Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2012, 21:39 uur
musician schreef:
Waar is iedereen vandaag?
Prachtige tijdrit gezien en ik altijd maar denken dat Engelsen niet kunnen fietsen.
Misschien zijn zij wel het enige land dat zich nooit op doping heeft gestort en weten zij nu uiteindelijk ook als enig land hoe er nog normaal hard moeten worden gefietst. Met plek 1 en 2 in het algemeen klassement.
Waar is iedereen vandaag?

Prachtige tijdrit gezien en ik altijd maar denken dat Engelsen niet kunnen fietsen.
Misschien zijn zij wel het enige land dat zich nooit op doping heeft gestort en weten zij nu uiteindelijk ook als enig land hoe er nog normaal hard moeten worden gefietst. Met plek 1 en 2 in het algemeen klassement.
Tja, een saaie tijdrit om een saaie tour af te ronden waar op voorhand bijna alles al vastlag. Slecht parcours + veel over-the-hill-renners met (nog) niemand om die plaatsen op te vullen=geen interesse.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 01:11 uur
musician schreef:
Nooit van David Millar gehoord?

Heb de tijdrit wel gezien, maar vond het ook vrij saai eigenlijk. De kaarten waren wel geschud en een groot aantal goede tijdrijders was ook al naar huis.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 14:39 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Nu nog Mido halen en ze hebben een gewichtige voorhoede.
Nu nog Mido halen en ze hebben een gewichtige voorhoede.
Boudewijn Zenden is ook nog beschikbaar ....
0
geplaatst: 22 juli 2012, 22:13 uur
Zo, Ron Vlaar blijft ook gewoon in De Kuip. Hoewel Koeman er nog niet van uit wil/mag gaan. Het is nog geen 31 augustus.
Zou zo'n jongen daar niet de pest over in hebben? Het is niet alleen de handelswijze van Aston Villa maar Vlaar is gelijk ook z'n basisplaats kwijt door allerlei nieuwe ontwikkelingen en probeersels. Mooi is dat. Misschien moet hij wel een soort compensatie krijgen van Aston Villa.
Ik zou als ik Koeman was Vlaar maar weer gewoon opstellen: dat wordt niks meer, als je gaat zitten wachten op andere clubs.
Zou zo'n jongen daar niet de pest over in hebben? Het is niet alleen de handelswijze van Aston Villa maar Vlaar is gelijk ook z'n basisplaats kwijt door allerlei nieuwe ontwikkelingen en probeersels. Mooi is dat. Misschien moet hij wel een soort compensatie krijgen van Aston Villa.
Ik zou als ik Koeman was Vlaar maar weer gewoon opstellen: dat wordt niks meer, als je gaat zitten wachten op andere clubs.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 22:52 uur
En PSV won vandaag de Polish Masters. Gisteren 1-0 Atheltic Bilbao geklopt, en vandaag Benfica met 3-1 van de mat geveegd. Klinkt ook zeker niet verkeerd in den oortjes.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:09 uur
Nee, viel mij ook erg mee. Is het alleen niet zo dat die Spaanse en Portugese clubs nog midden in hun zomerslaap zaten en dus nog maar net zijn begonnen?
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:19 uur
Klopt (competite begint eind aug). Maar toch ook een indrukwekkend PSV gezien tegen Genk (niet echt een waardemeter natuurlijk
)
)
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:26 uur
Het vervelende is dat het zo weinig zegt. Ajax verloor vorig seizoen van HSV in de voorbereiding en tegen die matige Engelse clubs ging het ook niet al te best maar ze werden uiteindelijk wel kampioen. Maar voor de schwung is het wel fijn om te winnen uiteraard, was dan ook blij dat Ajax gisteren de vloer aanveegde met Celtic 

0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:34 uur
Oefenmatchen zeggen inderdaad nooit iets. Altijd grappig om dan direct paniek of euforie te zien bij supporters na een voorbereiding.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 09:56 uur
Mjuman schreef:
Koop eens een cd; je plaat blijft hangen. Dezelfde reutel draaide je ook af over Amrabat en Labyad. Je hebt toch geen problemen met Noord-Afrikanen of zo, polderman?
Koop eens een cd; je plaat blijft hangen. Dezelfde reutel draaide je ook af over Amrabat en Labyad. Je hebt toch geen problemen met Noord-Afrikanen of zo, polderman?
Wat een ontzettend achterlijke opmerking is dit zeg.En het klopt ook nog voor geen meter wat je hier claimt.
Voordat je iemand een stempel probeert te geven controleer je klakkeloze uitspraken dan eerst even zeg?

