Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 13:27 uur
Het valt wel mee toch, met de hoeveelheid jonkies? Het is logisch dat je na een groot toernooi gaat verjongen, zeker als dat toernooi dramatisch is verlopen. Maar echte verjonging heeft alleen plaatsgevonden in de defensie, en wat dat betreft snap ik het heel goed. De Vrij, BMI, Viergever en van Rhijn zijn niet minder dan Bouma of Boulahrouz en kunnen alleen nog maar beter worden...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 augustus 2012, 13:32 uur
Klopt, maar defensief was Nederland ook wel één van de slechtste landen op het EK. Ze zullen er niet op achteruit gaan, maar ik zie de komende jaren niet ineens een topverdediging opstaan. En verder Luuk en Siem en zo'n Dost, tja... is allemaal wel aardig, maar daar pak je geen prijzen mee.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 13:54 uur
Nou, Luuk is wel een enorm talent. Ook nog maar 21 geloof ik, maar verder dan bv. Van Nistelrooy op die leeftijd. Maar goed, die bleef zich maar ontwikkelen, dat moeten we bij Luuk nog afwachten.
En Van Gaal's team staan verdedigend altijd wel sterk. Met een goede organisatie is het niet erg als je spelers afzonderlijk niet van internationale klasse zijn, al helpt het natuurlijk wel als je echt een superverdediging a la Chelsea wilt hebben.
Verder wel eens met Titmeister. Ben benieuwd of we in de eerste opstelling al meteen iets verrassends gaan zien.
En Van Gaal's team staan verdedigend altijd wel sterk. Met een goede organisatie is het niet erg als je spelers afzonderlijk niet van internationale klasse zijn, al helpt het natuurlijk wel als je echt een superverdediging a la Chelsea wilt hebben.
Verder wel eens met Titmeister. Ben benieuwd of we in de eerste opstelling al meteen iets verrassends gaan zien.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 13:57 uur
EL Loting
FC Anzhi - AZ
Feyenoord - Sparta Praag
Molde FK - SC Heerenveen
Bursaspor - FC Twente
Zeta Golubovci - PSV
FC Anzhi - AZ
Feyenoord - Sparta Praag
Molde FK - SC Heerenveen
Bursaspor - FC Twente
Zeta Golubovci - PSV
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 14:12 uur
Gelukkig, Sparta Praag, dat moet te doen zijn. Ik was al bang voor Sporting of Bordeaux. Mindere loting voor AZ, de andere teams moeten het gewoon kunnen halen...
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 14:39 uur
Heb niet echt een idee hoe goed Sparta is maar lijkt me sowieso een betere loting dan een ploeg als Sporting. Als ze spelen als tegen Kiev moet het te doen zijn. Dan moeten ze niet vergeten te scoren natuurlijk.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 14:42 uur
Zeta Golubovci, altijd lastig...
Serieus nog nooit van gehoord.
Serieus nog nooit van gehoord.

