Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:56 uur
herman schreef:
Dat zijn de roddels ja, we weten nog niet eens in hoeverre het allemaal klopt. Ik moet trouwens nog maar zien of een Van Persie het zoveel beter zou hebben gedaan bij Real of Milan.
Dat zijn de roddels ja, we weten nog niet eens in hoeverre het allemaal klopt. Ik moet trouwens nog maar zien of een Van Persie het zoveel beter zou hebben gedaan bij Real of Milan.
Ik vind het iets te makkelijk om dit enkel af te doen als roddels. Aangezien alle journalisten die er dicht bij hebben gezeten dit melden. Bovendien lijkt de keuze van Van Marwijk om hem niet meer te selecteren een duidelijke bevestiging dat dit wel degelijk het geval is. Ik ben het verder met je eens hoor dat ik snap waarom je niet met allebei opstelt. En Huntelaar had inderdaad het volste recht om met de vuist op tafel te slaan. Maar je kunt niet een EK lang het team totaal ondermijnen. Eigenlijk had hij dan vlak voor het EK moeten zeggen: ik voel dat ik geen kans krijg, dus dan heeft het geen zin voor mij om mee te gaan. Of Van Marwijk had hem voor het EK al weg moeten sturen (waar hij achteraf spijt van had dat hij dat niet inderdaad heeft gedaan). Als ik Johan Derksen moet geloven was dit trouwens de evaluatie van heel de technische staf, en niet enkel Van Marwijk. Wat voor mij nogmaals bevestigt dat Huntelaar zich inderdaad onmogelijk heeft gemaakt.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:56 uur
Kan er misschien een apart topic geopend worden: "het nederlandse elftal en haar coaches"
Dan kan er hier ook nog over Wimbledon en de Tour De France gepraat worden. Nu worden deze berichten herroepeloos ondergesneeuwd door de wie-speelt-waar-en-waarom eindeloze discussie.
Dan kan er hier ook nog over Wimbledon en de Tour De France gepraat worden. Nu worden deze berichten herroepeloos ondergesneeuwd door de wie-speelt-waar-en-waarom eindeloze discussie.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:57 uur
^een apart topic voor Wimbledon en tour de france is ook een optie 

0
geplaatst: 26 juni 2012, 12:59 uur
Goed punt. Maar ik vermoed dat daar meer over sport dan over discussies-roddels-etc.... zal gepraat worden. Dus algemeen sporttopic zou daar beter passen 

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:00 uur
Ward schreef:
Wat voor mij nogmaals bevestigt dat Huntelaar zich inderdaad onmogelijk heeft gemaakt.
Wat voor mij nogmaals bevestigt dat Huntelaar zich inderdaad onmogelijk heeft gemaakt.
Nouja, als dat zo is (waar het inderdaad wel op lijkt) dan is dat inderdaad niet netjes, maar ik kan me de frustratie ook wel voorstellen. Van Persie heeft echt een paar enorme kansen verprutst tegen Denemarken. Ik zou daar ook gek van worden. Het is eigenlijk net zoiets als met Seedorf. Fantastische speler, maar in Oranje werkt het ook niet echt.
Huntelaar lijkt me niet een dermate beroerde jongen dat daar nooit meer mee te werken valt.
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 13:01 uur
Dan moet je wel goed lezen, vriend Rico.
Daar had ik het over het systeem waarin Bert wilde spelen tijdens het EK en het feit dat we al onze toppers wilden laten spelen. Van Persie, Sneijder, van der Vaart, Robben en Huntelaar. Dan moet je schuiven, dat heb ik ook duidelijk gezegd. Want dat was tijdens het EK en Bert ging zijn heilig verklaarde systeem niet omgooien. Dus toen riep ik voor Robben op links, Sneijder op rechts, Persie op tien, Huntelaar in de spits en Rafael op zes of acht. Naast de Jong.
Ga ik uit van mijn eigen ideale opstelling, dan zou ik Persie op links zetten. Huntelaar in de spits, Narsingh op rechts. Sneijder op tien en van der Vaart op zes of acht naast de Jong. Robben zou ik dus laten banken. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen>?
Daar had ik het over het systeem waarin Bert wilde spelen tijdens het EK en het feit dat we al onze toppers wilden laten spelen. Van Persie, Sneijder, van der Vaart, Robben en Huntelaar. Dan moet je schuiven, dat heb ik ook duidelijk gezegd. Want dat was tijdens het EK en Bert ging zijn heilig verklaarde systeem niet omgooien. Dus toen riep ik voor Robben op links, Sneijder op rechts, Persie op tien, Huntelaar in de spits en Rafael op zes of acht. Naast de Jong.
Ga ik uit van mijn eigen ideale opstelling, dan zou ik Persie op links zetten. Huntelaar in de spits, Narsingh op rechts. Sneijder op tien en van der Vaart op zes of acht naast de Jong. Robben zou ik dus laten banken. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen>?

