Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:17 uur
Phelps zal niet blij zijn, toch is dit al weer zijn 18e olympische medaille, waarvan 14 X goud.
Rest 2x zilver, 2x brons, wat een gigant.
Rest 2x zilver, 2x brons, wat een gigant.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:21 uur
Joy4ever schreef:
Nu we het toch over de Olympische Spelen hebben:
Feyenoord staat 1-0 voor in Kiev
Ja, voor Feyenoord zit er misschien wel een plak in? Nu we het toch over de Olympische Spelen hebben:
Feyenoord staat 1-0 voor in Kiev

Ik ben in ieder geval tevreden met de 2-1 nederlaag, ik dacht dat Kiev wel even wat sterker was...
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:27 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ook mooi om te zien ja. Maar ik vind juist het diverse aanbod zo aantrekkelijk. Heb zelfs al handboogschutten gezien.
Ook mooi om te zien ja. Maar ik vind juist het diverse aanbod zo aantrekkelijk. Heb zelfs al handboogschutten gezien.
Daar heb ik ook naar gekeken. Ik vond het en erg spannend en erg indrukwekkend. Zoals zo'n pijl helemaal heen en weer zwabbert, dat had ik nog nooit gezien, terwijl ik ooit eens op een bedrijfsuitje ook een paar pijlen heb mogen schieten.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:43 uur
FlyLo schreef:
Ben ik de enige die de dagen aftelt tot er eindelijk atletiek op het programma staat? Minstens 70% van de sporten op de OS interesseren me echt geen fluit..
Ben ik de enige die de dagen aftelt tot er eindelijk atletiek op het programma staat? Minstens 70% van de sporten op de OS interesseren me echt geen fluit..
Ik heb het nu ook wel gezien met het zwemmen, beetje veel van hetzelfde vind ik dus ook ik kijk erg uit naar atletiek en vooral de prestaties van Usain Bolt.
Wat Feyenoord betreft denk ik dat 2-1 geen verkeerde uitgangspositie is. Ze hadden alleen pech met de gelijkmaker.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 21:50 uur
Dat was echt op de laatste centimeter verliezen, wel mooi om die blije Zuid-Afrikaan te zien.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:02 uur
Hij kwam niet goed uit met zijn slagen, dat is gewoon pech hebben.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:05 uur
Als je goed in vorm bent dan kom je ook goed uit met je slagen.
Ik hoop in ieder geval dat Questlove morgen goed uitkomt met zijn slagen.
Ik hoop in ieder geval dat Questlove morgen goed uitkomt met zijn slagen.

0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:43 uur
relaxex schreef:
Ik heb het nu ook wel gezien met het zwemmen, beetje veel van hetzelfde vind ik dus ook ik kijk erg uit naar atletiek en vooral de prestaties van Usain Bolt.
Ik vind dat er zo achterlijk veel medailles worden verdeeld bij het zwemmen. Bij hockey, basketbal of volleybal worden er gewoon voor de mannen en de vrouwen medailles verdeeld en that's it. Bij het zwemmen in totaal zeker een keer of 40, alsof het niets is zo'n ding... (quote)
In 2000 te Sidney wist Nederland het ook wel toen we de Bruijn en Van den Hoogenband hadden.
Verder vind ik de spelen erg gaaf door puur de afwisseling en ik zap makkelijk naar de Engelse, Belg of Duitser als me iets niet bevalt. Het turnen lijkt allemaal zo belangrijk te zijn, ook zonder Nederlanders.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:49 uur
jasper1991 schreef:
(quote)
Ik vind dat er zo achterlijk veel medailles worden verdeeld bij het zwemmen. Bij hockey, basketbal of volleybal worden er gewoon voor de mannen en de vrouwen medailles verdeeld en that's it. Bij het zwemmen in totaal zeker een keer of 40, alsof het niets is zo'n ding... Inderdaad, gewoon alle tijden van alle disciplines en afstanden op een grote hoop gooien en de snelste 3 krijgen een medaille. Iets zegt me dat dat driemaal zwemmers van de 100m vrij gaat worden.
En als we toch bezig zijn gooien we er bij de 100m bij atletiek nog wat hordenlopers, steeple chasers en marathonlopers tussendoor, er zijn 8 banen dus dat past vast wel. Uit met al dat gezeik, hollen is hollen, niet waar?
0
geplaatst: 31 juli 2012, 22:55 uur
Nu we toch bezig zijn: waarom wel tennis èn tafeltennis, maar geen voetbal en tafelvoetbal?
Een schande is het.
Een schande is het.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 23:08 uur
Die eerste medaille van Ye Shiwen was voor mij toch wel het hoogtepunt van de spelen tot nu toe. Moet nog maar zien of daar nog iets overheen gaat.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 23:15 uur
Ik heb begrepen dat Tsonga vandaag goed z'n best gedaan heeft om daar overheen te gaan. Niets van gezien overigens. Zelfde geldt voor Ye Shiwen trouwens.