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 14:44 uur
relaxex schreef:
Heb niet echt een idee hoe goed Sparta is maar lijkt me sowieso een betere loting dan een ploeg als Sporting. Als ze spelen als tegen Kiev moet het te doen zijn. Dan moeten ze niet vergeten te scoren natuurlijk.
Vervelende verplaatsing, Sparta Praag (ook al is het in Praag). Genk speelde daar 10j terug de beslissende match om naar de CL-groepsfase te gaan. Voor de match waren er Sparta supporters die met bijlen (!) gooiden naar de afgereisde Genk-supps. Ook één of meerdere steekpartijen.
Heroïsche match trouwens, waanzinnige spanning tot in de laatste seconde (Genk ging door
)edit: artikeltje over die taferelen.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:14 uur
herman schreef:
Wel opvallend dat zowel Clasie als Anita niet geselecteerd zijn. Dat doet vermoeden dat hij niet meer met twee controleurs wil spelen zoals lang gedaan werd. Het Ajax-gehalte heeft niet zijn weerslag in de selectie, want bv. Van der Wiel wordt thuisgelaten. Van Rhijn is zelfs de enige speler van Ajax die erbij zit.
En VG verkiest blijkbaar Dost boven Luuk de Jong momenteel.
Denk trouwens wel dat Clasie er snel genoeg bijkomt als hij zich zo door blijft ontwikkelen. Al is hij nog wel minder dan Nigel de Jong en Strootman.
Wel opvallend dat zowel Clasie als Anita niet geselecteerd zijn. Dat doet vermoeden dat hij niet meer met twee controleurs wil spelen zoals lang gedaan werd. Het Ajax-gehalte heeft niet zijn weerslag in de selectie, want bv. Van der Wiel wordt thuisgelaten. Van Rhijn is zelfs de enige speler van Ajax die erbij zit.
En VG verkiest blijkbaar Dost boven Luuk de Jong momenteel.
Denk trouwens wel dat Clasie er snel genoeg bijkomt als hij zich zo door blijft ontwikkelen. Al is hij nog wel minder dan Nigel de Jong en Strootman.
Van Gaal heeft aangegeven dat Clasie dicht tegen Oranje aanzit en dat Jong Oranje hem nog nodig heeft om 1 punt te halen. Die zit er straks gewoon bij.
Verder terecht dat v/d Wiel er niet bij zit. Chapeau. Vlaar niet vind ik ook niet zo'n probleem. Komt tekort op dat niveau en de Vrij en BMI zouden dat niveau nog kunnen halen. Van de Vrij weet ik het haast zeker. BMI heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt vorig seizoen.
Ben tevreden over de selectie. Anita er niet bij is ook zeer aangenaam.
Luuk de Jong er niet bij begrijp ik alleen niet. Eén van de grootste talenten van Nederland.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:17 uur
Toch weet je 't nooit. In 2005 kwam Ajax ook niet al te best voor de dag tegen Sparta Praag. Geen idee hoe die ploeg er nu voorstaat.
AZ - Anzhi ben ik wel erg benieuwd naar. Ik denk niet dat AZ dat gaat winnen. Op papier zou ik zelfs zeggen dat ze geen schijn van kans hebben.
De rest van de ploegen zegt me eigenlijk niet zoveel. Molde FK heb ik misschien twee of drie keer zien spelen en Bursaspor geloof ik één keer.
AZ - Anzhi ben ik wel erg benieuwd naar. Ik denk niet dat AZ dat gaat winnen. Op papier zou ik zelfs zeggen dat ze geen schijn van kans hebben.
De rest van de ploegen zegt me eigenlijk niet zoveel. Molde FK heb ik misschien twee of drie keer zien spelen en Bursaspor geloof ik één keer.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:23 uur
Denk dat haast niemand hier weet hoe Sparta Praag ervoor staat. De supporters van Sparta Praag hebben er in ieder geval geen vertrouwen in tegen Feyenoord en noemen hun team de slechtste van de afgelopen 20 jaar. Maar dan nog...
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:31 uur
Ik vind Lens ook een opvallende naam in de selectie van Oranje. Wel een erg goede speler, misschien wel de beste spits van de eredivisie dus ergens is het wel terecht. Toch had ik misschien liever Luuk de Jong gezien.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:47 uur
Nou, Dost, De Jong, Guidetti, Matavz en Bony sloeg ik vorig jaar toch wel hoger aan dan Lens. Al is het wel een leuke speler en is hij knap teruggekomen van de reservebank.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:51 uur
Linius schreef:
EL Loting
FC Anzhi - AZ
Feyenoord - Sparta Praag
Molde FK - SC Heerenveen
Bursaspor - FC Twente
Zeta Golubovci - PSV
EL Loting
FC Anzhi - AZ
Feyenoord - Sparta Praag
Molde FK - SC Heerenveen
Bursaspor - FC Twente
Zeta Golubovci - PSV
Makkie voor Feyenoord en zeker voor Ruben Schalken want die vindt Feyenoord van Champions League niveau dus dan moet Sparta Praag wel een walkover zijn.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:53 uur
herman schreef:
Nou, Dost, De Jong, Guidetti, Matavz en Bony sloeg ik vorig jaar toch wel hoger aan dan Lens. Al is het wel een leuke speler en is hij knap teruggekomen van de reservebank.
Lens had vorig jaar inderdaad een ongelukkig jaar maar verder vind ik het een erg goede spits. Vooral Matavz vind ik minder. Ik zie wel liever de Jong erbij dan Lens btw, dat is echt een erg goede voetballer.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 15:53 uur
De Olympische koorts is alweer flink gezakt zo te zien, het gaat weer non-stop over oninteressante zaken hier.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:10 uur
De nummer 1 sport van Nederland, bedoel je? 
Op nummers 2 t/m 10 staat niks en dan pas komen tennis en dat soort sporten als het gaat om de grootte van de sport in Nederland.

