MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68
Heb op mijn werk zo ongeveer alles gezien. Het was niet om aan te zien. Alleen een korte periode in de 2e verlenging. Toen wilde Spanje toch plots de penalties vermijden. Portugal had in de reguliere speeltijd een redelijke periode. Maar over het algemeen regeerde de angst.

Als Spanje Duitsland treft zie ik Spanje kampioen worden. Duitsland geeft te veel ruimte weg en Italie zal snel moeten scoren, omdat die inderdaad niet veel langer dan een uur pressie kunnen spelen, daarna is het gevaar wel geweken, waarschijnlijk.

Werkelijk geen idee wie er bondscoach moet worden. Ik las vandaag in de VI dat o.a. Vogelzang en Allach hier een stem in hebben. Dat gegeven belooft niet veel goeds. Ik zou zeggen: Cruijff: geen woorden maar daden.

Edit: Inderdaad Rijkaard, is wellicht nog de beste optie. Met een paar goede assistenten. Geen gek idee. Van Gaal moet het maar niet weer doen.

Linius schreef:
Damn, die Ramos doet even een Panenka. Niet verwacht na die misser in de CL

Nja, het was niet echt een panenka, dit was rustig door het midden.

Teunnis schreef:
(quote)

Zelfs Portugal had die mogelijkheid Het hele middenstuk van de wedstrijd zat er totaal geen visie in het spel van Spanje, toen hebben ze ook nauwelijks kansen gecreëerd. Geniaal positiespel? Ik heb het tegen Frankrijk gezien (maar dat was ook niet erg moeilijk), vanavond gewoon totaal niet. Voorheen heb ik Spanje altijd de beste - maar wel een saaie - ploeg genoemd. Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat je vanavond een onverslaanbaar team hebt zien spelen?

Som de kansen van Portugal eens op? Ik schatte Portugal in als de enige ploeg die het mogelijk lang genoeg kon dichtlopen en tegelijk kon counteren, en zelfs zij zaten na pakweg 70' helemaal dood.
Teunnis schreef:
(quote)

Nja, het was niet echt een panenka, dit was rustig door het midden.

Dit was een 100% panenka..

Hendrik68 schreef:
Heb op mijn werk zo ongeveer alles gezien. Het was niet om aan te zien. Alleen een korte periode in de 2e verlenging. Toen wilde Spanje toch plots de penalties vermijden. Portugal had in de reguliere speeltijd een redelijke periode. Maar over het algemeen regeerde de angst.

Spijker op de kop. De winnaar van de wedstrijd van morgen wordt de nieuwe Europese kampioen. Portugal was niet slechter, maar er lopen daar toch wel onevenredig veel voetballers rond met een agressieprobleem. Zo'n Alves

Hendrik68
Nou ik zeg niet dat de winnaar van morgen kampioen wordt. Integendeel zou ik bijna zeggen. Spanje is de grote favoriet, want ik zei al eerder: Duitsland geeft teveel ruimte weg en Italie is maar een uur gevaarlijk. Alleen een vroege achterstand kan de Spanjaarden in de problemen brengen, anders gaan ze gewoon winnen.

Op het WK was het ook heel close en won Spanje door een buitenspelgoal volgens mij. Toch was Spanje het onomstotelijk dat verdiende te winnen. Portugal had de scheids nou ook niet bepaald tegen met die duikende Ronaldo en Spanje creëerde de enige echte kansen.

lebowski schreef:
De winnaar van de wedstrijd van morgen wordt de nieuwe Europese kampioen.
De redenering dat de wedstrijden met de meeste goals kwalitatief sterk zijn lijkt me een behoorlijke misvatting. Door de jaren heen zijn evenredig met stijging van niveau en tempo steeds minder goals gaan vallen in wedstrijden. Dit waren gewoon twee titanen die elkaar in bedwang hielden en elkaars superieure krachten neutraliseerden.

Die goal van Villa was toen ongeveer een cm buitenspel trouwens.

Fons Groenendijk is ook nog vrij...

jasper1991 schreef:
Dit waren gewoon twee titanen die elkaar in bedwang hielden en elkaars superieure krachten neutraliseerden.

Volgens mij heb je naar een aflevering van The Power Rangers zitten kijken.

FlyLo schreef:
Duitsland heeft alleen tegen Griekenland en Nederland goed gespeeld.

