MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
De meeste users in dit topic moeten niet zo huilie huilie dat Jocharo-T anti-PSV opmerkingen zou maken. Zelf zijn ze er ook niet vies van een andere club (of bepaalde spelers) te dissen.
Ik typ idd dagelijks hele verhalen over (ex-)Ajax(-spelers) die een dezelfde negatieve boodschap bevatten en gebruik ook constant koosnaampjes. Hypocriete ik .

Waarom voel jij je dan aangesproken?

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Ik typ idd dagelijks hele verhalen die een dezelfde boodschap bevatten en gebruik ook constant koosnaampjes.
Doe ik dat wel dan? Ik meng mij gewoon in de lopende discussies. De laatste tijd met name over het Nederlands elftal. Jij bent degene die hier nu een Pééjesvau discussie van maakt. Ik had het over een speler van het Nederlands elftal.

Rhythm & Poetry schreef:
Waarom voel jij je dan aangetrokken?
Sprak dat niet voor zich?

Jocharo-T

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Sprak dat niet voor zich?

Het was trouwens aangesproken (ik zat met afgetrokken in mijn hoofd). Ik doel niet bewust op één of twee users. Maar het is gewoon vrij gezond dat je als supporter van een bepaalde club lekker af kunt reageren op 'de kneuzen' van de tegenstanders. En zo hoort het. Als Utrecht met 6-4 wint van Ajax dan zou het zonde zijn als de Utrechters het de Ajacieden niet inwrijven. Als Ajax twee keer achterelkaar kampioen wordt dan moeten de PSV-supporters het iets meer ontgelden. Zo werkt het nu eenmaal.

Jocharo-T schreef:
(quote)
Doe ik dat wel dan? Ik meng mij gewoon in de lopende discussies. De laatste tijd met name over het Nederlands elftal. Jij bent degene die hier nu een Pééjesvau discussie van maakt. Ik had het over een speler van het Nederlands elftal.
Dat doe je idd. Dat je je in een discussie mengt is niet van toepassing voor mij, gezien ik slechts een opmerking maak over iets wat je typt; dat er vervolgens een discussie ontstaat is iets wat volgens mij wel vaker voorkomt op deze site. En ik doel op je verhaal over statiegeld-speler Afellay bij zijn club Barca; dan heb je het over de clubspeler Afellay en niet de Oranje-voetballer Afellay.

herman schreef:
In de tweede helft liet hij zowel Vertonghen als Janssen een stuk beter spelen. Het is gewoon een prima verbindingsspeler en dat is precies het type dat Oranje nu mist.

Ik vind Clasie een betere verbindingsspeler. En puur als balafpakker hebben we de Jong al. De Jong en Anita opstellen lijkt me geen goed plan. Liever Sneijder op die positie en Van Persie ervoor.

Ben trouwens benieuwd of - als al de verhaaltjes waar zijn - Vlaar nu basisspeler van Oranje wordt.

Ik hoop dat Heitinga (en v/d Vaart en Huntelaar) gewoon blijft(blijven). Hetinga is geen topverdediger, maar op dit moment wel de beste die we hebben. De Vrij heeft wel potentie om beter te worden. Nog effe naar de krachthonk, hoewel hij het nooit puur van zijn fysiek zal moeten hebben. Hij is een voetballende verdediger. Dan naast hem graag een type Jaap Stam. Misschien Nuytinck wel voor de toekomst.

René. schreef:
Anita is een matige back, geen matige voetballer.
Toen hij verdedigende middenvelder speelde kwam er een stuk minder druk op de verdediging, waarom denk je dat Vertonghen toen pas goed begon te voetballen?

Ik vind Anita wel een matige voetballer. Blinkt - behalve het opknappen van vuil werk - nergens in uit. Maar zulke spelers heb je wel nodig natuurlijk. Dat is ook meteen de reden dat Janssen en Vertonghen beter presteerden.

En hij is geen matige back, maar een slechte back.

Als Anita en Clasie de komende twee seizoenen net zo goed spelen als het afgelopen seizoen dan zie ik niet in waarom ze niet samen kunnen spelen. Nigel de Jong is nu vooral de twaalfde of dertiende man bij City (daar is niks mis mee, integendeel) en zal het de komende seizoenen daar niet makkelijker krijgen (veel concurrentie). Ik vind het zelf zinvol om spelers op te stellen die veel minuten maken bij hun club en daarom een goed wedstrijdritme hebben.

En de praktijk, met veel van die bankzittende Nederlandse voetballers bij buitenlandse clubs, geeft je ook helemaal gelijk.

Rhythm & Poetry schreef:
Als Anita en Clasie de komende twee seizoenen net zo goed spelen als het afgelopen seizoen dan zie ik niet in waarom ze niet samen kunnen spelen.

Zou kunnen. Niemand die dat ontkent toch?

Nigel de Jong is nu vooral de twaalfde of dertiende man bij City (daar is niks mis mee, integendeel) en zal het de komende seizoenen daar niet makkelijker krijgen (veel concurrentie). Ik vind het zelf zinvol om spelers op te stellen die veel minuten maken bij hun club en daarom een goed wedstrijdritme hebben.

