Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2012, 18:50 uur
Ten Dam kwam als beste Nederlander binnen op 7 minuten en 28 seconden. Kruiswijk op 12.05. Weening op 14.13
0
geplaatst: 12 juli 2012, 19:02 uur
Ik zie nu trouwens dat Van Hummel in ieder geval wél aan de verwachtingen voldoet.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 19:06 uur
20 seconden voor de tijdslimiet binnen met de bus, las ik net.
Petacchi en Kristov te laat.
Petacchi en Kristov te laat.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 19:16 uur
We gaan het terug over het voetbal hebben, en met name over de klinkende overwinning die Oranje in augustus gaat behalen tegen de Rode Duivels.
Na al één totaal onervaren coach aangesteld te hebben als T1, hebben ze voor Vital Borkelmans gekozen als assistent. U kent hem niet? Dit vat alles samen:

En dit duo moet een selectie met meerdere wereldtoppers leiden naar het WK in Brazilië.
Het zal dus voor 2016 zijn, in Frankrijk.
Na al één totaal onervaren coach aangesteld te hebben als T1, hebben ze voor Vital Borkelmans gekozen als assistent. U kent hem niet? Dit vat alles samen:

En dit duo moet een selectie met meerdere wereldtoppers leiden naar het WK in Brazilië.
Het zal dus voor 2016 zijn, in Frankrijk.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 19:33 uur
Wat waren dan de alternatieven? Welke Belgische coach zou het dan wel kunnen? Preud'homme of Gerets? Ik ken Wilmots als coach niet, maar misschien is het wel een type Guardiola of Frank de Boer, die eigenlijk meteen goed zijn?
0
geplaatst: 12 juli 2012, 19:53 uur
herman schreef:
Wat waren dan de alternatieven? Welke Belgische coach zou het dan wel kunnen? Preud'homme of Gerets? Ik ken Wilmots als coach niet, maar misschien is het wel een type Guardiola of Frank de Boer, die eigenlijk meteen goed zijn?
Het moest van mij niet per se een Belg zijn hoor. Integendeel, aangezien zowel Gerets als MPH onbeschikbaar waren.
En Wilmots is geen Guardiola- of De Boer-verhaal, hij heeft al twee maal opgetreden als hoofdcoach (Schalke en Sint-Truiden), wat beide keren is afgelopen op een sisser.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:02 uur
Froome had hier het geel kunnen pakken als hij gewoon weg zou mogen rijden. Evengoed als Van Garderen meer dan goede zaken had kunnen doen als die Evans geen blok aan z'n been zou zijn. Soms siert het een ploeg ook wel eens om niet alles op één paard te zetten. Zeker BMC zou hier toch in moeten zien dat Evans niet de man is om het geel te gaan pakken. Maar wie weet... Wiggins hoeft maar één slechte dag te hebben.

Edit: RadioShack, je ziet ze nooit, maar ze staan wel met 5 man bij de beste 17.
chevy93 schreef:
(quote)
En dan valt nog maar te bezien hoe Gesink het gaat doen vandaag. 
Edit: RadioShack, je ziet ze nooit, maar ze staan wel met 5 man bij de beste 17.

0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:24 uur
Milan laat het duo Ibra-Silva gaan naar PSG voor 60 mio 
Er is wel nog geen akkoord tussen PSG en de spelers zelf, maar die prijs is gewoon belachelijk laag.

Er is wel nog geen akkoord tussen PSG en de spelers zelf, maar die prijs is gewoon belachelijk laag.
0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:32 uur
Jocharo-T schreef:
Die zie ik niet naar Amsterdam verhuizen. Die blijft denk ik gewoon bij Feyenoord, we hebben Frank tenslotte al.
Die zie ik niet naar Amsterdam verhuizen. Die blijft denk ik gewoon bij Feyenoord, we hebben Frank tenslotte al.
Ik denk dat Koeman ook zeker niet gaat vertrekken uit Rotterdam, waarom zou hij.
Gelukkig hebben jullie Frank de Boer. Dankzij Van Helsing Cruyff, die nog net op tijd de grafkisten met aarde uit Transsylvanië van Louis Dracul via de UPS heeft weten te parkeren in Slot Zeist, in plaats van de kerkers van de Arena.
Sinds dat gevaar is afgewend heeft Ajax alleen nog maar gewonnen, in tegenstelling tot de periode van de dreiging.
Daarom, een goede tweede plaats gun ik Ajax van harte!

