MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Eerste seizoenshelft speelde Anita belabberd, als back. Maar toen speelde Vertonghen ook matig, inderdaad. Anita is een nuttige speler, maar als voetballer matig.

In de tweede helft liet hij zowel Vertonghen als Janssen een stuk beter spelen. Het is gewoon een prima verbindingsspeler en dat is precies het type dat Oranje nu mist.

Ben trouwens benieuwd of - als al de verhaaltjes waar zijn - Vlaar nu basisspeler van Oranje wordt.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Eerste seizoenshelft speelde Anita belabberd, als back. Maar toen speelde Vertonghen ook matig, inderdaad. Anita is een nuttige speler, maar als voetballer matig.

Maar hij zou een prima stand in zijn voor Nigel de Jong. Want zulke spelers hebben we niet veel.
Anita is een matige back, geen matige voetballer.
Toen hij verdedigende middenvelder speelde kwam er een stuk minder druk op de verdediging, waarom denk je dat Vertonghen toen pas goed begon te voetballen?

herman schreef:
(quote)
In de tweede helft liet hij zowel Vertonghen als Janssen een stuk beter spelen. Het is gewoon een prima verbindingsspeler en dat is precies het type dat Oranje nu mist.
Dat de Jong op mijn zachts gezegd een niet al te best toernooit heeft gespeeld wil nog niet zeggen dat Anita er nu in moet komen i.p.v. hem; de Jong blijft nog altijd minimaal een klasse beter. Overigens lijkt het me sterk dat Anita voor zowel Vertonghen als Janssen de reden was dat ze in de tweede seizoenshelft beter presteerden.
Ben trouwens benieuwd of - als al de verhaaltjes waar zijn - Vlaar nu basisspeler van Oranje wordt.
Daar kan ik niet eens een gepaste smiley voor vinden...

Jocharo-T
Mjuman schreef:
@Joch: vraag me wel eens af hoe jij je zou voelen als je deel uitmaakte van een bevolkingsgroep die door velen met de nek werd aangekeken, zodat je enerzijds je Nederlander-zijn wilde uitdragen, maar anderzijds je bewust was van je ethnische identiteit - hij is bijv. praktiserend moslim (Ramadan).

Telkens zie je in interviews dat hij zijn best doet terughoudend én correct te zijn - wat sommigen duiden als arrogant of verwaand kan in feite gewoon terughoudendheid en introversie zijn.
Dude, what the .... are you talkin' about? Ik doelde meer op het gerucht dat hij zichzelf helemaal geweldig schijnt te vinden omdat hij 18 minuten bij Barcelona heeft mogen voetballen en omdat hij nog steeds niet lijkt te begrijpen dat hij echt niet gehaald is om Barça beter te maken, maar gewoonweg als wisselgeld gehaald is om te ruilen tegen beter spelers van mindere clubs en dan moet Barça waarschijnlijk ook nog wat bijbetalen. Hij is gewoon even meegenomen voor een miljoen euro.

Ik heb ook nooit begrepen wat iedereen toch in hem ziet. Ik zou hem überhaubt nooit opgeroepen hebben voor het Nederlands eftal.

MJ_DA_MAN schreef:
Daar val ik ook niet over, iedereen heeft het recht om schattige koosnaampjes te gebruiken, maar ik durf erom te wedden dat je hem gewoon Afellay had genoemd als hij voor Ajax speelde of had gespeeld.
Furby Emanuelson en El Hamlap. Bij deze heb ik dat nu ook gedaan.

MJ_DA_MAN schreef:
Dat de Jong op mijn zachts gezegd een niet al te best toernooit heeft gespeeld wil nog niet zeggen dat Anita er nu in moet komen i.p.v. hem; de Jong blijft nog altijd minimaal een klasse beter.

Nu leg je me woorden in de mond: Ik heb helemaal niet gezegd dat Anita i.p.v. De Jong moet spelen. Overigens vond ik De Jong helemaal niet zo slecht dit EK. Speelde veel naar voren, passte vrijwel foutloos, maakte weinig overtredingen.

Jocharo-T schreef:
(quote)
Dude, what the .... are you talkin' about? Ik doelde meer op het gerucht dat hij zichzelf helemaal fantastisch schijnt te vinden omdat hij 18 minuten bij Barcelona heeft mogen voetballen en omdat hij nog steeds niet lijkt te begrijpen dat hij echt niet gehaald is om Barca beter te maken, maar gewoonweg als wisselgeld gehaald is om te ruilen tegen beter spelers van mindere clubs.

