MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Jocharo-T
Waar lach ik mensen uit omdat ze met Gullit aankomen dan? Ik geef gewoon aan dat ik het er niet mee eens ben en daarnaast vind ik Verbeek een veel betere trainer dan Gullit. Gullit heeft nergens gepresteerd en ik keek ik bij mijn lijstje gewoon naar prestaties, maar Verbeek heeft inderdaad niet bewezen met mondige spelers om te kunnen gaan.

Ok, je huilt ze uit idd. Overigens zeg ik ook niet dat ik Gullit een goede trainer vind ('ik ben niet te benijden', vind maar eens een Feyenoorder die dat wel vindt), laat staan een betere dan Verbeek. Ik zeg alleen dat Verbeek zo ongeschikt is als bondscoach, dat zelfs Gullit nog een betere optie zou zijn...

Heb een gouden wissel in gedachten: Advocaat naar Oranje, en Bert naar PSV - krijgt ie nog wat statiegeld mee voor nieuwe flessen.

Is dat nou geen mooie oplossing? Kan er op twee plekken (Zeist en Eindhoven) worden gewerkt aan rehabilitatie.

Jocharo-T
Ik huilde mensen ook niet uit. Ik werd gewoon droevig bij de gedachte aan Gullit, maar zoals ik al aangaf ben ik het wel met je eens wat betreft Verbeek, maar had enkel gekeken naar coaches die al wat gepresteerd hadden. Dan hoort Verbeek daar gewoon tussen. Heeft het uitstekend gedaan bij meerdere clubs, alleen bij Feyenoord hebben ze hem zijn gang niet echt laten gaan, maar wat betreft die ego's heb je natuurlijk gewoon gelijk.

Bart van Merwijk is inderdaad een echte Pééjesvau coach. Lekker behoudend voetballen, niet aan om aan te gluren, maar dat maakt ze in dat dorp uit Brabant toch niet uit. Dat zijn ze wel gewend. Dus dan zit hij op de juiste plek en hij heeft dan Bouma in de selectie. Dat is natuurlijk ook een pluspunt. Alleen Advocaat zie ik persoonlijk liever niet als bondscoach.

Ajakkes.

Jocharo-T

Ah. Omgekeerde psychologie: welkom.

Het was een grapske - maar ik snap wel dat je als Ajakkeshiet liever niet een supergemotiveerde coach (uit op revanche) bij de concurrent ziet.

En Advocaat terug naar Oranje geeft weer volop mogelijkheid voor nieuwe sketches van Youp van 't Hek of Theo Maassen.

Jocharo-T
Mjuman schreef:
Het was een grapske - maar ik snap wel dat je als Ajakkeshiet liever niet een supergemotiveerde coach (uit op revanche) bij de concurrent ziet.
Ik had wel door dat je aan het grappen was, maar ik heb geen problemen met Bart van Merwijk bij dat clubje. Lekker laten gaan.
En Advocaat terug naar Oranje geeft weer volop mogelijkheid voor nieuwe sketches van Youp van 't Hek of Theo Maassen.
Dat is wel leuk, inderdaad.

Dat clubje dat jarenlang met een kleinere begroting veel beter heeft gepresteerd dan de kolossale club Ajax en Amsterdam zelfs een tijd van hun troon als voetbalhoofdstad van Nederland had verstoten?

Jocharo-T
Nog een klein uurtje, MJ. Dan is het lunchtijd.

Plak daar maar minimaal een kwartier bij.

Jocharo-T
Kan je dat nog wel zo lang volhouden, zonder te happen?

Stijn_Slayer
Mijn lobby voor Rijkaard krijgt ineens gevolg.

Vond het gister nog best een leuke wedstrijd. Als Spanje dat nare getik loslaat, is 't meteen een stuk leuker om te zien. Ik zou ook niet zo heel erg bang zijn voor de penalty's. Van de vijf pakt Casillas er toch meestal wel twee.

Opvallend dat Spanje en Portugal véél fitter oogden dan de rest. In de verlenging had ik ook niet het idee dat ze erg moe waren.

Jammer dat Spanje door is en ze zich toch redelijk bezig hielden met Ronaldo uit de wedstrijd halen. Zou Ronaldo geen penalty hebben durven nemen of wilde hij per se de laatste beslissen? Ik denk zelf 't laatste.

Jocharo-T schreef:
Nog een klein uurtje, MJ. Dan is het lunchtijd.

Leuk in het zuiden gaan ze schaften, of bikken; in het midden gaan ze nassen, in het noorden eet'n en Ajacieden gaan "lunchen".

Minimaal nog een uurtje, nog wel ff brood kopen.

Bondscoach van Oranje - ongeveer de minst leuke job van NL, of het moest die van Rutte zijn. Kunnen we op 12 september niet meteen stemmen voor een nieuwe bondscoach - een soort van package deal? Hebben we meteen weer eens een ouderwetsch hoge opkomst

Stijn_Slayer schreef:
Jammer dat Spanje door is en ze zich toch redelijk bezig hielden met Ronaldo uit de wedstrijd halen.
Ja, ze hadden Ronaldo gewoon zijn gang moeten laten gaan .

Stijn_Slayer
Wilders als bondscoach. Dat zouden leuke persconferenties zijn.

Stijn_Slayer
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ja, ze hadden Ronaldo gewoon zijn gang moeten laten gaan .

Die open deur had je niet in hoeven trappen. Dat had iedereen zelf al wel bedacht. Voor het spel (en dus de kijker) is het jammer, that's all.

