Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 16:29 uur
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:03 uur
Hmm, dan zat het ook wel heel kort op de halve finale. Beetje raar.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:04 uur
Ik neem aan dat z'n tegenstander ook kort daarvoor zijn halve finale gehad heeft.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:07 uur
Die zat er via de herkansingen in en had in ieder geval minimaal één partij meer rust. Maar ik denk nog wel wat meer...
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:19 uur
De tactiek van China is gewoon aan mensen mee laten doen aan de takken van sport die geen hond interesseren (schieten, schoonspringen, gewichtheffen enzo). Met 1,5 miljard mensen vind je altijd wel een paar zotten die zich daar op willen focussen en zo win je elke OS het medailleklassement 

0
Ziegler
geplaatst: 30 juli 2012, 17:22 uur
GrafGantz schreef:
Ik neem aan dat z'n tegenstander ook kort daarvoor zijn halve finale gehad heeft.
Nee, ik ben er nog niet helemaal uit hoe het wel gaat, maar die ander had veel langer pauze gehad.
Edit: "De judoka’s strijden in gewichtsklassen. Er wordt gestreden om goud, zilver en brons middels een afvalsysteem. Verliezers kunnen via herkansing nog in aanmerking komen voor een bronzen medaille door de strijd aan te binden met de verliezers van de halve finales. Er worden in elke gewichtsklasse naast de gouden en de zilveren medaille, twee bronzen medailles uitgereikt per gewichtsklasse".
Die mongool was dus al even klaar. Ik herinner me dat ook van de vorige spelen.
Geef dan beide verliezers van de halve finale een plak (of laat ze inderdaad tegen elkaar vechten).
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:26 uur
Tsja, dat blijf ik ook een raar systeem vinden, wordt bij boksen ook gehanteerd. Maar ja, het zijn nou eenmaal de regels he 

0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:25 uur
Sensatie bij de teamwedstrijd turnen. Omdat Japan in de laatste ronde schijnbaar dusdanig matig presteerde dat zowel GBR als OEK ze nog voorbij gingen, eindigden ze slechts als vierde. Tot zover het turnen en over naar Tom Egbers.
Of toch niet, op Eurosport blijkt dat JAP een protest heeft ingediend, omdat een schijnbare fout, gewoon de bedoeling was, als oefening met een lagere score. Het protest werd geaccepteerd en JAP krijgt 0.700 punten exta waardoor ze toch het zilver krijgen, GBR het brons en OEK helemaal niks.
Of toch niet, op Eurosport blijkt dat JAP een protest heeft ingediend, omdat een schijnbare fout, gewoon de bedoeling was, als oefening met een lagere score. Het protest werd geaccepteerd en JAP krijgt 0.700 punten exta waardoor ze toch het zilver krijgen, GBR het brons en OEK helemaal niks.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 20:33 uur
2008: 51 goud (1e)
2004: 32 goud (2e)
2000: 28 goud (3e)
1996: 16 goud (4e)
1992: 16 goud (4e)
1988: ???
1984: 10 goud (ter illustratie, VS won met 83 keer goud
).
Toch niet zo vanzelfsprekend.
Ik vraag me toch wel af waar al die sporters van Beijing zijn. Of zijn ze na het jarenlang in isolement trainen, het goud winnen, maar weer terug gegaan naar hun baan als postbodes, bakkers en afhaalrestaurantmedeweker.
2004: 32 goud (2e)
2000: 28 goud (3e)
1996: 16 goud (4e)
1992: 16 goud (4e)
1988: ???
1984: 10 goud (ter illustratie, VS won met 83 keer goud
).Toch niet zo vanzelfsprekend.

Ik vraag me toch wel af waar al die sporters van Beijing zijn. Of zijn ze na het jarenlang in isolement trainen, het goud winnen, maar weer terug gegaan naar hun baan als postbodes, bakkers en afhaalrestaurantmedeweker.

