Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:40 uur
Jocharo-T schreef:
(quote)
Die van ons liggen denk ik wel redelijk naast elkaar, maar je moet nu wel doorselecteren. Mathijssen zal wellicht gaan bedanken. Van Bommel doet dat al. Appelvlaai schijnt een heel naar kereltje te zijn en mag je wat mij betreft thuislaten, want we hebben veel betere spelers dan die jongen op zijn positie. Clasie en Anita verdienen ook een kans op zes of acht. Van Rhijn heeft nog weinig laten zien, maar is echt een geweldig talent en beter dan Greg. Bütner mag wat mij betreft wel de voorkeur krijgen boven Willems. Ik zeg niet dat die jongen in potentie beter is, maar heeft wel meer ervaring en ook meer laten zien op die positie. Tuurlijk moet je doorselecteren.
Bouma, Bouhlarouz, Bommel, Mathijsen, Schaars en Kuijt horen af te vallen wat mij betreft.
Van Rhijn voor Bouhlarouz.
Clasie voor van Bommel
De Vrij voor Mathijsen
Büttner voor Bouma
En dan nog twee voor Kuijt en Schaars.
Voor de rest zien hoe spelers zich ontwikkelen in allerlei competities. En vooral veel dingen proberen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:40 uur
Joy4ever schreef:
Is het nou zoveel moeite om hem gewoon Afellay te noemen?
(quote)
Ach Ajacieden zijn wel wat gewend, wat dat betreft: Patrick Snuivert, Jari Wietmanen, Winston Blowgarde en John Scheitinga.

Overigens is wel zo correct om de genaturaliseerde versie - Appelvlaai - te gebruiken en niet Fallafellay.
0
Jocharo-T
geplaatst: 26 juni 2012, 13:43 uur
Mjuman schreef:
Patrick Snuivert, Jari Wietmanen, Winston Blowgarde en John Scheitinga.
.
Die laatste is wel grappig! Die kende ik nog niet Patrick Snuivert, Jari Wietmanen, Winston Blowgarde en John Scheitinga.
. 
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:45 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
De meeste mensen zijn nog gemener en noemen hem Affelay.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:45 uur
Jocharo-T schreef:
Valt reuze mee, MJ. Ik val niet zo over naamsveranderingen.
Maar om in jouw wereldje te blijven:
(afbeelding)
Daar val ik ook niet over, iedereen heeft het recht om schattige koosnaampjes te gebruiken, maar ik durf erom te wedden dat je hem gewoon Afellay had genoemd als hij voor Ajax speelde of had gespeeld.Valt reuze mee, MJ. Ik val niet zo over naamsveranderingen.
Maar om in jouw wereldje te blijven:
(afbeelding)
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:55 uur
musician schreef:
Ja, je lacht er om en misschien terecht. Maar het probleem waar elk nationaal elftal mee zit is natuurlijk dat je veel te kort tijd hebt om voor te bereiden en dat je de automatismen die een clubelftal wel heeft maar heel moeilijk doorgevoerd krijgt.
Het blijft daardoor altijd een soort vedettenelftal dat wat onwenning met elkaar over het veld schuifelt.
Wat dat betreft, was het in '88 makkelijker, omdat Gullit, Van Basten en Rijkaard elkaar bij AC Milan natuurlijk door en door kenden.
Als een laatste man voetballend heel goed op kan schieten/samenwerken met een landgenoot en clubgenoot op rechtsback, kun je die misschien beter selecteren dan een vedette rechtsback die in den vreemde z'n geld verdient maar verder onbekend is met de speelwijze van zijn collega's.
Smaakvol en effectief samenstellen van een nationaal elftal is daarom heel wat meer dan het opstellen van de 11 grootste vedettes die je hebt rondlopen.
(quote)
Ja, je lacht er om en misschien terecht. Maar het probleem waar elk nationaal elftal mee zit is natuurlijk dat je veel te kort tijd hebt om voor te bereiden en dat je de automatismen die een clubelftal wel heeft maar heel moeilijk doorgevoerd krijgt.
