Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2009, 21:12 uur
sporza: Wiggins: "Contador aanvallen? Ik ben niet gek"
Interview uit Tour 2009 met Wiggins.
Die val van Voigt was overigens behoorlijk zwaar.
' De renner van Saxo Bank slipte op een verhoging in de weg en gleed met een gemiddelde snelheid van 80 km/u enkele meters over het asfalt.
Een motorrijder kon Voigt maar net ontwijken. De 37-jarige Duitser werd meteen afgevoerd naar het ziekenhuis van Grenoble..
"Hij is drie à vier minuten het bewustzijn verloren", legt Tour-dokter Gérard Porte uit. "Hij is zwaar geraakt in zijn gezicht." '
Beeld: sporza: Jens Voigt geeft op na zware val
Interview uit Tour 2009 met Wiggins.
Die val van Voigt was overigens behoorlijk zwaar.
' De renner van Saxo Bank slipte op een verhoging in de weg en gleed met een gemiddelde snelheid van 80 km/u enkele meters over het asfalt.
Een motorrijder kon Voigt maar net ontwijken. De 37-jarige Duitser werd meteen afgevoerd naar het ziekenhuis van Grenoble..
"Hij is drie à vier minuten het bewustzijn verloren", legt Tour-dokter Gérard Porte uit. "Hij is zwaar geraakt in zijn gezicht." '
Beeld: sporza: Jens Voigt geeft op na zware val
0
Ace
geplaatst: 21 juli 2009, 23:55 uur
@ploppe: ik heb ook gezegd dat het stukje over gewichtsverlies de enige waarheid was...
Lezen! 
Lezen! 
0
geplaatst: 22 juli 2009, 00:06 uur
Mensen die af willen vallen en gaan sporten, vallen in eerste instantie helemaal niet af - en Mjuman weet hoe frustrerend dat is, met zijn horeca-spoiler.
Ga je serieus sporten, ontwikkel je eerst spiermassa - hoe je zwaar af kunt vallen, zonder dat dat ten koste gaat van kracht is mij een raadsel. Vrouwen die zwaar trainen verliezen vaak 'vet' op plaatsen waar mannen dat niet leuk vinden. Ooit een poster gezien van een wereldkampioene fitness?
Dat vet verliezen kan alleen als je te veel vet had- overigens ben ik het met Ace eens, dat ik de prestatie van Wiggins op zijn minst opvallend vind.
Ga je serieus sporten, ontwikkel je eerst spiermassa - hoe je zwaar af kunt vallen, zonder dat dat ten koste gaat van kracht is mij een raadsel. Vrouwen die zwaar trainen verliezen vaak 'vet' op plaatsen waar mannen dat niet leuk vinden. Ooit een poster gezien van een wereldkampioene fitness?
Dat vet verliezen kan alleen als je te veel vet had- overigens ben ik het met Ace eens, dat ik de prestatie van Wiggins op zijn minst opvallend vind.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 00:09 uur
Mjuman schreef:
Mensen die af willen vallen en gaan sporten, vallen in eerste instantie helemaal niet af - en Mjuman weet hoe frustrerend dat is, met zijn horeca-spoiler.
Nja opvallend wel, maar daarom niet verdacht want deze man heeft al veel getoont doorheen zijn carriere. Wereldkampioen en Olympisch kampioen in de ploegkoers dan ben je helemaal geen stakker.
0
Antonio
geplaatst: 22 juli 2009, 08:40 uur
Arno schreef:
Ik vergeet nog een prachtig moment: wanneer Armstrong terugkomt bij Contador en co. Je zag die jongelingen zo denken: "Hoe in godsnaam is die ouwe zak teruggekeerd?"
Ik vergeet nog een prachtig moment: wanneer Armstrong terugkomt bij Contador en co. Je zag die jongelingen zo denken: "Hoe in godsnaam is die ouwe zak teruggekeerd?"
Was inderdaad een sterk potje spierballenvertoon, de ouwe baas kan het dus toch nog...
Had het helemaal fantastisch gevonden als hij het groepje Contador ook domweg voorbijgereden was

0
stuart
geplaatst: 22 juli 2009, 09:08 uur
Ik hoop enrzijds voor de spanning dat Armstrong nog een konijn uit de hoge hoed tovert en laat zien dat ie iedereen voor de gek hield, maar die kans acht ik miniem als ik 'm bezig zie, hoe knap hoe ie het ook nog doet. Anderzijds is het ook wel mooi geweest met deze man wat mij betreft.
Als Contador zo blijft fietsen racet hij zo met 2 vingers in de neus naar de Champs Elysees; krachtig, maar voor het verloop van de laatste dagen niet spannend meer...
Als Contador zo blijft fietsen racet hij zo met 2 vingers in de neus naar de Champs Elysees; krachtig, maar voor het verloop van de laatste dagen niet spannend meer...
0
Ace
geplaatst: 22 juli 2009, 09:32 uur
Mjuman schreef:
Als je niet afvalt als je gaat sporten, sport je niet hard genoeg of eet je te veel

