MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Van Gaal heeft Iniesta gelanceerd bij Barcelona.

Jocharo-T
Noem jij dan eens een trainer op die een vlekkeloze carrière heeft gehad dan. Nogmaals dan kun je de term wisselvallig op elke trainer doorvoeren. Het is onze succesvolste trainer ooit. Ik vind dat je met de term wisselvallig zijn carrière als trainer zwaar tekort doet. Een Alex Ferguson heeft ook niet alleen maar top jaren gekend bij Man.Utd en Guus Hiddink heeft ook niet alleen maar mooie momenten gehad in zijn carrière.

jassn schreef:
Van Gaal heeft Iniesta gelanceerd bij Barcelona.
Jep en daarnaast Mueller en Badstuber bij Bayern.

conclusie: van gaal gaat een paar wereldspelers lanceren bij Nederland de volgende maanden

Tja als Van Gaal al wisselvallig is wat is dan een Jol of een Rutten wel niet.

Jocharo-T schreef:
Noem jij dan eens een trainer op die een vlekkeloze carrière heeft gehad dan. Nogmaals dan kun je de term wisselvallig op elke trainer doorvoeren. Het is onze succesvolste trainer ooit. Ik vind dat je met de term wisselvallig zijn carrière als trainer zwaar tekort doet. Een Alex Ferguson heeft ook niet alleen maar top jaren gekend bij Man.Utd en Guus Hiddink heeft ook niet alleen maar mooie momenten gehad in zijn carrière.

In zijn eigen termen zal Louis ongetwijfeld "geniaal" zijn, qua gedrag (sociaal zeg maar) vind ik hem ronduit een autocraat, iemand die geen enkele tegenspraak duldt. Maar wie weet heeft Oranje zo iemand nodig op dit moment.

Als bond haal je hiermee wel autoroiteit in huis; de vraag is alleen of de media en de spelers met hem overweg kunnen.

Jocharo-T schreef:
Noem jij dan eens een trainer op die een vlekkelooze carriere heeft gehad. Nogmaals dan kun je de term wisselvallig op elke trainer doorvoeren. Het is onze succesvolste trainer ooit en dat met maar vier clubs als ik het goed heb. Ik vind dat je met de term wisselvallig zijn carriere als trainer zwaar tekort doet.
Iedere trainer zal een keer wat minder succes hebben gehad, maar Van Gaal nu al meermalen. Guus Hiddink had het EK 1996 en eventueel Rusland in 2010, maar dat was het dan ook wel.

Turkije en Valencia vergeten jasper?

Edit: bij Real Madrid ging het ook niet geweldig.

Ik vind Turkije en Rusland beide twijfelachtig. Het zijn beide geen toplanden en we waren gewend dat hij zich met middelmatige landen zomaar kwalificeert. Het is anders dan met een topland als Nederland je niet weten te kwalificeren.

Van Gaal deed veel goede dingen, maar daar staan ook meerdere flops tegenover. Hiddink is iets constanter, zeker met inachtneming dat hij iets langer langs de lijn staat dan Van Gaal.

trebremmit schreef:

Een duivenmelker en mannelijke Berendien oet Wisp

Hendrik68 schreef:
(...)Johan Derksen zal op zeker niet objectief gaan oordelen als vriendje van Cruijff zijnde. Cruijff kan geen kwaad doen bij Derksen, maar diezelfde Cruijff loopt al zijn hele leven lang voor zijn verantwoordelijkheden weg, zeker m.b.t. het Nederlands elftal.

Dit is alvast een eerste waarheid, maar waarom zou de keuze voor een bondscoach er eentje moeten zijn tussen Cruyff en Van Gaal?

Van Gaal die niks goed kan doen pakt die verantwoordelijkheid wel net op het moment dat de huidige toppers op hun hoogtepunt zitten, of er al overheen zijn.

