MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Boonen ziek naar huis.........hij leek deze tour wel een Rabo renner.

rudiger schreef:
(quote)

`n onbekende Italiaan al 9 dagen in het geel rijdt dan zegt me dat t .

Nocentini is wel niet echt de onbekendste coureur, me dunkt.

sdr
rudiger schreef:
(quote)

Noem je dit `n Tour ?
We zitten al 2 weken te kijken zonder dat er wat gebeurt .
Als `n onbekende Italiaan al 9 dagen in het geel rijdt dan zegt me dat genoeg over het niveau van de rest .
`N Astana ploeg die voor in het peleton de boel controleert en verder niets laat zien .
Ik heb nog geen bergetappe gezien , zelfs tijdrijders en aanvallers en sprinters rijden moeiteloos elk heuveltje omhoog .
Hopend op vandaag wat echt vuurwerk anders ben ik bang dat dit de saaiste tour wordt die de boeken ingaat .

jij hebt er echt geen verstand van

Even wat voetbalnieuws tussendoor

Man. City haalt ook Adebayor. Ik snap niet waarom ze nu alweer een spits halen na Santa Cruz en Tevez, maar goed... wel een goede spits natuurlijk.

speranza
Ze maken dezelfde fout als Real Madrid. Alleen maar met geld gooien voor aanvallers en aanvallende middenvelders en de hand op de knip houden bij het binnenhalen van controlerende middenvelders en verdedigers. De recente historie heeft laten zien dat je daarmee geen aansluiting vindt bij de Europese top.

speranza schreef:
Alberto Contador moet vandaag de aanval inzetten op de slotklim en daarmee laten zien dat hij de beste is, zodat de bijzonder zelfingenomen Texaan eindelijk zijn grote mond gaat houden.

Contador: U vraagt, ik draai.

Ploppesteksel schreef:
PS: Wiggins gaat de Tour winnen !

Allereerst: Contador

rudiger schreef:
Noem je dit `n Tour ?

[...]
Hopend op vandaag wat echt vuurwerk anders ben ik bang dat dit de saaiste tour wordt die de boeken ingaat .

Het is jarenlang zo geweest dat de winnaar al vrij snel de eerste tijdrit (in de jaren '90 vaak al aan het eind van de eerste tourweek) won en van daaruit zijn gele trui kon verdedigen in de bergen. Zeker in de jaren van Indurain en later ook wel Armstrong was dat wel zo. Dan vind ik een onvoorspelbaardere tour zoals nu wel leuker, al was het beter geweest als ze het spektakel wat meer hadden verdeeld. Nu komt het wel erg op de laatste week aan.

BPDD
Ploppesteksel schreef:
(quote)

Hij wordt denk ik 2e (hetgeen ook een verbazingwekkende prestatie zal zijn), Contador zal wel niet te verslaan zijn (of Wiggins krijgt à la Pereiro een jaar na de finish alsnog de Tourzege cadeau, je weet het immers nooit ).

Voordat alle dopingbeschuldigen jegens Wiggins in alle hevigheid gaan losbarsten ga ik alvast een preventieve verdediging voeren.
Een paar argumenten om te geloven in een zuivere Wiggins.
-Wiggins kan enorm veel vermogen leveren op de fiets, denk aan zijn vele gouden medailles op de baan in Peking vorig jaar.
-Wiggins schijnt 10 kilo te zijn afgevallen, hij kan dus meer vermogen leveren per kilo lichaamsgewicht.
Hierdoor rijdt hij harder bergop.
- Hij rijdt bij de Garmin-ploeg.
Dit zegt weliswaar niet alles maar Garmin is wel een ploeg die erg streng controleert en tevens bekend staat als een schone ploeg.
-Hij isovergestapt van Cofidis, veel niet-Fransen rijden in een Franse ploeg vaak onder hun kunnen (denk aan bijvoorbeeld Lövkvist en Clement). Wiggins is sinds zijn overstap naar Garmin (waar ze erg serieus bezig zijn met de renners) veel beter geworden.

