MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Sir Spamalot schreef:
Coming out? Neh, ik vind het gezever van Michel bloody Wuyts op Canvas soms knap irritant en heel die Tom Boonen manie kan me vierkant gestolen worden. De commentaar van dhr. Smeets en ... (help mij) vind ik wel knap: kurkdroog maar geen gelul.
Die kl**eziekte op 34 jaar, ik ken die mens niet persoonlijk maar, komaan, wat gebeurt er hier allemaal?

Godzijdank zijn we van dhr Smeets al even af tijdens de etappes... Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra it is. Maarten verdient een standbeeld, als je het mij vraagt

Ace schreef:
(quote)

Godzijdank zijn we van dhr Smeets al even af tijdens de etappes... Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra it is. Maarten verdient een standbeeld, als je het mij vraagt

Smeets is de man die elke dag in de spiegel kijkt en zegt: "ik zie er goed uit" en even later: "wat ruik ik lekker." Herbert is wel braafjes, alsof ie het zelf nog steeds niet kan geloven dat ie wordt uitgezonden. Maarten D. kwam ik vroeger wel tegen in U. - psycholoog toen in wording, sympathieke vent.

Ik vind Dijkstra wel lichtelijk verbeteren. Maar hij moet is iets meer nadenken voordat ie iets zegt. Ducrot is een held.

Gister drie uur lang moeten aanhoren dat Cavendish iig niet zou gaan winnen gezien de sprint bergop. Nee, het zou toch zeker Freire worden. Of Hushovd. En wie won er wederom met redelijk gemak?

Het gezond verstand.

Stond trouwens een column over Smeets in de Metro/Spits vanochtend. Er werd het vergelijk tussen Yuri van Gelder en Michael Boogerd getrokken: Van Gelder bekent eerlijk zijn drugsgebruik, iets wat bij Boogerd niet op zou komen. Die zoekt liever het gezelschap van Smeets, want die vraagt toch nooit door over dat soort dingen. Die keuvelt liever over andere dingen en verandert in een "wandelende pot vaseline" als hij toevallig Lance Armstrong tegen het lijf loopt.

Ace schreef:
(quote)

Waarom?? Omdat hij elke dag weer iets meemaakt waarbij hij "ik heb dit nog nooit heeft gezien", " Wat is dit nou toch?", "Dat is het nieuwe wielrennen", "kijk hier nou toch eens", "waar haalt die dat nou toch vandaan", enz als een klein kind in de snoepwinkel door de kamer aan het schreeuwen is?

Ace
Omdat ik het een held vind. Ik kan me ook goed voorstellen dat je er niets aan vindt, als het je humor niet is en niet zo op irrelevante verhalen zit te wachten.

Dat schreeuwen noem ik gezond enthousiasme, het is een echte liefhebber. Ik kan dat wel waarderen. Dat hoor of zie ik liever dan de zelfingenomenheid van Martje.

Mart Smeets

Ace schreef:

Dat schreeuwen noem ik gezond enthousiasme, het is een echte liefhebber. Ik kan dat wel waarderen. Dat hoor of zie ik liever dan de zelfingenomenheid van Martje.

Ik ben het met je eens dat het enthousiasme is hoor Tja het is over het algemeen kommer en kwel bij sportverslaggeving. Zolang Evert ten Napel nog steeds wedstrijden krijgt is er toch echt iets mis

Ik kijk ook wel eens graag naar Nederland. In België lallen Wuyts/De Cauwer net te vaak terwijl ze even goed even hun mond even kunnen houden. Zulke stiltes kan ik nl. wel appreciëren ...

Vandaag in de Metro (sorry tom)

En dat noemt zich wielerjournalist
door Luuk Koelman
Geplaatst op donderdag 16 juli 2009 om 09:19
Yuri van Gelder zit aan de cocaïne. Al sinds jaar en dag, maar pas na afloop van het NK turnen in juni liep hij tegen de lamp. De gevolgen: titel kwijt, baan bij Defensie kwijt, sponsors kwijt en een schorsing van één à twee jaar. Van Gelder maakte het nieuws zelf bekend. Al hakkelend benadrukte hij dat je van coke echt niet beter gaat turnen. Om af te sluiten met een timide “ik ben alles kwijt”. Michael Boogerd zal de persconferentie van Van Gelder met verbazing hebben bekeken. Een topsporter die bekent. Ja, dan ben je inderdaad alles kwijt. Niet doen dus, maar ontkennen tot je er bij neervalt. De sportieve en financiële belangen die spelen, zijn simpelweg te groot. Het is niet anders. Daarom was het interview van Mart Smeets met zijn goede vriend Michael Boogerd in De Avondetappe ook zo onbedaarlijk grappig en treurig tegelijk. We zagen een toneelstuk voor twee heren. Meneer Smeets informeerde beleefd of meneer Boogerd wel eens aan een mobiele bloedcentrifuge had gelegen, zoals de geschorste renner Kohl onder ede had verklaard. Meneer Boogerd ontkende, waarna meneer Smeets hem uitvoerig bedankte voor zijn eerlijkheid.

