Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 20 juli 2009, 12:26 uur
Precies....het is maar net wat je mooi vindt en hoe je een sport beleeft.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 12:31 uur
Tis dat ik versta dat mensen enkel de laatste 10-15 kilometer tof vinden om te bekijken. Want als je niet geïntresseert bent in de tacktiek dan kun je idd zeggen dat er niets gebeurt tot aan de laatste 10-15 km.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 15:34 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
En zeker als die tijdrit "maar" 42 kilometer lang is. Het enige interessante is nog wie "best of the rest" wordt. Het viel me net op dat Contador in de proloog zelfs 1 seconde sneller was dan Wiggins.
0
Antonio
geplaatst: 20 juli 2009, 16:43 uur
We kunnen nu wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat Contador (dik verdiend) voor de 2e maal de Tour gaat winnen, na zijn machtsvertoon van gister.
Ergens hoopte ik dat Armstrong nog gemakkelijk kon volgen, maar we kunnen stellen dat ''de ouwe man'' het niet meer helemaal kan bijbenen in zulke beklimmingen.
Wat niet wegneemt dat deze legende na drie jaar ''rust'' toch nog domweg 2e staat in het klassement, dus daarvoor alleen maar hulde.
De rest van de week eigenlijk alleen nog maar bergetappes met als klapstuk natuurlijk de aankomst op de Mont Ventoux op zaterdag, helaas moet ik dan net weer werken
Het gaat er dus zeker niet makkelijker op worden voor Lance en Contador heeft bewezen dat hij zijn mannetje meer dan staat en dit alleen nog maar een week vol dient te houden.
Wat mij betreft is het dus duidelijk wie er volgende week in Parijs op het hoogste podium staat.
De vraag is alleen wie er nummer 2 en 3 worden en of Lance genoegen zal nemen met wellicht een 2e of 3e eindpositie...niet dat hij heel veel keus meer heeft overigens.
PS. Zwaar respect voor Nationale Trots Kenny Van Hummel, die kerel verdiend een standbeeld
Als je solo de Tour fietst, dan ben je toch een behoorlijke bikkel...
Ergens hoopte ik dat Armstrong nog gemakkelijk kon volgen, maar we kunnen stellen dat ''de ouwe man'' het niet meer helemaal kan bijbenen in zulke beklimmingen.
Wat niet wegneemt dat deze legende na drie jaar ''rust'' toch nog domweg 2e staat in het klassement, dus daarvoor alleen maar hulde.
De rest van de week eigenlijk alleen nog maar bergetappes met als klapstuk natuurlijk de aankomst op de Mont Ventoux op zaterdag, helaas moet ik dan net weer werken

Het gaat er dus zeker niet makkelijker op worden voor Lance en Contador heeft bewezen dat hij zijn mannetje meer dan staat en dit alleen nog maar een week vol dient te houden.
Wat mij betreft is het dus duidelijk wie er volgende week in Parijs op het hoogste podium staat.
De vraag is alleen wie er nummer 2 en 3 worden en of Lance genoegen zal nemen met wellicht een 2e of 3e eindpositie...niet dat hij heel veel keus meer heeft overigens.
PS. Zwaar respect voor Nationale Trots Kenny Van Hummel, die kerel verdiend een standbeeld

