MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68
Ondanks mijn wat zure post een stukje hiervoor ben ik wel degelijk liefhebber van de Tour. Op school al gaf ik er spreekbeurten over. Al vanaf zo ongeveer vanaf 1976 toen Lucien van Impe de Tour won volg ik de Tour op de voet. De laatste jaren af en toe wat minder, vanwege werk, gezin en andere zaken. Wel is mijn liefde door de dopingperikelen danig bekoeld. Kijk je naar een fantastische Ricco, blijkt een paar dagen later dat hij gedrogeerd is. Vino net zo, Floyd Landis, Rasmussen. Je loopt te genieten van prachtige etappes en een paar dagen later blijk je naar een oplichter te hebben gekeken. Als mocht blijken dat ook Armstrong niet clean is geweest dan betekent dat dat we zo ongeveer nog geen echte tourwinnaar hebben gehad deze eeuw. Maakt de sport niet geloofwaardiger. Neemt niet weg dat het een prachtig evenement blijft. Ik blijf uitgaan van het goede in de mens. Ja de Nederlanders zouden met Kruiswijk, Gesink en Mollema plus de hulp van Van Dam toch een kans op een hoge klassering moeten hebben.

Rus & Bertje

Wij Belgen hopen natuurlijk volop op Jurgen Van Den Broeck. Als hij op zijn fiets blijft ben ik quasi zeker dat hij top 5 rijdt. Wie weet zit het podium er wel in...

Zonde dat Thomas De Gendt niet meerijd in deze tour. Met de 100km tijdrijden is deze tour op zijn lijf geschreven.

Hendrik68 schreef:
Ondanks mijn wat zure post een stukje hiervoor ben ik wel degelijk liefhebber van de Tour. Op school al gaf ik er spreekbeurten over. Al vanaf zo ongeveer vanaf 1976 toen Lucien van Impe de Tour won volg ik de Tour op de voet. De laatste jaren af en toe wat minder, vanwege werk, gezin en andere zaken. Wel is mijn liefde door de dopingperikelen danig bekoeld. Kijk je naar een fantastische Ricco, blijkt een paar dagen later dat hij gedrogeerd is. Vino net zo, Floyd Landis, Rasmussen. Je loopt te genieten van prachtige etappes en een paar dagen later blijk je naar een oplichter te hebben gekeken. Als mocht blijken dat ook Armstrong niet clean is geweest dan betekent dat dat we zo ongeveer nog geen echte tourwinnaar hebben gehad deze eeuw. Maakt de sport niet geloofwaardiger.

Cadel Evans

Ik ben misschien te naïef hierin, maar ik geloof dat met de extreem aangescherpte controles het huidige peloton een stuk minder doping gebruikt dan voorheen. Nu past men wel op dat ze de grenzen niet overschrijden. De tijd zal het leren, maar ik denk dat Evans' zijn touroverwinning niet afgenomen zal worden.

Logischerwijs gaat de strijd tussen Evans en Wiggins, waarbij ik denk dat de laatste wint. Al weet je het natuurlijk nooit in de Tour. Gesink, Nibali, F. Schleck, vd Broeck, Valverde, S. Sanchez, Cobo, Coppel, Rolland, Brajkovic, Mollema, Leipheimer, Costa. Voldoende kandidaten voor een hoge klassering, we zullen zien...

corn1holio1 schreef:
Zonde dat Thomas De Gendt niet meerijd in deze tour. Met de 100km tijdrijden is deze tour op zijn lijf geschreven.

Verstandig, het is maar zeer weinig renners gegeven in het post-epotijdperk om Giro en Tour voor het klassement te rijden. De verhouding verwachting/waarschijnlijke prestatie is dan scheef. Beter focussen op Vuelta en dan volgend jaar Tour (is hij ook pas 26)...

Hendrik68 schreef:
Als mocht blijken dat ook Armstrong niet clean is geweest dan betekent dat dat we zo ongeveer nog geen echte tourwinnaar hebben gehad deze eeuw.

Vorige eeuw wellicht ook niet.

Begrijp het volkomen hoor.

Toch licht verrassend. Spanje begint met Negredo in de spits (en zowel Torres als Fabregas dus op de bank).

Dat is inderdaad verrassend. Del Bosque houdt van verrassingen.

Torres mag er nog wel een paar scoren. Als invaller dan maar.

En dat mis ik bij van Marwijk, daar is voorspelbaarheid troef geworden.

Bizar. Geen idee wat het plan van Del Bosque is. Eén ding is zeker: als hij er vandaag uit ligt, is zijn carrière bij Spanje gedaan en is het wellicht intro Guardiola.

Omdat hij Negredo dit keer boven Torres verkiest? Voor de rest zie ik namelijk geen afwijkende keuzes en Negredo is prima. Torres ook. Fabregas vind ik teveel van het goede. Dan krijg je nog meer combinaties en staat er niemand in de spits.