Pakt die verantwoordelijk als enige? Hij wordt gewoon gevraagd en zegt, als werkeloze trainer, ja. Maar dat zou elke trainer die beschikbaar is hebben gezegd, dus echt grootmoedig is het niet.

Er moet vernieuwd worden

Dat is de volgende waarheid. En gaat dat lukken met een trainer uit de oudheid wiens boekje en persoon we nu inmiddels wel kennen?

en dat gaat geen gemakkelijke opgave worden. Van Gaal is een kampioenenmaker die alleen echt gefaald heeft (of waren dat de spelers?) bij het Nederlands Elftal.

En hoe zou dat komen? Hij heeft in ieder geval wel het officieuze Duitse record in handen als "trainer van wie het Bayern bestuur na de kortste mogelijke tijd al weer van af wilde". Dat was na een week.
Bovendien slaagde hij bij elke club er in direct ruzie te krijgen met de aldaar lopende vedettes. Er mag maar één vedette zijn, dat is Van Gaal zelf. Legendarisch is zijn speech toen hij afscheid nam van het Nederlands elftal in 2002 waarin hij elke speler persoonlijk de schuld gaf, met toelichting. Het kon niet aan hem liggen, al had hij die spelers zelf hoogstpersoonlijk geselecteerd.

De eerste die waarschijnlijk zal afzeggen is Van Persie. Niet dat hij nu zo goed heeft gespeeld, maar Van Gaal gaat natuurlijk Van Gaal adepten aantrekken en dat is Van Persie niet en dat gaat hij ook niet worden.

jasper1991 schreef:
Ik vind Turkije en Rusland beide twijfelachtig. Het zijn beide geen toplanden en we waren gewend dat hij zich met middelmatige landen zomaar kwalificeert. Het is anders dan met een topland als Nederland je niet weten te kwalificeren.

Van Gaal deed veel goede dingen, maar daar staan ook meerdere flops tegenover. Hiddink is iets constanter, zeker met inachtneming dat hij iets langer langs de lijn staat dan Van Gaal.

Alleen bij het Nederlands elftal deed hij het niet goed, voor de rest is hij bij elke club kampioen geworden.
Hiddink is echt niet constanter, ook een goede trainer hoor daar niet van. Maar Van Gaal is met meerdere clubs landskampioen geworden en Hiddink alleen met PSV.

trebremmit schreef:
Ach, ik wil alleen maar zeggen dat ik het geen topcoach vind. Jouw amateurtrainer kan ook wisselvallig zijn.

Wat is dan wel een topcoach?

Hendrik68
Jocharo T: Ik ben geen Ajacied en dus ook niet van het Cruijff of Van Gaal kamp. Als jij vind dat ik geen feiten kennis heb dan zal dat zo zijn. Michels blokkeerde inderdaad de komst van Cruijff in 1990, ik weet echter zeker dat wanneer Cruijff welkom was dat hij zelf wel iets had verzonnen. In 1994 nl......Ach Jocharo, vertel het zelf even.

trebremmit schreef:
Wat is dan wel een topcoach?
Man, verschil van mening. De discussie wordt circulair. Hiddink en Ferguson vind ik wel topcoaches.

Jocharo-T
Hendrik68 schreef:
ik weet echter zeker dat wanneer Cruijff welkom was dat hij zelf wel iets had verzonnen..
Hoe weet je dat zo zeker? Nergens op gebasseerde aannames?
In 1994 nl.....
Jocharo-T schreef:
Cruiijff was in beeld voor het Nederlands elftal rond de jaren negentig, maar Rinus Michels hield dat tegen. Wat overigens gewoon algemeen bekend is. Vervolgens werd het Beenhakker, waar echt helemaal niemand achter stond. Cruijff wilde toen maar al te graag, maar vond dat hij door de KNVB in zijn rug was gestoken en heeft daarna bedankt omdat hij het de KNVB dus kwalijk nam. Johan Cruiijff is nooit weggelopen voor zijn verantwoordelijkheden bij het Nederlands elftal. Later is er is een moment gekomen dat hij besloot om niet meer als coach te werken ivm zijn gezondheid en toen hoefde ze hem dus ook niet meer te benaderen.
Welke verantwoordelijkheden trouwens? Hij was niet in functie bij de KNVB, dus de man had daar überhaubt geen verantwoordelijkheden. Verantwoordelijkheden volgens een paar miljoen papegaaien in Nederland? Die zijn sowieso niet serieus te nemen.