0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:34 uur
0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:38 uur
Stijn_Slayer schreef:
30 mil p.p. noem jij belachelijk laag?
30 mil p.p. noem jij belachelijk laag?
Lire - als het zo doorgaat krijgen we een Noordeuro

0
geplaatst: 12 juli 2012, 21:48 uur
chevy93 schreef:
Froome had hier het geel kunnen pakken als hij gewoon weg zou mogen rijden. Evengoed als Van Garderen meer dan goede zaken had kunnen doen als die Evans geen blok aan z'n been zou zijn. Soms siert het een ploeg ook wel eens om niet alles op één paard te zetten. Zeker BMC zou hier toch in moeten zien dat Evans niet de man is om het geel te gaan pakken. Maar wie weet... Wiggins hoeft maar één slechte dag te hebben.

(quote)
(quote)

Van Garderen had Wiggins ook niet uit het geel gereden hoor
Froome mss wel, bizar wat voor ontwikkeling die in een jaar heeft gemaakt. Dit jaar is het nog de beurt van Wiggins, volgend jaar mag Froome meedoen voor de winst. Radioshack mist Andy Schleck, bovendien is Frank niet in topvorm. Stel dat Andy er wel bij was geweest, dan had Radioshack Sky flink tegenwicht kunnen bieden. Maar ja, als... Wel opvallend dat Frankrijk eindelijk weer eens rondetalent heeft (Rolland en Coppel wisten we vorig jaar natuurlijk al)...
0
geplaatst: 12 juli 2012, 22:53 uur
Nicolage Rico schreef:
Heerlijke etappe weer vandaag.
Wat een held, die Froome. En Pinot is de verrassing van deze Tour.
Heerlijke etappe weer vandaag.