Dat was het dan, de totale kritiekloosheid. Mart Smeets, het geweten van de Nederlandse sportjournalistiek, gepokt en gemazeld in de Tourkaravaan, roerde heel even in de beerput die doping heet. Nou ja, roeren. Hij lette er nauwkeurig op niet te morsen, want zo is Mart. Iedereen weet dat, Boogerd ook. Daarom schoof hij bij hem aan, want Mart vraagt toch nooit door. Het enige wat hij wil, is een leuk itempje en daarna een goed glas wijn met je drinken. Dat is Mart ten voeten uit. Elke Ronde van Frankrijk zet hij geheel vrijwillig zijn oogkleppen op, al 37 jaar lang. Op de website van de NOS staat een filmpje waarin Mart Smeets Lance Armstrong tegen het lijf loopt, vlak voor een etappe. Het is bijna eng te zien hoe Smeets als bij toverslag transformeert in een sprekende pot vaseline. De lichaams-taal zegt genoeg. Het liefst zou Mart naakt aan de voeten van Lance Armstrong liggen, zachtjes jankend van onderdanigheid. En dat noemt zich wielerjournalist. Mart Smeets is een schande voor zijn vak. Mag ik dat zo zeggen? Ja, dat mag ik zo zeggen.

Ik zal nu wel als een ouwe lul klinken maar geef mij maar Nelissen/Smeets ipv Dijkstra/Ducrot! Dijkstra vertelt altijd alles meerdere malen en Ducrot heeft het altijd over "benee" of "beneejen', "geleejen", "verleejen", "reejen", "deejen". Die man moet iets aan zijn Nederlands doen!

snarf349 schreef:
Mart Smeets is een schande voor zijn vak. Mag ik dat zo zeggen? Ja, dat mag ik zo zeggen.
Als je "de" Luuk Koelman bent dan mag je dat wel zeggen ja

Erg makkelijk om Smeets zo af te serveren. De meesten hebben geen enig benul wat de beste man voor de sportjournalistiek heeft betekend.

Ceasar schreef:
Ik zal nu wel als een ouwe lul klinken maar geef mij maar Nelissen/Smeets ipv Dijkstra/Ducrot! Dijkstra vertelt altijd alles meerdere malen en Ducrot heeft het altijd over "benee" of "beneejen', "geleejen", "verleejen", "reejen", "deejen". Die man moet iets aan zijn Nederlands doen!

Ik vind Ducrot wel sympathiek, maar er gaat/ging weinig boven Nelissen en Smeets inderdaad. Toen zij er mee stopten ben ik ook een stuk minder gaan kijken (maar dat kwam ook doordat ze figuren als Steven Rooks erbij haalden). Van mij mogen ze zo weer terug, maar ik vraag me af of Jean Neilissen dat nog wel aan kan. Ik denk dat die rustig (en terecht) van zijn oude dag aan het genieten is.

Ace
Joy4ever schreef:
(quote)
Als je "de" Luuk Koelman bent dan mag je dat wel zeggen ja

Erg makkelijk om Smeets zo af te serveren. De meesten hebben geen enig benul wat de beste man voor de sportjournalistiek heeft betekend.

Een hoop ellende! De man heeft drie keer een basketbal in een ring gegooid en doet net of hij weet wat afzien op een fiets is... Ik denk dat de heren Ducrot en Dijkstra daar iets meer van weten. Komt toch een stuk geloofwaardiger over als je het mij vraagt.

Smeets is een ego-verheerlijker, hij stelt de vraag, geeft de hint en kopt alles daarna zelf in, op zijn ultra-oubolligst uiteraard.. want Smeets hoeft nooit leuk te zijn of zijn best te doen, die gemaakt ernstige kop moet het allemaal suggereren. Naast Tom "de gnoom" Egberts de meest overschatte en overbetaalde blaaskaak in studio sportland

Het zal allemaal best maar ik mag graag naar hem kijken danwel zijn commentaar aanhoren. Wel grappig dat de fans van 020 geen fan van Mart zijn. Ik weet nog goed dat je aan de harses van Mart kon zien of Ajax had gewonnen of niet. Helaas was ie te vaak te vrolijk destijds

Ace
Grappig dat jou dat dan weer opvalt, want dat is mij nog nooit opgevallen. Ik ken namelijk werkelijk waar (buiten jou sinds gisteren) niemand die fan van hem is en daar zitten fans bij van zo ongeveer alle clubs uit NL inclusief mensen die helemaal niets met voetbal hebben. Dat jij dit aanstipt zegt meer over jouw Ajax-obsessie als over Martje en de mensen die zich irriteren wanneer hij op tv verschijnt.

