MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Er wordt vooral bedoeld: aanvallend. Ik zag ook allang aankomen dat Duitsland het tegen toplanden zou laten afweten, dat Italië daartoe zou behoren heb ik niet durven vermoeden. Ze blijken echter vanaf het begin een uitstekend elftal te hebben en voor zondag durf ik het niet te zeggen.

Hendrik68
Nee, die ben ik niet vergeten Chameleon, alleen je begrijpt me niet. Dat soort wedstrijden speel je 1, 2, hooguit 3 keer, maar je gaat altijd nat. Toen Brazilie in 1970 wereldkampioen werd kon je met aanvallend voetbal nog kampioen worden, hoewel het mooie voetbal van Brazilie van toen steeds meer wordt overdreven. Je zag vroeger geen wedstrijd live en dan lijkt alles mooier. Maar laten we zeggen vanaf 1974 is elk land dat kampioen werd dat geworden vanuit defensieve zekerheid.

Erg goede pot gisteren van de Italianen, ik hoop dat ze de titel winnen want vind het een erg sympathiek ploeg, wat ik niet vind van Spanje.

Pirlo is mijn nieuwe held

Ziegler
Hendrik68 schreef:
Maar laten we zeggen vanaf 1974 is elk land dat kampioen werd dat geworden vanuit defensieve zekerheid.

Je wordt natuurlijk geen kampioen met slechte verdedigers, maar zijn er vanaf 1974 elftallen kampioen geworden met een slappe aanval of middenveld? Ze schieten mij niet te binnen.

Spanje heeft met regelmaat niet eens een aanval. Is één groot middenveld. Als je als kijker geluk hebt stelt de trainer Torres nog op. Maar als Fabregas de keuze is dan staat er geen aanvaller op het veld.

Ziegler schreef:
(quote)

Je wordt natuurlijk geen kampioen met slechte verdedigers, maar zijn er vanaf 1974 elftallen kampioen geworden met een slappe aanval of middenveld? Ze schieten mij niet te binnen.

Griekenland.

Stijn_Slayer
Rhythm & Poetry schreef:
Spanje heeft met regelmaat niet eens een aanval. Is één groot middenveld.

Een beetje Vitesse met betere spelers.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Griekenland.

Duitsland had in 1990 en in 1996 ook niet echt een fatsoenlijke aanval. En Spanje heeft ook niet echt een geweldige aanval (op het wk bijna alle potjes maar 1 keer gescoord), maar als je middenveld zo idioot goed is hoeft dat niet zoveel uit te maken.

Ziegler
He$$el_01 schreef:

Griekenland.

Ze zullen vast een goede counter hebben gehad. Het mooiste in het voetbal (en helaas ondergewaardeerd): een vlijmscherpe counter!

Stijn_Slayer
Mwah, ondergewaardeerd, nah. Met een counter ga je niet echt van eigen kracht uit. Je laat de tegenstander de eerste zet zetten en dan maar hopen dat dat mislukt en er genoeg ruimte komt. Vind de counters zelf wel wat hebben, maar het spel dat eraan vooraf gaat, ziet er vaak niet mooi uit.

Doen er nog mensen mee aan de Tourpoule van Justus18? Is met dezelfde opzet als Tourtalent (die site is opgeheven). 15 Renners kiezen, zonder budget. Spelregels staan op het poultjes topic.

Hoe meer deelnemers, hoe leuker het is.

Stijn_Slayer schreef:
Mwah, ondergewaardeerd, nah. Met een counter ga je niet echt van eigen kracht uit. Je laat de tegenstander de eerste zet zetten en dan maar hopen dat dat mislukt en er genoeg ruimte komt. Vind de counters zelf wel wat hebben, maar het spel dat eraan vooraf gaat, ziet er vaak niet mooi uit.

Toch zijn goed uitgevoerde counters (zoals die van Griekenland) en erg knap staaltje voetbal. Zo snel mogelijk de bal in het net zien te krijgen, met 3 passes, binnen een korte tijd. Heerlijk en voor mij ook écht voetbal.