Ik weet niet precies wat je probleem is, maar het valt me op dat je maar al te graag mensen op fouten wijst die vaak niet eens gegrond zijn. Ga eens lekker in een spiegel kijken, en hou eens op met dat irritante gedrag

0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:16 uur
lennon schreef:
Wat een ontzettend achterlijke opmerking is dit zeg.
En het klopt ook nog voor geen meter wat je hier claimt.
Voordat je iemand een stempel probeert te geven controleer je klakkeloze uitspraken dan eerst even zeg?

Ik weet niet precies wat je probleem is, maar het valt me op dat je maar al te graag mensen op fouten wijst die vaak niet eens gegrond zijn. Ga eens lekker in een spiegel kijken, en hou eens op met dat irritante gedrag
(quote)
Wat een ontzettend achterlijke opmerking is dit zeg.En het klopt ook nog voor geen meter wat je hier claimt.

Last van selectieve Alzheimer - en/of ontzettend lange tenen - alsof jij zo ontzettend genuanceerd bent - het zijn gewoon je eigen woorden; kijk inderdaad eens vaker in de spiegel

Misschien dat jij je ergert aan mij, tant pis. Welnu ik heb nieuws voor je: ik erger me aan jouw kortzichtige, platte, populistische praat.
"Op fouten wijst die vaak niet eens gegrond zijn"
Wat zijn gegronde fouten dan wel?Verbaast me nog dat je vandaag nog niet reageert met de grap dat er toch nog rechtvaardigheid is in de wereld: dat PSV een 'oprotpremie' heeft ontvangen voor Labyad.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:24 uur
En de saaiste Tour sinds het Armstrong-tijdperk is afgelopen. Hoewel respect voor de manier waarop Sky gedomineerd heeft en ik heb behoorlijke sympathie voor Bradley Wiggins (veel meer dan voor etterbakje Froome). Blij dat ie zaterdag nog even liet zien wie echt de beste was in deze Tour. Opvallend iets wat Ducrot zaterdag zei over Wiggins: daar horen we nooit meer wat van. Zo denk ik er ook over. Helemaal niks zullen we er natuurlijk ook niet van gaan horen, maar voor Wiggins was dit een meerjarenplan. Nu nog even een weekje de tensie doorzetten en goud pakken op de Olympische tijdrit en Wiggins heeft alles gewonnen wat hij wilde winnen...
Tsja, Aston Villa zit er gewoon op te azen dat ze nog wat van de vraagprijs af kunnen snoepen. Dat gaat niet gebeuren, dus of Villa komt binnen afzienbare tijd met 4 miljoen over de brug of Ron blijft gewoon in Rotterdam. En geloof mij maar, dat ie dan gewoon in de basis staat
musician schreef:
Zo, Ron Vlaar blijft ook gewoon in De Kuip. Hoewel Koeman er nog niet van uit wil/mag gaan. Het is nog geen 31 augustus.
Tsja, Aston Villa zit er gewoon op te azen dat ze nog wat van de vraagprijs af kunnen snoepen. Dat gaat niet gebeuren, dus of Villa komt binnen afzienbare tijd met 4 miljoen over de brug of Ron blijft gewoon in Rotterdam. En geloof mij maar, dat ie dan gewoon in de basis staat