Het blijft daardoor altijd een soort vedettenelftal dat wat onwenning met elkaar over het veld schuifelt.
Wat dat betreft, was het in '88 makkelijker, omdat Gullit, Van Basten en Rijkaard elkaar bij AC Milan natuurlijk door en door kenden.
Als een laatste man voetballend heel goed op kan schieten/samenwerken met een landgenoot en clubgenoot op rechtsback, kun je die misschien beter selecteren dan een vedette rechtsback die in den vreemde z'n geld verdient maar verder onbekend is met de speelwijze van zijn collega's.
Smaakvol en effectief samenstellen van een nationaal elftal is daarom heel wat meer dan het opstellen van de 11 grootste vedettes die je hebt rondlopen.
Als je kijkt naar de vier ploegen die nog over zijn zie je dat er veel spelers in het zelfde team spelen. Spanje is gewoon Barca + Real. In het Duitse elftal zijn het voornamelijk spelers van Bayern Munchen + Khedira en Ozil van Real. Portugal heeft Pepe -> Coentrão -> Ronaldo. En bij Italië zijn het voornamelijk spelers van Juve. Bij Nederland was geloof ik het enige duo Bouma en Willems

0
Nicolage Rico schreef:
Tuurlijk moet je doorselecteren.
Bouma, Bouhlarouz, Bommel, Mathijsen, Schaars en Kuijt horen af te vallen wat mij betreft.
Clasie voor van Bommel
De Vrij voor Mathijsen
Büttner voor Bouma
Voor de rest zien hoe spelers zich ontwikkelen in allerlei competities. En vooral veel dingen proberen.
Tuurlijk moet je doorselecteren.
Clasie voor van Bommel
De Vrij voor Mathijsen
Büttner voor Bouma
Als Anita zo blijft spelen als in de 2e seizoenhelft mag hij er van mij ook zo bijkomen.
Maher zal er ook wel bijkomen.
En als hij hersteld is zal Pieters ook wel terugkomen al hoeft dat voor mij niet per se.
Ik heb Donk niet zo gevolgd, hij heeft toen met AZ 1 heel goed jaar gedraaid en daarna was het een stuk minder maar maar die schijnt het nu toch niet zo slecht te doen bij Brugge
Ik had eigenlijk wel verwacht / gehoopt dat Bruma zich beter / sneller zou ontwikkelen en dat hij een vaste waarde zou worden voor het centrum van Oranje.
0
@Joch: vraag me wel eens af hoe jij je zou voelen als je deel uitmaakte van een bevolkingsgroep die door velen met de nek werd aangekeken, zodat je enerzijds je Nederlander-zijn wilde uitdragen, maar anderzijds je bewust was van je ethnische identiteit - hij is bijv. praktiserend moslim (Ramadan).
Telkens zie je in interviews dat hij zijn best doet terughoudend én correct te zijn - wat sommigen duiden als arrogant of verwaand kan in feite gewoon terughoudendheid en introversie zijn.
Ik heb zelf de neus een beetje vol van die zgn leukige types die een reporter/journalist afzeiken of tot de orde roepen, omdat ze het zelf altijd beter weten. En dat terwijl iemand gewoon zijn vak staat uit te oefenen - een enkele uitzonderaalderink daargelaten. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor wielrenners die na een pittige ontsnapping of sprint, met het zweet/schuim op het gelaat - al drinkende - de pers te woord staan.
Het behoeft dan ook geen toelichting dat ik zeer content ben dat dit weekend de tour weer van start gaat. Dit EK was zeg maar een soort Goede tijden, slechte tijden - met de nadruk op het laatste en er zit iets a la De brug of The Killing aan te komen.
Telkens zie je in interviews dat hij zijn best doet terughoudend én correct te zijn - wat sommigen duiden als arrogant of verwaand kan in feite gewoon terughoudendheid en introversie zijn.
