Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 23:57 uur
Ruta Meilutyte
15 jaar en dan Olympisch goud halen 
Tsja, de welvaart in China was destijds niet zo geweldig dat ze de faciliteiten hadden om die sporters te trainen. Nu hebben ze dat wel. Ga er maar van uit dat China de komende OS elke keer het landenklassement winnen...
15 jaar en dan Olympisch goud halen 
chevy93 schreef:
2004: 32 goud (2e)
2000: 28 goud (3e)
1996: 16 goud (4e)
1992: 16 goud (4e)
1988: ???
1984: 10 goud (ter illustratie, VS won met 83 keer goud
).
Toch niet zo vanzelfsprekend.
Ik vraag me toch wel af waar al die sporters van Beijing zijn. Of zijn ze na het jarenlang in isolement trainen, het goud winnen, maar weer terug gegaan naar hun baan als postbodes, bakkers en afhaalrestaurantmedeweker.
(quote)
2008: 51 goud (1e)2004: 32 goud (2e)
2000: 28 goud (3e)
1996: 16 goud (4e)
1992: 16 goud (4e)
1988: ???
1984: 10 goud (ter illustratie, VS won met 83 keer goud
).Toch niet zo vanzelfsprekend.

Ik vraag me toch wel af waar al die sporters van Beijing zijn. Of zijn ze na het jarenlang in isolement trainen, het goud winnen, maar weer terug gegaan naar hun baan als postbodes, bakkers en afhaalrestaurantmedeweker.
Tsja, de welvaart in China was destijds niet zo geweldig dat ze de faciliteiten hadden om die sporters te trainen. Nu hebben ze dat wel. Ga er maar van uit dat China de komende OS elke keer het landenklassement winnen...
0
geplaatst: 31 juli 2012, 08:31 uur
Titmeister schreef:
Behalve bij de Winterspelen dan

0
geplaatst: 31 juli 2012, 10:41 uur
Geweldige prestatie inderdaad. Altijd leuk als er favorieten op hun plaats worden gezet. En al helemaal als dat door een 15-jarige gebeurt 

0
geplaatst: 31 juli 2012, 11:41 uur
Nou, ik heb geen geluk met het judo geloof ik. Heb in totaal slechts 2 partijen live gezien en beiden eindigen zonder score in een nederlaag voor Nederland. Wat een kutsport met die kutvlaggetjes 

0
geplaatst: 31 juli 2012, 11:48 uur
Het is ook echt een rare sport. Ze lopen maar een beetje aan elkaar te trekken en als niemand scoort wint degene die de beste vriend is van de jury. Het zou volgens mij sowieso al helpen als ze eens normale kleren aan trekken, want dit werkt natuurlijk voor geen meter. Cool zo'n zwarte band hoor, maar ten eerste is het niet handig omdat hij steeds losgaat en ten tweede kan je er niet mee opscheppen want iedereen daar heeft er een. Over die badjas zal ik maar helemaal niet beginnen.
Je mag mij ook gaan uitleggen waarom die Japanner van gisteren zo actief was, want die ging alleen maar op de grond liggen. En dat wordt dan uitgelegd als een poging tot schouderworp...
Je mag mij ook gaan uitleggen waarom die Japanner van gisteren zo actief was, want die ging alleen maar op de grond liggen. En dat wordt dan uitgelegd als een poging tot schouderworp...
0
geplaatst: 31 juli 2012, 11:50 uur
Ik heb al wel wat meer judopartijen gezien (vooral van Nederlanders) en ik heb eigenlijk nog niet één echt spannende wedstrijd gezien. Veel uitgedeelde straffen, veel golden scores en ook veel vlaggetjes.
De partij van Willeboordse vanochtend was wel leuk om naar te kijken. Daar gebeurde tenminste wat.
De partij van Willeboordse vanochtend was wel leuk om naar te kijken. Daar gebeurde tenminste wat.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 12:40 uur
He$$el_01 schreef:
Het is ook echt een rare sport. Ze lopen maar een beetje aan elkaar te trekken en als niemand scoort wint degene die de beste vriend is van de jury.
Het is ook echt een rare sport. Ze lopen maar een beetje aan elkaar te trekken en als niemand scoort wint degene die de beste vriend is van de jury.
Bij veel partijen wordt wel degelijk gescoord, ik heb al een aantal schitterende worpen gezien via de livestream, maar bij met name de halve finale en de finale zelf (wat je op tv steeds ziet) wordt het verschil in niveau kleiner, waardoor het steeds moeilijker wordt een gaatje te vinden, en wordt men voorzichtiger. Bij hantei ('dat met die vlaggetjes') wordt naar verschillende dingen gekeken. Allereerst naar het aantal 'kinsa's', dat zijn punten die je krijgt als je bijvoorbeeld iemand werpt maar geen score hebt, of iemand maar tien seconden in een houdgreep hebt gehad. De scheidsrechters moeten deze zelf bijhouden. Als dat gelijk is telt het aantal ingezette aanvallen en de activiteit.
Het zou volgens mij sowieso al helpen als ze eens normale kleren aan trekken, want dit werkt natuurlijk voor geen meter. Cool zo'n zwarte band hoor, maar ten eerste is het niet handig omdat hij steeds losgaat en ten tweede kan je er niet mee opscheppen want iedereen daar heeft er een. Over die badjas zal ik maar helemaal niet beginnen.
Hier heb ik even om gelachen
Tuurlijk, je kunt het ook prima in een t-shirt doen. Het jammere is alleen dat die binnen vijf seconden kapot gescheurd zal zijn. Die pakken zijn niet voor niets zo ontzettend sterk en dik. De 'badjasvorm' is nodig voor de worpen, zonder revers kun je een heleboel worpen al niet meer maken.Je mag mij ook gaan uitleggen waarom die Japanner van gisteren zo actief was, want die ging alleen maar op de grond liggen. En dat wordt dan uitgelegd als een poging tot schouderworp...
Misschien had de Japanner dus meer kinsa's (ik heb het niet bijgehouden), maar anders was hij moeiteloos de actiefste in de wedstrijd, dat zag je zo.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 13:28 uur
Godver. De wedstrijd zou pas om 13.40u beginnen. Heb ik het weer gemist. Kut NOS.
Hoe laat moet USA basketballen?
Hoe laat moet USA basketballen?
0
geplaatst: 31 juli 2012, 13:33 uur
Best gewoon naar ww.london2012.com gaan, en daar gaan kijken wat er wanneer is.
NAtuurlijk wel een uurtje bijtellen voor onze tijdzone.
USA om 23:15u dus.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 14:11 uur
corn1holio1 schreef:
Bedankt.