0
geplaatst: 31 juli 2012, 23:35 uur
Ach ik vind het zwemmen wel aardig om te zien, al heb ik vooral bij de vrouwen weinig benul wie er nou daadwerkelijk kanshebster is, buiten de Nederlanders. Bij atletiek vind ik dan vooral de kortere loopnummers interessant, het kogelslingeren en het snelwandelen boeien me dan weer bijzonder weinig... Morgen de Olympische tijdrit, kijken of Wiggins wel zijn favorietenrol kan klaarmaken en daarmee de eerste (!) gouden medaille voor Groot-Brittannië kan pakken...
Verder een redelijk prestatie van Feyenoord, dit biedt wel perspectief voor volgende week. Wel typisch dat Mulder dit weer overkomt. Het is een goede lijnkeeper met sterke reflexen, maar maakt iets te vaak cruciale fouten. Verder keepte hij overigens prima...
Verder een redelijk prestatie van Feyenoord, dit biedt wel perspectief voor volgende week. Wel typisch dat Mulder dit weer overkomt. Het is een goede lijnkeeper met sterke reflexen, maar maakt iets te vaak cruciale fouten. Verder keepte hij overigens prima...
0
geplaatst: 31 juli 2012, 23:56 uur
GrafGantz schreef:
Inderdaad, gewoon alle tijden van alle disciplines en afstanden op een grote hoop gooien en de snelste 3 krijgen een medaille. Iets zegt me dat dat driemaal zwemmers van de 100m vrij gaat worden.
En als we toch bezig zijn gooien we er bij de 100m bij atletiek nog wat hordenlopers, steeple chasers en marathonlopers tussendoor, er zijn 8 banen dus dat past vast wel. Uit met al dat gezeik, hollen is hollen, niet waar?
Man, doe niet zo flauw. Ik heb het nog niet over een oplossing gehad, maar mijn hersenen breken er wel van. 11 hockeyspelers kunnen misschien één medaille winnen en een enkele zwemmer meerderen. Een land kan makkelijk zijn medaille-aantal opkrikken als het een aantal goede zwemmers heeft. (quote)
Inderdaad, gewoon alle tijden van alle disciplines en afstanden op een grote hoop gooien en de snelste 3 krijgen een medaille. Iets zegt me dat dat driemaal zwemmers van de 100m vrij gaat worden.
Atletiek is eigenlijk hetzelfde verhaal, zie hier Kenia.
Ze kunnen maar één truukje, maar ze staan wel even dertiende op de spiegel van 2008.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 00:25 uur
jasper1991 schreef:
Ze kunnen maar één truukje, maar ze staan wel even dertiende op de spiegel van 2008.
Tja, je zal maar Keniaan wezen, van het Keniaanse platteland: je hebt al niet veel, obesitas zal je niet raken en metal-freak zal je niet worden, er is weinig werk, geen service-industrie, geen voetbalvelden en geen fietspaden, afgezien van het feit dat de aanschaf van een fiets een half jaarloon vergt.
Met je ranke lijf is lopen zo'n beetje het enige dat rendabel/betaalbaar, synergetisch en duurzaam is. Met een beetje mazzel word je als Keniaan getransfereerd naar een Golfstaat om voor dat land te gaan lopen.
Lopen gaat Kenia zo goed af dat er veel medailles en overwinningen behaald worden - zozeer dat het organisatiecommitee van de Utrechtse marathon besluit om bij een Keniaanse overwinning de hoofdprijs tot een fractie te verlagen (ik schaamde me toen ik daarvan hoorde, wat een rare redenering).
Misschien is het een idee voor Londen om Keniaanse medaillewinnaars een kleinere medaille te geven?
Sorry hoor Jazz, maar bij schaatsen loop je ook niet te zeuren over het aantal uitgereikte medailles aan Nederlanders etc. Misschien moet je voortaan iets langer nadenken voordat je uitlaatklep openfloept en je naar het toetsenbord grijpt.

0
Ziegler
geplaatst: 1 augustus 2012, 07:59 uur
Wat maak je er toch een verhaal van (met veel pseudo moralistisch gedoe).
Hij heeft simpelweg een punt: in een aantal sporten kan je nogal een grote hoeveelheid medailles halen en dit geeft soms een wat scheef beeld.
Wat de kansarme situatie van een Keniaan daarmee van doen heeft ontgaat mij totaal.
Nog even los van het feit dat ik het stigmatiserend vind dat je Afrika per definitie in verband brengt met armoede en uitzichtloosheid.
Ik vraag me dan ook af wie er nu eigenlijk wat langer moet nadenken alvorens te reageren.
Maar je hebt je weer eens kunnen profileren zullen we maar denken . . . .
Hij heeft simpelweg een punt: in een aantal sporten kan je nogal een grote hoeveelheid medailles halen en dit geeft soms een wat scheef beeld.