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:02 uur
herman schreef:
Huntelaar lijkt me niet een dermate beroerde jongen dat daar nooit meer mee te werken valt.
Hij laat wel vaak zijn tanden zien

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 13:04 uur
lennon schreef:
Met dat verschil dat al die namen hierboven genoemd wel slagen bij echte topclubs en ook in hun nationale elftallen toch echt beter presteren of presteerden.
Een vergelijking met Huntelaar gaat hier dus ook echt scheef
(quote)
Met dat verschil dat al die namen hierboven genoemd wel slagen bij echte topclubs en ook in hun nationale elftallen toch echt beter presteren of presteerden.
Een vergelijking met Huntelaar gaat hier dus ook echt scheef
Het is maar welke vergelijking je wilt trekken. Het toont aan dat het niet altijd aan de kwaliteiten van spelers ligt. Real Madrid gaat soms op vreemde manieren met spelers om. De investering van 65 miljoen in Kaka proberen ze niet eens meer terug te verdienen. Daar kun je als speler weinig tegen doen bij zo'n club. Van die hele serie spelers heeft alleen Beckham zich in iets van 2008 teruggeknokt in de ploeg en daarmee alsnog een belangrijk aandeel in de landstitel gehad. Dat zegt ook wel wat: als ze het niet meer in je zien zitten moet je gewoon weg.
Sneijder vertrekt en is een jaar later bijna wereldvoetballer van het jaar. Huntelaar is nu topscorer van Duitsland. Heeft hij zich zo veel ontwikkeld sinds zijn vertrek bij Real? Niet echt, hij staat er nu gewoon in en dan zie je dat hij veel beter is dan Benzema die nu bij Real in de spits staat. Bij Real wordt niet altijd goed nagedacht, zeker met Perez aan het roer.
Verder een beetje een cirkelredenering. Zolang Huntelaar geen kans krijgt in Oranje kan hij moeilijk slagen. Met al die halve kansjes doet hij het al verdomd goed.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:08 uur
^ben het met je eens dat Real op een vreemde (commerciele) manier omgaat met zijn spelers. Maar dat Huntelaar het ook niet lang bij AC Milan volhoudt is toch wel tekenent, of niet?
Ik vind dat Huntelaar het in grote wedstrijden ook niet laat zien in Oranje....
Ik vind dat Huntelaar het in grote wedstrijden ook niet laat zien in Oranje....
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:10 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Dan moet je wel goed lezen, vriend Rico. Vandaar ook de knipoog.