Eindelijk een mooie etappe vandaag, we hebben er lang op moeten wachten.
De laatste week belooft nog erg mooi te worden, misschien zelfs mooi genoeg om de eerste twee weken te doen vergeten.

Ploppesteksel, je moet vandaag die etappe bij Tourchampion bijna gewonnen hebben met Contador, Wiggins en Nibali.
Je hebt echt een geweldig team, gefeliciteerd.

Ace
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Contador: U vraagt, ik draai.

Daar hoef je niet helderziend voor te zijn, zo'n voorspelling

herman schreef:

(quote)

Het is jarenlang zo geweest dat de winnaar al vrij snel de eerste tijdrit (in de jaren '90 vaak al aan het eind van de eerste tourweek) won en van daaruit zijn gele trui kon verdedigen in de bergen. Zeker in de jaren van Indurain en later ook wel Armstrong was dat wel zo. Dan vind ik een onvoorspelbaardere tour zoals nu wel leuker, al was het beter geweest als ze het spektakel wat meer hadden verdeeld. Nu komt het wel erg op de laatste week aan.

Ik vind deze Tour ook saaier dan saai, tot vandaag dan. Dit was eindelijk eens een mooie etappe. Het hoogtepunt voor vandaag vond ik de tijdrit, dat zegt genoeg lijkt me. Daarbij vind ik de tour net zo voorspelbaar als andere jaren. Contador wint. Wie er daarachter komt ziet er behalve Wiggins ook vrij voorspelbaar uit. Had ik je, en velen met mij, vantevoren zo op een blaadje kunnen presenteren. Geweldig trouwens dat Lance er zo keihard afgepierd werd en niet alleen door Contador.

Oh, voor ik het vergeet... Even een diepe buiging voor Wiggins Dat hele verhaal over dat vermogen zal allemaal wel, maar veel vermogen leveren is 1, maar dat in een klim zo lang af blijven geven is 2. Dat verhaal van dat baalwielrennen gaat dus nergens over. Tien kg afvallen, daar heb je wel wat aan als je gaat klimmen! Maar daardoor gaat hij wel minder vermogen leveren... Althans, ik ga er namelijk niet vanuit dat die 10kg die hij afviel allemaal vet was

Dankje BPDD
24ste zie ik net (vanwege groene punten wat verder achterop), het loopt in ieder geval weer lekker.

Voor onze hoop in bange dagen, Van Hummel, is deze tour zowat 3000km lang tijdrijden!

Trouwens diep respect voor het doorzettingsvermogen van deze gast.

Ace
Zeker, dat ik die nog was vergeten! Diep respect voor Kenny van Hummel. Dat interview met hem, geweldig!

Prachtige ontknoping . Op zulke momenten is er geen mooiere sport denkbaar. Het gevecht van man tegen man. Hoewel respect voor Armstrong vond ik hem vandaag minder sterk dan verwacht. Over Wiggins is al genoeg gezegd. Grote kans dat hij het podium gaat halen hoewel het nog dringen wordt achter Contador. Het zit allemaal dicht bij elkaar. Prachtig.

Diep en innig respect voor Contador hij gaat van heel ver al aan en doet de tegenstand verbleken als hij op die col demarreerde. Nuja mijn respect voor Wiggins is ook heel wat gestegen nooit gedacht dat onze roodharige Brit tot zulke dingen instaat was.

Het moet wel gezegt worden, ik hoop dat Contador nog eens moet lossen voor de spanning van deze tour, want die is er voor mij eigenlijk al grotendeesl af, met dat de tijdsverschillen nu al zo groot zijn, met de echte andere favorieten.

