Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:32 uur
Bondscoach is toch iets anders dan clubtrainer. Je bent meer manager dan trainer en met een goede technische staf er omheen zou Gullit best kunnen. Wat nu uitlachen? De uitstraling van Gullit is enorm.
Wat mij betreft Guus Hiddink om zijn laatste kunstje te flikken of een vedette als Frank Rijkaard, misschien toch Gullit.
Jan Wouters naar Oranje en Bert van Marwijk naar FC Utrecht ga ik overigens ook mee akkoord

Wat mij betreft Guus Hiddink om zijn laatste kunstje te flikken of een vedette als Frank Rijkaard, misschien toch Gullit.
Jan Wouters naar Oranje en Bert van Marwijk naar FC Utrecht ga ik overigens ook mee akkoord

0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:40 uur
Gullit wordt toch door niemand meer serieus genomen als trainer?
Wel een grote naam maar dat was Maradona ook.
Wel een grote naam maar dat was Maradona ook.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:43 uur
0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:47 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Zo speelt hij al twee jaar. Dat zou hij bij Barca ook eens moeten doen dan.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:54 uur
Dat Busquets geweldig speelt is al lang geen verrassing meer. Hij heeft enorme stappen vooruit gezet sinds zijn debuut bijna vijf jaar geleden, toen durfde hij nogal eens over de schreef te gaan. Ik begreep destijds ook niet waarom Guardiola toen al Busquets de voorkeur gaf op Touré. Achteraf moet je hem wellicht gelijk geven (qua vooruit denken), rekening houdende met die rare manager van Touré.
Mensen vinden 'm een nare voetballer (soms gaat hij makkelijk liggen) maar je moet er ook eens op letten wat hij op een gemiddelde match allemaal incasseert waarvoor niet gefloten wordt. Hij speelt zelf trouwens altijd heel zuiver de laatste jaren.
Mensen vinden 'm een nare voetballer (soms gaat hij makkelijk liggen) maar je moet er ook eens op letten wat hij op een gemiddelde match allemaal incasseert waarvoor niet gefloten wordt. Hij speelt zelf trouwens altijd heel zuiver de laatste jaren.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 12:57 uur
FlyLo schreef:
maar je moet er ook eens op letten wat hij op een gemiddelde match allemaal incasseert waarvoor niet gefloten wordt
maar je moet er ook eens op letten wat hij op een gemiddelde match allemaal incasseert waarvoor niet gefloten wordt
Krijgen we die opmerking weer

0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:00 uur
Joy4ever schreef:
Het is toch één en al voorspelbaarheid qua posts hier
.
(quote)
Het is toch één en al voorspelbaarheid qua posts hier
. Nou ik heb al weer zin in Italiaans ijs - de vorige keren dat Italië kampioen werd deelde De Lorenzo gratis ijs uit.
Liever dat dan Lebkuchen of Schweinihaxe - alhoewel de wedstrijd nog niet is gespeeld.
Gullit als bondcoach - dan wel met K3 als assistentes
wordt het helemaal een pretrevue 
Alleen Joy is onvoorspelbaar in zijn posts

0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:11 uur
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:30 uur
Chronos85 schreef:
Op Van Gaal hoop ik stiekem wel maar van hem ben ik niet zeker dat ie slaagt. Vergeet niet dat Van Gaal faalde in een periode dat er een overgangssituatie was. De toenmalige gouden generatie Davids, Kluivert, Overmars, Frank de Boer was nog wel goed maar ook over hun hoogtepunt heen. Een aantal spelers zaten in een mindere fase van hun carrière (Jaap Stam, Van Bronckhorst) en een nieuwe generatie diende zich aan (Robben, Van der Vaart en in het vooruitzicht Sneijder en Van Persie maar was Europees gezien nog geen top).
Op Van Gaal hoop ik stiekem wel maar van hem ben ik niet zeker dat ie slaagt. Vergeet niet dat Van Gaal faalde in een periode dat er een overgangssituatie was. De toenmalige gouden generatie Davids, Kluivert, Overmars, Frank de Boer was nog wel goed maar ook over hun hoogtepunt heen. Een aantal spelers zaten in een mindere fase van hun carrière (Jaap Stam, Van Bronckhorst) en een nieuwe generatie diende zich aan (Robben, Van der Vaart en in het vooruitzicht Sneijder en Van Persie maar was Europees gezien nog geen top).
Die generatie was er eigenlijk nog helemaal niet. Alleen Van der Vaart heeft 1 interland gespeeld onder Van Gaal; Sneijder, Robben, Van Persie, etc. hebben pas onder Advocaat hun debuut gemaakt. Van Gaal is overigens de enige trainer waaronder Oranje wel met 2-0 voor heeft gestaan tegen Portugal, helaas moesten ze het toen in de laatste 5 minuten verprutsen.
Die generatie waar hij het van moest hebben was inderdaad wel over zijn top en met Kluivert en Van Nistelrooy had hij eigenlijk hetzelfde spitsenprobleem als dat we nu hebben: twee geweldige aanvallers die blijkbaar niet samen kunnen spelen.Wat coaches betreft: Adriaanse wordt genoemd als goede opbouwtrainer, maar bij clubs heeft hij wel altijd even tijd nodig gehad en die heb je niet echt bij een nationaal elftal. Rijkaard had me eigenlijk ideaal geleken, bv. samen met Neeskens of Ten Cate, maar die speelt via zijn manager hard-to-get blijkbaar.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:31 uur
Jordi Alba voor 14 mio naar Barcelona 
Wellicht één van de beste (zoniet de beste) LB van het moment.

