Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juli 2012, 17:53 uur
herman schreef:
Twee. Dit Feyenoord heeft vrijwel 0 internationale ervaring, ik denk dat ze blij mogen zijn als ze niet afgedroogd worden. Met een beetje pech loten ze meteen al Anderlecht of Basel en die ploegen lijken me toch al verdomd lastig voor dit Feyenoord. Maar wie weet verrassen ze ons.
Twee. Dit Feyenoord heeft vrijwel 0 internationale ervaring, ik denk dat ze blij mogen zijn als ze niet afgedroogd worden. Met een beetje pech loten ze meteen al Anderlecht of Basel en die ploegen lijken me toch al verdomd lastig voor dit Feyenoord. Maar wie weet verrassen ze ons.
Feyenoord kan in de 1e voorronde CL treffen:
- Dynamo Kiev
- Fenerbahce
- FC Kopenhagen
- Panathinaikos
Met de huidige selectie (zonder spits dus) geef ik ze alleen tegen FC Kopenhagen een kansje. Fenerbahce was vorig seizoen ook niet je van het, maar die hebben zich aardig versterkt. Dynamo Kiev kan zich mooi inspelen tegen dit Feyenoord en uit in Griekenland zal Feyenoord het al uit handen geven, waarbij de wedstrijd in de Kuip een formaliteit zal worden.
Tja, Feyenoord had een stap hogerop kunnen maken als El Ahmadi, Vlaar en Guidetti waren gebleven inclusief een aantal versterkingen (Janmaat, Immers, Vormer). Of Kuijt ipv Guidetti.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 17:54 uur
Nicolage Rico schreef:
Castaignos huren was lekker geweest ja. Ben bang dat er niks meer bijkomt...
Castaignos huren was lekker geweest ja. Ben bang dat er niks meer bijkomt...
Lees nu dat ze maar 4 miljoen voor Vlaar heb gevangen. Met 25% naar de talentpool en volgens mij ook nog een percentage naar AZ houd je dan wel heel weinig over voor een eventuele nieuwe spits

0
geplaatst: 17 juli 2012, 17:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Ben bang dat er niks meer bijkomt...
Ben bang dat er niks meer bijkomt...
Je bent niet de enige clubaanhanger die dat vreest hoor

0
geplaatst: 17 juli 2012, 17:59 uur
Nicolage Rico schreef:
- Dynamo Kiev
- Fenerbahce
- FC Kopenhagen
- Panathinaikos
- Dynamo Kiev
- Fenerbahce
- FC Kopenhagen
- Panathinaikos
Heftige tegenstanders, zonder meer.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 18:13 uur
Titmeister schreef:
Lees nu dat ze maar 4 miljoen voor Vlaar heb gevangen. Met 25% naar de talentpool en volgens mij ook nog een percentage naar AZ houd je dan wel heel weinig over voor een eventuele nieuwe spits
(quote)
In feite kan Feyenoord helemaal geen geld uitgeven van het transfergeld.
Maar goed, misschien moet van Geel de VVF eens lief aankijken...
0
geplaatst: 17 juli 2012, 18:30 uur
Titmeister schreef:
Lees nu dat ze maar 4 miljoen voor Vlaar heb gevangen.
Lees nu dat ze maar 4 miljoen voor Vlaar heb gevangen.
Dat vind ik nog een aardige som voor een verdediger van zijn kaliber eigenlijk. Veel meer heeft er toch nooit ingezeten?
0
geplaatst: 17 juli 2012, 19:09 uur
Titmeister schreef:
(quote)
Zou wat geweest zijn: Heerenveen voorstellen om met gesloten beurzen Narsingh te ruilen voor Vlaar - want dat is waar je het over hebt met "maar" 4 miljoen