Wat een held, die Froome. En Pinot is de verrassing van deze Tour.
Die afstanden, en dan ook berg op, en dan ook nog eens in die hitte.
Dit is echt topsport hoor, met of zonder.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 11:32 uur
chevy93 schreef:
Geloof je nu echt dat Froome het geel had kunnen pakken? Maximaal een minuut volgens mij, en zelfs daar geloof ik niet in. Nibali, VDB en anderen hebben ook steeds geprobeerd weg te rijden van Wiggins, hij laat ze gewoon even versnellen - die tempoversnelling heeft hij gewoon niet -en rijdt er dan op zijn eigen tempo rustig naartoe. Niemand heeft Wiggins bergop al echt kunnen lossen deze tour. Helemaal op het einde demarreert Froome nog eens stevig en pakt... de volle 2 seconden...
Froome is beter dan Wiggins bergop, dat wel, maar dat iedereen daaruit zomaar concludeert dat hij deze Tour moet winnen ipv Wiggins vind ik een brug tever. Zonder die val van Froome waarbij hij 1.30 verliest spreken we anders, maar ik zie niet waar Froome 2m zou moeten dichtrijden op Wiggins + in de laatste tijdrit verliest hij waarschijnlijk opnieuw extra tijd.
En als je in dezelfe ploeg rijdt is het toch gewoon logisch dat je elkaar niet aanvalt, maar het samen probeert te doen?
Ongelofelijk wat een spel er wordt gemaakt van een gaatje van om en bij de 50 meter - vooral dankzij dat slim gemonteerd helikoptershot waardoor het leek dat Wiggins helemaal alleen zat, terwijl hij in werkelijkheid maar een paar meters achter de rest fietste. Tourcricus ten top!
Dit alles gezegd zijnde hoop ik wel dat Froome volgend jaar voor een andere ploeg zal rijden.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 12:11 uur
Chungking schreef:
Nibali, VDB en anderen hebben ook steeds geprobeerd weg te rijden van Wiggins, hij laat ze gewoon even versnellen - die tempoversnelling heeft hij gewoon niet -en rijdt er dan op zijn eigen tempo rustig naartoe.
Maar als Froome weg is (en dat was hij!), is het niet aan Wiggins om er heen te rijden, maar aan o.a. Nibali. En tegen de tijd dat die zich helemaal de schompes getrapt heeft, zou Wiggins nog eventueel kunnen gaan.Nibali, VDB en anderen hebben ook steeds geprobeerd weg te rijden van Wiggins, hij laat ze gewoon even versnellen - die tempoversnelling heeft hij gewoon niet -en rijdt er dan op zijn eigen tempo rustig naartoe.
Dan deden de gebroeders Schleck het vorig jaar veel beter. Gewoon om de beurt aanvallen en degene die het geel pakt, die pakt het geel. Zij hadden alleen de pech dat Evans vorig jaar ijzersterk was (in die ene etappe).
0
geplaatst: 13 juli 2012, 12:21 uur
Ik denk dat de situatie hier toch helemaal verkeerd wordt ingeschat!
Froome zat ook al enkele kilometers op kop tempo te rijden voor Wiggins. Als hij aan het begin van de klim versneld, moet Wiggins er af, en het is toch wel duidelijk dat Froome een stuk sneller die berg op had gereden dan Wiggins.
Daarbovenop heeft Wiggins al tientallen kilometers bergop in het wiel van Froome gezeten, heel de tijd zijn tempo aangevend aan Froome. Trek deze extra inspanningen er af bij Froome, tel er een deel van op bij Wiggins, en het lijkt me vrij duidelijk dat het verschil geen 30 seconden meer zou zijn. En die zou Froome zeker overbruggen in de andere bergritten.
Wat er daarna in de tijdrit gebeurt, is natuurlijk iets anders. Ik zeg niet dat Froom sowiso de tour zou gewonnen hebben, maar hij is duidelijk sterker bergop, en in de tijdritten is het verschil niet zo groot.
En ivm met die eindsprint: het gaat daar over een paar honderd meter, op een stuk van amper 4 per cent. Hier zou Wiggins net beter moeten zijn dan een Froome.
Froome zat ook al enkele kilometers op kop tempo te rijden voor Wiggins. Als hij aan het begin van de klim versneld, moet Wiggins er af, en het is toch wel duidelijk dat Froome een stuk sneller die berg op had gereden dan Wiggins.
Daarbovenop heeft Wiggins al tientallen kilometers bergop in het wiel van Froome gezeten, heel de tijd zijn tempo aangevend aan Froome. Trek deze extra inspanningen er af bij Froome, tel er een deel van op bij Wiggins, en het lijkt me vrij duidelijk dat het verschil geen 30 seconden meer zou zijn. En die zou Froome zeker overbruggen in de andere bergritten.
Wat er daarna in de tijdrit gebeurt, is natuurlijk iets anders. Ik zeg niet dat Froom sowiso de tour zou gewonnen hebben, maar hij is duidelijk sterker bergop, en in de tijdritten is het verschil niet zo groot.
En ivm met die eindsprint: het gaat daar over een paar honderd meter, op een stuk van amper 4 per cent. Hier zou Wiggins net beter moeten zijn dan een Froome.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 13:53 uur