Wat de kansarme situatie van een Keniaan daarmee van doen heeft ontgaat mij totaal.
Nog even los van het feit dat ik het stigmatiserend vind dat je Afrika per definitie in verband brengt met armoede en uitzichtloosheid.
Ik vraag me dan ook af wie er nu eigenlijk wat langer moet nadenken alvorens te reageren.
Maar je hebt je weer eens kunnen profileren zullen we maar denken . . . .
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 08:43 uur
Weet iemand waar je kan zien hoe laat de onderdelen van de OS precies zijn? Zoals bijv de tijdrit van de dames vandaag. Ik zie wel sites met het dagprogramma maar ik zie geen specifieke tijden.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 08:56 uur
Joy4ever schreef:
Weet iemand waar je kan zien hoe laat de onderdelen van de OS precies zijn? Zoals bijv de tijdrit van de dames vandaag. Ik zie wel sites met het dagprogramma maar ik zie geen specifieke tijden.
www.london2012.com geeft alle informate die je nodig hebt, let er wel op dat je bij de tijden er een uur bij opteld het is in London een uur vroeger namelijk.
tijdrit dames vanaf 13.30
tijdrit heren vanaf 15.15
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 09:13 uur
Joy4ever schreef:
Voor wat betreft het tijdrijden: op teletekstpagina's 671 en 672 zie je de exacte starttijden van de favorieten en de Nederlandse deelnemers/deelneemsters.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 09:59 uur
thelion schreef:
www.london2012.com geeft alle informate die je nodig hebt, let er wel op dat je bij de tijden er een uur bij opteld het is in London een uur vroeger namelijk.
of gewoon op my time klikken en dan zie je alles in uw tijd (quote)

0
geplaatst: 1 augustus 2012, 10:08 uur
Afgezien van het feit dat je betoog geen tegenwicht biedt aan de (in mijn ogen) terechte constatering van jasper1991 dat de medailleverdeling per sport enigszins scheef is, wil ik hier nog wel op reageren:
Dat is pertinent onjuist. Met dank aan hun Chinese vrienden, zijn 'nieuwe' fietsen in Kenia goedkoper dan hier in Nederland bij de junk op straat. Of je er vervolgens op moet willen racen, is een 2e vraag, maar goed...
Mjuman schreef:
afgezien van het feit dat de aanschaf van een fiets een half jaarloon vergt.
afgezien van het feit dat de aanschaf van een fiets een half jaarloon vergt.
Dat is pertinent onjuist. Met dank aan hun Chinese vrienden, zijn 'nieuwe' fietsen in Kenia goedkoper dan hier in Nederland bij de junk op straat. Of je er vervolgens op moet willen racen, is een 2e vraag, maar goed...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 augustus 2012, 10:26 uur
Hebben anderen USA - TUN (basketbal) nog gezien gisteren? 110-63, best wel een flinke uitslag!
Vond met name de eerste helft erg leuk om te zien. Amerika mistte veel driepunters en Tunesie deed dat wel aardig, waardoor ze nog redelijk bij bleven. Wel grappig dat Amerika niet echt verdedigde en alsnog net zo goed verdedigde als Tunesie.
In het derde kwart werd het eenrichtingsverkeer, al vond ik 't ondanks de vele punten niet heel spectaculair. Toch nog wel een aantal mooie acties gezien. O.a. een mooie slam dunk van LeBron James.
Vraag me wel af waarom Kobe Bryant zo weinig speelt. Zou de coach 'm willen prikkelen, is 'ie uit vorm of heeft hij zich misdragen, etc.?
Dood aan Eurosport trouwens. Die reclame ging zolang door dat het eerste kwart van de wedstrijd al bijna was afgelopen toen ze omschakelden. En ze schrapten het vrouwenvoetbal gewoon uit de uitzending. Niet dat ik dat wilde zien, maar het hoort niet.
Vond met name de eerste helft erg leuk om te zien. Amerika mistte veel driepunters en Tunesie deed dat wel aardig, waardoor ze nog redelijk bij bleven. Wel grappig dat Amerika niet echt verdedigde en alsnog net zo goed verdedigde als Tunesie.
In het derde kwart werd het eenrichtingsverkeer, al vond ik 't ondanks de vele punten niet heel spectaculair. Toch nog wel een aantal mooie acties gezien. O.a. een mooie slam dunk van LeBron James.
Vraag me wel af waarom Kobe Bryant zo weinig speelt. Zou de coach 'm willen prikkelen, is 'ie uit vorm of heeft hij zich misdragen, etc.?
Dood aan Eurosport trouwens. Die reclame ging zolang door dat het eerste kwart van de wedstrijd al bijna was afgelopen toen ze omschakelden. En ze schrapten het vrouwenvoetbal gewoon uit de uitzending. Niet dat ik dat wilde zien, maar het hoort niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.