MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ploppesteksel schreef:
Met Cavendish won je niks, buiten groene punten maar daar ben je in feite niet zoveel mee.

Daar heb ik me dus ook zwaar in mispakt deze Tour... Zat nog met de Giro in m'n kop, waar Farrar & Petacchi me vele seconden opgeleverd hebben. Leve de boni's

Voor de rest staat mijn team nog op schema, enkel Columbia deed eergisteren een beetje vervelend

't is dat de Denen het goed doen anders kon de krantekop luiden: "Bankencrisis heeft nu ook peloton bereikt".

BPDD
Gesink uit de Tour, schijnt een zetje te hebben gekregen van Botcharov.

Ik zit nu te overwegen om mijn vakantieplannen om te gooien en op de Ventoux die Rus eens van zijn fiets af te gooien.
Hij schijnt maar 1.20 te zijn dus die kabouter kan ik wel hebben .
Verder nog iemand die geweld als enige uitlaatklep ziet en me wil vergezellen op mijn gewelddadige missie?

Dat filmpje van Armstrong is echt geweldig inderdaad.

Jammer voor mijn Tourtalent en de Tour zelf uiteraard..

Gvd BPDD, jij hebt ook Nibali/Astarloza/Contador op Tourchampion Dan zal ik je in de tijdritten moeten kloppen !

Ploppesteksel schreef:
Gvd BPDD, jij hebt ook Nibali/Astarloza/Contador op Tourchampion Dan zal ik je in de tijdritten moeten kloppen !

Pas maar op heren, wanneer Andy Schleck iedereen verplettert in de bergen zal mijn team jullie volledig naar achteren slaan

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Hij kan twee stoelen tegelijkertijd warm houden .
Duidelijk een aankoop voor in de breedte .

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

Pas maar op heren, wanneer Andy Schleck iedereen verplettert in de bergen zal mijn team jullie volledig naar achteren slaan

Ik geloof niet dat de jongste Schleck Contador erafkrijgt. Bovendien zal hij in die lange tijdrit serieus zijn peren zien denk ik

Ploppesteksel schreef:
Ik geloof niet dat de jongste Schleck Contador erafkrijgt. Bovendien zal hij in die lange tijdrit serieus zijn peren zien denk ik

Dat vrees ik ook... Maar Andy Schleck was in de openingstijdrit al veel beter dan verwacht, en ook gisteren zag hij mij er echt sterk uit: dus wie weet, ook Sastre kreeg vorig jaar vleugels door geel. En dat klimmen? Ach, op Arcalis won een ander jong talent ooit zijn Tour, dus waarom niet opnieuw?

BPDD
Schleck zal ongetwijfeld nog ver komen deze Tour, toch ben ik bang dat je bij Tourchampion nog wat met hem gaat verliezen op Contador.

En Ploppekestelsel, dan gaat het de strijd Wiggins (bij jou) versus Martin en Millar (bij mij) worden.
Gezien de proloog (je had toch een 1,2,3 tje?) ben ik bang dat ik het hier tegenover je ga afleggen.
Bovendien heb je nog een nog Moinard (die waarschijnlijk nog wel eens mee gaat zitten in een vlucht tijdens de bergetappes) en Ivanov (die een aardige indruk op me heeft gemaakt deze Tour, al vertrouw ik hem niet echt, hopen dat hij niet uit de Tour wordt gehaald ).
Dus het is nog open.

Tot slot.
Mijn poging tot het wekken van de volkswoede tegen Botcharov moet maar niet al te serieus worden genomen.
Gesink zegt zelf dat de valpartij zijn eigen fout is geweest.
Hij gaat nu trouwens de Vuelta winnen

Ja, godverdomme, waarom heb ik Martin er niet ingezet.. Echt gewoon rats vergeten. Ik had nochtans Ronde van Zwitserland / Dauphiné nauwkeurig gevolgd. Zat op een gegeven moment naar Fuglsang te zoeken, maar die rijdt bij een team dat niet mag meedoen vermoed ik ?
Wiggins doet het gewoon al het hele jaar goed en het zou me niet verbazen als hij Martin/Millar klopt in de tijdrit. In het gebergte komt hij wel veel te kort t.o.v. Martin.

