MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Twente gaat waarschijnlijk met Tadic op tien spelen, ben ik wel benieuwd naar.
De Jong raken ze wel kwijt, dus een echt goede spits hebben ze dan niet meer.

Hendrik68
Ben het wel met Herman eens. Twente is nog een beetje lastig in te schatten, maar als De Jong ook nog gaat dan mag je er haast wel vanuit gaan dat Ajax en PSV het onderling uit gaan maken dit jaar en dat de rest op grotere afstand staat dan vorig jaar. Feyenoord raakt met Vlaar erbij zo ongeveer zijn hele as kwijt. Het is vrij normaal dat je dat niet in 1 seizoen herstelt. Heerenveen moet ook weer opnieuw beginnen, hebben een paar relatief onbekende spelers aangetrokken. Uit nood doordat ze geen geschikte opvolger voor Janmaat konden vinden, mag Zuiverloon ook weer een jaartje opdraven. Dan moet de nood wel hoog zijn. Ik denk niet dat Van Basten de prestaties van Jans dit jaar al kan verbeteren. Maar ook Jans had het het eerste seizoen zwaar. AZ was aan het eind van vorig jaar al aan het terugvallen en daar had ik zonder vertrekkende spelers al weinig van verwacht en ik verwacht er nog steeds niet veel van. Met spelers als Donny Gorter schiet een club als AZ ook niet veel op lijkt me. Mijn FC Groningen is ook afwachten. Veel nieuwe spelers, waarvan ik vooral van Zeefuik veel verwacht. Met Maaskant als trainer is er in ieder geval weer nieuw elan. Maar we zijn wel Tadic kwijt. Als Kwakman en Van Dijk nu het hele jaar fit kunnen blijven dan moet Groningen toch mee kunnen doen om de 5e plaats.

Hendrik68 schreef:
Ik denk niet dat Van Basten de prestaties van Jans dit jaar al kan verbeteren. Maar ook Jans had het het eerste seizoen zwaar.

Dit was Jans enige seizoen in H'veen toch? Start was dramatisch, maar goed herpakt!

Hendrik68
Nee dit was zijn 2e alweer. Het eerste seizoen lag hij in de clinch met Dost en werden ze iets van 11e.

Tsja, de beste spelers gaan weg bij Feyenoord, maar dat was vorig seizoen ook zo. Qua voetballend vermogen lever je met Martins Indi, Vormer, Singh en Immers voor Vlaar, El Ahmadi en Bakkal nauwelijks in. Wel waren dat de meest ervaren spelers van Feyenoord en die ervaring kan je wel eens gaan missen, vooral Europees. Nu moeten begin twintigers als Clasie, de Vrij en Vormer de kar gaan trekken.

Wat Feyenoord vooral ontbeert is scorend vermogen. Zoals ergens terecht is gesteld: de erfenis van Guidetti is nog niet verdeeld. Fernandez komt tekort in de kleine ruimte, Achahbar is nog te onervaren en Te Vrede heb ik sowieso niet zo veel vertrouwen in. Als het geld van Vlaar besteed gaat worden aan een goede spits, zie ik het niet zo negatief in voor dit seizoen. Ajax en PSV zijn natuurlijk favoriet dit seizoen, maar Feyenoord heeft wel het voordeel tov Twente en AZ dat ze hun selectie al nagenoeg rond hebben (buiten dan een evt, nieuwe spits), waar Twente nog niet zeker is over vertrek danwel aanblijven van de Jong, Rosales, Douglas en Chadli en dat voor AZ geldt bij Elm, Moisander, Martens en Maher... Heerenveen zie ik wegvallen, die hebben te veel kwaliteit ingeleverd tov wat ze teruggehaald hebben. Vitesse haakt mss juist wel aan. Bij Groningen moet ik dat nog zien...

Hendrik68 schreef:
Nee dit was zijn 2e alweer. Het eerste seizoen lag hij in de clinch met Dost en werden ze iets van 11e.

How time flies!

Twente heeft wel goed ingekocht. Aan de selectie zal het niet liggen denk ik, Plet is voor de eredivisie ook wel een goede spits. Vraag me meer af of McLaren met zijn gladde praatjes nog wel de goede man is voor de groep.

Puur op de kwaliteit gelet van de selecties moet PSV wel kampioen worden ...