Er zijn meerdere opstellingen die kunnen werken. Maar we zullen opstellingen moeten maken zonder Huntelaar en v/d Vaart, want die zullen waarschijnlijk afvallen (als het niet uitgepraat wordt).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 13:10 uur
Ward schreef:
En Huntelaar had inderdaad het volste recht om met de vuist op tafel te slaan.
En Huntelaar had inderdaad het volste recht om met de vuist op tafel te slaan.
Klopt.
Maar je kunt niet een EK lang het team totaal ondermijnen. Eigenlijk had hij dan vlak voor het EK moeten zeggen: ik voel dat ik geen kans krijg, dus dan heeft het geen zin voor mij om mee te gaan.
Klopt, maar Huntelaar is ook maar een mens en topscorer. Ieder mens bereikt een keer een punt waarop hij/zij iets lang genoeg gepikt heeft. Er is hem een soort van onrecht aangedaan. RVP kan altijd geblesseerd raken o.i.d., dus zal een topsporter niet snel weigeren mee te gaan.
Of Van Marwijk had hem voor het EK al weg moeten sturen (waar hij achteraf spijt van had dat hij dat niet inderdaad heeft gedaan).
Ja. Conclusie: Van Marwijk is de hoofdschuldige. Een coach moet ook zijn spelers op persoonlijk vlak kunnen managen en dat kon Van Marwijk dit EK niet.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:11 uur
Jocharo-T schreef:
Robben zou ik dus laten banken.
Robben zou ik dus laten banken.
Zullen we samen naar korfbal gaan kijken?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 13:13 uur
lennon schreef:
^ben het met je eens dat Real op een vreemde (commerciele) manier omgaat met zijn spelers. Maar dat Huntelaar het ook niet lang bij AC Milan volhoudt is toch wel tekenent, of niet?
Ik kijk niet naar de serie A, maar volgens mij kwam hij daar in hetzelfde schuitje terecht. Leonardo beloofde hem kansen, maar Huntelaar bleef wissel. Als zelfs Inzaghi de voorkeur krijgt die maar twee goals maakt, wat moet je dan?
Dan kun je ook beter snel weer weggaan, i.p.v. nog een jaar op de bank zitten. Ze hebben het denk ik gewoon niet op hem. Ik denk dat Huntelaar gewoon veel pech heeft gehad met zijn keuzes voor clubs. Dat staat dan heel knullig op een CV. Bij Oranje lijkt het opnieuw dezelfde situatie en misschien is hij het nu spuugzat. Het moet erg frustrerend zijn om elke keer tegen dezelfde wand aan te lopen, maar deze keer kan het eigenlijk niet aan Huntelaars voetballende prestaties liggen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:14 uur
Misschien moet Van Persie ook wel het Nederlands Elftal uit, net als Huntelaar. Als we toch gaan verjongen en vervelende spelers er bijvoorbaat naast gaan zetten.
Waarom zouden we geen andere spitsen hebben?
Elke spits die als spits kan fungeren haalt een hoger rendement dan de kiftende Huntelaar en Van Persie. Die discussie is sowieso al niet goed voor de vorm van de spitsen.

Maar ik zou ook De Vrij en Martins Indi, Fer en Wijnaldum niet vergeten.
Waarom zouden we geen andere spitsen hebben?
Elke spits die als spits kan fungeren haalt een hoger rendement dan de kiftende Huntelaar en Van Persie. Die discussie is sowieso al niet goed voor de vorm van de spitsen.
Rhtythm & Poetry schreef:
Ach, zoveel spelers hebben de sfeer verziekt (v. Persie en Afellay net zo goed, of wat te denken van Robben en v.d. Wiel), gewoon allemaal niet meer selecteren. En lekker opnieuw beginnen met spelers die wel willen ook al zijn ze wat klasses minder.
Stekelenburg - v. Rhijn, Donk, Viergever, Willems - Anita, Clasie, Sneijder, Maher - Luuk de Jong, v. Wolfswinkel
Ach, zoveel spelers hebben de sfeer verziekt (v. Persie en Afellay net zo goed, of wat te denken van Robben en v.d. Wiel), gewoon allemaal niet meer selecteren. En lekker opnieuw beginnen met spelers die wel willen ook al zijn ze wat klasses minder.
Stekelenburg - v. Rhijn, Donk, Viergever, Willems - Anita, Clasie, Sneijder, Maher - Luuk de Jong, v. Wolfswinkel

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:15 uur
Laten we gewoon heel Feyenoord opstellen en kijken of we Guidetti kunnen naturaliseren. 