jasper1991 schreef:
(quote)
Man, verschil van mening. De discussie wordt circulair. Hiddink en Ferguson vind ik wel topcoaches.

Ik snap je redenatie waarom Hiddink wel en Van Gaal niet een topcoach is niet zo goed, dat is alles. Ik gaf ook nog wat feiten maar blijkbaar intereseert je dat niet.
Goed, ik zal er nu over ophouden voordat er nog meer moeilijke woorden gebruikt gaan worden.

Jocharo-T schreef:
Hoe weet je dat zo zeker? Nergens op gebasseerde aannames?

Statistische wetten. Als iemand zich 99 keer gedrukt heeft als het erop aankomt, dan ligt de 100e voor de hand.

Hendrik68
Ik vroeg je wat er in 1994 gebeurd is en niet om nogmaals te horen dat ik een papegaai ben. Dat weet ik wel. En in 1994 was er niks aan de hand met zijn gezondheid.

Jocharo-T
Lees dan het hele stuk Hendrik. Het staat er gewoon in, vandaar ik het herhaalde.
Jocharo-T schreef:
Cruiijff was in beeld voor het Nederlands elftal rond de jaren negentig, maar Rinus Michels hield dat tegen. Wat overigens gewoon algemeen bekend is. Vervolgens werd het Beenhakker, waar echt helemaal niemand achter stond. Cruijff wilde toen maar al te graag, maar vond dat hij door de KNVB in zijn rug was gestoken en heeft daarna bedankt omdat hij het de KNVB dus kwalijk nam. Johan Cruiijff is nooit weggelopen voor zijn verantwoordelijkheden bij het Nederlands elftal. Later is er is een moment gekomen dat hij besloot om niet meer als coach te werken ivm zijn gezondheid en toen hoefde ze hem dus ook niet meer te benaderen.

Heb jij hier dan nog antwoord op?

Welke verantwoordelijkheden trouwens? Hij was niet in functie bij de KNVB, dus de man had daar überhaubt geen verantwoordelijkheden. Verantwoordelijkheden volgens een paar miljoen papegaaien in Nederland? Die zijn sowieso niet serieus te nemen.

jasper1991 schreef:
(quote)
Jep en daarnaast Mueller en Badstuber bij Bayern.

In mijn ogen nog veel belangrijker: Schweinsteiger centraal op het middenveld geplaatst. Daarvoor speelde hij op de flank (erg slecht).

Jocharo-T
lebowski schreef:
Statistische wetten. Als iemand zich 99 keer gedrukt heeft als het erop aankomt, dan ligt de 100e voor de hand.
Die gaan nog steeds niet op coor Cruijff. Kom maar met wat feiten. Zijn dus gewoon aannames.

Hendrik68
Dit is alvast een eerste waarheid, maar waarom zou de keuze voor een bondscoach er eentje moeten zijn tussen Cruyff en Van Gaal?

Dit hoeft niet en dat zeg ik ook niet. Ik geef alleen maar aan dat Derksen bij voorbaat niet objectief zal reageren als vriendje van Cruijff zijnde, wat 10 minuten na mijn post wel bleek. Dat hierdoor een Cruijff discussie ontstaat, ja dat is logisch.....

Maar dat zou elke trainer die beschikbaar is hebben gezegd, dus echt grootmoedig is het niet.