Misschien krijg je gelijk Waldo, maar dat moet ik toch nog zien. Ik acht Andy zeker in staat een etappe te winnen en dus wat seconden te pakken, maar ik vrees ook dat hij eens serieus op zijn muil zal krijgen van Contador, en dan vooral in de tijdrit. Hij rijdt ze, net als Cunego, al veel beter maar komt toch nog pakken te kort en die lange tijdrit in deze Tour is zeker niet van de minste.

Volgens mij gaat de winnaar (en daar zit ook meteen het mankement bij deze 'formule') bepaald worden door wie diegene heeft die mee is in de lange vluchten die het halen.
En als niemand een renner heeft die mee heeft is het erg duidelijk dat ik glansrijk zal triomferen

PS: Het is overigens Ploppesteksel, BPDD

sdr
Fuglsang rijdt bij saxo. En ik denk dat men hem bij de ploeg nog te jong vond om mee te laten doen met de tour.

Stand Tourtalent na 5e etappe

1 Vercammen, J. (Jens) 1287
2 Hop, R (Rico) 1277
3 maillot jaune 1261
4 Mulder, T (Tom) 1252
5 Bettini, P. (Paolo) 1178
6 Paap 1114
7 freitzen 1114
8 Ace 1090
9 De Witte, S (Frozen Devil) 1044
10 Timo 957
11 Coppi, F.C. (Fausto) 944

Ajax wil Demy de Zeeuw hebben. Blijkbaar nog geen kleine middenvelders genoeg . Maar goed, dit gaat hem toch niet worden. Ajax is in zo een beetje alle opzichten een stap terug.

Gaat het hier nu alleen nog maar over die poules, of mag het ook nog een klein beetje over de tour zelf gaan???

Oldfart schreef:
Gaat het hier nu alleen nog maar over die poules, of mag het ook nog een klein beetje over de tour zelf gaan???
Nee, dat mag helaas niet.

Ace
Oldfart schreef:

Ik zou zeggen, wat let je...

@Joy: het enige opzicht waarin Ajax een stap terug is, dat is de prestaties van afgelopen seizoen en het niet spelen van CL dit seizoen. Twee belangrijke redenen, maar je kan natuurlijk ook overdrijven Ik vind De Zeeuw best een aardige spelert, maar zie het nou ook niet echt als oplossing voor het middenveldprobleem. Daarbij zal hij vast niet gratis zijn. Overigens maakt de lengte van een speler niets uit, wanneer hij goed genoeg is. Een goede verdediger voor in het centrum erbij kan ook geen kwaad.

Wat me let zijn dus al die ' pouleberichten' waar je je dus doorheen moet "worstelen" ,
vind het persoonlijk niet zo boeiend hoe goed men denkt iets te kunnen voorspellen, maar men gaat zijn of haar gang maar hoor.

Ace
Zo vind ik Wimbledon en tennis totaal niet boeiend! Kon tussen de Federer's de Contador's ook niet meer vinden... Waar is de tijd gebleven dat we gewoon nog een voetbal-, wielren- en weet ik veel wat voor topic hadden!

Goed, wat gaat er vanmiddag gebeuren? Zal ik mijn geld eens op Freire zetten? Zal toch leuk zijn voor Rabo als er deze tour nog iets goed gaat! Vantevoren op pad met de sterkste tourploeg die ze ooit gehad hebben en dan zit dus alles tegen.

