MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind onze drijvers ook aan de smalle kant.

Het feit dat we blijkbaar geen nationaal zwerkbalteam hebben helpt trouwens ook niet echt (even naar beneden scrollen).

Ik verwar ons altijd met Luxemburg.

En geen medailles bij de mannen

Helaas geen medailles bij de mannen

Dat viel vies tegen.

Van die Smulders verwachtte ik het minst, maar zij heeft het het beste gedaan. Ze spaarde zich in de halve finales om in de finale het beste uit zichzelf te halen. Dat hebben die mannen verkeerd gedaan.

Jammer van die mannen inderdaad, vier en vijf is zo dichtbij maar toch zo ver weg. En erg mooi voor Smulders. Van wat ik van TV begreep zou ze eigenlijk pas top zijn in Rio over vier jaar, mooie bonus dan

Wat ik overigens niet begrijp is dat alles 'best of three' is behalve de finale.

Maar vanavond is het echte werk.

Weer doen de vrouwen het voor Nederland...

Waarom is vanavond eigenlijk het echte werk? Ik denk in ieder geval dat de hockeyvrouwen gaan verliezen en de mannen gaan winnen.

Nope, de vrouwen gaan winnen en de mannen ook. En daarna gaan we met zijn allen thee drinken en koekjes eten.

Zonde van de mannen. Ze gingen steeds zo goed door en ik had toch minimaal wel één medaille verwacht. Heb de race trouwens ook niet gezien, had verwacht dat er meer tijd tussen zou zitten.

Bij het hockey gaan we gewoon twee gouden medailles halen. Van de 4x100 verwacht ik niet heel veel, behalve een wereldrecord van Jamaica. Hoewel ze natuurlijk wel Powell moeten missen.

Bij de aankondiging van de basketballwedstrijd Spanje-Rusland was weer iets opmerkelijks te horen, omdat Spanje een wedstrijd zou hebben verloren om Amerika te ontlopen. Bij badminton wordt je daarvoor gediskwalificeerd.

Op het moment dat het bij Spanje-Rusland super spannend werd 6 minuten voor het einde besloot de NOS de wedstrijd te verlaten voor de dagelijkse programmering. Echt wat een randdebielen daar. Duidelijk geen sportliefhebbers. Bij de BBC gelukkig wel.

he he eindelijk 1-0 voor de hockey dames!

En 2-0!! Toch best leuk om te kijken, dat hockey!

Alle Argentijnen worden pissig over alles

En eigenlijk heb ik nog geen een fatsoenlijke aanval gezien van Argentinië in de 2e helft. Eén strafcorner die uiteraard niks werd.

Dus de frustratie zal wel op hen zelf slaan

Goud! Lang geen 9-2, alleen. Beetje een tegenvaller dit

Goud voor de dameshockeyers!!

Stijn_Slayer
Wat een baggerwedstrijd is USA - Argentinie zeg...

Dat Argentijnse temperament was prachtig

Fijn dat we hebben gewonnen

Stijn_Slayer
Dit Argentinie lijkt me een hele irritante, nare ploeg om tegen te spelen. Echt geen symapthieke ploeg. Los daarvan is het maar een rommelig zootje en dat slaat helaas ook over op de Amerikanen. Wat een geblunder de hele wedstrijd door. Amerika-onwaardig.

Maar goed, dit gaan ze gelukkig niet meer uit handen geven.

Nog niks gezegd hier over de buitenaardse prestatie van team USA op de 4x100 bij de vrouwen.. Ze hebben een DDR-record van de tabellen geveegd met een dikke halve seconde

Erg jammer van de tot de finale geweldige BMX mannen. Mooi brons voor die meid van 18.
470 ook brons. Geweldige prestatie ook van de dames VS op de 4x100 m. Een 27-jaar oud record uit de boeken gelopen en flink ook.
Twee Turkse dames goud en zilver op de 1500 meter, die tijdens dit seizoen zo'n enorme progressie in tijden hebben meegemaakt dat er al voorzichtig wordt gefluisterd over dat ene woord...doping...tja.

En dan de bijna apotheose ... de dames hockey goud. Argentinië was in de tweede helft weinig meer van over. Terechte overwinning.
Nu morgen nog de mannen.

Maar absolute hoogtepunt van de avond dat De Graafschap met 2-0 thuis heeft gewonnen van directe concurrent Excelsior.

FlyLo schreef:
Nog niks gezegd hier over de buitenaardse prestatie van team USA op de 4x100 bij de vrouwen.. Ze hebben een DDR-record van de tabellen geveegd met een dikke halve seconde
Dat record stond al 27 jaar, niet? Ongelooflijk.

Wow, ik wist niet dat er ueberhaupt nog records zijn van zo lang. Elke spelen worden sporters weer beter en is er betere apparatuur e.d.... allicht een knappe prestatie. Waren de Amerikanen de enigen die het record hebben verbroken?

Verder chapeau voor de hockeydames, dat had ik niet verwacht. Ik meen dat ze ruim een jaar geleden nog verloren in de WK finale van dit Argentinië.

jasper1991 schreef:
Wow, ik wist niet dat er ueberhaupt nog records zijn van zo lang. Elke spelen worden sporters weer beter en is er betere apparatuur e.d.... allicht een knappe prestatie. Waren de Amerikanen de enigen die het record hebben verbroken?

In de atletiek zijn er nog een hele hoop oude records: List of world records in athletics - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Het oudste record dateert van 1983 (800 m vrouwen), het oudste indoorrecord staat zelfs al vanaf 1977 (kogelstoten vrouwen). Waarschijnlijk werken de technologische vooruitgangen minder sterk dan strengere dopingcontroles.

De Jamaicaanse vrouwen misten het oude wereldrecord op 4 tienden.

Een van de dingen die atletiek leuk maakt is dat de records zo lang staan. Toen ik begon met kijken in de jaren '90 waren er zelfs nog records uit de jaren '60 en '70 (verspringen mannen, 400 meter mannen). Bij zoiets als hoog- of verspringen speelt de technologische vooruitgang ook niet zo'n enorme rol, denk ik.

Het wereldrecord 100 meter bij de vrouwen staat ook al sinds de jaren '80 en eigenlijk is daar nog nooit echt iemand bij in de buurt geweest. Ik zie nu zelfs dat alle records op de korte afstanden (100, 200, 400 en 800 meter) bij de vrouwen uit de jaren '80 stammen.

Ik ben benieuwd of Bolt zich nog eens gaat toeleggen op het hoogspringen of het erbij gaat doen. Dat wereldrecord mag er na 20+ jaar ook wel weer eens aan.

Veel van die oude records zijn gewoon gehaald met doping.. Zeker dat van die 4x100m (en eigenlijk alle DDR-records)

verspringen bedoel je herman?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:35 uur

geplaatst: vandaag om 22:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.