Dan noem je al de helft...

Zegt ook iets over de amusentswaarde van dit E.K. Zo leuk is het allemaal niet. Zeker na de poulefase nog weinig leuke wedstrijden gezien. Al was Italië - Engeland wellicht de leukste van allemaal.

Wat Spanje doet is knap, maar vermakelijk spelen ze allerminst. Dat was in 2010 ook al zo, trouwens.

Spanje - Duitsland was op het WK wel een geweldige wedstrijd, juist omdat Spanje zo goed was. Maar ik moet zeggen dat het ik het WK verder wel een stuk amusanter vond. Misschien ook omdat Nederland daarop verder kwam en nu een hoop mensen (in mijn omgeving althans) er niets meer om gaven na de uitschakeling van Oranje. Maar ook omdat de Zuid-Amerikaanse teams zorgde voor tactische variatie (met name Paraguay en Chili), terwijl bijna alle Europese teams hetzelfde systeem spelen.

Jocharo-T
Bart van Merwijk.

Degene die om Gullit roepen.

Degene die om Van Halst riep.

Van Gaal, Adriaanse, Rijkaard, Verbeek.

Verbeek Ja, uhuh....

Nog een ego erbij..... en hij duldt geen grotere egos om zich heen... gaat geen succes worden.

Zelfde met van gaal.. En adriaanse...

Ik zeg het nogmaals... ron jans zou de ideale man zijn.....

Jocharo-T
Ron Jans heeft net een maand geleden een contract getekend bij Luik. Dus dat gaat nergens over om die naam te roepen. Verbeek heeft bewezen een goede trainer te zijn (Heerenveen, Heracles, AZ) en over Van Gaal en Adriaanse hoef ik niet uit te wijken. Ze zijn beschikbaar en willen aanvallend voetballen. Je moet ook kijken naar wat eventueel mogelijk is.

Rijkaard mag het ook wel weer doen.

FlyLo schreef:
Italië heeft het m.i. ook nog nooit langer dan één helft laten zien.

Spanje heeft het nooit langer dan een minuut laten zien dit EK

Jocharo-T schreef:
Ron Jans heeft net een maand geleden een contract getekend bij Luik. Dus dat gaat nergens over om die naam te roepen. Verbeek heeft bewezen een goede trainer te zijn (Heerenveen, Heracles, AZ) en over Van Gaal en Adriaanse hoef ik niet uit te wijken. Ze zijn beschikbaar en willen aanvallend voetballen. Je moet ook kijken naar wat eventueel mogelijk is.

Zeg Jochiearo, effe dimmen he.. niet zo fel

Er bestaat ook nog zoiets als een combinatie job zoals Advocaat en Hiddink al eens gedaan hebben. Uiteraard is de kans klein dat dit gebeurd, maar ik probeerde alleen maar te zeggen dat ik op dit moment alleen maar Jans zie als de allerbeste kandidaat.

Joy4ever schreef:

En ondanks dat staan ze gewoon wel weer in de finale... en dat is de keiharde waarheid.

Verbeek gaat niet weg hoor. Adriaanse lijkt me dan nog het meest geschikt omdat hij bij uitstek de opbouwer is. Hij kan een team smeden wat misschien over 2 jaar er nog niet is, maar over 4 en 6 jaar wel. Dat is mijns inziens het meest haalbaar en realistisch (inmiddels is er als het goed is weer een grotere generatie 'gevestigd' in het buitenland). Misschien is het dan niet meer Adriaanse die trainer is, maar liggen er de fundamenten voor iets moois.

Op Van Gaal hoop ik stiekem wel maar van hem ben ik niet zeker dat ie slaagt. Vergeet niet dat Van Gaal faalde in een periode dat er een overgangssituatie was. De toenmalige gouden generatie Davids, Kluivert, Overmars, Frank de Boer was nog wel goed maar ook over hun hoogtepunt heen. Een aantal spelers zaten in een mindere fase van hun carrière (Jaap Stam, Van Bronckhorst) en een nieuwe generatie diende zich aan (Robben, Van der Vaart en in het vooruitzicht Sneijder en Van Persie maar was Europees gezien nog geen top).