Zeg het maar

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juli 2012, 19:57 uur
4 miljoen voor Vlaar lijkt mij de absolute hoofdprijs. Echt niet zo'n goede verdediger.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:05 uur
Het was ook nog een gelimiteerde transfersom maar eerlijk gezegd vind ik hem ook niet super. Dat kon nog wel eens zwaar worden in de Premier League
0
Jocharo-T
geplaatst: 17 juli 2012, 20:07 uur
Daar is Musician het niet mee eens, vrees ik. Ron Vlaar is een internationaal fenomeen. Daarbij vergeleken zijn Terry en Chiellini een stelletje eersteklas prutsers.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:09 uur
Nicolage Rico schreef:
- Dynamo Kiev
- Fenerbahce
- FC Kopenhagen
- Panathinaikos
Met de huidige selectie (zonder spits dus) geef ik ze alleen tegen FC Kopenhagen een kansje. Fenerbahce was vorig seizoen ook niet je van het, maar die hebben zich aardig versterkt. Dynamo Kiev kan zich mooi inspelen tegen dit Feyenoord en uit in Griekenland zal Feyenoord het al uit handen geven, waarbij de wedstrijd in de Kuip een formaliteit zal worden.
Tja, Feyenoord had een stap hogerop kunnen maken als El Ahmadi, Vlaar en Guidetti waren gebleven inclusief een aantal versterkingen (Janmaat, Immers, Vormer). Of Kuijt ipv Guidetti.
- Dynamo Kiev
- Fenerbahce
- FC Kopenhagen
- Panathinaikos
Je vergeet de komst van Singh en Omar El Abdellaoui.
Ik vind de selecties van Dynamo Kiev, Fenerbahce, FC Kopenhagen en Panathinaikos helemaal niet zo overdreven sterk.
Ze hebben nog geen wedstrijd gespeeld, dus waarop wordt gebaseerd dat het zulke geweldige elftallen zijn, alleen door de aanwezigheid van een paar bekende namen?
Maar ja, een mens vreest het meest voor het lijden dat hij vreest. Angst is een slechte raadgever en het is alleen te hopen dat Koeman er gelijk in slaagt er een goed samenwerkend team neer te zetten.
Dat probleem hebben de andere elftallen die Feyenoord mogelijk kan loten ook.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:16 uur
herman schreef:
Dit Feyenoord heeft vrijwel 0 internationale ervaring
Dit Feyenoord heeft vrijwel 0 internationale ervaring
Ja, en?
Het Nederlands Elftal had alleen maar Internationale Ervaring, dat zegt mij echt helemaal niets.
Wie vorig jaar aan het begin van het seizoen gezegd zou hebben dat Feyenoord 2e zou worden, zou ook voor gek zijn uitgemaakt. En dan hebben ze zelfs nog onnodig punten laten liggen voor een eerste plaats.
PSV kocht voor 30 miljoen en werd derde.
Dus ik begrijp niet waar enig doemdenken aanleiding voor is.
15 miljoen voor De Jong, dat is pas erg. Ik weet wel wie ik daar liever voor zou hebben.......

