MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
musician schreef:
Ik ben wel benieuwd, dat gaat natuurlijk nog een keer uitkomen, wie Van Gaal binnen de KNVB al enige tijd aan het masseren is geweest. Eén om Van Marwijk een zetje te geven en twee om er zelf als bondscoach te kunnen gaan zitten.

Je draaft (draait?) nu wel een beetje erg ver door met je Van Gaal-antipathie...

@Musician - Beetje bizarre complottheorie: als je kijkt wie er vrij is, wie aangegeven heeft niet te willen, welk statuur iemand moet hebben, dan waren er eigenlijk niet zo gek veel kandidaten. Een buitenlandse bondscoach zou echt als een afgang worden ervaren voor de zgn Hollandse stijl en reputatie.

Wat er ooit gebeurd is tussen musician en van Gaal zal eeuwig gissen blijven, maar erin gehakt heeft het. Brallende Duitser, Assad, complottheorieën

Hendrik68
Lees dan het hele stuk Hendrik. Het staat er gewoon in, vandaar ik het herhaalde.

Tja dat je dan in antwoord op mijn vraag 2 keer je eigen epistel qoute bewijst dus inderdaad dat je zelf niet van de feiten op de hoogte bent. Cruijff heeft inderdaad problemen gehad met zijn hart. In 1994 was hij echter topfit en zwaar in onderhandeling met de KNVB om als bondscoach naar Amerika te gaan. Alles leek soepel te verlopen. Toen de contracten ondertekend dreigden te worden kwam Cruijff plotseling met een reeks aanvullende eisen. Dan was de organisatie hem niet naar het zin, dan ineens kwam hij met een salariseis van een miljoen. De KNVB liet zich echter gewillig aan het lijntje houden en zouden op een bepaalde dag dan toch de puntjes op de i zetten. Tot verbazing van de hele voetbalwereld was mijnheer Cruijff die dag onbereikbaar. Hij was met zijn dochter wezen winkelen en had geen tijd voor zoiets doms als Bondscoach. Een paar dagen later werd Dick Advocaat aangesteld en deed het prima in de VS met een kwartfinaleplaats tegen Brazilie. Ook toen zei Cruijff dat het aan hem niet had gelegen.

Als speler of coach hoor je in ieder geval tijdelijk je eigen persoon ondergeschikt te maken aan het club- of landsbelang, maar Cruijff eist bij zowel Ajax, Barcelona als Oranje dat al deze organisaties alles opofferen voor hem. En als dat lijkt te gaan gebeuren gooit hij er nog een paar eisen bovenop en zo is mijnheer altijd met zijn snufferd op TV en is hij ondertussen nergens verantwoordelijk voor. Dat moet hij allemaal zelf weten en dat Derksen daar achteraan loopt is zijn goed recht, maar voor mij zijn beide personen ongeloofwaardig in deze. Ik lees de stukjes van Derksen altijd met veel plezier en over muziek mag ik hem graag horen, maar in de kwestie Cruijff is hij niet objectief. Dat valt ook niet altijd mee, maar hou je dan afzijdig, helemaal als de persoonlijke vijand van Cruijff in het nieuws is.

Rizz
Maar God tegenspreken is ook gewoon niet handig.

chevy93 schreef:
8 miljoen voor Vertonghen.

Dat is de helft van wat ze voor Sulejmani betaald hebben, maar laten we die transfer maar gauw vergeten.

8 miljoen voor Vertonghen is natuurlijk prima, mooi dat hij nu toch naar het buitenland kan zonder al te veel geruzie (dat is het toch niet waard).

Als je het vergelijkt met Sulejmani is het natuurlijk een koopje, we weten echter allemaal dat die 16 miljoen euro belachelijk was en nog altijd is.

Ben benieuwd wie Ajax nu gaat aantrekken, zelf hoop ik stiekem op Ryan Donk.