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:18 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan kun je ook beter snel weer weggaan, i.p.v. nog een jaar op de bank zitten. Ze hebben het denk ik gewoon niet op hem.
Dan kun je ook beter snel weer weggaan, i.p.v. nog een jaar op de bank zitten. Ze hebben het denk ik gewoon niet op hem.
Dat vind ik weer iets te kort door de bocht. Maar goed... feit blijft dat ie in de subtop het erg leuk doet, en dat moet ie vooral blijven doen.
Voor oranje zijn er weinig alternatieven in de spits dus ik vraag me af wat er gaat gebeuren.
Davids werd ooit weggestuurd, en weer in genade aangenomen, dus dat zal hier ook wel gebeuren...
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 13:18 uur
Joy4ever schreef:
Keuzes moeten gemaakt worden. Ik zou niet weten waar Robben moet spelen als je met Klaas Jan wilt spelen (wat ik dus wil). Dan heb je voorzetten van de flanken nodig. Van Persie kan goed op links spelen en ik heb het idee dat Robben zich daar te goed voor voelt. Die gaat liever voor eigen succes en schiet liever elke bal met zijn linkerbeen de tribune in. Dus ja, keuzes.(quote)
musician schreef:
Gekleurde bril op, Hans? Als het aan jou ligt spelen we gewoon met Feyenoord 1, aangevuld met een stel ex-Feyenoorders.Maar ik zou ook De Vrij en Martins Indi, Fer en Wijnaldum niet vergeten.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:22 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ja. Conclusie: Van Marwijk is de hoofdschuldige. Een coach moet ook zijn spelers op persoonlijk vlak kunnen managen en dat kon Van Marwijk dit EK niet.
Oh zonder twijfel heeft zowel Van Marwijk als de spelersgroep gefaald. Van Marwijk heeft de groep inderdaad totaal niet in de hand gehad. De KNVB wil met hem verder (hij zelf is er overigens blijkbaar nog niet uit of hij door zal gaan) en dan heeft Van Marwijk het volste recht om aan te geven dat Huntelaar van VDV onder zijn bewind niet te handhaven zijn. Hij had die beslissing al tijdens de trainingsstage moeten nemen, dus hij is er zeker te laat mee. Maar die twee hebben zichzelf boven het team gesteld, en moeten daar nu de consequenties van aanvaarden. Raar om VDV dan wel aanvoerder te maken in die laatste wedstrijd overigens.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:28 uur
herman schreef:
Laten we gewoon heel Feyenoord opstellen en kijken of we Guidetti kunnen naturaliseren.
Ja, je lacht er om en misschien terecht. Maar het probleem waar elk nationaal elftal mee zit is natuurlijk dat je veel te kort tijd hebt om voor te bereiden en dat je de automatismen die een clubelftal wel heeft maar heel moeilijk doorgevoerd krijgt.
Het blijft daardoor altijd een soort vedettenelftal dat wat onwenning met elkaar over het veld schuifelt.
Wat dat betreft, was het in '88 makkelijker, omdat Gullit, Van Basten en Rijkaard elkaar bij AC Milan natuurlijk door en door kenden.
Als een laatste man voetballend heel goed op kan schieten/samenwerken met een landgenoot en clubgenoot op rechtsback, kun je die misschien beter selecteren dan een vedette rechtsback die in den vreemde z'n geld verdient maar verder onbekend is met de speelwijze van zijn collega's.
Smaakvol en effectief samenstellen van een nationaal elftal is daarom heel wat meer dan het opstellen van de 11 grootste vedettes die je hebt rondlopen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:29 uur
Ik krijg hoofdpijn als ik een aantal opstellingen voorbij zie komen. 

