MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Inderdaad, zag er goed uit wat die liet zien. Ben vooral benieuwd naar zondag, moet toch wel een keer een aanval komen van de klassementsrenners.

Indrukwekkende zeggen van die Haussler inderdaad, heb er van genoten.

En Ducrot was bijna ervan overtuigd dat de kapotgereden Chavanel de finish niet meer ging halen. 2 kilometer voor het einde.

Reijersen schreef:
Mooie overwinning van Haussler.

Inderdaad, maar wederom een doodsaaie koers.

Ik lees net dat Freire in zijn been is geschoten tijdens de etappe.

Laurens ten Dam schreef:
There are some sick people in the world. Just saw the airgun bullet that came out Freires leg. Unbelievable.

boomkat
FREIRE IN BEEN GESCHOTEN MET BUKS

COLMAR - Oscar Freire is vrijdag tijdens de dertiende etappe van de Ronde van Frankrijk beschoten met een luchtbuks.

Rabo-ploegarts Dion van Bommel moest na de rit een klein loden kogeltje uit het bovenbeen van de Spanjaard verwijderen. Volgens Freire zou er drie keer geschoten zijn, waarbij de Nieuw-Zeelander Julien Dean in zijn hand zou zijn getroffen.

De Raboploeg neemt het incident hoog op en doet aangifte bij de Franse gendarmerie, die inmiddels via de tourorganisatie ASO is ingeseind. Freire kon zonder enige noemenswaardige hinder de etappe uitrijden, Dean ook.

Van Bommel meldde dat de sprinter vrij laconiek reageerde. ,,Hij bleef er heel koel onder. Maar zo is Oscar. Die maakt zich niet snel druk."

Toch was de beschieting niet zonder enig gevaar, meldde Van Bommel. ,,In het dijbeen kan zo’n kogeltje weinig schade aanrichten, maar als Oscar een dergelijk projectiel in een oog krijgt, is hij wel blind. Ik vind dit schandalig en heb het nog nooit in mijn carrière meegemaakt.

Ploegleider Frans Maassen was bij Freire toen de arts het kogeltje verwijderde. ,,Onvoorstelbaar. Ik hoop dat ze de zaak kunnen oplossen, want dit is iets wat heel snel de kop moet worden ingedrukt," reageerde Maassen.

BPDD
Gestoord.
Een of andere idioot heeft op de renners geschoten tijdens de afdaling van de Platzerwasel (prachtige naam voor een beklimming overigens).
Oscar Freire en Julian Dean werden getroffen door de kogeltjes.
Gelukkig kunnen de beide heren hun Tour wel vervolgen.
Volgens Smeets wordt de dader opgespoord en opgehangen op het dorpsplein .
Het kogelincident is overigens niet het enige slechte nieuws voor Rabo vandaag, na een valpartij overweegt Juan-Antonia Flecha uit de Tour te stappen.

En nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar de Tour begint me zo langzamerhand kotsmisselijk te maken.
Het was wellicht anders geweest als:
- Thomas Dekker niet positief was getest
- Robert Gesink niet was uitgevallen
- Laurens Ten Dam niet dermate hard was gevallen dat hij waarschijnlijk geen rol van betekenis meer gaat spelen.
- Er in plaats van van een stel obscure Franse klimmertjes te laten wegrijden op 1 van de slechts 3 (!) aankomsten bergop er gewoon strijd tussen de klassementsrenners zou zijn geweest.
- De Tour al niet werd beslist door een ploegentijdrit die, mijn insziens, niks te zoeken heeft in de Tour.
- Je niet met pijnlijke zekerheid nauwkeurig kan voorspellen hoe de etappe zal gaan ver- en aflopen.

Als iemand het verdient om met een luchtbuks aangevallen te worden dan is het Jean-Francois Pescheux (heeft het parcours in elkaar gezet) wel.
Als diehard opportunist en chauvinist (op wielergebied dan) zou er natuurlijk niks dan lof mijn mond hebben verlaten als de Nederlanders tenminste 1 etappe zouden hebben meegesnaaid, maar onder de huidige omstandigheden zoek ik mijn toevlucht maar tot dit gezeur.
Die slotweek moet maar een waar spektakel worden.

Ik sta gelukkig nog wel eerste in onze Tourchampion subleague.