Als je solo de Tour fietst, dan ben je toch een behoorlijke bikkel...
0
geplaatst: 20 juli 2009, 17:08 uur
Respect voor Kenny van Hummel
www.dumpert.nl - Kenny van Hummel - Vloeken in Verbier
www.dumpert.nl - Kenny van Hummel - Vloeken in Verbier
0
geplaatst: 20 juli 2009, 17:32 uur
Die staat al op de vorige pagina, maar wel een leuk filmpje inderdaad.
Het lijkt me sterk dat Armstrong nog het podium haalt, hij behoort klimmend niet meer tot de allerbesten en ook zijn tijdrit heeft aan kwaliteit ingeboet. Andy Schlek, Wiggins, Sastre, Kloden zullen hem sowieso nog wel passeren in het klassement, denk ik.
Het lijkt me sterk dat Armstrong nog het podium haalt, hij behoort klimmend niet meer tot de allerbesten en ook zijn tijdrit heeft aan kwaliteit ingeboet. Andy Schlek, Wiggins, Sastre, Kloden zullen hem sowieso nog wel passeren in het klassement, denk ik.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 22:44 uur
De Ventoux lijkt me van een ander kaliber, ik vraag me af of iemand zoals Wiggins daar wel nog meekan. Toch nu al mijn respect, ook die Martin.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 22:49 uur
Ik sta niet raar te kijken als die Wiggins verkeerde snoepjes heeft gesmikkeld.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 22:50 uur
Ook Kirchen kwam op de Verbier bovendrijven. Die verwacht ik, eventueel morgen, nog wel.
Wiggins is een gewoon uitstekend coureur die voor deze Tour speciaal getraind heeft en nu superscherp staat. Ik ben er voor 99% van overtuigd dat hij niet pakt.
Wiggins is een gewoon uitstekend coureur die voor deze Tour speciaal getraind heeft en nu superscherp staat. Ik ben er voor 99% van overtuigd dat hij niet pakt.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 22:58 uur
Ik hoop het ook.
Maar ik vrees dat ie iets doet wat stiekum niet mag.
Maar ik vrees dat ie iets doet wat stiekum niet mag.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 23:02 uur
BPDD schreef:
Voordat alle dopingbeschuldigen jegens Wiggins in alle hevigheid gaan losbarsten ga ik alvast een preventieve verdediging voeren.
Een paar argumenten om te geloven in een zuivere Wiggins.
-Wiggins kan enorm veel vermogen leveren op de fiets, denk aan zijn vele gouden medailles op de baan in Peking vorig jaar.
-Wiggins schijnt 10 kilo te zijn afgevallen, hij kan dus meer vermogen leveren per kilo lichaamsgewicht.
Hierdoor rijdt hij harder bergop.
- Hij rijdt bij de Garmin-ploeg.
Dit zegt weliswaar niet alles maar Garmin is wel een ploeg die erg streng controleert en tevens bekend staat als een schone ploeg.
-Hij isovergestapt van Cofidis, veel niet-Fransen rijden in een Franse ploeg vaak onder hun kunnen (denk aan bijvoorbeeld Lövkvist en Clement). Wiggins is sinds zijn overstap naar Garmin (waar ze erg serieus bezig zijn met de renners) veel beter geworden.
Voordat alle dopingbeschuldigen jegens Wiggins in alle hevigheid gaan losbarsten ga ik alvast een preventieve verdediging voeren.
Een paar argumenten om te geloven in een zuivere Wiggins.
-Wiggins kan enorm veel vermogen leveren op de fiets, denk aan zijn vele gouden medailles op de baan in Peking vorig jaar.
-Wiggins schijnt 10 kilo te zijn afgevallen, hij kan dus meer vermogen leveren per kilo lichaamsgewicht.
Hierdoor rijdt hij harder bergop.
- Hij rijdt bij de Garmin-ploeg.
Dit zegt weliswaar niet alles maar Garmin is wel een ploeg die erg streng controleert en tevens bekend staat als een schone ploeg.
-Hij isovergestapt van Cofidis, veel niet-Fransen rijden in een Franse ploeg vaak onder hun kunnen (denk aan bijvoorbeeld Lövkvist en Clement). Wiggins is sinds zijn overstap naar Garmin (waar ze erg serieus bezig zijn met de renners) veel beter geworden.
0
geplaatst: 20 juli 2009, 23:13 uur
Wiggins is niet te vertrouwen. Reed al voor de Britse baanploeg die opeens vlak voor de spelen alle Nederlands favorieten van de baan veegde alsof ze nooit gefietst hadden. Daar zijn ooit al doping geruchten omtrent geweest. Daarbij is het nagenoeg onmogelijk om van een topbaanwielrenner binnen één jaar een topklassementsrenner in de tour te worden.
0
Ace
geplaatst: 20 juli 2009, 23:48 uur
Zoals ik eerder zei, die argumenten slaan nergens op, waaruit zou moeten blijken dat hij zuiver is. Ik vind het ook een wazig verhaal dat hij opeens zo'n goede klassementsrenner is, maar het zou natuurlijk kunnen. Ik geloof in de onschuld tot het tegendeel bewezen is. Dat lijkt me toch wel de meest prettige manier van benaderen, anders kan ik er nog wel een paar opnoemen die ik verdacht vind. Contador ofzo.. Het kan toch niet dat iemand bergop fietst, zo hard dat het lijkt alsof de rest afdaalt? Ik geef maar een voorbeeld, want ik wil hiermee niet zeggen dat hij uit de pot gesnoept heeft...
ps. Het gaat nu over Wiggins bij avondetappe, eens kijken wat de heren De Rooy en Van Vliet erover te zeggen hebben...
ps. Het gaat nu over Wiggins bij avondetappe, eens kijken wat de heren De Rooy en Van Vliet erover te zeggen hebben...
0
geplaatst: 21 juli 2009, 00:08 uur