De vraag is echter of Advocaat er een team van weet te maken.

lennon schreef:
Ajax gaat weer cashen, want Feyenoord heeft maar een kleine kans zich te plaatsen voor de CL op deze manier...

Loopt toch niet zo ongelofelijk te %!@&*&^!

Vlaar heeft een goed seizoen achter de rug en heeft nu de leeftijd dat hij terecht om zich heen mag kijken.
De flexibiliteit en de weerbaarheid is groot te Rotterdam Zuid. Wel is het de bedoeling dat ze vrij snel ingespeeld raken, daar ligt een zware taak voor Koeman. Ik zou nog wel rondkijken voor een spits.

Traditioneel verliest Feyenoord meestal de eerste wedstrijd van het seizoen, kondig ik maar alvast aan, dus 3 - 0 gun ik ROE alvast op voorhand.
Dat verliezen doen ze overigens expres, dat heeft te maken met het feit dat het zo leuk is om inhaalrace te spelen.

Nu Kenny van Hummel ook is afgestapt, hebben Rabobank en Vacansoleil samen nog maar acht renners over. Het is dit jaar echt een waardeloos jaar voor het Nederlandse wielrenner in de tour, en vorig jaar was ook al niet geweldig...

musician schreef:
Traditioneel verliest Feyenoord meestal de eerste wedstrijd van het seizoen, kondig ik maar alvast aan, dus 3 - 0 gun ik ROE alvast op voorhand.

Niet in de eerste wedstrijd van 2007: FC Utrecht-Feyenoord 0-3 (en we waren echt kansloos, toen nog met Grandel op doel en de teruggekeerde Van Marwijk bij Feyenoord op de bank).

Toen Slory geblesseerd uitviel. De eerste wedstrijd van Makaay in het Feyenoordshirt en de rentree van Gio. Toen was Feyenoord meteen een favoriet, maar helaas zakten ze in de 2e seizoenshelft helemaal in elkaar.

De Belgen hadden Blaudzun in hun tourprogramma. En Mart had...?

The one and only Accoustic Motorbike singer, Luka Bloom - zingend en wel. Eenieder die ooit - m.n. in Tivoli - een live optreden van Luka - Gone to Pablo - Bloom heeft bijgewoond, weet wat dat betekent: Iers genieten. Blaudzun, hoe aardig ook, steekt daar beetje flets af bij Luka Bloom (a.k.a Barry Moore, broer van bekend singer/songwriter/tekstschrijver Christy).

En Castaignos misschien naar Twente. Kan er ook nog wel bij.

Jocharo-T
Niemand snapte waarom hij naar Inter ging op zijn 18e. Had lekker bij Feyenoord moeten blijven. Je ken je carriere zo vergooien met één slechte beslissing. Je kunt het beste pas naar het buitenland verkassen als je het hier helemaal gemaakt hebt. Clubs als Inter staan niet bepaald bekend als clubs die de jeugd de kans geven. Ze willen nu verjongen en zien geen plaats voor Cataignos. Dat is toch wel vreemd. Was het wellicht toch niet het talet dat ze gekocht dachten te hebben. Heb het altijd een gehypt talent gevonden. Misschein dat hij het bij Twente nu kan laten zien. Best een leuke spits voor de Nederlandse competitie, of subtop Europa.

musician schreef:

Loopt toch niet zo ongelofelijk te %!@&*&^!

Lijkt me toch een heel realistsiche gedachte?

Feyenoord is er nou niet echt sterker op geworden...

Tis ook niet heel realistisch om te verwachten dat Feyenoord de CL haalt, maar realisme en musician gaan sowieso niet in één zin samen

Wat dat betreft zou het toch beter geweest zijn als PSV die CL voorronde had gespeeld... Lijken op papier "iets" meer kans te hebben.
Maar wie weet.. de bal is rond.

Jocharo-T schreef:
Best een leuke spits voor de Nederlandse competitie, of subtop Europa.

Gewoon een prima spits, in zijn eerste seizoen bij Feyenoord heeft ie het erg goed gedaan. In potentie de beste spits van de Eredivisie nu Guidetti, Dost en De Jong min of meer weg zijn.

Mocht Twente De Jong voor 15 miloen verkopen dan hebben ze dat zeer knap gedaan, goeie speler daar niet van maar ik vind het een erg hoog bedrag.
En dan Castaignos er voor terug kopen, Twente is goed bezig.
Alleen de verdediging is nog een moeilijk punt, alleen dat is bijna bij elke club in Nederland zo.

