook de gangmaker niet zijn.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:30 uur
Ach, zoveel spelers hebben de sfeer verziekt (v. Persie en Afellay net zo goed, of wat te denken van Robben en v.d. Wiel), gewoon allemaal niet meer selecteren. En lekker opnieuw beginnen met spelers die wel willen ook al zijn ze wat klasses minder.
Stekelenburg - v. Rhijn, Donk, Viergever, Willems - Anita, Clasie, Sneijder, Maher - Luuk de Jong, v. Wolfswinkel
En dan lekker Spanje uitlachen omdat wij een nog kleiner middenveld hebben.
Stekelenburg - v. Rhijn, Donk, Viergever, Willems - Anita, Clasie, Sneijder, Maher - Luuk de Jong, v. Wolfswinkel
En dan lekker Spanje uitlachen omdat wij een nog kleiner middenveld hebben.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:31 uur
Jocharo-T schreef:
68-29 - Van Persie
56-31 - Huntelaar
Einde discussie lijkt mij. Huntelaar heeft het gewoon beter gedaan bij NL als spits.
68-29 - Van Persie
56-31 - Huntelaar
Einde discussie lijkt mij. Huntelaar heeft het gewoon beter gedaan bij NL als spits.
Einde discussie?
Huntelaar heeft al die wedstrijden in de spits gespeeld, Van Persie nog niet eens de helft.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:32 uur
Van Persie heeft al die wedstrijden in de basis gestaan. Huntelaar netaan de helft. 
Maar wat deze statistiek mij vooral zegt is dat het absurd is dat er ueberhaupt een keuze gemaakt moet worden. Afgelopen seizoen waren dit in Europees opzicht onze beste spelers: dan verzin je toch een manier ze allebei op te stellen?

Maar wat deze statistiek mij vooral zegt is dat het absurd is dat er ueberhaupt een keuze gemaakt moet worden. Afgelopen seizoen waren dit in Europees opzicht onze beste spelers: dan verzin je toch een manier ze allebei op te stellen?
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 12:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Huntelaar heeft al die wedstrijden in de spits gespeeld, Van Persie nog niet eens de helft.
Daar ben ik inderdaad aan voorbij gegaan, maar Klaas heeft lang niet altijd in de basis gestaan. Klaas Jan heeft het in de spits beter gedaan dan Robin bij Oranje en je moet je beste spits opstellen en dat is Klaas Jan. Het systeem moet dan wel aangepast worden en dat wilt Bert niet. Dat is het werkelijke probleem.Huntelaar heeft al die wedstrijden in de spits gespeeld, Van Persie nog niet eens de helft.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:34 uur
Laatst zag ik statistieken voorbij komen dat Van Persie iets van 70 minuten gemiddeld heeft gespeeld tegenover 60 minuten van Huntelaar. Dat valt dus reuze mee. Of voor jou tegen.

Daarnaast kwam Huntelaar vaak in de wedstrijd in een fase dat Oranje vol op de aanval ging spelen: het laatste deel van een wedstrijd.
Edit: eens met de rest wat je er later bij typte.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 12:35 uur
Nicolage Rico schreef:
Van Persie nog niet eens de helft.
Van Persie nog niet eens de helft.
Vraag me af hoeveel er van de statistieken overblijft als alleen de wedstrijden waarin hij in de spits stond meegenomen worden. Als 'ie niet in de spits staat, lijkt het nog wel eens ergens op.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:37 uur
Stijn_Slayer schreef:
Vraag me af hoeveel er van de statistieken overblijft als alleen de wedstrijden waarin hij in de spits stond meegenomen worden. Als 'ie niet in de spits staat, lijkt het nog wel eens ergens op.
(quote)
"Lijkt het nog eens ergens op".