Zelf had ik een keer voor Fernando Llorente gekozen.

Het is wel de enige positie die een variabel is bij Spanje, de andere tien staan toch wel vast. Ik vind het wel vreemd dat je iets nieuws probeert in zo'n belangrijke wedstrijd. Het is natuurlijk ook zo dat je altijd kunt wisselen.

Ik verwacht wel dat uit deze wedstrijd ook de winnaar zal komen.

Wat R&P zegt, Negredo is nu ook geen onbekende voor Del Bosque , hij heeft alleen altijd mannen als Torres en Villa voor zich gehad.
Het is niet vergelijkbaar met het inzetten van Willems door Cocu en Faber.

Saaie eerste helft.

Jammer dat de scheids de voordeelregel niet toepaste bij Nani.

El Ninjo schreef:
En dat mis ik bij van Marwijk, daar is voorspelbaarheid troef geworden.

Altijd al geweest. Tijdens zijn eerste periode bij Feyenoord ergerde ik me al vaak aan het feit dat hij nooit ingreep.

Al kan het ook voordelen opleveren.

Ik vind dit altijd leuk hoor... misschien houd ik te veel van voetbal.

Portugal vind ik er goed dicht opzitten. Vaak lekker fel zonder agressief te worden. Verder wel een saaie wedstrijd gezien er bijna geen kansen zijn en voor de doelen nauwelijks actie.

jasper1991 schreef:
Ik verwacht wel dat uit deze wedstrijd ook de winnaar zal komen.

Duitsland speelt morgen pas.

Ik verwacht gewoon dat er uit deze wedstrijd ook een winnaar zal komen.

Ik vind het ondanks de weinige kansen en ondanks dat het een taktisch gevecht is zeker niet saai. Negredo valt me wel tegen, daar had ik iets meer van verwacht.
En misschien dat hij mijn ongelijk in de 2e helft bewijst maar waarom die Almeida bij Portugal in de basis staat of eigenlijk uberhaupt geselecteerd is, is me ook een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen betere alternatieven voor hebben....ze spelen nu naar mijn mening met 10 man ipv 11.

Nicolage Rico schreef:
Italië speelt morgen pas.

Van mij mag Italie wel kampioen worden, ik vind het de meest sympathieke ploeg van dit toernooi.

El Ninjo schreef:
Ik vind het ondanks de weinige kansen en ondanks dat het een taktisch gevecht is zeker niet saai. Negredo valt me wel tegen, daar had ik iets meer van verwacht.
En misschien dat hij mijn ongelijk in de 2e helft bewijst maar waarom die Almeida bij Portugal in de basis staat of eigenlijk uberhaupt geselecteerd is, is me ook een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen betere alternatieven voor hebben....ze spelen nu naar mijn mening met 10 man ipv 11.
Hij is eigenlijk een goede pinchhitter met zijn 1 meter 91 en dito breedte. Portugal heeft op die positie gewoon een probleem, Helder Postiga heeft het ook niet echt laten zien in het toernooi,

Klopt maar bij Postiga had ik nog wel het gevoel dat ie aan het spel deelnam, dat heb ik bij Almeide al helemaal niet en als ie al eens meedoet is het vaak geen beste bijdrage....maar goed, als ie die ene kans er inschopt is alles vergeten en vergeven en doet ie waar ie voor in het veld staat en daar gaat het aan het eind uiteindelijk om.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik verwacht gewoon dat er uit deze wedstrijd ook een winnaar zal komen.

Ik vraag het me af.

Als beide teams 50 penalties missen, gaan ze allebei door en wordt de wedstrijd Duitsland - Italië gestaakt. Naar het schijnt.

trebremmit schreef:
Van mij mag Italie wel kampioen worden, ik vind het de meest sympathieke ploeg van dit toernooi.

Dat vind ik, na de Ieren, ook wel. Maar de Ieren deden niet meer dit jaar...

El Ninjo schreef:
Klopt maar bij Postiga had ik nog wel het gevoel dat ie aan het spel deelnam, dat heb ik bij Almeide al helemaal niet en als ie al eens meedoet is het vaak geen beste bijdrage....maar goed, als ie die ene kans er inschopt is alles vergeten en vergeven en doet ie waar ie voor in het veld staat en daar gaat het aan het eind uiteindelijk om.
Uiteraard en hij is vooral kopsterk. Eigenlijk past hij niet zo in het team omdat hij weinig aanvoer vanaf de zijkanten krijgt. In combinatie met zijn fysiek mist hij dan ook een stukje balvastheid om als aanspeelpunt te fungeren.

Bert van Marwijk

thelion schreef:
Bert van Marwijk

Hij heeft groot gelijk. Zielig zooitje bij Oranje.

Wijs besluit... maar wie dan nu?

Ik durf het Niet te zeggen.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=168091

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:08 uur

geplaatst: vandaag om 03:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.