0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:46 uur
Hou eens op met dat stoken hier Mjuman, iemand mag toch gewoon zijn mening geven.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:46 uur
Titmeister schreef:
En de saaiste Tour sinds het Armstrong-tijdperk is afgelopen.
Kijkend naar het klassement was het inderdaad een saaie tour, maar ik heb toch een hoop mooie en spannende etappes gezien. Mooie overwinningen van Pinot, Rolland en Valverde. Voeckler die (of je het leuk vindt of niet) toch weer kleur aan de Tour heeft gegeven samen met Kessiakof. En al die valpartijen in de eerste Tourweek hebben toch ook wel de nodige sensatie opgeleverd.En de saaiste Tour sinds het Armstrong-tijdperk is afgelopen.
Het algemeen klassement kreeg helaas al snel vorm en daar is gedurende de ronde eigenlijk weinig meer aan veranderd. En de strijd om de groene trui was ook al snel beslist. In die zin was het geen spannende Tour, maar ik heb er toch erg van genoten!
Wiggins was de beste, maar Froome was beter. Mag ik dat zeggen?
Ja, dat mag ik zeggen.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:50 uur
Mjuman schreef:
Verbaast me nog dat je vandaag nog niet reageert met de grap dat er toch nog rechtvaardigheid is in de wereld: dat PSV een 'oprotpremie' heeft ontvangen voor Labyad.
Verbaast me nog dat je vandaag nog niet reageert met de grap dat er toch nog rechtvaardigheid is in de wereld: dat PSV een 'oprotpremie' heeft ontvangen voor Labyad.
Misschien moet jij maar voor mij gaan posten? Dan hoef je niet meer te voorspellen wat ik eventueel zou kunnen doen.
Je bent triest bezig Mjuman ,je doet je heel intelligent voor met je taalgrapjes, maar zo kom je momenteel niet over.
En je hoeft nu niet aan te komen met prive berichten om het zogenaamd op die manier weer goed te maken (zoals wel vaker is gebeurd) ik ben er echt klaar mee. Je moet ophouden met je geneuzel.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:50 uur
rkdev schreef:
Hou eens op met dat stoken hier Mjuman, iemand mag toch gewoon zijn mening geven.
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah! En eigenlijk ben ik wel klaar met mensen die zich als ruimdenkend en liberaal willen profileren - en ondertussen hun populistische gedachtengoed breed laten uitwaaieren, omdat ze hun "mening mogen geven".
Hygiëne is niet alleen je billen afvegen met toiletpapier en daarna je handen wassen.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:55 uur
Mjuman schreef:
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah!
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah!
Hoppa, en weer dat suggestieve... je zegt hier dus gewoon dat ik anti marokkaans ben.. dat is ronduit belachelijk.
Mjuman schreef:
En eigenlijk ben ik wel klaar met mensen die zich als ruimdenkend en liberaal willen profileren - en ondertussen hun populistische gedachtengoed breed laten uitwaaieren, omdat ze hun "mening mogen geven".
En eigenlijk ben ik wel klaar met mensen die zich als ruimdenkend en liberaal willen profileren - en ondertussen hun populistische gedachtengoed breed laten uitwaaieren, omdat ze hun "mening mogen geven".
Dan hoop ik dat je dat meent en dit je laatste post is hier.. zijn we daar ook weer vanaf

Mjuman schreef:
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah!.
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah!.
Ja, want zeggen dat ik Mido een naar mannetje vind is echt heel erg, en geeft wel aan dat ik anti afrikaanse mensen ben

Of vinden dat Labyad het niet netjes oplost met PSV, en zich asociaal gedraagt, dat geeft wel aan dat ik echt een pleurishekel heb aan alle Marokkaanse mensen in de wereld...

En over Amrabat heb ik echt niks gezegd naar mijn weten.. misschien dat ie iets overschat is.. maar dat zeg ik uiteraard alleen maar omdat ik Marokkanen niet kan uitstaan

Je hebt een "fucked up" mind dude

Sterker nog, ik eis gewoon dat je je excuses gaat aanbieden hier openbaar, want wat je hier zegt kan gewoon echt niet