Als de Jong niet aan speeltijd toekomst, vind ik ook dat hij vervangen mag worden. Anita mag dan best een kans krijgen. De Jong is nu ook geen speler die onvervangbaar is.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik ben anders een geboren en getogen schapekop.

Al snap ik de verwarring - hier ging het om:

(afbeelding) van inquestos nav een uwer posts over fietsen langs de Schie

Een paar dagen later QED:

(afbeelding)

Met evaluatief commentaar der user R&P

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Het was trouwens aangesproken (ik zat met afgetrokken in mijn hoofd). Ik doel niet bewust op één of twee users. Maar het is gewoon vrij gezond dat je als supporter van een bepaalde club lekker af kunt reageren op 'de kneuzen' van de tegenstanders. En zo hoort het. Als Utrecht met 6-4 wint van Ajax dan zou het zonde zijn als de Utrechters het de Ajacieden niet inwrijven. Als Ajax twee keer achter elkaar kampioen wordt dan moeten de PSV-supporters het iets meer ontgelden. Zo werkt het nu eenmaal.

Waar is de boerka gebleven?

Ach en over de tweemaal achtereen kampioen worden kunnen we kort zijn: a, is het geluk met de dommen en b. is het net zoiets als je erop verheugen dat er de afgelopen twee jaar meer lp's zijn verkocht dan ervoor (en wat er met de cd is gebeurd... ).

Jocharo-T
MJ_DA_MAN schreef:
Dat doe je idd. Dat je je in een discussie mengt is niet van toepassing voor mij, gezien ik slechts een opmerking maak over iets wat je typt; dat er vervolgens een discussie ontstaat is iets wat volgens mij wel vaker voorkomt op deze site. En ik doel op je verhaal over statiegeld-speler Afellay bij zijn club Barca; dan heb je het over de clubspeler Afellay en niet de Oranje-voetballer Afellay.
Wat is nou je punt? Het was toch een lopende discussie? Ben ik verplicht om Appelvlaai een geweldig talent te vinden? Ik heb negen van de tien keer met de meeste mensen hier leuke en inhoudelijke discussies, alleen lijk jij enkel de 'anti-Pééjesvau' berichtjes te onthouden. Dat is misschien nog geen eens tien procent van de berichten die ik hier plaats. Appelvlaai is overigens een speler van mijn club Barça en het Nederlandselftal. Mag ik daar ook al geen mening over hebben?

Jocharo-T schreef:
Mag ik daar ook al geen mening over hebben?

De jury heeft beraadslaagd en het antwoord is: jawel - alleen je mening wordt niet op prijs gesteld.

Alleen zit ik nu met een prangende filosofische vraag waarom iemand reageert als ie vindt dat het voor hem niet van toepassing is dat jij je mengt in een discussie

Lijkt mij een beetje van het soort: "wat bedoelt de schrijver met .... en noem drie andere paddestoelen die je kent"

Mjuman schreef:
Ach en over de tweemaal achtereen kampioen worden kunnen we kort zijn: a, is het geluk met de dommen en b. is het net zoiets als je erop verheugen dat er de afgelopen twee jaar meer lp's zijn verkocht dan ervoor (en wat er met de cd is gebeurd... ).

Hier wordt een "gevaarlijke" discussie geopend en het is al zo druk bij het sport topic...

Zelf kampioen worden is eigenlijk leuker dat met je favoriete club uit de eredivisie. Er is niemand hier die ook maar enige invloed heeft waardoor club A of B kampioen wordt, al roept de een nog harder dan de ander.

Spelers Appelvlaai gaan noemen.............. ik weet het niet. Ik geloof niet dat het je punt van mogelijke kritiek erg versterkt. En zeg je het liefkozend dan ben je volgens mij niet helemaal goed, maar ieder z'n smaak...

Jocharo-T
Sommige mensen moeten gewoon niet zo zwaar tillen aan dat soort 'koosnaampjes'. Ik doe dat vaak alleen om de post wat luchtiger te maken en dat soort naampjes moeten vooral niet zo serieus genomen worden. Je kunt er bijna geld op zetten of MJ en mijn vriend Mjuman staan vooraan te heigen om er weer op te reageren. Niet inhoudelijk, maar over één woordje in de tekst. Vind ik overigens geen probleem, maar ga niet doen alsof de wereld vergaat omdat ik Appelvlaai roep. Los van dat koosnaampje heb ik gewoon op een normale manier gezegd waarom ik denk dat die jongen door Barça gehaald is. Vind je het niet interessant, dan lees je het niet.

Negen van de tien keer hebben we hier gewoon, ook ik, leuke en inhoudelijke voetbaldiscussies met af en toe een pestend berichtje. Het zou mij verder mijn kont roesten dat er daardoor iemand uit dat dorpje in Brabant slecht slaapt.

Tja, Aisatti heeft gegokt en verloren....... Wijze beslissing van Ajax om hem te laten gaan.