Overigens vind ik het hartstikke fijn voor je dat jij wel graag naar 'm mag luisteren hoor. Wel handig als je van wielrennen houdt, want je kan rondom een wieler- of schaatsevenement de tv niet aanzetten of dhr Smeets zit zijn zelfingenomenheid weer te etaleren voor de camera en/of microfoon.

Valt wel mee met die obsessie hoor, zeker nu Ajax al jaren niets meer presteert . En dat van Studio Sport destijds is volgens mij algemeen bekend. Maar ondanks zijn liefde voor Ajax ben ik nogmaals erg gecharmeerd van hem. Zijn boeken lees ik ook erg graag. De tandem Smeets / Nelissen is sowieso onovertroffen! Daar kunnen die Waldorf en Stadler die nu de Tour verslaan nog iets van leren.

Leipheimer is afgestapt vanwege een gebroken pols . Ik ken een andere Amerikaan die met een gebroken sleutelbeen de Tour uitreed..

Waarom is dat nou weer ? Probeer jij maar eens met een gebroken pols een stuur vast te houden.

Kos
Enorme onzin inderdaad.

Kos
Ace schreef:
Grappig dat jou dat dan weer opvalt, want dat is mij nog nooit opgevallen. Ik ken namelijk werkelijk waar (buiten jou sinds gisteren) niemand die fan van hem is en daar zitten fans bij van zo ongeveer alle clubs uit NL inclusief mensen die helemaal niets met voetbal hebben. D

Mwa, Smeets is wel een hele sympathieke kerel hoor (en dat voor een Arnhemmer. ) , maar hij heeft gewoon veel te veel maniertjes om ook maar de schijn te geven van een echt informatieve journalist.
Ik vind het soms wel aardig, vooral bij wielrennen, want hij heeft daarin erg veel vakkennis. Evenals basketbal (senk you!), bij voetbal herinner ik me hem nauwelijks eigenlijk...

Lees trouwens net dat de kans groot is dat er in september voor het eerst in de geschiedenis van het WK geen volledige selectie van negen Nederlandse renners aan het vertrek staat

Vanwege het uitblijven van Nederlands succes in de Tour staat de plaats op de ranglijst van de internationale wielrenunie UCI onder druk. Nederland staat nu op een negende plek, de eerste tien posities geven recht op deelname van negen renners.

Hierna valt het aantal terug naar zes. Landen als Noorwegen en Engeland zijn Nederland tijdens de Tour gepasseerd.
Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk en de Verenigde Staten staan er vlak achter en gaan zeker nog punten pakken in de tweede helft van Tour.

Kos schreef:
Enorme onzin inderdaad.
Weet ik wel . Beetje lastig in je remmen knijpen.

Sporting Lissabon - FC Twente
Anderlecht - Sivasspor

Pittige loting

Joy4ever schreef:
Beetje lastig in je remmen knijpen.

Maar dat heeft hij toch gedaan, in zijn remmen geknepen.

Ik steun je trouwens ook in je sympathie voor Mart Smeets. En als zelfs een Nijmegenaar een Arnhemmer niet compleet de grond in boort zal hij wel enige kwaliteiten hebben.

Ben overigens benieuwd hoe (onze nationale mascotte) Kenny van Hummel deze rit gaat beleven.

El Ninjo schreef:
Lees trouwens net dat de kans groot is dat er in september voor het eerst in de geschiedenis van het WK geen volledige selectie van negen Nederlandse renners aan het vertrek staat

Vanwege het uitblijven van Nederlands succes in de Tour staat de plaats op de ranglijst van de internationale wielrenunie UCI onder druk. Nederland staat nu op een negende plek, de eerste tien posities geven recht op deelname van negen renners.

Hierna valt het aantal terug naar zes. Landen als Noorwegen en Engeland zijn Nederland tijdens de Tour gepasseerd.
Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk en de Verenigde Staten staan er vlak achter en gaan zeker nog punten pakken in de tweede helft van Tour.

Zo erg is dat niet. We zijn al jaren met 9 renners en onze laatste wereldkampioen is nog steeds Joop Zoetemelk (38 jaar, Mart Smeets ) Ik denk juist dat we met 6 renners meer kans hebben, want dan gaan we in ieder geval niet zinloos op kop rijden om het gat dicht te maken, maar moeten we aanvallen.

Kos schreef:
Evenals basketbal (senk you!).

Mooie overwinning van Haussler.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.