Ik heb zelf de neus een beetje vol van die zgn leukige types die een reporter/journalist afzeiken of tot de orde roepen, omdat ze het zelf altijd beter weten. En dat terwijl iemand gewoon zijn vak staat uit te oefenen - een enkele uitzonderaalderink daargelaten. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor wielrenners die na een pittige ontsnapping of sprint, met het zweet/schuim op het gelaat - al drinkende - de pers te woord staan.
Het behoeft dan ook geen toelichting dat ik zeer content ben dat dit weekend de tour weer van start gaat. Dit EK was zeg maar een soort Goede tijden, slechte tijden - met de nadruk op het laatste en er zit iets a la De brug of The Killing aan te komen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:59 uur
Kiki Bertens 
Wint als nummer 86 van de wereld van Safarova (nummer 22)

Wint als nummer 86 van de wereld van Safarova (nummer 22)
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:02 uur
El Ninjo schreef:
Als Anita zo blijft spelen als in de 2e seizoenhelft mag hij er van mij ook zo bijkomen.
En als hij hersteld is zal Pieters ook wel terugkomen al hoeft dat voor mij niet per se.
Ik heb Donk niet zo gevolgd, hij heeft toen met AZ 1 heel goed jaar gedraaid en daarna was het een stuk minder maar maar die schijnt het nu toch niet zo slecht te doen bij Brugge
Ik had eigenlijk wel verwacht / gehoopt dat Bruma zich beter / sneller zou ontwikkelen en dat hij een vaste waarde zou worden voor het centrum van Oranje.
Anita express niet genoemd, omdat ik hem geen geweldige speler vindt en er - naar mijn idee - ook niet zoveel rek/potentie in zit. Maar hij mag best laten zien of hij het niveau aan kan.
Maher was ik vergeten, inderdaad.
Pieters, Willems en Büttner mogen strijden voor 2 plekkies. Pieters zal er vast wel weer bijkomen.
Voor de rest zitten er aardig wat talenten op ongeveer hetzelfde niveau. Kijken dus wie zich het best/snelst ontwikkelt.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:04 uur
Ik heb het al eens gezegd, gewoon focussen op 2016 en met een jeugdig elftal naar Brazilië. We hebben genoeg talent dat in 2016 op/tegen de top van zijn carrière zal zitten. Zal ook wel een keertje goed zijn voor de zogenaamd nuchtere Hollander; gewoon een keertje zonder verwachtingen naar een eindtoernooi.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:06 uur
Teunnis schreef:
Zal ook wel een keertje goed zijn voor de zogenaamd nuchtere Hollander; gewoon een keertje zonder verwachtingen naar een eindtoernooi.
Dankzij het EK van 88 is dat ijdele hoop Zal ook wel een keertje goed zijn voor de zogenaamd nuchtere Hollander; gewoon een keertje zonder verwachtingen naar een eindtoernooi.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:08 uur
Nicolage Rico schreef:
Anita express niet genoemd, omdat ik hem geen geweldige speler vindt en er - naar mijn idee - ook niet zoveel rek/potentie in zit. Maar hij mag best laten zien of hij het niveau aan kan.
Zonder Anita had Vertonghen nooit speler van het jaar kunnen worden, hij liep alle gaten dicht. Echt een ondergewaardeerde speler, een van de beste van de eredivisie afgelopen seizoen.
Met ook nog Clasie en Strootman hebben we in die hoek in ieder geval genoeg talent. Nu maar hopen dat van al die jonge verdedigers er een aantal door kunnen groeien naar een internationaal topniveau. Wat dat betreft is het goed dat Feyenoord met De Vrij weer een jaartje Europees speelt.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:13 uur
herman schreef:
Zonder Anita had Vertonghen nooit speler van het jaar kunnen worden, hij liep alle gaten dicht. Echt een ondergewaardeerde speler, een van de beste van de eredivisie afgelopen seizoen.