0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:24 uur
Nee, het is een kwestie dat er een poging wordt ondernomen een club een hoek in te praten en af te zeiken.
De komst van Guidetti, daar werd vorig jaar ook om gelachen. Dus wat is nu realisme?
De komst van Guidetti, daar werd vorig jaar ook om gelachen. Dus wat is nu realisme?
0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:30 uur
musician schreef:
Nee, het is een kwestie dat er een poging wordt ondernomen een club een hoek in te praten en af te zeiken.
Eerdere berichten over Feyenoord's kans om de CL te halen noem jij afzeiken? Ok.Nee, het is een kwestie dat er een poging wordt ondernomen een club een hoek in te praten en af te zeiken.
Om gelachen? Niks van meegekregen en volgens mij ook gewoon onzin.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 20:39 uur
musician schreef:
Volgens mij werd er helemaal niet gelachen om de komst van Guidetti. En ik zeik niets af, ik ben gewoon realistisch.
In 95% van de wedstrijden wint de club met de grootste begroting en in dat opzicht doet Feyenoord nou eenmaal onder voor die andere ploegen.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:03 uur
Volgens mij heb ik niet gezegd dat jij als zodanig liep af te zeiken.
Realisme is juist dat het vaak niet gaat zoals er wordt gedacht dat het zal gaan. En alleen in gevallen met dusdanige grote verschillen in begroting (Barcelona, Real M e.a.) mag worden bedacht dat zij weer hoog zullen eindigen in de ranglijst.
Ajax verliest Vertonghen en het gevecht over Narsingh. Waar zij i.m.o heel goed principieel in zijn gebleven. Twente verkoopt De Jong, PSV krijgt Van Bommel en Advocaat. Je hoort mij geen einduitslag voor de Nederlandse competitie voorspellen. Maar ik ga Feyenoord niet bijvoorbaat als kansloos wegzetten en hier afschrijven voor de competitie en Europees voetbal.
AZ, FC Twente vorig jaar ook. Je ziet dat het verwachtingspatroon zelden leidt tot een duidelijk onderscheid en een correcte, vantevoren vastgestelde, eindstand.
Als die spelers met zulke negatieve gedachten het veld in zouden gaan (geldt overigens voor elke club) wordt het bijvoorbaat een kansloze missie. Elke wedstrijd geeft kansen en mogelijkheden. En zolang er nog geen Barcelona, Real Madrid op het ticket staat, kan een Champions League wedstrijd van Feyenoord nog alle kanten op gaan.
Maar mij mag je er op aanspreken, op de eindnotering van Feyenoord in de eredivisie van het komende jaar
Realisme is juist dat het vaak niet gaat zoals er wordt gedacht dat het zal gaan. En alleen in gevallen met dusdanige grote verschillen in begroting (Barcelona, Real M e.a.) mag worden bedacht dat zij weer hoog zullen eindigen in de ranglijst.
Ajax verliest Vertonghen en het gevecht over Narsingh. Waar zij i.m.o heel goed principieel in zijn gebleven. Twente verkoopt De Jong, PSV krijgt Van Bommel en Advocaat. Je hoort mij geen einduitslag voor de Nederlandse competitie voorspellen. Maar ik ga Feyenoord niet bijvoorbaat als kansloos wegzetten en hier afschrijven voor de competitie en Europees voetbal.
AZ, FC Twente vorig jaar ook. Je ziet dat het verwachtingspatroon zelden leidt tot een duidelijk onderscheid en een correcte, vantevoren vastgestelde, eindstand.
Als die spelers met zulke negatieve gedachten het veld in zouden gaan (geldt overigens voor elke club) wordt het bijvoorbaat een kansloze missie. Elke wedstrijd geeft kansen en mogelijkheden. En zolang er nog geen Barcelona, Real Madrid op het ticket staat, kan een Champions League wedstrijd van Feyenoord nog alle kanten op gaan.
Maar mij mag je er op aanspreken, op de eindnotering van Feyenoord in de eredivisie van het komende jaar

0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:13 uur
Het heeft wel iets aandoenlijks, dat grenzeloos optimisme van musician.
Ik lees ook regelmatig mee op een KRC Genk-forum. Daar zou het iedere dag oorlog zijn tussen musician en de rest (stuk voor stuk eeuwige pessimisten)
Ik lees ook regelmatig mee op een KRC Genk-forum. Daar zou het iedere dag oorlog zijn tussen musician en de rest (stuk voor stuk eeuwige pessimisten)
0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:19 uur
Mjuman schreef:
Zou wat geweest zijn: Heerenveen voorstellen om met gesloten beurzen Narsingh te ruilen voor Vlaar - want dat is waar je het over hebt met "maar" 4 miljoen
Zeg het maar
(quote)

Zeg het maar
Deze vergelijking gaat natuurlijk mank. Narsingh had nog maar een contract voor 1 jaar en had al expliciet aangegeven weg te willen. Het was idd een gelimiteerde transfersom, maar ik vind 4 miljoen voor de aanvoerder van Feyenoord en basisspeler van (weliswaar niet zo goed presterend, maar toch) Oranje niet bijzonder veel. Had eigenlijk op 5-6 gehoopt... Maar deze transfer is hem gegund, ben benieuwd hoe ie het gaat doen...
0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:22 uur
http://www.nu.nl/sport/2861...
Ibrahimovic gaat dertien miljoen per jaar exclusief bonussen verdienen bij PSG, het moet toch niet veel gekker worden.
Ibrahimovic gaat dertien miljoen per jaar exclusief bonussen verdienen bij PSG, het moet toch niet veel gekker worden.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:30 uur
Titmeister schreef:
Deze vergelijking gaat natuurlijk mank. Narsingh had nog maar een contract voor 1 jaar en had al expliciet aangegeven weg te willen. Het was idd een gelimiteerde transfersom, maar ik vind 4 miljoen voor de aanvoerder van Feyenoord en basisspeler van (weliswaar niet zo goed presterend, maar toch) Oranje niet bijzonder veel. Had eigenlijk op 5-6 gehoopt... Maar deze transfer is hem gegund, ben benieuwd hoe ie het gaat doen...
(quote)
Omdat ik obv die 4 miljoen vergelijk (in- en output weetjewel), gaat ie opeens mank - zeldzaam ras die Feyenoord-supporters: gaat het slecht, duurt hun winterslaap een decennium, gaat het goed, hebben ze hun roeptoetertje continu klaar, tenminste sommigen.
Per slot van rekening heeft Bouma het ooit ook goed gedaan bij Villa