0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:05 uur
Ziegler schreef:
Geef dan beide verliezers van de halve finale een plak (of laat ze inderdaad tegen elkaar vechten).
Op toernooien draai je sowieso vaak veel wedstrijden snel achter elkaar en een partij duurt vaak maar een paar minuten. Het is niet zo alsof je daar een uur van moet bijkomen.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:12 uur
Ziegler schreef:
Nee, ik ben er nog niet helemaal uit hoe het wel gaat, maar die ander had veel langer pauze gehad.
Na de kwartfinales gaan eerst de verliezers in elke toernooihelft een keer tegen elkaar. De winnaars daarvan plaatsen zich voor de strijd om het brons.
Vervolgens krijg je de halve finales. De winnaars gaan naar de finale. De verliezers moeten het opnemen tegen de winnaars uit de herkansingen van de andere toernooihelft, maar hebben een veel kortere rusttijd. Elmond zat daardoor vlakbij zilver, maar was kansloos voor brons. De Fransman waarvan hij ternauwernood won, was dus kansloos voor zilver, maar kansrijk voor brons. Het is oneerlijk, maar als wielrenliefhebber ben ik wel wat gewend.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:13 uur
herman schreef:
Op toernooien draai je sowieso vaak veel wedstrijden snel achter elkaar en een partij duurt vaak maar een paar minuten. Het is niet zo alsof je daar een uur van moet bijkomen.
(quote)
Goed punt, wellicht is het zelfs een voordeel om niet al te veel pauze tussen je partijen te hebben om zo in de juiste flow te blijven. Wie zal het zeggen. Hebben we hier misschien een judo-expert in de gelederen die hier iets zinnigs over kan zeggen?
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:19 uur
In een judopartij ben je na 3 minuten kapot, terwijl de wedstrijd 5 minuten duurt. Elmond rekte zijn partij tot en met een beslissing na 3 minuten verlenging. Daar ben je pas na 1 of 2 uur van hersteld. Hij was kansloos voor brons.
Edit: Elmond is in de halve finale 8 minuten tot het uiterste gegaan voor zilver (goud was door deze inspanning al onbereikbaar en dat gold tevens voor die Japanner), maar hij mist daardoor het brons. Dat is zijn keuze.
Edit: Elmond is in de halve finale 8 minuten tot het uiterste gegaan voor zilver (goud was door deze inspanning al onbereikbaar en dat gold tevens voor die Japanner), maar hij mist daardoor het brons. Dat is zijn keuze.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:36 uur
GrafGantz schreef:
Goed punt, wellicht is het zelfs een voordeel om niet al te veel pauze tussen je partijen te hebben om zo in de juiste flow te blijven. Wie zal het zeggen. Hebben we hier misschien een judo-expert in de gelederen die hier iets zinnigs over kan zeggen?
(quote)
Het kan nogal verschillen. Ik heb zelf vroeger gejudood en van de ene partij voel je nauwelijks iets (bv. als je snel wint of juist snel verliest) en van de andere ga je inderdaad kapot. Maar echt een uur moeten bijkomen heb ik maar een enkele keer gehad. Al zal het wellicht anders zijn op dit niveau.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:40 uur
Straks gaat Ye Shiwen weer zwemmen. Dit Chinese meisje verbrak al het wereldrecord (en won goud) met een bizarre versnelling in de laatste 100 meter op de 400 meter wisselslag en blijkbaar was die 100 meter sneller dan die van Lochte die goud bij de heren won. Toch wel een unicum, dat de beste vrouw sneller is dan de beste man.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 21:47 uur
herman schreef:
[Het kan nogal verschillen. Ik heb zelf vroeger gejudood en van de ene partij voel je nauwelijks iets (bv. als je snel wint of juist snel verliest) en van de andere ga je inderdaad kapot. Maar echt een uur moeten bijkomen heb ik maar een enkele keer gehad. Al zal het wellicht anders zijn op dit niveau.
[Het kan nogal verschillen. Ik heb zelf vroeger gejudood en van de ene partij voel je nauwelijks iets (bv. als je snel wint of juist snel verliest) en van de andere ga je inderdaad kapot. Maar echt een uur moeten bijkomen heb ik maar een enkele keer gehad. Al zal het wellicht anders zijn op dit niveau.
Ik heb ook gejudood en weliswaar niet op topniveau, maar ik kan me nog wel herinneren dat ik zeker driekwartier moest bijkomen van 5 minuten judo op gelijkwaardig niveau, want dat heb ik wel meegemaakt (3 minuten + 2 minuten verlenging).
0
Ziegler
geplaatst: 30 juli 2012, 22:00 uur
herman schreef:
Dat zou ik niet onderschatten. Ik ben benieuwd hoe vaak de verliezer van de halve finale alsnog brons wint. Ik herinner me dat zijn oudere broer in Peking hetzelfde overkwam.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:02 uur
Ik heb niet enorm veel toernooien gejudood, maar de wedstrijden die gelijk opgaan zijn wel het zwaarst. Heb wel 1 keer meegemaakt dat mijn tegenstander en ik na afloop helemaal kapot in de kleedkamer zaten (hij als winnaar helaas). Maar meestal was het na drie minuten wel bekeken. Het is trouwens wel leuk om te doen eigenlijk, want tussendoor kun je lekker de wedstrijden van je teamgenoten bekijken.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:04 uur
Ziegler schreef:
Ik ben benieuwd hoe vaak de verliezer van de halve finale alsnog brons wint.
(quote)
Ik ben benieuwd hoe vaak de verliezer van de halve finale alsnog brons wint.
Altijd.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:06 uur
herman schreef:
(hij als winnaar helaas).
(hij als winnaar helaas).
Tja, het is mij 1 keer overkomen, maar ik was toen wel de winnaar en moest binnen een half uur nog een keer aan de bak. Ik was kansloos.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:10 uur
Bij mij was het de laatste partij van de dag, dat scheelt dan wel. Als ik daarna binnen een half uur weer op had gemoeten tegen een tegenstander van hetzelfde niveau als ik ook kansloos geweest vermoedelijk.
0
Ziegler
geplaatst: 30 juli 2012, 22:13 uur
Ik begrijp dat de inspanning bij judo eigenlijk doorlopend maximaal is. Ik doe aan 'wielrennen' en maximaal is voor mij bergop sprinten . . . . Doe ik niet voor de lol en het is een aanslag.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 23:00 uur
Bij bergop sprinten zul je een zekere reserve willen inbouwen voor het einde. Je laat desnoods wat anderen vooruit fietsen. Bij judo kan dat niet. Bij judo moet je zo snel mogelijk winnen, zodat je wat meer rust verdiend. De eerste minuut van een wedstrijd is een aanslag. En daarna is het maximaal doorgaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.