Jocharo-T
@ Hendrik

Cruijff kwam zelf met een hele andere lezing. Het is dan maar net wie je gelooft. Een gedeelte van mijn bericht heb je gewoon overgeslagen en dan kom je enkel met hartproblemen aan. Die heb ik inderdaad aangestipt, maar ik heb ook aangegeven dat Cruijff en de KNVB niet op één lijn zaten en dat Cruijff zich door de KNVB genaaid voelde. Daarnaast heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Je zegt dat Cruijff altijd weg is gelopen voor zijn verantwoordelijkheden, maar over welke verantwoordelijkheden heb je het dan? De man had helemaal geen contract bij de KNVB getekend.

Volgens mij begrijp je Hendrik niet helemaal. Hij bedoelt niet dat Cruijff officiële verantwoordelijkheden had en wegliep. Maar juist dat hij altijd van alles roept, maar als het puntje bij paaltje komt het nooit aandurft om de verantwoordelijkheid op zich te nemen (door bijvoorbeeld bondscoach te worden of een officiële functie bij Ajax aan te nemen). Ik heb zelf er trouwens geen mening over, aangezien het voor mijn tijd was.

Jocharo-T
Daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Hij roept over het algemeen zinnige dingen en je bent toch niet verplicht om een functie te accepteren. Ik geloof er echt helemaal niets van dat dat te maken heeft met dat de man niet zou durven.

Stijn_Slayer
De toernooien die hij als speler gemist heeft, hebben denk ik ook met faalangst te maken. Hij doet dit soort dingen gewoon elke keer weer, dat kan geen toeval (meer) zijn.

Jocharo-T
Nergens op gebasseerd en puur natte vinger werk en bij Ajax zet hij het nu toch redelijk op poten.

Stijn_Slayer schreef:
De toernooien die hij als speler gemist heeft, hebben denk ik ook met faalangst te maken. Hij doet dit soort dingen gewoon elke keer weer, dat kan geen toeval (meer) zijn.

Nou, dat was dan een beetje een selectieve faalangst, want hij heeft toch ook heel wat bereikt waar faalangst niet zou hebben geleid tot succes.

Waar Cruyff komt wil hij veel geld en carte blanche in zijn doen en laten. Wie hem niet bevalt moet weg en de door hem (onnavolgbare) systemen moeten worden doorgevoerd.

That's it. En in hoeverre ga je daarmee akkoord, als KNVB? Blijkbaar waren sommige (niet openbare) eisen van Cruyff de KNVB te gortig. En geldt dat voor iedereen en elke club waar Cruyff er niet in is geslaagd om er binnen te komen.

Johan Derksen is een oud-voetballer. Hij gelooft in het systeem en de voetbal analyses van Cruyff. Dat mag. Daarnaast is hij in de loop van de tijd een vriend van Cruyff geworden omdat hij in Cruyff gelooft.

Johan Cruyff heeft weinig afstand tot de voetballers die hij traint, als hij eenmaal de voetballers coacht die hij wil hebben. Het klikt dan en hij krijgt een band met die spelers.
Louis Van Gaal stoot voetballers af door de manier van trainen en door de manier van hoe hij met ze omgaat. Hij brengt een soort van terreurbewind binnen een ploeg, speelt er vervolgens verdeel en heers, manipuleert maar weet op cruciale momenten af en toe successen te halen.

Totdat hij uiteindelijk aanloopt tegen spelers met een niveau die daar boven staan. Daarom krijgt hij altijd ruzie met de vedetten van de ploegen die hij traint. Daarom kreeg hij het ook in no time aan de stok met Beckenbauer en dat soort voetballers en ook met Cruyff.

Het is nooit leuk voetballen met Louis Van Gaal. Robben, Mark van Bommel kunnen daar over mee praten. Waar Van Gaal komt ontstaat al snel ruzie, behalve als hij te maken krijgt met vergelijkbare dictatoriale grootheden, zoals Dirk Scheringa van AZ.