Als je het jammer vindt heeft dat je blijkbaar lichtelijk teleurgesteld; je sloot vantevoren dus niet uit dat Ronaldo van Spanje zijn gang mocht gaan?

Stijn_Slayer
Ik vind het jammer in de zin dat een vlammende Ronaldo tot een hogere amusementswaarde van de complete wedstrijd leidt. Ik had het niet verwacht, wel op gehoopt.

Vond overigens die actie dat hij zich tussen vier of vijf Spanjaarden heenwurmde echt fantastisch.

herman schreef:
Spanje - Duitsland was op het WK wel een geweldige wedstrijd, juist omdat Spanje zo goed was.

Ik vond dat geen beste wedstrijd. Nogmaals: wat Spanje laat zien is knap, maar toen tegen Duitsland vond ik ze niet goed spelen, sowieso niet op dat W.K. Net als Nederland overigens.

Maar ik moet zeggen dat het ik het WK verder wel een stuk amusanter vond.

Kun je nagaan. Het W.K. lag qua amusentswaarde al laag (voor de neutrale kijkert).

MJ_DA_MAN schreef:

Raar trouwens dat ik nog niemand (?) in positieve zin heb gehoord over Busquets.

starsailor schreef:
Die speelde inderdaad heel erg sterk. Beste man van het veld.

Klopt, Busquets speelde opvallend goed gisteren. Had zelfs tegen het einde nog wat technische hoogstandjes. Vind het normaal een vervelende voetballer, maar als hij zo doorgaat...

Nicolage Rico schreef:
Vind het normaal een vervelende voetballer, maar als hij zo doorgaat...
Zo speelt hij al twee jaar.

Bij een volgende tv wil ik er ook Excel op kunnen draaien, kan ik vooruit berekenen waar een Spaanse pass heengaat en die in 3D tonen. Doe ik vooraf de Jan van Halst-analyse.

En bij een doelpunt van de tegenstander verschijnt er gewoon: "ongeldige invoer"

Que Viva España!

De Portugezen waren vooral in het eerste deel van de wedstrijd erg goed. Hoog druk zetten, de man in balbezit opjagen. Vooral die centrale as Veloso-Moutinho-Meireles knapte ontzettend veel werk op. Dit soort spelers maken het voor pure aanvallers als Ronaldo toch een pak makkelijker, en als de spits van de ploeg dan ook nog eens het defensieve werk gaat opknappen dat Ronaldo normaal gezien moet doen (ballen wegkoppen op links, in steun van Coentrao), dan kan je gewoon je ding doen.

De Spanjaarden wisten natuurlijk dat zij Ronaldo in het oog moesten houden, en dat deden ze erg goed. Piqué deed dat heel goed naar mijn mening, en Nani werd ook goed opgevangen door Jordi Alba en Ramos. Al kwamen ze er wel een paar keer door, echt doelgevaar was er niet. Aan de andere kant waren er enkele kansjes (een grote kans voor de "halve speler" (omdat hij zo vaak genegeerd wordt) Arbeloa.

Iniesta kreeg in de verlengingen nog de kans van de match, en de Spanjaarden hadden toen al eventjes het heft in handen genomen. De opvallende wissel Pedro erin - Xavi eruit zat daar zeker voor iets tussen. Zet die man gewoon aan de aftrap in de finale!

Portugal had extra rust, omdat hun kwartfinale twee dagen eerder viel dan die van Spanje. Begrijp ik volkomen niets van, maar goed. In het begin zag je dat ook. De Spanjaarden leken vermoeid, de passing was lang niet zo accuraat als het normaal gezien zou zijn. Maar gaandeweg namen ze het spel over, en op een bepaald moment had ik de indruk dat Portugal aan het "verzuipen" was. Het was voor de Portugezen dan ook bidden om strafschoppen in de verlengingen, want dat is toch altijd een loterij.

Xabi Alonso mist meteen een penalty (enfin, heel goed gepakt door Rui Patricio, die een feilloze match keepte). De volgende misser was van Moutinho, de beste Portugees op het veld in mijn ogen. Opvallend moment: Bruno Alves wandelt naar de stip, tot Nani er opeens aankomt. "Het is mijn beurt", zegt hij. Erg vervelend, vooral voor Alves. Hij mist dan ook zijn penalty. Fabregas mag het afmaken, en trapt 'm binnen. Ronaldo, die de vijfde penalty zou nemen, in de hoop dat dit de winnende zou zijn, en hij weer maar 'ns met de eer zou kunnen gaan strijken, kijkt machteloos toe.

Opvallend: alle centrale verdedigers namen hun verantwoordelijkheid, en trapten een penalty. Ramos was de Panenka van dienst.

Waarom niet gewoon Guus Hiddink als bondscoach?

dat zou de beste zijn... maar dat is echt onrealistisch...

He$$el_01 schreef:
Waarom niet gewoon Guus Hiddink als bondscoach?

Hiddink is by far de beste optie voor Oranje. Ik zou zijn komst zeker toejuichen. Hoewel mijn Amsterdamse vriendjes daar wel weer anders over zullen denken .

Hiddink is nog een ziekenhuis aan het bouwen dus dat wordt hem niet.

Edit: Rijkaard heeft laten weten niet te willen.
Van Gaal lijkt me wel een goede optie met een aantal nieuwelingen in de selectie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:04 uur

geplaatst: vandaag om 00:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.