0
geplaatst: 17 juli 2012, 21:46 uur
FlyLo schreef:
Het heeft wel iets aandoenlijks, dat grenzeloos optimisme van musician.
Ik lees dagelijks uitgebreid alles over het Belgische voetbal, sowieso altijd even teletekst.Het heeft wel iets aandoenlijks, dat grenzeloos optimisme van musician.
In het buitenland heb ik geen favorieten, maar ik mag graag altijd de soaps in het Belgische voetbal volgen omdat daar, in tegenstelling tot in Nederland, iedereen uitvoerig zijn mening geeft over elkaar, spelers, trainers, voorzitters, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Tegen andere clubs maar ook intern, dat dondert allemaal niet. De cursus "hoe ga je om met de pers" staat bij geen enkele Belgische club in de begroting, dus dagelijks gaat het hard tegen hard.
Nee, daar kan het Nederlandse voetbal zeker niet tegen op.
Ik heb de afgelopen jaren wel degelijk "geleden" onder de vele wanprestaties van onze club uit Rotterdam Zuid. Maar er is in die periode achter de schermen (intern, financieel en organisatorisch) en voetbaltechnisch toch wel zoveel gebeurd en opgebouwd dat mag worden aangenomen dat, met vallen en opstaan, er van een sterkere club sprake is dan van een paar jaar geleden.
Door het wegwerken van schulden te koppelen aan maximale salarissen en het opleiden van Jong Talent komt Feyenoord heel goed weer naar boven drijven. Een paar jaar geleden waren ze nagenoeg failliet voor de goede orde (wat ook leidde tot straf van de KNVB) en eindigden ze nog bijna als Glasgow Rangers. Het is een langdurig proces geweest, maar ik denk dat wat is ingezet steeds meer zijn vruchten gaat afwerpen. En als Feyenoord straks (financieel gezien) weer meer kan, kan er ook weer eens worden geïnvesteerd in het aantrekken van spelers die inderdaad een paar miljoen kosten.
Aangezien Feyenoord (nog steeds) behoort tot een club waar de fans dagelijks resultaten van eisen (vorig jaar herfst nog een leuk gevalletje knokken tussen supporters en politie) voert cynisme al een tijdje de boventoon. Net als bij Genk, overigens.
Maar ik denk dat dat cynisme bij Feyenoord zijn langste tijd (voorlopig) wel heeft gehad. Dat is geen onvoorwaardelijk optimisme, eerst is daar natuurlijk zakelijk naar gekeken. Verlies wordt er altijd wel een keer geleden. Maar inzake de doorgevoerde veranderingen mag er best wel eens een complimentje richting het bestuur, scouts e.a. worden gegaan. Zij hebben echt baanbrekend werk verricht.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 22:22 uur
musician schreef:
En dan hebben ze zelfs nog onnodig punten laten liggen voor een eerste plaats.
En dan hebben ze zelfs nog onnodig punten laten liggen voor een eerste plaats.
Daar ben ik het wel mee eens. Feyenoord had vorig jaar een erg reële kans om kampioen te worden. Geen punt gestolen en o o o wat een dure punten laten liggen.
0
geplaatst: 17 juli 2012, 22:52 uur
musician schreef:
Groot verhaal
Groot verhaal
Ik ben het wel grotendeels eens met je verhaal (dat stuk over België sowieso niet maar daar wil ik geen discussie over voeren) maar het feit is dat Feyenoord een héél zwaar seizoen zal krijgen met de huidige kern, zeker als Vlaar ook nog vertrekt.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 juli 2012, 23:28 uur
Als ik het van 1 iemand verwacht had was het wel Franck Schleck. Ik durf wel haast te beweren dat Andy om een andere dan de opgegeven reden deze Tour aan zich voorbij heeft laten gaan.
Ik denk dat die eeuwige grijns op de gezichtjes van de gebroeders Schleck het kijkplezier van de wielerliefhebbers niet vaak meer zal vergallen.
Ik denk dat die eeuwige grijns op de gezichtjes van de gebroeders Schleck het kijkplezier van de wielerliefhebbers niet vaak meer zal vergallen.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 00:10 uur
Andy Schleck was hopeloos uit vorm en gewoon geblesseerd. Ik vind het wel opvallend dat hij juist wordt gepakt in een tour waarin hij relatief anoniem rondrijdt, ook al staat hij dicht op de top 10. Was zelf eigenlijk wel fan van de broertjes, maar dit is wel een flinke smet op de familie ja. 
Overigens wat Feyenoord betreft: ook al lopen ze de CL mis en worden ze komend seizoen 6e, dan nog zijn ze op de goede weg. De tweede plaats is dan misschien een positieve uitschieter, ik zie de komende jaren wel vaker meedoen om de titel (tenzij Ajax serieus een Olympique Lyon 2000-2005 dynastie aan de dag legt, wat ik wel mogelijk acht).