0
Cured
geplaatst: 26 juni 2012, 13:30 uur
Van Marwijk moet weg. Hij zal niet als enige wat te verwijten zijn, maar als je op deze manier met nul punten naar huis moet is dat zwaar falen. Als hoofdverantwoordelijke moet je dan je conclusies trekken, buiten andere zaken om. Als werknemer kan ik ook vertrekken als ik niet presteer, dan mag een leidinggevende dat zeker doen. Lekker netjes naast Bommel op de bank. Teveel averij oplopen, dan komt het nooit meer goed.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 13:32 uur
lennon schreef:
feit blijft dat ie in de subtop het erg leuk doet, en dat moet ie vooral blijven doen.
feit blijft dat ie in de subtop het erg leuk doet, en dat moet ie vooral blijven doen.
Als ik hem was zou ik ook bij Schalke blijven. Ik zou niet voor de vierde keer in die situatie willen komen, dan maar een treedje lager. Hij heeft het daar in ieder geval goed en het salaris zal ruim voldoende zijn. Huntelaar is echter wel een speler met een gezonde dosis zelfvertrouwen. Als er een goed bod komt, gaat hij de uitdaging opnieuw aan, denk ik. Vind het wel knap van hem dat hij ondanks alles niet aan zichzelf is gaan twijfelen.
@ Ward:
Nu je het zegt, ja. Ik had daar nog niet aan gedacht, maar het is opmerkelijk dat Van der Vaart aanvoerder was. Misschien als zoethoudertje, maar erg recht door zee maakt het de bondscoach niet...
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:33 uur
Jocharo T schreef:
Gekleurde bril op, Hans? Als het aan jou ligt spelen we gewoon met Feyenoord 1, aangevuld met een stel ex-Feyenoorders.
Gekleurde bril op, Hans? Als het aan jou ligt spelen we gewoon met Feyenoord 1, aangevuld met een stel ex-Feyenoorders.
Neeuh, ik ga toch akkoord met dat lijstje van R&P en noem alleen even wat voetballers die hij nog was vergeten

0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 13:33 uur
Die van ons liggen denk ik wel redelijk naast elkaar, maar je moet nu wel doorselecteren. Mathijssen zal wellicht gaan bedanken. Van Bommel doet dat al. Appelvlaai schijnt een heel naar kereltje te zijn en mag je wat mij betreft thuislaten, want we hebben veel betere spelers dan die jongen op zijn positie. Clasie en Anita verdienen ook een kans op zes of acht. Van Rhijn heeft nog weinig laten zien, maar is echt een geweldig talent en beter dan Greg. Bütner mag wat mij betreft wel de voorkeur krijgen boven Willems. Ik zeg niet dat die jongen in potentie beter is, maar heeft wel meer ervaring en ook meer laten zien op die positie.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
Als ik hem was zou ik ook bij Schalke blijven. Ik zou niet voor de vierde keer in die situatie willen komen, dan maar een treedje lager. Hij heeft het daar in ieder geval goed en het salaris zal ruim voldoende zijn. Huntelaar is echter wel een speler met een gezonde dosis zelfvertrouwen. Als er een goed bod komt, gaat hij de uitdaging opnieuw aan, denk ik. Vind het wel knap van hem dat hij ondanks alles niet aan zichzelf is gaan twijfelen.
Helemaal met je eens. Een leuke club als Tottenham zou ook wel iets zijn voor m denk ik!
Dat ie niet aan zichzelf twijfelt maakt m tot de prof die ie nu is! Dat is zeker knap!
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:35 uur
Jocharo-T schreef:
Appelvlaai
Appelvlaai
Is het nou zoveel moeite om hem gewoon Afellay te noemen?
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:37 uur
corn1holio1 schreef:
Kan er misschien een apart topic geopend worden: "het nederlandse elftal en haar coaches"

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:38 uur
Joy4ever schreef:
En oh wee als mensen lullig over Ajax doen!!!111(quote)
Is het nou zoveel moeite om hem gewoon Afellay te noemen?
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 13:38 uur
corn1holio1 schreef:
Je kunt er ook gewoon mee leren leven dat andere sporten er niet echt toe doen en in categorie B thuishoren. Kan er misschien een apart topic geopend worden: "het nederlandse elftal en haar coaches"

MJ_DA_MAN schreef:
En oh wee als mensen lullig over Ajax doen!!!111
Valt reuze mee, MJ. Ik val niet zo over naamsveranderingen.En oh wee als mensen lullig over Ajax doen!!!111
Maar om in jouw wereldje te blijven:

0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
En dan lekker Spanje uitlachen omdat wij een nog kleiner middenveld hebben.
En dan lekker Spanje uitlachen omdat wij een nog kleiner middenveld hebben.
Einde discussie zeg ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.