Tsja, uitvallers heb je elk jaar. Dat hoort erbij. Al is het zeker jammer dat we onze twee beste renners kwijt zijn. Gesink eraf met een gebroken pols, terwijl Ten Dam's goede benen nog ergens op de Mont Ventoux liggen.

Dat van die ploegentijdrit ben ik het wel mee eens: die hadden ze de helft korter moeten maken. Of inderdaad helemaal niet moeten doen.

BPDD
herman schreef:

Dat van die ploegentijdrit ben ik het wel mee eens: die hadden ze de helft korter moeten maken. Of inderdaad helemaal niet moeten doen.

Op zich was de ploegentijdrit (gelukkig maar) al korter dan normaal.
Wielrennen is voor mij op de eerste plaats toch een individuele sport, laat de sterkte van het team maar tot uiting komen in de bergen.
Maar ja, we hebben het helaas niet voor het zegen.

Stelling:
" Deze hele tour is maar met 1 gedachte samengesteld: Lance moet winnen" .

Oldfart schreef:
Stelling:
Lance "moet" winnen maar Alberto "gaat" winnen

Ibrahimovic naar Barca voor 35 Miljoen, Eto'o en een jaar lang gratis Hleb. Klinkt bijna als een telefoonaanbieding.

Er vanuit gaande dat Zlatan 2 keer zo goed is als Ronaldo is het maar een mager bod.

Zlatan is dan misschien nu de beste spits die er te vinden is. Buiten dat hij niet supersnel is, bezit hij bijna alles wat in voetbal het verschil kan maken. Echter is hij wel bijlange niet zo productief als Eto'o / C. Ronaldo, ondanks dat hij dit seizoen best wel aardig scoorde in de Serie A, maar toch. Ik zie hem niet meer dan 20 goals per seizoen maken, en het is ook maar de vraag of hij bij Barça (Messi/Henry/Krkic op de flanken en hij centraal dan?) past ...

Gent (mochten ze winnen van Naftan (2-1 heen voor Naftan)) moet in de volgende ronde van de Europa League tegen AS Roma..
Club Brugge heeft het zoals altijd weer vrij goed. Gorica of Lathi wordt hun tegenstander. Club kennende zullen ze wel weer verliezen...

BPDD schreef:
Gestoord.
Een of andere idioot heeft op de renners geschoten tijdens de afdaling van de Platzerwasel (prachtige naam voor een beklimming overigens).
Oscar Freire en Julian Dean werden getroffen door de kogeltjes.
Gelukkig kunnen de beide heren hun Tour wel vervolgen.

Schijnen twee ventjes van 16 geweest te zijn die het voor de "fun" hebben gedaan... jaja gelachen dat we hebben...

vigil schreef:
(quote)
Schijnen twee ventjes van 16 geweest te zijn die het voor de "fun" hebben gedaan... jaja gelachen dat we hebben...
Hadden ze nou met scherp geschoten op die Texaan dan hadden we meer reden tot lachen gehad.

Wie van mijn Belgische vriendjes gaat een MuMe pool starten op Pronoweb? Over twee weken begint de competitie weer

BPDD
Oldfart schreef:
Stelling:

Het parcours is inderdaad geschikt voor hem.
Toch kan je stelling bijna niet kloppen, Armstrong bracht zijn plannen voor een comeback pas naar buiten nadat het etappeschema voor de Tour bekend was gemaakt.

Ploppesteksel, gefeliciteerd met de overname van de leiding.
Volgens mij had ik een week geleden al voorspeld dat Ivanov je nog wel aan de winst zou gaan helpen.
Dat is dan toch maar weer mijn kennersoog .

BPDD schreef: Armstrong bracht zijn plannen voor een comeback pas naar buiten nadat het etappeschema voor de Tour bekend was gemaakt....
naar buiten , maar 'intern'??

Sir Spamalot (crew)
Joy4ever, we hebben toch al een ploeg? Volgens mij, ik heb het nagezien blijft alles hetzelfde als vorig jaar. Verder blijven nieuwkomers welkom die het zien zitten: er zijn nog drie plaatsen vrij.

Oldfart schreef:
(quote)
naar buiten , maar 'intern'??

Volgens mij hebben ze die fransen het niet zo op Lance, dus als ze al met voorbedachte rade een parcours voor iemand zouden maken dan zeker niet voor hem.