Ace schreef:
[@Joy: het enige opzicht waarin Ajax een stap terug is, dat is de prestaties van afgelopen seizoen en het niet spelen van CL dit seizoen.
Voeg daarbij de betere organisatie en de betere perspectieven. AZ heeft daarbij ook een veel beter scoutingapparaat. Zij trekken jonge jongens, vaak jeugdinternationals, richting Alkmaar en die groeien vervolgens verder bij AZ. Dat zie ik in Amsterdam niet gebeuren. Die zoeken hun heil blijkbaar liever in min of meer uitgerangeerde spelers. AZ is wat Ajax wil zijn

Jeroen Verhoeven: 'Ik ga van een club uit de Eerste Divisie naar een Europese topclub'.

Oldfart schreef:
Wat me let zijn dus al die ' pouleberichten' waar je je dus doorheen moet "worstelen" ,
vind het persoonlijk niet zo boeiend hoe goed men denkt iets te kunnen voorspellen, maar men gaat zijn of haar gang maar hoor.

Het gaat hier om de musicmeter subleague.

Niet zo muggenziften aub.

Joy4ever schreef:
(quote)
Voeg daarbij de betere organisatie en de betere perspectieven. AZ heeft daarbij ook een veel beter scoutingapparaat. Zij trekken jonge jongens, vaak jeugdinternationals, richting Alkmaar en die groeien vervolgens verder bij AZ. Dat zie ik in Amsterdam niet gebeuren. Die zoeken hun heil blijkbaar liever in min of meer uitgerangeerde spelers. AZ is wat Ajax wil zijn

Jeroen Verhoeven: 'Ik ga van een club uit de Eerste Divisie naar een Europese topclub'.

ajax schijnt wel een betere kantine te hebben dan AZ. Vandaar de overstap van Verhoeven naar ajax.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)

Betere organisatie moet ik je ook nog gelijk in geven. Die betere perspectieven ontgaan me een beetje. Het scoutingsapparaat is niet te vergelijken. Het is niet geheel toevallig dat het bij clubs als Heerenveen, Twente en az beter uitpakt dan bij clubs als Ajax, psv en (laat ik ze om rico niet buioten te sluiten ook maar even noemen)feijunoord. Het is makkelijker om een speler bij die clubs te brengen en toch wat meer tijd te gunnen om er te komen. Hoewel er natuurlijk aan de scouting van Ajax van alles rammelt, maar daar hebben meer clubs last van. Ik zou trouwens niet weten wat je daar als speler voor last van hebt, behalve dat je opeens samen met een Evander Sno in 1 team speelt

Evander Sno

Ik vind dat de perspectieven beter zijn bij AZ als je ziet hoe jong de selectie is en hoeveel er qua potentie rondloopt. Maar hoe het nou komt dat H'veen, Grun en AZ beter scouten blijft me een raadsel. Het is mij te makkelijk om te zeggen dat spelers daar makkelijker slagen dan bij een Ajax , PSV en om Rico niet tekort te doen : Feyenoord.

Ace schreef:
... Het Amsterdam Tournament gaat mee in de malaise. Atletico, Benfica en nu komt het, Sunderland... Wie gaat daar nou naartoe? ...

wat bedoel je eigenlijk daar mee ? (al kan ik wel gokken wat je met die opmerking bedoeld met betrekking Sunderland)

zo te zien duidelijk een geval van GEEN kennis van voetbal met zo`n opmerking

TerryA schreef:
(quote)
zo te zien duidelijk een geval van GEEN kennis van voetbal met zo`n opmerking
Als je ziet dat vorig jaar Arsenal, Inter Milan en Sevilla meededen kan ik de opmerking van Ace wel begrijpen.

Freire een banddikte tekort. Het gaat lekker met Rabo.

Ja, en Mentsjov weer als enige klassementsrenner op een minuut achterstand...

Lukk0
Die is toch al lang geen klassementsrenner meer na die proloog en ploegentijdrit...

Ach, 3 keer voorin in een bergetappe en hij staat gewoon in de top 10 hoor. Het podium zal te hooggegrepen zijn, denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:42 uur

geplaatst: vandaag om 02:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.