Beste voetballer van Nederland (samen met Sneijder).
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:37 uur
Jocharo-T schreef:
Het systeem moet dan wel aangepast worden en dat wilt Bert niet. Dat is het werkelijke probleem.
Het systeem moet dan wel aangepast worden en dat wilt Bert niet. Dat is het werkelijke probleem.
Maar dan ga je naar een systeem met Boerrigter en Narsingh op de flanken. Leuk tegen de kleine landen maar op een eindronde ben je snel klaar. Het blijft heel erg jammer dat Huntelaar niet kan voetballen anders was deze hele discussie niet nodig geweest.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:38 uur
Stijn_Slayer schreef:
(quote)
Dan zijn de statistieken als volgt:
Huntelaar: 13 wedstrijden - 14 goals
Van Persie: 14 wedstrijden - 5 goals
De wedstrijden na het WK gaat het dan over.
De vraag is waar je voor kiest: doelpunten (Huntelaar) of een spits die meer meevoetbalt, maar veel minder scoort (Van Persie).
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:38 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Daar ben ik inderdaad aan voorbij gegaan, maar Klaas heeft lang niet altijd in de basis gestaan. Klaas Jan heeft het in de spits beter gedaan dan Robin bij Oranje en je moet je beste spits opstellen en dat is Klaas Jan. Het systeem moet dan wel aangepast worden en dat wilt Bert niet. Dat is het werkelijke probleem. Als het systeem aangepast wordt, zal Van Persie ook beter renderen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 12:40 uur
Joy4ever schreef:
Maar dan ga je naar een systeem met Boerrigter en Narsingh op de flanken. Leuk tegen de kleine landen maar op een eindronde ben je snel klaar.
Daar heb je oefenwedstrijden voor. Alleen Bert snapt dat niet echt. Daarnaast zou ik best eens willen zien hoe dat eruitziet met twee bovengenoemde spelers. Het duurt nog twee jaar naar een toernooi toe. Robben op links als hij zijn ego aan de kant kan zetten, of van Persie? Narsingh dan rechts. Proberen wel waard. Boerrigter is ook geen verkeerde speler. Je moet ze ook de kans durven geven tegen serieuse tegenstand. De huidige spelers blijven ook niet tot hun 60e ballen..Maar dan ga je naar een systeem met Boerrigter en Narsingh op de flanken. Leuk tegen de kleine landen maar op een eindronde ben je snel klaar.
Nicolage Rico schreef:
Als het systeem aangepast wordt, zal Van Persie ook beter renderen.
Geloof ik ook wel. De discussies die er zijn komen ook omdat we weten dat Bert vasthoud aan zijn systeem, dus dan ga je met z'n alle schuiven. Ik zou Van Persie nog het liefst op links zien. Liever dan Robben.Als het systeem aangepast wordt, zal Van Persie ook beter renderen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:44 uur
Stijn_Slayer schreef:
Kortzichtig dus. Hoeveel wedstrijden heb je 'm zien spelen bij Real? Je redenatie komt niet verder dan 'hij moest snel weg, dus hij is mislukt'. Real heeft hem wellicht laten mislukken, maar dat is iets heel anders. Ook bij Milan heeft hij geen echte kans gehad, lullig voor zo'n goede speler.
Noem jij het kortzichtig, ik noem het realistisch.
Ik heb Huntelaar altijd "overrated" gevonden. Tuurlijk, het is best een aardige spits, en voor NL begrippen heel erg goed, maar internationaal gezien zijn er wel tig betere!
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 12:45 uur
Nee, kortzichtig. Als je een speler als Klaas Jan haalt, moet je ook weten wat zijn sterke en zwakke punten zijn. Anders moet je hem niet halen. De Duits competite is ook geen Micky Mouse league. Daar gebruiken ze hem op zijn kwaliteiten en ik ben het ook met Stijn eens dat je wedstrijden moet zien om te kunnen oordelen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:46 uur
herman schreef:
De vraag is waar je voor kiest: doelpunten (Huntelaar) of een spits die meer meevoetbalt, maar veel minder scoort (Van Persie).
Garantie op doelpunten op een eindronde is er natuurlijk nooit. Huntelaar scoort vooral tegen de kleintjes.
Maar ik hoop op Van Persie op 10. Daar heb ik 'm altijd al gewild.
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 12:49 uur
Nicolage Rico schreef:
Maar ik hoop op Van Persie op 10. Daar heb ik 'm altijd al gewild.
En Sneijder dan? Dat is gewoon onze beste nummer tien. Als je moet schuiven en je wilt al je grote namen opstellen dan zou ik dat nog wel kunnen rijmen, maar een ideale opstelling makende staat Sneijder er als eerste in.Maar ik hoop op Van Persie op 10. Daar heb ik 'm altijd al gewild.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 12:52 uur
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Ja, maar niet de beste voetballer in het Nederlands Elftal. Hij kan nog zo'n grote status hebben, maar ik kan me echt niet zo gek veel goede wedstrijden van hem voor de geest halen. Dus vandaar 'eens'. Eens in de zoveel tijd speelt hij een goede wedstrijd.
@ Lennon:
Erg realistisch als je je niet eens op het daadwerkelijke spel baseert. Ook o.a. Sneijder, Robben, Samuel en Kaka hebben bij Real in hetzelfde schuitje gezeten (met iets meer wedstrijden gespeeld).
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:54 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
En Sneijder dan? Dat is gewoon onze beste nummer tien. Als je moet schuiven en je wilt al je grote namen opstellen dan zou ik dat nog wel kunnen rijmen, maar een ideale opstelling makende staat Sneijder er als eerste in. Laatst wilde je Sneijder nog op de rechterflank hebben.

Sneijder mag van mij betreft een linie naar achteren. Zodat hij ook zo nu en dan naar voren kan schuiven. Iets wat nu juist ontbreekt bij Oranje. Daarnaast Nigel de Jong om het vuile werk op te knappen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
@ Lennon:
Erg realistisch als je je niet eens op het daadwerkelijke spel baseert. Ook o.a. Sneijder, Robben, Samuel en Kaka hebben bij Real in hetzelfde schuitje gezeten (met iets meer wedstrijden gespeeld).
@ Lennon:
Met dat verschil dat al die namen hierboven genoemd wel slagen bij echte topclubs en ook in hun nationale elftallen toch echt beter presteren of presteerden.
Een vergelijking met Huntelaar gaat hier dus ook echt scheef
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:56 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja, maar niet de beste voetballer in het Nederlands Elftal. Hij kan nog zo'n grote status hebben, maar ik kan me echt niet zo gek veel goede wedstrijden van hem voor de geest halen. Dus vandaar 'eens'. Eens in de zoveel tijd speelt hij een goede wedstrijd.
In de eerste 2 duels op het E.K. waren Sneijder en Van Persie de enige spelers met een voldoende (en Stekelenburg tegen Duitsland wellicht een kleine voldoende).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.