Antia wordt denk ik ook wel wat ondergewaardeerd. Hij heeft in ieder geval wel een vechtersmentaliteit want hij is bij Ajax in de loop der jaren al verschillende malen voor verschillende posities op de reservebank beland, heeft nooit gezeurd en heeft zich dank zij zijn inzet steeds weer teruggeknokt in het elftal. Daar kunnen veel spelers van de huidige generatie nog een voorbeeld aan nemen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:17 uur
Bedankt confrère, laten wij samen naar Zeist afreizen en daar ons plan indienen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:45 uur
herman schreef:
Wat dat betreft is het goed dat Feyenoord met De Vrij weer een jaartje Europees speelt.
Wat dat betreft is het goed dat Feyenoord met De Vrij weer een jaartje Europees speelt.
Dat moet je nog maar even afwachten

0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:48 uur
herman schreef:
Eerste seizoenshelft speelde Anita belabberd, als back. Maar toen speelde Vertonghen ook matig, inderdaad. Anita is een nuttige speler, maar als voetballer matig.
Maar hij zou een prima stand in zijn voor Nigel de Jong. Want zulke spelers hebben we niet veel.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:49 uur
lennon schreef:
(quote)
In ieder geval 4 wedstrijden.

(verwacht wel dat hij in de basis staat).
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:54 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Stickie Musampa
Hier in de regio noemde men die altijd Koekie Sampa aangezien sampa lokaal dialect is voor lange vinger (het koekje dus). Maar dit terzijde...
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:55 uur
De Zuiderburen zijn trouwens ook goed bezig op hele heilige gras in Londen, alleen Steve Darcis ligt er uit. Goffin is bezig om weer eens te stunten. Rochus kan ook nog verrassen (2-2 in de vijfde set tegen Almagro (nummer 12 van de wereld).
0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:56 uur
GrafGantz schreef:
Hier in de regio noemde men die altijd Koekie Sampa aangezien sampa lokaal dialect is voor lange vinger (het koekje dus). Maar dit terzijde...
(quote)
Toch bedankt voor de info, schapekop.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 14:57 uur
Het is eigenlijk Hoekse Waards dialect maar daar pikken we op het Eiland ook wel wat van mee
.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 15:02 uur
Ho ho, Rico - check het foto-topic: die schapekop was van een andere user/foto - Graf was die van die kortgebroekte melkflessen.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 juni 2012, 15:13 uur
Teunnis schreef:
Portugal heeft Pepe -> Coentrão -> Ronaldo.
Portugal heeft Pepe -> Coentrão -> Ronaldo.
Het zal een kleine invloed hebben, maar in dit geval niet zo heel veel. Er ligt daar nml. geen kant en klaar middenveld klaar (evt. met van alles eromheen) of een centrale as. Pepe is bijv. niet bepaald de man die Ronaldo in balbezit brengt.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 15:15 uur
Mjuman schreef:
Ho ho, Rico - check het foto-topic: die schapekop was van een andere user/foto - Graf was die van die kortgebroekte melkflessen.
(quote)
Oké, my mistake.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 15:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het zal een kleine invloed hebben, maar in dit geval niet zo heel veel. Er ligt daar nml. geen kant en klaar middenveld klaar (evt. met van alles eromheen) of een centrale as. Pepe is bijv. niet bepaald de man die Ronaldo in balbezit brengt.
(quote)
Daarom de pijltjes. Coentrão speelt naast Pepe en loopt door tot de positie van Ronaldo. Maar buiten het speltactische lijkt het me sowieso een voordeel om wat spelers te hebben die dagelijks met elkaar trainen ipv 23 eenlingen. Natuurlijk is dit niet beslissend, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Goffin heeft trouwens gewonnen
De toekomst ziet er rooskleurig uit voor de Lage Landen.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 15:46 uur
Teunnis schreef:
De Zuiderburen zijn trouwens ook goed bezig op hele heilige gras in Londen, alleen Steve Darcis ligt er uit. Goffin is bezig om weer eens te stunten. Rochus kan ook nog verrassen (2-2 in de vijfde set tegen Almagro (nummer 12 van de wereld).
En Goffin heeft de wedstrijd gewonnen, 4 sets tegen grote beer Tomic. Opnieuw een knappe prestatie!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.