0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:36 uur
FlyLo schreef:

Volgens mij heb je zelfs een Spaanse boxershort. Wanneer ga jij emigreren naar het Beloofde Land en waarom zet je daar dan niet meteen een musicometro.es op?
Ben je meteen van alle Oranjeklanten af, want die zullen echt niet meteen in het Spaans kunnen foezelen.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:45 uur
FlyLo schreef:

Ten opzichte van Abidal is dit natuurlijk een enorme versterking van het team ja.

En Alba past klaarblijkelijk perfect in de speelstijl van Barcelona, hij speelde weer een puike wedstrijd gisteren!
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Doet ie dus ook.(quote)
Dat zou hij bij Barca ook eens moeten doen dan.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:47 uur
FlyLo schreef:

Ik dacht dat dat al rond was? Wel een fantastische speler.

0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:59 uur
herman schreef:
Die generatie was er eigenlijk nog helemaal niet. Alleen Van der Vaart heeft 1 interland gespeeld onder Van Gaal; Sneijder, Robben, Van Persie, etc. hebben pas onder Advocaat hun debuut gemaakt. Van Gaal is overigens de enige trainer waaronder Oranje wel met 2-0 voor heeft gestaan tegen Portugal, helaas moesten ze het toen in de laatste 5 minuten verprutsen.
Die generatie waar hij het van moest hebben was inderdaad wel over zijn top en met Kluivert en Van Nistelrooy had hij eigenlijk hetzelfde spitsenprobleem als dat we nu hebben: twee geweldige aanvallers die blijkbaar niet samen kunnen spelen.
Wat coaches betreft: Adriaanse wordt genoemd als goede opbouwtrainer, maar bij clubs heeft hij wel altijd even tijd nodig gehad en die heb je niet echt bij een nationaal elftal. Rijkaard had me eigenlijk ideaal geleken, bv. samen met Neeskens of Ten Cate, maar die speelt via zijn manager hard-to-get blijkbaar.
(quote)
Die generatie waar hij het van moest hebben was inderdaad wel over zijn top en met Kluivert en Van Nistelrooy had hij eigenlijk hetzelfde spitsenprobleem als dat we nu hebben: twee geweldige aanvallers die blijkbaar niet samen kunnen spelen.Wat coaches betreft: Adriaanse wordt genoemd als goede opbouwtrainer, maar bij clubs heeft hij wel altijd even tijd nodig gehad en die heb je niet echt bij een nationaal elftal. Rijkaard had me eigenlijk ideaal geleken, bv. samen met Neeskens of Ten Cate, maar die speelt via zijn manager hard-to-get blijkbaar.
Tsja hetzelfde probleem heb je nu. Als het echt zo is dat deze jongens (vooral de aanvallende middenvelders en spitsen) moeilijk samen kunnen werken kan je niet verwachten dat zij het gaan bolwerken over twee jaar. Je bent dan afhankelijk van de jongens die naar het buitenland vertrekken. Mocht dat deze zomer, of aankomende zomer gebeuren kan het zomaar zijn dat er een nieuwe generatie klaarstaat voor het WK. Vooral wat betreft de verdedigers ben ik daar sceptisch over. En het ontbreken een solide verdediging met opbouwende kwaliteiten is het halve werk, zoals we hebben gezien tijdens dit EK. Het is in theorie ideaal als je druk wilt zetten en vooruit wilt verdedigen (vanaf de middenlijn) maar als de verdediging dat niet aandurft en eigenlijk ook niet aankan, zowel voetballend als defensief/tactisch gezien. Dan moet je toch iets anders verzinnen.
Maar je hebt wel gelijk. Het is jammer dat dit na een EK gebeurt en niet na een WK. Na een WK kan je nog makkelijker zeggen dat je gaat opbouwen en dat het eerstvolgende EK in dienst staat van iets groters (het volgende WK). Van Gaal is wel een trainer die er meteen staat en direct zijn stempel kan drukken op een elftal. Hiddink gaat het denk ik ook niet doen, hoewel mij dit ook een goede oplossing lijkt.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:00 uur
Joy4ever schreef:
Dan zal Pedro wel verhuurd worden.
(quote)
Absoluut!Dan zal Pedro wel verhuurd worden.
Onvoorspelbaar ben je inderdaad. Pedro is een rechts of linksbuiten...
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:08 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
En de kans dat Bouma nu nog naar Barcelona gaat is ook weer een stuk kleiner zeker?
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:27 uur
Mjuman schreef:
Volgens mij heb je zelfs een Spaanse boxershort.
(quote)
Klopt!
Wanneer ga jij emigreren naar het Beloofde Land en waarom zet je daar dan niet meteen een musicometro.es op?
Ben je meteen van alle Oranjeklanten af, want die zullen echt niet meteen in het Spaans kunnen foezelen.
Ach, Mjuman, een beetje jaloers op het Spaanse succes?
Ik kijk graag naar het Spaanse voetbal, voor de rest heb ik niet zo heel veel met Spanje.
Joy4ever schreef:
(quote)
Deze keer hap ik niet. Wat trouwens veel relevanter is mbt de toekomst van Pedro: wellicht vertrekt Afellay (naar Lille).
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:36 uur
FlyLo schreef:
Deze keer hap ik niet
Deze keer hap ik niet
Flauwerik