Froome heeft vooral de pech gehad anderhalve minuut verloren te hebben in etappe 1, waar hij weinig aan kon doen. Ben benieuwd wat er anders was gebeurd tegen het einde van de Tour. Maar Wiggins is de kopman, en zolang hij rijdt als nu zou hij gewoon de kopman gebleven zijn en moet Froome in dienst van hem rijden.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 14:08 uur
Ja met dat principe ben ik het wel eens. Je maakt een keuze als ploeg, en tot op vandaag is er geen enkele reden om te twijfelen aan Wiggins.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 14:25 uur
Zo is het inderdaad. Wat Froome deze tour had gekunnen mocht hij voor eigen rekening rijden zullen we nooit precies weten. Feit is wel dat Sky de tour volledig onder controle heeft, en als ze het zo blijven doen - de concurrentie bergop versmachten met een strak tempo in blok - ze waarschijnlijk op 1 en 2 zullen eindigen (reking houdend met het feit dat Nibali de minste tijdrijder is van de huidige top 3). Never change a winning tactic!
0
geplaatst: 13 juli 2012, 16:01 uur
Nibali wordt derde. Evans en v/d Broeck strijden om de 4e plek, maar denk wel dat Evans die strijd wint.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 16:06 uur
Ik vond vd Broeck wel sterk ogen de vorige etappe. Kan hij een beetje tijdrijden?
0
geplaatst: 13 juli 2012, 18:53 uur
Het mooie van Sky is nu inderdaad wel dat ofwel Wiggins, ofwel Froome 'alleen maar' hoeft bij te blijven. Als de ene uitvalt, kan de andere alsnog het geel behouden. Iets wat misschien niet gelukt was mocht Evans/Nibali zich aan Wiggins hebben kunnen klampen (of zelfs voorbij kunnen gaan).
0
geplaatst: 13 juli 2012, 18:54 uur
He$$el_01 schreef:
Ik vond vd Broeck wel sterk ogen de vorige etappe. Kan hij een beetje tijdrijden?
Classifications - Tour de France 2012 - letour.frIk vond vd Broeck wel sterk ogen de vorige etappe. Kan hij een beetje tijdrijden?
26. BELVAN DEN BROECK Jurgen 111 LOTTO-BELISOL TEAM 54' 33'' + 03' 09''
Classifications - Tour de France 2012 - letour.fr
77. BELVAN DEN BROECK Jurgen 111 LOTTO-BELISOL TEAM 07' 41'' + 00' 28''
0
geplaatst: 13 juli 2012, 19:04 uur
chevy93 schreef:
Het mooie van Sky is nu inderdaad wel dat ofwel Wiggins, ofwel Froome 'alleen maar' hoeft bij te blijven. Als de ene uitvalt, kan de andere alsnog het geel behouden. Iets wat misschien niet gelukt was mocht Evans/Nibali zich aan Wiggins hebben kunnen klampen (of zelfs voorbij kunnen gaan).
Zoals verwacht, maken de tijdritten het verschil.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 19:33 uur
Ik had het wel 'ns willen zien, mocht Froome volop zijn eigen kans gaan. In tijdrijden is Wiggins iets beter, maar bergop lijkt hij een pak beter. Al heeft hij nog niet meer laten zien dan een paar prikjes op het eind, natuurlijk, en weten we niet of hij zijn inspanning naar La Toussuire had kunnen doortrekken.
Verder lijkt Sagan nu helemaal de groene trui binnen te hebben, na de straf voor Goss, die ik een beetje zwaar vind, maar een straf verdiende hij in ieder geval. Week erg af van zijn lijn, waardoor Sagan bijna viel, en de benen stil moest houden. 't Is gewoon een gevaarlijke sprinter, vind ik, en dat is niet de eerste keer dat ie zo'n manoeuvre uithaalt..
Ik heb het begin van de etappe gezien, met die twee cols, en vooral de Granier had voor spektakel kunnen zorgen, mocht hij in plaats van in het begin van de etappe aan het eind hebben gelegen. Een zware, steile klim.
Verder lijkt Sagan nu helemaal de groene trui binnen te hebben, na de straf voor Goss, die ik een beetje zwaar vind, maar een straf verdiende hij in ieder geval. Week erg af van zijn lijn, waardoor Sagan bijna viel, en de benen stil moest houden. 't Is gewoon een gevaarlijke sprinter, vind ik, en dat is niet de eerste keer dat ie zo'n manoeuvre uithaalt..
Ik heb het begin van de etappe gezien, met die twee cols, en vooral de Granier had voor spektakel kunnen zorgen, mocht hij in plaats van in het begin van de etappe aan het eind hebben gelegen. Een zware, steile klim.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 21:28 uur
Nicolage Rico schreef:
Elke rit zou een individuele tijdrit moeten zijn.
De hoeveelheid tijd dat er gereden wordt, bepaalt wie er in het geel terecht komt. Dagelijks per renner "afzien". Zijn er ook gelijk een stuk minder valpartijen.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 21:35 uur
En wie betaalt de renners dan nog?
Sponsors zullen iig afhaken wegens een totaal gebrek aan supporters.
Sponsors zullen iig afhaken wegens een totaal gebrek aan supporters.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.