Ik heb melding gemaakt van je waanzinnig rare gedrag, want dit moet echt stoppen
0
geplaatst: 23 juli 2012, 10:56 uur
Mjuman schreef:
Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah! En eigenlijk ben ik wel klaar met mensen die zich als ruimdenkend en liberaal willen profileren - en ondertussen hun populistische rechtse gedachtengoed breed laten uitwaaieren, omdat ze hun "menig mogen geven".
Dat jij de opmerkingen van Lennon op die manier opvat zegt misschien wel meer over jou dan over hem ...Iedere keer weer op die nare, insinuerende, populistische toon (waarin het anti-Marokkaanse sentiment nauwelijks verstopt is), bah! En eigenlijk ben ik wel klaar met mensen die zich als ruimdenkend en liberaal willen profileren - en ondertussen hun populistische rechtse gedachtengoed breed laten uitwaaieren, omdat ze hun "menig mogen geven".
0
geplaatst: 23 juli 2012, 11:08 uur
stoepkrijt schreef:
Het algemeen klassement kreeg helaas al snel vorm en daar is gedurende de ronde eigenlijk weinig meer aan veranderd. En de strijd om de groene trui was ook al snel beslist. In die zin was het geen spannende Tour, maar ik heb er toch erg van genoten!
Ja, dat mag ik zeggen.
Thibaut Pinot vond ik toch wel de revelatie van de Tour. Vrijwel elke bergrit met de besten mee. Die gaan we binnen een paar jaar wel op het podium zien denk ik. 22 jaar pas.(quote)
Kijkend naar het klassement was het inderdaad een saaie tour, maar ik heb toch een hoop mooie en spannende etappes gezien. Mooie overwinningen van Pinot, Rolland en Valverde. Voeckler die (of je het leuk vindt of niet) toch weer kleur aan de Tour heeft gegeven samen met Kessiakof. En al die valpartijen in de eerste Tourweek hebben toch ook wel de nodige sensatie opgeleverd.Het algemeen klassement kreeg helaas al snel vorm en daar is gedurende de ronde eigenlijk weinig meer aan veranderd. En de strijd om de groene trui was ook al snel beslist. In die zin was het geen spannende Tour, maar ik heb er toch erg van genoten!
Ja, dat mag ik zeggen.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 11:09 uur
rkdev schreef:
(quote)
Dat jij de opmerkingen van Lennon op die manier opvat zegt misschien wel meer over jou dan over hem ... Zou zeggen verdiep je eens in de communicatietheorie (zender ... ontvanger ... boodschap ... code). Een zender heeft wel degelijk de zorg voor het juist vervatten van zijn boodschap (code, kanaal, context), opdat die niet verkeerd kan worden begrepen. Dat principe doorbreekt Lennon wel degelijk, met o.m. zijn woordkeus. Als iemand iets niet zegtr, kan het onmogelijk wel als gezegd zijnd worden opgevat. De ambiguïteit schuilt in woordkeus en toon.
Maar troost je, verder ben ik er wel klaar mee.