Afellay naar Lille? Das mooi. Dan zijn ze daar Hazard na een week alweer vergeten. Ibi
. En ja, ik ben een beetje zenuwachtig voor vanavond. Terwijl dat helemaal niet hoeft. Italiatralalalala

0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:03 uur
Mjuman schreef:
FlyLo schreef:
Klopt! (...) Ach, Mjuman, een beetje jaloers op het Spaanse succes?
Ik kijk graag naar het Spaanse voetbal, voor de rest heb ik niet zo heel veel met Spanje.
Klopt! (...) Ach, Mjuman, een beetje jaloers op het Spaanse succes?
Ik gun Spanje het succes, ik had alleen gewild dat het iets attractiever was geweest - als ik me goed herinner was het balbezit 57 vs 43 %, vond ik Portugal regematig erg dreigend bij div uitbraken - het leek evenwel te veel of Creatief haken met katoen voor gevorderden en dat vloeit volgens mij ook voort uit de afwezigheid van een focus, een targetman. Mocht een het finale Duitsland - Spanje worden ben ik de zeer geïnteresseerde, neutrale kijker, want ook Duitsland biedt met het frisse spel veel attractie. Oranje was zompig voetbal met een grauwsluier - niets om trots op te zijn in Duitsland, waar ik ten tijde van de wedstrijd NL- D verkeerde.
En Spanje is een heel mooi land, met goed eten, fijne wijn en schone madammen. Een begeerlijk vrijgezel kan daar goed winkelen.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:10 uur
Jordi Alba voor 14 miljoen die club heb 280 miljoen schuld ofzo mensen moeten zich echt gaan gedragen.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:24 uur
Robbie Keane schreef:
Jordi Alba voor 14 miljoen die club heb 280 miljoen schuld ofzo mensen moeten zich echt gaan gedragen.
320 mio. Afgebouwd van 420 mio op twee jaar tijd. Om dat te kunnen blijven doen moet je natuurlijk wel blijven investeren

0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:32 uur
0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:38 uur
Robbie Keane schreef:
Nou weet ik niet precies hoe het met de boekhouding van Barca zit, maar dat je schulden hebt betekent niet dat je niet meer mag investeren, zeker niet als het eigen vermogen de boel in evenwicht houdt.Jordi Alba voor 14 miljoen die club heb 280 miljoen schuld ofzo mensen moeten zich echt gaan gedragen.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:49 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nou weet ik niet precies hoe het met de boekhouding van Barca zit, maar dat je schulden hebt betekent niet dat je niet meer mag investeren, zeker niet als het eigen vermogen de boel in evenwicht houdt. Ahem - ben jij de bewaker van de verkochte parkeerplaats in Eindhoven of zo?
Kijk eens hoe een balans in elkaar zit; ga na wat voor soort verplichtingen er zijn, langlopende naast kortlopende (salarissen bijv).
Kan je salarissen niet betalen - dan ben je illiquide en heb je liquiditeitsproblemen. Ben je liquide, dan kijk je vervolgens naar de verplichtingen op lange termijn en wat daartegenover staat. Het spelerskapitaal van Barça is een groot vermogen en verder hangt het af van wat bestuur/raad van toezicht/commissarissen goedkeurt. Imo heeft men in Spanje en UK nogal een ruime hand, alhoewel de hoogte in dit geval relatief gezien niet meer dan 'flessengeld' is .
Neemt niet weg dat UEFA best eens iets zou mogen doen aan die uitgaven/hoogte van schulden, niet alleen in Spanje.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 juni 2012, 17:22 uur
Robbie Keane schreef:
En nog hoor je de Barca-fans op tv (en sommigen daarbuiten) áltijd afgeven op Real, Chelsea en Manchester City.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.