Overigens wat Feyenoord betreft: ook al lopen ze de CL mis en worden ze komend seizoen 6e, dan nog zijn ze op de goede weg. De tweede plaats is dan misschien een positieve uitschieter, ik zie de komende jaren wel vaker meedoen om de titel (tenzij Ajax serieus een Olympique Lyon 2000-2005 dynastie aan de dag legt, wat ik wel mogelijk acht).
0
Hendrik68
geplaatst: 18 juli 2012, 02:59 uur
De Schleckjes hebben op zich wel een aanstekelijke manier van fietsen. Waar het mij echter om gaat is dat hij (Frank) niet meer te vertrouwen is nadat hij eerst ontkende dopingdokter Fuentes te kennen. Toen een journalist echter ontdekte dat er geld was overgemaakt door een Schleck op de rekening van Fuentes moest Frank wel bekennen. Nu is er een vochtafdrijvend middel in zijn lichaam gevonden en mijnheer zegt niet te weten hoe dit in zijn lichaam terecht is gekomen. Sorry, maar dan denk ik toch eerst terug aan Fuentes.
0
geplaatst: 18 juli 2012, 09:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Daar ben ik het wel mee eens. Feyenoord had vorig jaar een erg reële kans om kampioen te worden. Geen punt gestolen en o o o wat een dure punten laten liggen.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.. Als PSV die en die niet had verloren, en AZ of H'veen...
Feyenoord heeft gewoon een zeer goed seizoen gedraaid, boven ieders verwachting, en dat is alleen maar meegenomen!
Was ook wel behoefte aan in Rotterdam, alleen nu verwachten veel mensen wonderen, terwijl het team alleen maar weer aan kwaliteit heeft ingeleverd inmiddels.
Natuurlijk kan het weer goed gaan, maar echt realistisch is dat niet.
Ik denk dat Feyenoord het dit seizoen een stuk zwaarder krijgt als er niet nog wat bij gaat komen!
Dat Feyenoord heeft mogen ruiken aan het kampioenschap is leuk, maar dat heeft er nooit ingezeten vorig seizoen, te wisselvallig.
Vlammen tegen topclubs (en dat heeft het uiteindelijke kampioenschap zeker beinvloed) maar zware wanprestaties tegen de kleintjes waar je juist de 3 punten moet pakken. Met als dieptepunt verliezen van GA Eagles voor de beker.
Ik denk dat iedere voetbal liefhebber (ook ik als PSVer) wel genoten heeft van het plezier wat eindelijk terug was bij dat team, (behalve die wedstrijd tegen psv
) en dat de club weer omhoog kan kijken. Want eerlijk is eerlijk, zo'n club mag nooit en te nimmer ten onder gaan.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.