@Lennon - voor iemand die niet kan vliegen heb je wel een heel grote waffel!
(tenzij je die mop niet kent van die papegaai die stiekem business class vloog)
0
geplaatst: 23 juli 2012, 11:21 uur
Paap_Floyd, je hebt helemaal gelijk, maar een openbaar excuus verwacht ik hier wel voor de belachelijke suggestieve opmerkingen van Mjuman... en dat mag ie hier doen......
En inderdaad.. nu weer over sport...
En inderdaad.. nu weer over sport...
0
geplaatst: 23 juli 2012, 11:56 uur
stoepkrijt schreef:
Ja, dat mag ik zeggen.
(quote)
Kijkend naar het klassement was het inderdaad een saaie tour, maar ik heb toch een hoop mooie en spannende etappes gezien. Mooie overwinningen van Pinot, Rolland en Valverde. Voeckler die (of je het leuk vindt of niet) toch weer kleur aan de Tour heeft gegeven samen met Kessiakof. En al die valpartijen in de eerste Tourweek hebben toch ook wel de nodige sensatie opgeleverd.Het algemeen klassement kreeg helaas al snel vorm en daar is gedurende de ronde eigenlijk weinig meer aan veranderd. En de strijd om de groene trui was ook al snel beslist. In die zin was het geen spannende Tour, maar ik heb er toch erg van genoten!
Ja, dat mag ik zeggen.
Tsja, lange soli door de bergen zijn natuurlijk uiterst knap, maar als ze gedaan worden door renners die geen rol van betekenis spelen in het klassement, wordt het er niet echt spannender op. Ik heb wel een paar mooie etappes gezien (of althans gevolgd, want heb te weinig kunnen zien). Verder snap ik niet dat je valpartijen aanhaalt als een positief iets. Behalve het persoonlijk leed dat het veroorzaakt, reduceert het ook behoorlijk de spanning door een aantal klassementsrenners al voor de bergen op achterstand te zetten... Dan zie toch veel liever een renner figuurlijk onderuit gaan in de bergen...
En je mag van mij zeggen dat Froome beter was, maar ik ben het niet met je eens. Sowieso kan je toch moeilijk zeggen van iemand die 3,5 minuut achterstand heeft dat ie beter was? Ok, daar moet je de 1,5 minuut van de eerste week vanaf trekken, maar dan nog verliest ie 2 minuten in de tijdritten. Ik betwijfel ten zeerste of ie dat goed had gemaakt in de bergen. Hij is de betere klimmer, maar er wordt soms net gedaan alsof Wiggins niet kan klimmen; op Froome na, heeft ie op alle renners tijd gewonnen in de bergen. Daarnaast moet je niet vergeten dat Froome veel explosiever is dan Wiggins. Zelfs als Froome weg was gereden, denk ik dat Wiggins in zijn eigen tempo of weer terug had kunnen komen, of iig de schade behoorlijk beperkt had kunnen houden. Bovendien hebben we vorig jaar in de Vuelta kunnen zien dat als Froome vrijgeleide krijgt in de bergen, dat niet per definitie ook betekent dat ie dan ook wint...
Al met al vond ik gedrag van Froome nogal irritant. Hij heeft vorig jaar met zijn volle verstand een meerjarig contract bij Sky getekend. Hij wist dat deze Tour de kaart Wiggins gespeeld zou worden, tenzij Wiggins niet goed zou zijn. Dat was hij wel, en dus was hij kopman. Zoals ik al eerder zei, zou het me niks verbazen als Wiggins volgend jaar veel minder is en dus de ruimte had gegeven aan Froome om kopman te zijn. Maar door deze aanstellerij kan ik me voorstellen dat zijn gunfactor ook behoorlijk lager is geworden...
0
geplaatst: 23 juli 2012, 12:00 uur
Tja, oefenpotje 11-0.... (effe oppassen wat ik zeg)
maar wel leuk voor hem dat ie weer aan voetballen toekomt.
Hij is natuurlijk een hele goede voetballer, maar zijn karakter is wat... "vervelend" (en nee, dat vind ik niet omdat ie Marokkaans is)
Hopelijk leeft ie lekker op, en scoort ie er lekker op los in de serie A.
Zo'n spits missen we in Oranje, jammer dat ie niet voor NL speelt.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 12:03 uur
Paap_Floyd schreef:
Thibaut Pinot vond ik toch wel de revelatie van de Tour. Vrijwel elke bergrit met de besten mee. Die gaan we binnen een paar jaar wel op het podium zien denk ik. 22 jaar pas.
Pinot was inderdaad een revelatie, maar vergeet je Tejay van Garderen niet? Die rijdt weliswaar al iets langer mee, maar is ook nog piepjong (23 jaar). Deze Tour was toch zijn eerste echte grote optreden.Thibaut Pinot vond ik toch wel de revelatie van de Tour. Vrijwel elke bergrit met de besten mee. Die gaan we binnen een paar jaar wel op het podium zien denk ik. 22 jaar pas.
Maar van Pinot gaan we zeker nog meer horen. Het Franse wielrennen heeft de toekomst.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 12:13 uur
Vorig jaar deed van Garderen ook al mee aan de Tour. Of bedoel je dat het zijn eerste echte grote prestatie was?
0
geplaatst: 23 juli 2012, 12:15 uur
Tsja Pinot was vooral echt de ontdekking van deze Tour (al reed hij al wel een sterke Ronde van Zwitserland). Dat Van Garderen talent had wisten we al langer, en kwam er nu uit. Ik zie in hem echt een toekomstig Tourwinnaar. Zonde dat Rabo hem heeft laten gaan...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.