Voor de rest was Griekenland niet om aan te zien, trouwens.

Griekenland scoorde toch voornamelijk met corners en dergelijken? Goed uitgevoerde, snelle counters vind ik ook het gaafste wat er is.

Ziegler schreef:
Ze zullen vast een goede counter hebben gehad. Het mooiste in het voetbal (en helaas ondergewaardeerd): een vlijmscherpe counter!

Viel wel mee, het was meer geluk dan wijsheid bij Griekenland. De goal waarmee ze het toernooi wonnen viel uit een spelhervatting, als ik me goed herinner. Als Nedved in de halve finale niet geblesseerd was geraakt had Tsjechië gewoon (verdiend) het toernooi gewonnen.

Ondertussen:

Iemand trouwens gelezen over het relletje binnen de Duitse ploeg na de kwartfinale? Vriendin van Sami Khedira (Lena Gercke) kwam volgens de andere WAG's teveel in de aandacht en dankte dat (volgens hun) vooral aan het gebrek aan textiel. Omdat het onrust veroorzaakte binnen de Duitse ploeg had de Duitse bond uiteindelijk beslist om Lena kledingsvoorschriften op te leggen..

@ Jasper: dat doelpunt van Samaras tegen Duitsland was erg fraai, uit een perfect uitgevoerde counter.

Edit: had de voorgaande berichten niet gelezen en wist niet dat het over 2004 ging.

FlyLo schreef:
Lena Gercke... gebrek aan textiel

*google aanslingert*

edit: niet mijn type

Jaja, gisteren waren het nog helden en speelden ze het beste voetbal van de planeet.
Die Duitsers, het zijn net Nederlanders...

(afbeelding)

(afbeelding)

herman schreef:

Zo zeg, wel het mijne. Kledingvoorschriften zijn in dit geval misdadig...

herman schreef:
(quote)

*google aanslingert*

Zij is duidelijk mijn typ: mooie vrouwen.

lebowski schreef:
Jaja, gisteren waren het nog helden en speelden ze het beste voetbal van de planeet.
Die Duitsers, het zijn net Nederlanders...

(afbeelding)

(afbeelding)
Bepaalde Nederlanders...

Federer is ook lekker bezig...

Owja, Verdasco ligt er uit.

Stijn_Slayer
herman schreef:
(quote)

*google aanslingert*

Mee eens, al zou ik ook weer niet zo makkelijk nee zeggen.

He$$el_01 schreef:
Federer is ook lekker bezig...

Owja, Verdasco ligt er uit.
Malisse

jassn schreef:
(quote)
Malisse

Ja, niet te geloven dat er nu al twee redelijke spelers van hem hebben verloren. Hoewel je het van Verdasco kan verwachten. Die man is niet normaal wisselvallig en niet echt een grasspeler.

Federer goed teruggekomen trouwens. De vierde set was erg spannend.

Hoe vet zou het trouwens zijn als Roddick weer eens ver komt in een Grand Slam. Wat gun ik het die man op Wimbledon een keer te winnen.

bwa niet te geloven ... Malisse is altijd al een goede gras speler geweest en als hij er met zijn hoofd bij zit kan hij zeker top 20 spelers aan.

Malisse, het enige lichtpuntje in m'n tennispool

He$$el_01 schreef:

Hoe vet zou het trouwens zijn als Roddick weer eens ver komt in een Grand Slam. Wat gun ik het die man op Wimbledon een keer te winnen.

Roddick

jasper1991 schreef:
Zij is duidelijk mijn typ: mooie vrouwen.

Vrouwen op het EK 2012

herman schreef:
(quote)

*slingert google aan*

Dat verbaast me wel een beetje. Ik dacht dat dit nou typisch een gevalletje 'iedereens type' was.

(afbeelding)

Ja, ik ben ook fan nu.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.