Op dit moment lijkt hetzelfde het geval te zijn maar dan een stukje extremer. Het is zo dat deze 'gevestigde generatie' een stukje ouder is (rond de 27-29), de generatie daarvoor nog meer op zijn retour (Matthijsen, Van Bommel, Boulahrouz) en de jonge generatie een stuk groter (Clasie, Van Rhijn, Maher, John, Narsingh, Dost, Büttner, Willems, Viergever, De Jong (x2) etc..). De situatie van het Nederlands elftal is dus nog een stukje onzekerder, en met de onderlinge troubles van het EK in het achterhoofd weet ik niet of de soms heetgebakerde Van Gaal wel de juiste persoon is (hoewel ik dat wel graag zou willen).

Aan de andere kant is Van Gaal ook een paar jaartjes ouder en wijzer en heeft hij de meeste spelers van dit elftal niet eerder getraind (ik denk alleen Van der Vaart en Van Bommel, als ie zou blijven) dus de loyaliteitskwestie zal niet snel ter sprake komen.

Joy4ever schreef:
Pedro erin
Hap hap .

Pedro viel prima in en gaf Spanje iets extra's.

Joy4ever schreef:
(quote)
Al die afgunst/haat in je . Moet zwaar zijn.

trebremmit schreef:
(quote)

Volgens mij heb je naar een aflevering van The Power Rangers zitten kijken.
Nee, Dragonball Z. De wedstrijd is een soort vertoning van Goku en Freeza die een aanval op zitten te laden, zonder dat hij er komt.

Jocharo-T
lennon schreef:
Zeg Jochiearo, effe dimmen he.. niet zo fel .
Het blijft tekst, Lennontje. Ik bedoel het niet zo vervelend of hooghartig als het overkomt. Je weet toch dat ik je een leuk ventje vind als je het niet over voetbal hebt?
Er bestaat ook nog zoiets als een combinatie job zoals Advocaat en Hiddink al eens gedaan hebben. Uiteraard is de kans klein dat dit gebeurd, maar ik probeerde alleen maar te zeggen dat ik op dit moment alleen maar Jans zie als de allerbeste kandidaat.
Op die manier zie ik liever onze Frankie.

Chronos85 schreef:

Aan de andere kant is Van Gaal ook een paar jaartjes ouder en wijzer

Paar jaartjes ouder inderdaad...

MJ_DA_MAN schreef:
Al die afgunst/haat in je . Moet zwaar zijn.

Spanje speelt met afstand het meest slaapverwekkende voetbal op dit EK. Veel plezier ermee.

Jocharo-T
Bijzonder trouwens dat Bart van Merwijk lange tijd in cijfers onze beste bondscoach was, maar door het laatste half jaar is die eer naar Marco van Basten toe gegaan. Heeft welliswaar geen WK finale gehaald, maar puur op basis van gespeelde wedstrijden en gehaalde punten.

Joy4ever schreef:
(quote)
Spanje speelt met afstand het meest slaapverwekkende voetbal op dit EK. Veel plezier ermee.
Hap hap .

Raar trouwens dat ik nog niemand (?) in positieve zin heb gehoord over Busquets.

You've got me . Met boter en suiker ging ik erin.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Hap hap .

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Hap hap .

Veel Pacman gespeeld, de laatste tijd. ?

MJ_DA_MAN schreef:

Raar trouwens dat ik nog niemand (?) in positieve zin heb gehoord over Busquets.

Die speelde inderdaad heel erg sterk. Beste man van het veld.

Jocharo-T schreef:
Bart van Merwijk.

Degene die om Gullit roepen.

Degene die om Van Halst riep.

Van Gaal, Adriaanse, Rijkaard, Verbeek.

Mensen uitlachen omdat ze om Gullit roepen, en dan zelf met Verbeek aankomen. Als Verbeek één ding niet kan, is het omgaan met mondige spelers en ego's. Dan kun je zelfs nog beter Gullit aanstellen...

Van mij mag Rijkaard het proberen (vorige keer was ie nog wel erg onervaren en deed ie het niet eens zo heel slecht). De Boer en Koeman lijken mij ook kandidaten, maar die zitten nog vast bij Ajax en Feyenoord. De KNVB kennende, zullen ze wel weer met een complete verrassing komen. Patrick Kluivert ofzo...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:06 uur

geplaatst: vandaag om 00:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.