Wat is er zo heldhaftig aan Kenny van Hummel?
Ik snap het niet helemaal
.
Ik snap het niet helemaal
.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 00:24 uur
Even over Contador: volgens mij rijdt hij een beduidend lichter verzet dan Armstrong; of hij had teruggeschakeld voordat hij zijn jump plaatste, voerde zijn tempo en schakelde dan op. Ik zou wel eens willen weten wat voor verzet hij en Lance rijden - van Menchov weet ik iig dat die een bloedhekel heeft aan tempoversnellingen - die rijdt in één tempo naar boven en ik heb het idee dat dat ook nu Armstrong's manier van klimmen is. Denk dat hij ook eerder verzuurt dan Contador.
0
Ace
geplaatst: 21 juli 2009, 09:34 uur
Mjuman schreef:
Even over Contador: volgens mij rijdt hij een beduidend lichter verzet dan Armstrong; of hij had teruggeschakeld voordat hij zijn jump plaatste, voerde zijn tempo en schakelde dan op. Ik zou wel eens willen weten wat voor verzet hij en Lance rijden - van Menchov weet ik iig dat die een bloedhekel heeft aan tempoversnellingen - die rijdt in één tempo naar boven en ik heb het idee dat dat ook nu Armstrong's manier van klimmen is. Denk dat hij ook eerder verzuurt dan Contador.
Ik rijd altijd op de 53x11, of het nu bergop is of vlak.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 09:53 uur
Ace schreef:
Maar met een windje tegen schakelt ook Ace een tandje terug.(quote)
Ik ben benieuwd naar de etappe van vandaag. De Schlecks gaan mogelijk al vroeg in de aanval. Dat zou wel gaaf zijn. Niet wachten op de laatste klim maar gelijk d'r in kleunen. Contador is alleen te pakken als hij constant wordt aangevallen.
0
Ace
geplaatst: 21 juli 2009, 10:26 uur
Joy4ever schreef:
Ik ben benieuwd naar de etappe van vandaag. De Schlecks gaan mogelijk al vroeg in de aanval. Dat zou wel gaaf zijn. Niet wachten op de laatste klim maar gelijk d'r in kleunen. Contador is alleen te pakken als hij constant wordt aangevallen.
(quote)
Maar met een windje tegen schakelt ook Ace een tandje terug.Ik ben benieuwd naar de etappe van vandaag. De Schlecks gaan mogelijk al vroeg in de aanval. Dat zou wel gaaf zijn. Niet wachten op de laatste klim maar gelijk d'r in kleunen. Contador is alleen te pakken als hij constant wordt aangevallen.
Zou je denken?
Ik denk dat zo'n Contador en dat soort mannen een 39x19 rijden ofzo. Menchov misschien een tandje (of twee zwaarder), dus 39x17. Neem daarbij dat Contador veel harder naar boven gaat, dan is zijn cadans iig een stuk hoger. Misschien ligt die wel rond de 90 bij hem? De meeste profs rijden volgens mij met een cadans van rond de 80 omhoog.Contador wordt vast aangevallen, maar ik geloof er niets van dat hij moet capituleren. Zou wel leuk zijn! Buiten het feit dat ik de Schleck's hoog heb zitten, maakt dat de tijdrit en de etappe op Mt Ventoux nog een stuk spannender! Maakt de laatste week van de tour die twee oersaaie weken toch nog goed...
0
geplaatst: 21 juli 2009, 10:28 uur
Verwacht vandaag toch niet al te veel vuurwerk, eerste col (buiten categorie) komt al na 40 km, dan 80 km tot de volgende col (1e categorie) waarvan de top dan weer 30km voor de finish ligt.
Lijkt me niet echt een etappe die gunstig is voor de Schleckjes om wat te proberen, niet lastig genoeg, tussenstuk tussen de 2 cols is te lang en de laatste top ligt ook te ver voor de finish (als ze Contador bergop er al afkrijgen).
Denk dat de etappe van morgen veel meer geschikt om vroeg aan te vallen met 5 cols (4 vd 1e en 1 vd 2e categorie) met de laatste top op 18 km voor de finish.
Lijkt me niet echt een etappe die gunstig is voor de Schleckjes om wat te proberen, niet lastig genoeg, tussenstuk tussen de 2 cols is te lang en de laatste top ligt ook te ver voor de finish (als ze Contador bergop er al afkrijgen).
Denk dat de etappe van morgen veel meer geschikt om vroeg aan te vallen met 5 cols (4 vd 1e en 1 vd 2e categorie) met de laatste top op 18 km voor de finish.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 18:19 uur
Are. You. Kidding. Me?
Zonder twijfel de mooiste etappe van heel de Tour vandaag.
Vuurwerk van bij het begin, mooie kopgroep. Spanning op de slotklim, zowel bij de leiders als bij de favorieten, en als klap op de vuurpijl een zinderende afdaling met een secondespel tussen de leiders en de achtervolgers.
En niet te vergeten natuurlijk: Jurgen Van Den Broeck die zijn rondetalent andermaal bevestigt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 21 juli 2009, 18:24 uur
En ik win opnieuw een rit in Tourchampion.net dank zijn Astarloza want hij staat in mijn ploeg. Mijn klassement is wel hopeloos
. Knappe prestatie van landgenoot Jurgen Van den Broeck.
0
geplaatst: 21 juli 2009, 18:28 uur
Vond de etappe ook wel erg mooi, al heb ik het grotendeels alleen met het geluid gedaan. Nog wel even die valpartij van Voigt bekeken: wat een smak!
0
geplaatst: 21 juli 2009, 18:30 uur
Ik vergeet nog een prachtig moment: wanneer Armstrong terugkomt bij Contador en co. Je zag die jongelingen zo denken: "Hoe in godsnaam is die ouwe zak teruggekeerd?" 

