MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Badmintonfederatie schorst acht speelsters | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Vreemd verhaal dit, ik vraag me af of je dit de speelsters kwalijk kan nemen. Als je juist door te verliezen een slechtere tegenstander krijgt in de volgende ronde lijkt het me eerder dat er iets niet deugt in het speelschema. Als je bij voetbal (EK of WK) eerste wordt in je poule speel je tegen de nummer 2 van een andere poule, dan heb je in elk geval een prikkel om je best te blijven doen. Het is toch op z'n minst vreemd te noemen dat het hier schijnbaar precies andersom werkt.

thelion schreef:
Jongens jongens jongens, het gaat alles behalve goed met de Nederlanders vandaag alleen van Rijsselberge doet het . Die 16 medailes die NOC/NSF wil halen gaat zo natuurlijk niet lukken.

Het wordt wel een dramatische sportzomer zo, al zal ik er geen seconde van wakker liggen.

Ziegler
Als wereldburger is er altijd iets te juichen!

Weet iemand of mevrouw Lalova ook op de Spelen te bewonderen is?

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1TGTm9HBKH0[/embed]

GrafGantz schreef:
Badmintonfederatie schorst acht speelsters | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Vreemd verhaal dit, ik vraag me af of je dit de speelsters kwalijk kan nemen. Als je juist door te verliezen een slechtere tegenstander krijgt in de volgende ronde lijkt het me eerder dat er iets niet deugt in het speelschema. Als je bij voetbal (EK of WK) eerste wordt in je poule speel je tegen de nummer 2 van een andere poule, dan heb je in elk geval een prikkel om je best te blijven doen. Het is toch op z'n minst vreemd te noemen dat het hier schijnbaar precies andersom werkt.

Idd, als je je speelschema zo indeelt, lok je proberen tot bewust verliezen uit lijkt mij. Misschien hadden ze het iets minder opzichtig moeten doen. Ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om in badminton schwalbes te maken.

Ziegler schreef:
Als wereldburger is er altijd iets te juichen!

Tenzij je wordt opgegeten in een plaatselijk McDonalds filiaal.

GrafGantz schreef:

Wat mij betreft mag ze meedoen

Hendrik68
Overigens opvallend dat Spanje na 5 dagen nog geen enkele medaille heeft gehaald.

Ik heb ooit eens gehoord dat Spanje in 1992 in Barcelona meer medailles haalde dan in alle spelen ervoor. Tot en met 1980 slechts 2 keer goud in ieder geval, staat in een oud Guiness Record BOek over de OS. Spanje is van oudsher helemaal niet zo'n geweldig sportland. In die zin is het niet zo heel opvallend. Bovendien heeft dokter Fuentes de pillen ook een keer op.

Kazachstan had de laatste voorraad volledig opgekocht.

Ziegler
Joy4ever schreef:

Tenzij je wordt opgegeten in een plaatselijk McDonalds filiaal.

Het duurde even voor het kwartje viel . . . .

Mooie partij van Bosch en terecht brons.

Bosch pakt brons, maakt deze dag nog enigszins goed.

Wiggins rijdt werkelijk iedereen de vernieling in

Wat een vertoon van Wiggins weer

Prachtig die livestreams van de NOS. Op tv turnen, maar op internet Baghdatis een set voor tegen Murray en tegelijkertijd (split screen) spectaculair zeilen, waar ik dan wel niets van begrijp, maar het ziet er prachtig uit.

Edit: Murray inmiddels een break voor in de tweede set.

Murray maakt inmiddels gehakt van Baghdatis.

Potverdomme, 8 (edit: inderdaad honderdste) seconden voor Verschuren! Het koningsnummer doet z'n naam alle eer aan. Wat een weergaloze 47 en een beetje seconden.

8 Honderdste seconde waren het toch?

Kromowidjojo gaat even goud pakken. Duidelijk.

Het lijkt een net-niet-spelen te worden voor Nederland... of er moeten nog een paar rare verrassingen komen. Die 17 medailles zie ik in ieder geval niet meer gebeuren.

GrafGantz schreef:

(embed)

Ik heb 'm nu 9 x gezien. Om welke sport gaat het eigenlijk?

(afbeelding)

Voortaan alleen van de achterkant laten zien. Voor mijn apart rent ze achteruit.

thelion schreef:
alleen van Rijsselberge doet het .
3 van de 4 races en één keer 3e inmiddels.

Nog even een opsomming van wat 'we' nog hebben (met kans op medailles):
- Beachvolleybal (mannen waren al door, vrouwen kunnen nog door)
- Zwemmen (Ranomi )
- Judo (Momenteel Grol en Verkerk)
- Zeilen (Van Rijsselberghe en Bouwmeester)
- Roeien (dames
- Hockey (dames en heren)

Nog iets wat ik over het hoofd zie?

Dressuur met Cornelissen en Van Grunsven hebben ook wel kans op een medaille.
Rutger Smit mischien met kogelstoten en discuswerpen.

Oh ja, Epke, natuurlijk! Van Gerner was ook goed bezig, maar mag geloof ik al blij zijn met die finaleplek.

Ik heb me overigens beperkt tot sporten die al begonnen zijn. Dressuur begint vandaag, toch?

Zonderland inderaad ook nog. Dressuur begint vandaag en kogelstoten morgen.

Doet Vos trouwens nog mee met baanwielrennen?

chevy93 schreef:

Nog iets wat ik over het hoofd zie?

Churandy Martina

Waza-ari voor Verkerk edit:

En exit Grol

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.