Leuke voetballer, maar wisselt veel goede met slechte momenten af.

kan me een super pot herinneren (da's niet veel) PSV-AC Milan, toen was ie echt geniaal, en 17 jaar..... maar dat was toen.....

Jocharo-T
Ik kan mij die wedstrijd ook nog herinneren. Het was volgens mij Gatuso die de hele wedstrijd achter hem aan liep. Ajax wilt zich aan het salarisplafond houden en Aissait probeerde er nog iets meer uit te slepen. Heeft niet geholpen. Wel jammer dat hij weggaat, is het laatste halfjaar een belangrijke speler geweest en je kunt hem er best bij hebben.

Je kan ook stellen - als Vitesse doorgaat - dat Vitesse goed heeft gegokt en gewonnen. Wie weet heeft Aissati het spel meegespeeld door meer te vragen en had ie dus in feite een 'hedge': werd het afgewezen kon ie naar Vitesse, kreeg ie zijn zin, had ie een dikkere beurs.

In die wedstrijd - onder Hiddink - speelden zowel Afellay als Aissati sterk; de laatste is 2 jaar jonger en zou dus nog iets kunnen doorgroeien.

Terug naar Vitesse... en daar komt Rutten als trainer die het niet in hem zag zitten bij PSV.
Succes daar

Zowel de supporters met Rutten als Aissati bij Vitesse

Jocharo-T
Mjuman schreef:
Je kan ook stellen - als Vitesse doorgaat - dat Vitesse goed heeft gegokt en gewonnen. Wie weet heeft Aissati het spel meegespeeld door meer te vragen en had ie dus in feite een 'hedge': werd het afgewezen kon ie naar Vitesse, kreeg ie zijn zin, had ie een dikkere beurs.
Zijn contract is afgelopen bij Ajax, dus hij hoefde helemaal geen spelletje te spelen. Vitesse wilde hem vorig jaar al halen, maar dat ging toen niet door. Als die Georgier een speler echt wilt dan kijkt hij vast niet op een percentage aan meer salaris voor Aissati. Ik ben wel blij dat Ajax zich aan zijn salarisplafond vasthoud. Ik heb overigens geen idee hoe hoog dat plafond is.

Jocharo-T schreef:
(quote)
Zijn contract is afgelopen bij Ajax, dus hij hoefde helemaal geen spelletje te spelen. Vitesse wilde hem vorig jaar al halen, maar dat ging toen niet door. Als die Georgier een speler echt wilt dan kijkt hij vast niet op een percentage aan meer salaris voor Aissati. Ik ben wel blij dat Ajax zich aan zijn salarisplafond vasthoud. Ik heb overigens geen idee hoe hoog dat plafond is.

In een doorsneehuis is de minimum plafondhoogte 2.45 en die vind je dan ook vaak in nieuwbouw.

Mij staat bij - heb eens naar de fin. gegevens in de jaarcijfers gekeken -- dat die orde grootte 1 - 1,2 miljoen is, iets hoger dan bij PSV; al zitten er daar iig 2 boven.

Overigens ligt het wel iets complexer: juridisch gezien moest ie wel een tegenzet doen, omdat het anders als "akkoordgaan met"kon worden uitgelegd, zodat Ajax voor hem nog wat kon vragen. Wees niet verbaasd als Jordania zich laat influisteren mbt zulke zaken - écht rijke mensen letten heel goed op financiële details (zo zijn ze nl vaak rijk geworden).

Jocharo-T schreef:
(quote)

lennon schreef:
Terug naar Vitesse... en daar komt Rutten als trainer die het niet in hem zag zitten bij PSV.
Succes daar

Zowel de supporters met Rutten als Aissati bij Vitesse

In wat voor fase zit Vitesse? In een opbouwfase!

Wat voor trainer is Rutten? Juist - een opbouwtrainer, geen kampioenmaker; voorlopig kan Vitesse nog ff vooruit.

Mjuman schreef:

Wat voor trainer is Rutten? Juist - een opbouwtrainer,

meer een afbouw trainer

Jocharo-T schreef:
(quote)
Wat is nou je punt? Het was toch een lopende discussie? Ben ik verplicht om Appelvlaai een geweldig talent te vinden? Ik heb negen van de tien keer met de meeste mensen hier leuke en inhoudelijke discussies, alleen lijk jij enkel de 'anti-Pééjesvau' berichtjes te onthouden. Dat is misschien nog geen eens tien procent van de berichten die ik hier plaats. Appelvlaai is overigens een speler van mijn club Barça en het Nederlandselftal. Mag ik daar ook al geen mening over hebben?
Het was geen lopende discussie, maar een nieuwe. Ik zeg nergens dat je hem verplicht goed moet vinden, en ik zeg nergens dat je geen mening mag hebben.

Maar ik zie nu dat je doelt op dat ''dagelijks''; daar keek ik even overheen en dat doe je uiteraard niet. Ik reageerde overigens op R&P in eerste instantie dus dat bericht kon je vanzelfsprekend met een korrel zout nemen.

Jocharo-T
Miscommunicatie dus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.