Op nummers 2 t/m 10 staat niks en dan pas komen tennis en dat soort sporten als het gaat om de grootte van de sport in Nederland.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:20 uur
Mwoah, ik zit niet in de buurt van een tv, dus van de spelen kan ik nu niets volgen. En heb hier geen geluid, dus streams aanzetten heeft ook weinig zin.
Was gewoon even een leuk voetbaldagje met de lotingen en de persco van Van Gaal. Goed om te weten hoe het zit met Clasie, die is er dus straks wel bij. Dan zal wellicht 1 van de CDs afvallen.
Trouwens ook geen Douglas bij de selectie, bedenk ik me nu.
Was gewoon even een leuk voetbaldagje met de lotingen en de persco van Van Gaal. Goed om te weten hoe het zit met Clasie, die is er dus straks wel bij. Dan zal wellicht 1 van de CDs afvallen.
Trouwens ook geen Douglas bij de selectie, bedenk ik me nu.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:21 uur
Gisteravond toch weer erg mooie atletiek gezien en er zitten nog een paar fijne finales aan te komen - met name op de beide 4 * 100m verheug ik me. Hockey zal me iets minder jeuken en dat de voetbalcompetitie weer van start gaat, kan me niet ontgaan.
Maar dat is op dit moment nauwelijks urgenter dan de keuze tussen de friet van Piet of die van Bram Ladage.
Qua sportzomer is er in mijn beleving namelijk sprake geweest van een soort coïtus interruptus: de EK leidde niet tot een climax, de tour was een fikse letdown en nu kom je als sportkijker echt aan je trekken met deze OS.
Of wilde jij, beste Rico, ons vertellen dat een potje recht-op-en-neer standaard eredivisievoetbal jou in orgastische staten brengt zonder substance usage?
Maar dat is op dit moment nauwelijks urgenter dan de keuze tussen de friet van Piet of die van Bram Ladage.
Qua sportzomer is er in mijn beleving namelijk sprake geweest van een soort coïtus interruptus: de EK leidde niet tot een climax, de tour was een fikse letdown en nu kom je als sportkijker echt aan je trekken met deze OS.
Of wilde jij, beste Rico, ons vertellen dat een potje recht-op-en-neer standaard eredivisievoetbal jou in orgastische staten brengt zonder substance usage?
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:22 uur
Behalve de stream van Nederland 1 zijn alle streams zonder commentaar en goed tot redelijk te volgen. Gewoon kijken naar die BMX!
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:50 uur
Mjuman schreef:
Is Sparta Praag - Feyenoord Eredivisie voetbal? Of de opstelling van Oranje?
Ik geniet verder met volle teugen van de OS. Net zoals ik genoten heb van de Tour de France en het E.K. voetb... euh... dat vond ik nog het minst amusant, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 16:54 uur
Nicolage Rico schreef:

Dus de top 10 in de top 40 behoort tot de meest interessante muziek die er is?

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 17:02 uur
Goede vergelijking. 
Qua alternatieve sporten is cricket een schitterende sport...

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 17:32 uur
Nicolage Rico schreef:
Goede vergelijking.
Goede vergelijking.

Wat dacht je van dwergwerpen, schaamtappen en curling?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.