0
geplaatst: 31 juli 2012, 15:21 uur
Roeiers gaan gelukkig wel lekker! 
Grol moet inderdaad in actie komen evenals Marhinde Verkerk en Edith Bosch.

Grol moet inderdaad in actie komen evenals Marhinde Verkerk en Edith Bosch.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 15:22 uur
Ja, maar die presteert ook al tijden ondermaats. Maar goed, hij zou het moeten doen ja... En Edith Bos dan.
Ik vond het eigenlijk geen yuko, maar toen ik het van boven zag weer nét wel. Lastig altijd. Het was hoe dan ook maar net een punt waard, extra zuur dus.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 18:53 uur
Turnen kijken is ook een stuk leuker als Shine On You Crazy Diamond op staat in de zaal in Londen 

0
geplaatst: 31 juli 2012, 19:09 uur
Ben ik de enige die de dagen aftelt tot er eindelijk atletiek op het programma staat? Minstens 70% van de sporten op de OS interesseren me echt geen fluit..
0
geplaatst: 31 juli 2012, 19:12 uur
Ook mooi om te zien ja. Maar ik vind juist het diverse aanbod zo aantrekkelijk. Heb zelfs al handboogschutten gezien. 

0
Cured
geplaatst: 31 juli 2012, 19:15 uur
Nog maar 2 Nederlandse medailles; halen we de 10 zelfs wel?
(ik hoop meer dan 10, maar 15 lijkt me nog ver weg..)
(ik hoop meer dan 10, maar 15 lijkt me nog ver weg..)
0
Cured
geplaatst: 31 juli 2012, 19:24 uur
De hockeybabes/males, die surfer, zwemster Kromowiejojo (of zo), Mariy Bouwmeester (die zeilster)...noem nog eens wat?
0
geplaatst: 31 juli 2012, 19:27 uur
Dat zijn er al heel wat. Marianne Vos kan nog medailles pakken (of doet ze niet meer mee op de baan?) verder hebben we nog twee judoka's die goede kans maken, wellicht een aantal roeiploegen, Churandy Martina op de 200 meter, Nummerdor & Schuil, wellicht nog wat zwemmers naast Kromowidjojo en ik weet niet hoe het met de hippische sport zit?
Dus de tien medailles moet wel lukken. Of bedoel je alleen gouden plakken? Dan gaat het wel lastig worden.
Edit. En Epke niet te vergeten.
Dus de tien medailles moet wel lukken. Of bedoel je alleen gouden plakken? Dan gaat het wel lastig worden.
Edit. En Epke niet te vergeten.

0
geplaatst: 31 juli 2012, 19:56 uur
relaxex schreef:
Turnen kijken is ook een stuk leuker als Shine On You Crazy Diamond op staat in de zaal in Londen
Ik vind dat damesturnen sowieso wel leuk om te zien hoor. Vooral Rusland en USA was niks mis mee.

0
geplaatst: 31 juli 2012, 20:12 uur
Nu we het toch over de Olympische Spelen hebben:
Feyenoord staat 1-0 voor in Kiev
Feyenoord staat 1-0 voor in Kiev

0
geplaatst: 31 juli 2012, 20:25 uur
0-1 dus?
edit: nee, 2-1 eindstand. Degelijke uitgangspostitie voor F'noord
edit: nee, 2-1 eindstand. Degelijke uitgangspostitie voor F'noord
0
geplaatst: 31 juli 2012, 20:29 uur
Hebben ze geen breedbeeld daar in Kiev?
Het ziet er echt niet uit zo'n vierkant beeld !!
Het ziet er echt niet uit zo'n vierkant beeld !!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.