BPDD
Als het parcours überhaupt gebouwd is om bepaalde renners te bevoordelen zou het toch wel voor de 'eigen coureurs' zijn.
De Franse renners zijn over het algemeen toch goede aanvallers die aardig bergop kunnen rijden, denk hierbij aan een Fédrigo, Voeckler, Casar, Le Mével, Rolland en een paar anderen die ik nu vergeet.
Door allemaal van die overgangsetappes in te voegen geef je dergelijke renners veel gelegenheid om een etappe mee te pakken.
Voor een spectaculaire Tour zal je bijna gaan hopen op een gigantisch Frans klimtalent, wedden dat er dan alleen nog maar aankomsten bergop zijn .

Sir Spamalot schreef:
Joy4ever, we hebben toch al een ploeg? Volgens mij, ik heb het nagezien blijft alles hetzelfde als vorig jaar. Verder blijven nieuwkomers welkom die het zien zitten: er zijn nog drie plaatsen vrij.
Ik zag het net ja. Das mooi. Ik heb mijn eerste prono reeds ingevuld .

http://pronoweb.clint.be/index.asp
Nog drie plekken vrij mensen! Wees er dus snel bij en schrijf je in!

Misschien nog meer als mensen besluiten te stoppen..

Dankje, BPDD. Ivanov
5min. wordt nu wel vrij moeilijk te overbruggen. Martin moet sterk zijn en Astarloza/Nibali moet inzinken anders zal het helaas niet meer lukken (tenzij jouw 3de D-renner ook eens wegspringt).

PS: Wiggins gaat de Tour winnen !

PS2: Tussenstand voor de spannende (?) en hopelijk spectaculaire slotweek bij Tourtalent:

1 Mulder, T (Tom) (14) 3598
2 Hop, R (Rico) (15) 3593
3 Bettini, P. (Paolo) (15) 3556
4 maillot jaune (14) 3474
5 Vercammen, J. (Jens) (14) 3400
6 Ace (14) 3341
7 freitzen (13) 3205
8 De Witte, S (Frozen Devil) (13) 3093
9 Coppi, F.C. (Fausto) (14) 3075
10 Paap (12) 3048
11 Timo (13) 2875

Antonio
Joy4ever schreef:
Hadden ze nou met scherp geschoten op die Texaan dan hadden we meer reden tot lachen gehad.

Welke Texaan ?
George W. ?

In dat geval zou de hele wereld gezamenlijk kramp van het lachen gehad hebben...

Antonio schreef:
(quote)
Welke Texaan?
Armstrong

5 Puntjes op mijn vrolijke vriend, Tom. Met 1 renner meer. Hopelijk rijdt Kreuziger de tour gewoon uit.

Nicolage Rico schreef:
5 Puntjes op mijn goede vriend, Tom. Met 1 renner meer. Hopelijk dat Kreuziger de tour gewoon uitrijdt.
Parijs is nog ver, zeker met schutters langs het parcours

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Ik zag het net ja. Das mooi. Ik heb mijn eerste prono reeds ingevuld .

http://pronoweb.clint.be/index.asp
Nog drie plekken vrij mensen! Wees er dus snel bij en schrijf je in!

Het lijkt me best leuk, maar als ik ergens geen inzicht in heb, dan is het de Belgische competitie.

Oldfart schreef:
Stelling:

Noem je dit `n Tour ?
We zitten al 2 weken te kijken zonder dat er wat gebeurt .
Als `n onbekende Italiaan al 9 dagen in het geel rijdt dan zegt me dat genoeg over het niveau van de rest .
`N Astana ploeg die voor in het peleton de boel controleert en verder niets laat zien .
Ik heb nog geen bergetappe gezien , zelfs tijdrijders en aanvallers en sprinters rijden moeiteloos elk heuveltje omhoog .
Hopend op vandaag wat echt vuurwerk anders ben ik bang dat dit de saaiste tour wordt die de boeken ingaat .

Sir Spamalot (crew)
Gaan ze daar nog eens elkaar het vuur aan de schenen leggen of de wielertoerist uithangen in de Alpen, nog een geluk dat het landschap prachtig is, maar ik wil ook "koers" zien: waar zijn de aanvallers? It is better to have tried and failed than to never have tried at all. Schaken op tv is boeiender.

speranza
Alberto Contador moet vandaag de aanval inzetten op de slotklim en daarmee laten zien dat hij de beste is, zodat de bijzonder zelfingenomen Texaan eindelijk zijn grote mond gaat houden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.