Mijn persoonlijke favoriet Andy Schleck zal allesinds nog heel wat moeten goedmaken als hij nog de tour wil winnen.

herman schreef:

(quote)

Ik kan me nog `n tour herinneren die werd beslist in Parijs , Fignon raakte het geel kwijt aan Lemond , verschil was 8 seconden .
En ik begrijp niet waarom Alp D`Huez er niet in zit , toch de mooiste bergetappe die er is.
Maar vandaag heb ik dan toch genoten van de mooiste rit tot nog toe.
Contador

Schleck is de mindere klimmer en de mindere tijdrijder. Armstrong is blijkbaar toch wel wat omhoog geschreven de laatste 2 weken, ook ingegeven door zijn eigen dominante aanwezigheid natuurlijk. Die mag blij zijn als 'ie het podium nog haalt. Ik zie Higgins toch wel als de voornaamste uitdager van Contador.

speranza
Contador moet dinsdag en woensdag nog enige extra voorsprong op Higgins zien te boeken om na de tijdrit van donderdag al zeker te zijn van zijn tweede Tour de France zege.

speranza schreef:
Contador moet dinsdag en woensdag nog enige extra voorsprong op Higgins zien te boeken om na de tijdrit van donderdag al zeker te zijn van zijn tweede Tour de France zege.

Het is voor eerst Bradly Wiggins en tja zoveel tijd zal Contador toch niet in die tijdrit verliezen, het is ook een begenadigt tijdrijder.

speranza
Alberto Contador heeft zich het tijdrijden eigen moeten maken. Hij heeft daarin progressie laten zien. Bradly Wiggins is een briljant tijdrijder.

Ja ok dat klopt idd, maar zo briljant is hij nu ook niet dat gij direct Contador op 1min 30 zou k unnen rijden

Lennart_M schreef:
Voor onze hoop in bange dagen, Van Hummel, is deze tour zowat 3000km lang tijdrijden!

Wat een doorzettingsvermogen! Hij is stiekem z'n krachten aan het sparen voor de Champs-Élysées. Geen Hushovd of Cavendish maar Van Hummel!

L_T_B schreef:
(quote)

Wat een doorzettingsvermogen! Hij is stiekem z'n krachten aan het sparen voor de Champs-Élysées. Geen Hushovd of Cavendish maar Van Hummel!

Stel je voor, dat zou pas een overwinning zijn

Respect dat je dan toch nog op tijd kunt binnen komen. Echt, respect!

Sir Spamalot (crew)
Kenny Van Hummel

Ace
speranza schreef:

Contador kan tegenwoordig bijna net zo goed tijdrijden als Wiggins...

Ace schreef:
(quote)

Contador kan tegenwoordig bijna net zo goed tijdrijden als Wiggins...
En zeker als die tijdrit "maar" 42 kilometer lang is. Het enige interessante is nog wie "best of the rest" wordt.

stuart
Fietsen vin'k saai..... ....behalve;.... de laatste 10/15 km van een gewone etappe (eventueel v/e indivuduele tijdrit) , een massasprint of zo'n bergetappe met aankomst bergop (ik zou er geen 2 uur naar kunnen kijken); ieder zijn ding trouwens, maar geef mij maar Taannis (behalve die snoeiharde aces ). De tourwinnaar is in ongeveer 5/6 km bekend geworden gisteren (normaal gesproken).

stuart schreef:
geef mij maar Taannis
Over een saaie sport gesproken

stuart schreef:
Fietsen vin'k saai..... ....behalve;.... de laatste 10/15 km van een gewone etappe (eventueel v/e indivuduele tijdrit) , een massasprint of zo'n bergetappe met aankomst bergop (ik zou er geen 2 uur naar kunnen kijken); ieder zijn ding trouwens, maar geef mij maar Taannis (behalve die snoeiharde aces ). De tourwinnaar is in ongeveer 5/6 km bekend geworden gisteren (normaal gesproken).

Het is zeker meer dan alleen maar die laatste 5/6 kilometer, het is al een tacktisch steekspel van zo'n 2 weken die er aan vooraf ging om nu zover te staan.

Dat vind ik nu wel het nadeel het is meer tacktiek in de tour de France geef mij dan maar de Ronde van Italië, de Giro daar zijn er meer cols en automatisch ook meer actie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:00 uur

geplaatst: vandaag om 19:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.