Johan Derksen herkent dat alles bij Louis van Gaal en om al die redenen gaan al zijn haren (inclusief snor) recht overeind staan zodra de naam Louis Van Gaal opsteekt.

Ik denk dat hij daar volledig gelijk in heeft. En dan is de kwestie Ajax nog maar één ding. Maar desgewenst kan Derksen vanaf 1965 opdreunen wat er allemaal schort aan Van Gaal en waarom.

Dat is een hele hoop onzin. Er zijn massa's spelers die Van Gaal nog altijd een geweldige coach vinden, bv. bijna alle spelers van AZ. En ga het ook maar eens vragen aan pakweg Olic, Müller, Schweinsteiger etc. (om in een recent verleden te blijven).

Stijn_Slayer
Denk niet dat het onzin is. De spelers van AZ hadden een hele andere status dan bijv. Edgar Davids en Arjen Robben. Muller was ook een jonkie die door Van Gaal groot is geworden. Van Gaal kan dat soort spelers blijkbaar beter motiveren dan gearriveerde vedettes.

Heb ook eens een interview gelezen met een succesvolle speler van Ajax uit 1995. Weet helaas niet meer wie 't was (Overmars?), maar die vond Van Gaal de beste trainer die hij ooit heeft gehad.

panjoe (moderator)
Louis van Gaal jongen valt er tenminste nog eens iets te lachen.

Ai, wat een valpartij, einde Tour voor Sanchez

Sammy... Baal enorm.

Federer staat wel echt waanzinnig goed te tennissen, zeg. Jammer voor de Britten maar ik zie Murray dit niet winnen als het niveau zo hoog blijft.

Ik val er op setpunt in. En de eerste set is voor Murray

Ik lees het bericht van Sander, schakel over naar de BBC en zie dat Murray 1-0 voorstaat in sets.

Federer speelt prima maar Murray net iets beter

Zul je net zien als je een bericht plaatst, natuurlijk. Toch vond ik Federer op de laatste twee games na duidelijk beter in de eerste set.

Federer heeft het wel zwaar, Murray is momenteel toch wel een pietsje beter.

Grappig dat Alex Ferguson ook op de tribune zit.

Eerlijk gezegd is dat in de tweede set wel een beetje zo, al komt dat vooral omdat Federer een paar uitermate zwakke games heeft gespeeld. Het mooiste tennis dat ik deze wedstrijd heb gezien is echter van de Zwitser, en bovendien is Murray een fletse zeurpiet.

Ik vind Murray vanaf het begin al beter. Hij dwingt Federer soms tot fouten en dirigeert het spel veel meer. Fletse zeurpiet? Wat dacht je van de spanning op deze wedstrijd?

Federer wordt nu wel steeds beter.

Wat een volley van Federer waarmee hij de set wint

Murray dwingt Federer tot fouten in zoverre dat hij erg knap verdedigt in de rallys, maar je kunt je ook afvragen of je zo niet erg veel energie verspilt.

Hoe je erop komt dat Murray dirigeert begrijp ik niet, ik zie vooral Murray van hoek naar hoek rennen om de ballen van Federer te halen.

Ik moet wel bekennen dat ik ook helemaal niets heb met Murray. Dit is in de eerste plaats gewoon een uitstekend potje tennis, natuurlijk. Mag van mij een vijfsetter worden.

EDIT: Geen regenpauze toch?

Federer is de mooiere tennisser, maar ik leef ook wel mee met Engeland... ik ben licht voor Murray.

Wat een heerlijke tour-etappe vandaag zeg. Echt alles wat de tour leuk maakt zat in deze etappe. En die Nibali...die daalt niet maar die vliegt van een berg af. Supermooi om te zien. Hoop eerlijk gezegd dat hij nog voor een verassing gaat zorgen, want dat Sky-treintje geloof ik nu ook wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.