Titmeister schreef:
Tis ook niet heel realistisch om te verwachten dat Feyenoord de CL haalt, maar realisme en musician gaan sowieso niet in één zin samen

Musician is meer van de Romantiek (dan van het Realisme) en dat kenmerk geldt voor meerdere postmodernen onder ons.

Voordeel is dat Feyenoord in een goede spirit zit en eigenlijk niets te verliezen heeft, qua reputatie.

Jocharo-T
herman schreef:
Gewoon een prima spits, in zijn eerste seizoen bij Feyenoord heeft ie het erg goed gedaan. In potentie de beste spits van de Eredivisie nu Guidetti, Dost en De Jong min of meer weg zijn.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar ik denk dat Inter een stap te hoog was en dat dat zo blijft. Inter gaat verjongen en toch willen ze Luc verkopen. Misschien niet het talent wat ze zoeken of wat ze in huis dachten te hebben? Maar zoals ik al zei: Clubs als Inter staan niet bepaald bekend als clubs die de jeugd de kans geven. Maar goed, hij is nog steeds erg jong. Dus wie weet. Voor Twente een meer dan prima spits.

En in de tussentijd heeft ie wel op hoog niveau getraind en daardoor vast ook wel wat bijgeleerd. En hij is sowieso een goede ervaring rijker en een stuk volwassener geworden, als het goed is. Al is het wel goed dat hij daar niet te lang blijft hangen. Bij Twente heeft hij toch een serieuze kans op veel speelminuten (wel lullig voor Plet).

Jocharo-T schreef:
Was het wellicht toch niet het talet dat ze gekocht dachten te hebben.

Maar wel in een jaartje tijd 4 miljoen verdienen (Inter). Niet slecht.

Heb het altijd een gehypt talent gevonden. Misschein dat hij het bij Twente nu kan laten zien. Best een leuke spits voor de Nederlandse competitie, of subtop Europa.

Hij is nog enorm jong. In alle teams van Oranje onder de ... schoot hij ze er van alle standen in. Niet gek dat je dan als groot talent wordt gezien.

Hij moet zich nog flink ontwikkelen, dat klopt. Eigenlijk blinkt hij enkel uit met zijn loopacties en zijn neus voor de goal.

lennon schreef:
Wat dat betreft zou het toch beter geweest zijn als PSV die CL voorronde had gespeeld...

Hadden ze maar 2e (of 1e) moeten worden.

Titmeister schreef:
Tis ook niet heel realistisch om te verwachten dat Feyenoord de CL haalt,

Dat weet je nooit. Andere ploegen hebben ook last van transfer perikelen. Je moet ook een beetje geluk hebben. Ik heb er wel vertrouwen in. Hoeveel rondjes moeten ze spelen, 1 of 2 ?

Twee. Dit Feyenoord heeft vrijwel 0 internationale ervaring, ik denk dat ze blij mogen zijn als ze niet afgedroogd worden. Met een beetje pech loten ze meteen al Anderlecht of Basel en die ploegen lijken me toch al verdomd lastig voor dit Feyenoord. Maar wie weet verrassen ze ons.

Ik vind het overigens wel jammer dat Castaignos nu naar Twente gaat, we hadden hem bij Feyenoord goed kunnen gebruiken. Aan de andere kant, kan ie samen met Leroy Fer genieten van de sportieve stap hogerop die ze hebben gemaakt, onder Feyenoord op de ranglijst...

Castaignos huren was lekker geweest ja. Ben bang dat er niks meer bijkomt...

Titmeister schreef:
Ik vind het overigens wel jammer dat Castaignos nu naar Twente gaat, we hadden hem bij Feyenoord goed kunnen gebruiken. Aan de andere kant, kan ie samen met Leroy Fer genieten van de sportieve stap hogerop die ze hebben gemaakt, onder Feyenoord op de ranglijst...

Eerst bewijzen en dan blijven babbelen - oftewel: zien is geloven; resultaten behaald in het verleden (of niet) bieden geen garantie op toekomstig resultaat. Kinnesinne telt niet mee bij 'deugden'.

Naast de trainer van Feyenoord zullen ook die van Heerenveen en Twente een beetje met het gevoel zitten zich een 'kat in de zak' te hebben laten aansmeren - op het oog lijken die selecties alle met zo'n 25 - 35 % verzwakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:13 uur

geplaatst: vandaag om 19:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.