Je hebt wel een erg sterk waardeoordeel over Afellay op basis van een gerucht. Heb je hem zelf wel eens gesproken of dingen gezien die daar aanleiding toegeven? Ik vind hem altijd wel correct in interviews. Anders praat jij hem even een minderwaardigheidscomplex aan in die laatste regel...

Vond De Jong inderdaad ook niet zo slecht. Oke, hij schitterde niet, maar wat wil je als de enige andere middenvelder een bejaarde man is.

herman schreef:
(quote)
Nu leg je me woorden in de mond: Ik heb helemaal niet gezegd dat Anita i.p.v. De Jong moet spelen. Overigens vond ik De Jong helemaal niet zo slecht dit EK. Speelde veel naar voren, passte vrijwel foutloos, maakte weinig overtredingen.
Je zei dat Oranje een speler als Anita mist, waardoor ik dacht dat je bedoelde dat de Jong niet voldoet voor die positie.

René. schreef:
(quote)
Anita is een matige back, geen matige voetballer.
Toen hij verdedigende middenvelder speelde kwam er een stuk minder druk op de verdediging, waarom denk je dat Vertonghen toen pas goed begon te voetballen?

Ik vond Anita een verademing t.o.v. Enoh - 't blijft typisch om bij een mooi voetballend team de positie van de schoffelaar/puinruimer/breker te onderschatten. Jan Wouters bijv, als voetballer lang ondergewaardeerd, maar essentieel voor het team.

Teunnis schreef:
Vond De Jong inderdaad ook niet zo slecht. Oke, hij schitterde niet, maar wat wil je als de enige andere middenvelder een bejaarde man is.

Dit soort uitspraken zijn ideaal na een heftige stapnacht - komt de meuk vanzelf naar buiten

Mag lijden dat Van Bommel zich - gemotiveerd door alle poep die nu naar 'em wordt gegooid - volledig herpakt en gefocust een prima seizoen speelt, tutti puberali prognostici populisti ten spijt.

Probleem van Anita is dat hij lengte mist.

Jocharo-T
herman schreef:
Je hebt wel een erg sterk waardeoordeel over Afellay op basis van een gerucht. Heb je hem zelf wel eens gesproken of dingen gezien die daar aanleiding toegeven? Ik vind hem altijd wel correct in interviews. Anders praat jij hem even een minderwaardigheidscomplex aan in die laatste regel...
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat gerucht klopt, maar daarintegen heb ik ook geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen.

Het laatste gedeelte van mijn stukje tekst lijkt mij overigens wel duidelijk.

corn1holio1 schreef:
(quote)

En Goffin heeft de wedstrijd gewonnen, 4 sets tegen grote beer Tomic. Opnieuw een knappe prestatie!
Tomic heb ik in m'n pool

Mjuman schreef:
(quote)

Ik vond Anita een verademing t.o.v. Enoh - 't blijft typisch om bij een mooi voetballend team de positie van de schoffelaar/puinruimer/breker te onderschatten. Jan Wouters bijv, als voetballer lang ondergewaardeerd, maar essentieel voor het team.

(quote)

Dit soort uitspraken zijn ideaal na een heftige stapnacht - komt de meuk vanzelf naar buiten

Mag lijden dat Van Bommel zich - gemotiveerd door alle poep die nu naar 'em wordt gegooid - volledig herpakt en gefocust een prima seizoen speelt, tutti puberali prognostici populisti ten spijt.

Wil jij dan beweren Van Bommel tijdens het EK liet zien dat hij nog lang niet over zijn top is?

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Tomic heb ik in m'n pool

Ik heb Goffin

Jocharo-T schreef:
]Dude, what the .... are you talkin' about? Ik doelde meer op het gerucht dat hij zichzelf helemaal geweldig schijnt te vinden omdat hij 18 minuten bij Barcelona heeft mogen voetballen en omdat hij nog steeds niet lijkt te begrijpen dat hij echt niet gehaald is om Barça beter te maken, maar gewoonweg als wisselgeld gehaald is om te ruilen tegen beter spelers van mindere clubs en dan moet Barça waarschijnlijk ook nog wat bijbetalen. (...)

"Gerucht" - jeetje Saar, je mot minder bij de kapper komen. En verder, rol 'em 'ns op die p* van je - ben je er voortaan niet zo snel op getrapt. Je doet alsof Afellay een statiegeldfles is, terwijl je heel goed weet dat ook die club van jou spelers koopt om 2 redenen: om als team beter te worden én om de kas te spekken bij verkoop.

Als ik als 24-jarige was getransfereerd naar Barcelona zou ik ook denken dat ik een gouden p* had en retecool was - Afellay heeft nog nimmer een privéjet gehuurd om naar Vengaland te vliegen net als die Johnny met die deerne van 'em.