0
geplaatst: 21 juli 2009, 18:34 uur
Wel heel mooi inderdaad. Hij reageerde nauwelijks toen ie er werd afgereden. Waarschijnlijk had ie meteen al zoiets van 'die komen zo wel weer terug'.
Morgen hopelijk weer spektakel.
Morgen hopelijk weer spektakel.

0
geplaatst: 21 juli 2009, 19:41 uur
Sir Spamalot schreef:
En ik win opnieuw een rit in Tourchampion.net dank zijn Astarloza want hij staat in mijn ploeg. Mijn klassement is wel hopeloos
. Knappe prestatie van landgenoot Jurgen Van den Broeck. Bij TourChampion gaat het wel steeds om de eerste 3 renners he Sir

Ik heb overigens een goede zaak gedaan: Moinard/Astarloza mee.

Vandaag was (wat ik ervan gezien heb, want was zelf nog gaan fietsen) toch behoorlijk leuk om naar te kijken. Een Belg die vanvoor meerijdt en dan ook nog eens de sterkste daar bergop is natuurlijk sowieso al leuk. Ook dat er 'iets' gebeurde in het peloton was een contrast met bijna alle ritten..
Ik ga niet beweren dat ik weet dat Wiggins niet aan de snoepjes zit, maar enkele van die argumenten van BPDD zijn echt wel gegrond.
Dat van die ploegen is nu niet meteen een argument om aan te tonen dat hij niet aan de doping zit, maar dat gewichtsverlies kan echt wel tellen. Doe maar eens een rugzak van 10 kilo om en probeer dan op hetzelfde tempo naar boven te fietsen als je anders doet.. Onmogelijk.
Overigens heeft hij ook gezegd, dacht ik, dat hij zich echt wel goed heeft voorbereid op deze Tour, in alle rust (i.t.t. Contador en de andere verwachte favorieten). En ten slotte wil ik nog zeggen dat Wiggins ook in de Giro al geweldig goed bergop reed in die eerste bergrit(ten)..
0
geplaatst: 21 juli 2009, 19:56 uur
Net de samenvatting gezien en Maarten had er weer eens eentje:
Astarloza: die moet je ook tien keer doodschieten voordat die blijft liggen.

Astarloza: die moet je ook tien keer doodschieten voordat die blijft liggen.

0
geplaatst: 21 juli 2009, 20:17 uur
Van Hummel wil wel erg zeker zijn van de Wim Van Sevenant-award zeg. Wel veel respect voor die jongen. Al vijf keer laatste gefninisht, en een keer voorlaatste. Best zielig wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.