Oh nee? Hij is al een keer op zijn snavel gegaan met het Nederlands Elftal en had rustig zijn geld kunnen gaan tellen, maar hij neemt gewoon het risico weer op zijn bek te gaan. Vind ik wel grootmoedig. Rijkaard blijft zijn geld tellen in de woestijn. Van Gaal is nog nooit gezwicht voor het allergrootste geld.

Dat is de volgende waarheid. En gaat dat lukken met een trainer uit de oudheid wiens boekje en persoon we nu inmiddels wel kennen?

Als het niet lukt, kan niemand zeggen dat hij er niet voor gegaan is. Dat het een lul van een vent is dat klopt, maar daar gaat het nu even niet om. Ik kijk puur naar zijn werk als coach en in die zin heeft hij nog maar 1 keer gefaald. Ook ik hoop dat hij eens normaal gaat doen tegen de pers, want ook al heeft hij soms reden tot klagen tegenover de door de 1974 gebrainwashte pers, hij moet zijn stijl bewaren.

Kom maar met wat feiten.

Nee Jocharo, jij zegt dat ik de feiten niet ken, dus wil ik ze graag van jou horen. Als ik de feiten noem dan pak jij er weer een zin uit waar jij je eigen theorie op loslaat. Het was in ieder geval iets met een man die even een dagje vrij had gemaakt voor zijn dochter.

Jocharo-T schreef:
Het is onze succesvolste trainer ooit.

En onze slechtst presterende bondscoach van de laatste 34 jaar.

Mooi dat Vertonghen weg is. Al had ik z'n verzuurde rotkop nog graag eens in de Kuip gezien.

8 miljoen. Ik had meer verwacht.

Eerst was 12 mio nog te weinig voor Ajax en nu is het 8 geworden? Die 8 zal wel de hoeveelheid wit geld zijn..

8 miljoen voor Vertonghen.

Dat is de helft van wat ze voor Sulejmani betaald hebben, maar laten we die transfer maar gauw vergeten.

FlyLo schreef:
Eerst was 12 mio nog te weinig voor Ajax en nu is het 8 geworden? Die 8 zal wel de hoeveelheid wit geld zijn..

Ik denk 8 miljoen en vervolgens ziet Vertongen af van die 15% die hij had bedongen om van Ajax te krijgen bij een transfer. Dus Ajax hoeft hem geen 1,2 miljoen te betalen. Maar dan zit je alles bij elkaar nog op 9,2 miljoen.

Ik ben wel benieuwd, dat gaat natuurlijk nog een keer uitkomen, wie Van Gaal binnen de KNVB al enige tijd aan het masseren is geweest. Eén om Van Marwijk een zetje te geven en twee om er zelf als bondscoach te kunnen gaan zitten.

Dit vergt enige tijd van voorbereiding maar Van Gaal zal misschien wat wijzer zijn geworden van de intriges en de omkoperij die hij voor Ajax had bedacht en waarmee hij uiteindelijk op zijn bek is gegaan.

Daar had hij leergeld mee betaald.

Je vraagt je wel af hoe een dergelijke mentaliteit zich kan rijmen met die van de KNVB en de Fair Play houding die ze willen uitstralen.

Ik denk dat Edgar Davids binnenkort nog wordt aangetrokken, voor ongeacht welke functie binnen het veld. En verder natuurlijk Paul Römer voor de contacten met de Pers.
Steven ten Have moet uiteraard nog worden beloond voor bewezen diensten inzake beroepskonkelarij.

Die Bert van Oostveen moet alvast er voor zorgen dat hij geen houten stoelpoten heeft ten burele bij de KNVB. Beter maar alvast een betonnen bankje laten neer zetten. Je weet maar nooit wie er aan zaagt.

Maar bij enig falen van Van Gaal mogen we wel aannemen dat Van Oostveen eveneens er uit wordt geknikkerd. Dan kan ook eindelijk bij de KNVB een frisse lucht door de organisatie.

Stijn_Slayer
Misschien krijgen ze ook nog een deel bij een doorverkoop?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:33 uur

geplaatst: vandaag om 16:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.