Ik vind het best hoor afgeven op anderen, maar probeer een beetje om de kerk - of misschien wel de moskee - midden het dorp te laten.

@Teunnis: roep maar knaapsken, alsof ie bij AC geen belangrijke rol had - wait and see; wie het laatst lacht, lacht het best

Jocharo-T
Statiegeldfles is inderdaad wel de juiste omschrijving. Dat is inderdaad wat ik bedoelde te zeggen. Mooi om te zien dat het ook met zo weinig woorden kan.

Jocharo-T schreef:
Statiegeldfles is inderdaad wel de juiste omschrijving. Dat is inderdaad wat ik bedoelde te zeggen.

Bij de huidige Ajax-selectie zit een aantal die je zo naar de glasbak kan brengen, die hebben geeneens restwaarde.

Jocharo-T
Inderdaad, maar die heeft elke club.
Mjuman schreef:
wait and see; wie het laatst lacht, lacht het best.
Net zoals afgelopen twee seizoenen? Ik zal aan je denken op de dinsdagen en de woensdagen.

Stijn_Slayer
Jocharo-T schreef:
Statiegeldfles is inderdaad wel de juiste omschrijving. Dat is inderdaad wat ik bedoelde te zeggen. Mooi om te zien dat het ook met zo weinig woorden kan.

Ja. Afellay heeft m.b.t. Oranje nog maar mazzel gehad dat hij geblesseerd was. Is een mooie dekmantel, anders zou de kritiek losbarsten: 'weinig gespeeld bij Barca, kan het niveau daar niet aan, etc.' Hij gaat het daar echt niet redden.

Jocharo-T
Barça heeft hem inderdaad gewoon meegenomen, zoals wij een CD meenemen als we langs een platenzaak lopen. Die jongen lag met zijn prijskaartje van één miljoen euro in de uitverkoop bak bij de kringloop en dan kun je je er geen buil aan vallen. Had hij miljoenen meer gekost dan hadden ze hem laten liggen en hadden ze dat geld liever gestopt in een echt talent.

Jocharo-T schreef:
Inderdaad, maar die heeft elke club.
(quote)
Net zoals afgelopen twee seizoenen? Ik zal aan je denken op de dinsdagen en de woensdagen.

Je bent een fidele gozer

Nadal een dubbele break achter tegen Bellucci, maar één break al weggewerkt!

Edit: Alweer 5-5.

Dolgopolov gaat dit toernooi verrassen.

Jocharo-T schreef:
Barça heeft hem inderdaad gewoon meegenomen, zoals wij een CD meenemen als we langs een platenzaak lopen. Die jongen lag met zijn prijskaartje van één miljoen euro in de uitverkoop bak bij de kringloop en dan kun je je er geen buil aan vallen. Had hij miljoenen meer gekost dan hadden ze hem laten liggen en hadden ze dat geld liever gestopt in een echt talent.
Deze vraag klinkt misschien extreem krom, maar heeft u iets tegen Afellay?

Jocharo-T
Nee hoor, ik zie het gewoon niet in hem. Vind het een zwaar overschatte voetballer.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Deze vraag klinkt misschien extreem krom, maar heeft u iets tegen Afellay?

Jocho is een échte Ajacied,
gaat 'et daar slecht, hoor je 'em niet
zit het eens - 2 jaar - mee
pist ie graag op PSV

Oja Van der Wiel - zou Bayern 14 meloenen kosten - mag nu voor 1/3 mee

Jocharo-T
Dat is ontzettende onzin. Mij hoor je altijd. Soms vergeten dat Ajax afgelopen winterstop op een kansloze achterstand stond? Maar ben inderdaad een échte Ajacied en een trotste. Ik kan soms voor PSV supporters misschien vervelende opmerkingen maken, maar heb ook vaak zat afgegeven op mijn eigen club als ze er weer eens een grote bende van maakten.

Wel een leuk gedicht , trouwens

Afellay speelt trouwens bij mijn club Barcelona en ik vind hem als voetballer Barça onwaardig.

De meeste users in dit topic moeten niet zo huilie huilie dat Jocharo-T anti-PSV opmerkingen zou maken. Zelf zijn ze er ook niet vies van een andere club (of bepaalde spelers) te dissen.

Mjuman schreef:
(quote)

Ho ho, Rico - check het foto-topic: die schapekop was van een andere user/foto - Graf was die van die kortgebroekte melkflessen.

Ik ben anders een geboren en getogen schapekop.

Jocharo-T
Heb je die ook met het hoofd van Afellay?*

*Ironie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:01 uur

geplaatst: vandaag om 08:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.