Het ligt eraan wat voor sport je gaat beoefenen. Als je gaat wielrennen of hardlopen (duursporten) ontwikkel je echt niet zoveel spiermassa, tenzij je dat natuurlijk combineert met krachttraining. Van fitnessen, daar ontwikkel je spiermassa van
Vet verlies je niet op bewuste plaatsen, maar overal tegelijk. Echter omdat het op de ene plaats meer zit dan op de andere, valt het meer op. Wiggins heeft 10 kg verloren en heeft dus ook spieren verbrand. Daar moet je mee uitkijken en een goede balans in zien te vinden... Blijkbaar is hem dat gelukt, ervan uitgaande dat hij niet aan het infuus gelegen heeft

0
geplaatst: 22 juli 2009, 09:46 uur
stuart schreef:
Ik hoop enrzijds voor de spanning dat Armstrong nog een konijn uit de hoge hoed tovert en laat zien dat ie iedereen voor de gek hield, maar die kans acht ik miniem als ik 'm bezig zie, hoe knap hoe ie het ook nog doet. Anderzijds is het ook wel mooi geweest met deze man wat mij betreft.
Idd, dit is jammer voor de spankracht van deze tour, maarja enkel een val kan hem beletten van de tour te winnen vrees ik.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 10:13 uur
Antonio schreef:
Was inderdaad een sterk potje spierballenvertoon, de ouwe baas kan het dus toch nog...
Had het helemaal fantastisch gevonden als hij het groepje Contador ook domweg voorbijgereden was
(quote)
Een Schleckje verklaarde later dat ze op hem hadden gewacht en daardoor niet volle bak hadden gereden.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 10:29 uur
herman schreef:
Een Schleckje verklaarde later dat ze op hem hadden gewacht en daardoor niet volle bak hadden gereden.
(quote)
Mocht dat zo zijn dan hebben ze van tactiek geen kaas gegeten.
Contador zat daar volgens mij samen met Kloden. Nog een extra Astana erbij zou voor de Saxo's niet echt positief zijn geweest.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 11:10 uur
Het zou stom zijn geweest moesten de Schlecks op Armstrong gewacht hebben, kwestie van toch nog kans te maken op een podiumplaats.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 11:44 uur
Of ze hopen stiekem toch nog dat Armstrong Contador een kunstje wil flikken door alleen met 1 vd Schleckjes mee te springen "als beschermer vd gele trui" en dat ze daar dan misschien van kunnen profiteren....Contador er op een "normale" manier bergop afrijden gaat ze volgens mij in ieder geval niet lukken
...ik verzin ook maar wat
Erg benieuwd hoe de etappe van vandaag gaat verlopen, ik verwacht toch nog wel wat vuurwerk.
...ik verzin ook maar wat

Erg benieuwd hoe de etappe van vandaag gaat verlopen, ik verwacht toch nog wel wat vuurwerk.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 12:05 uur
Ace schreef:
@ploppe: ik heb ook gezegd dat het stukje over gewichtsverlies de enige waarheid was...
Lezen!
Lezen!
Was ook per se als reactie op jou bedoeld, Ace. Eerder in't algemeen

Is het niet eerder dat Schleck bedoelt dat hij wou wachten op zijn broer en dat daardoor Armstrong ook kon terugkeren ?
0
Ace
geplaatst: 22 juli 2009, 13:53 uur
Ik wist niets van de geruchten over het mogelijk overgaan van Contador naar Caisse d'Epargne. Snap het wel, kan hij eindelijk eens op een echte fiets koersen...
0
stuart
geplaatst: 22 juli 2009, 14:58 uur
Ik hoorde net op de radio dat Hushovd voor ligt/lag in een bergetappe
. Of stelt deze etappe niet zo veel voor; ik meen alleen dat het een bergetappe was.
. Of stelt deze etappe niet zo veel voor; ik meen alleen dat het een bergetappe was.
0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 15:10 uur
stuart schreef:
. Of stelt deze etappe niet zo veel voor; ik meen alleen dat het een bergetappe was. Voor de puntjes te pakken tussen de bergjes in.

Wat een lompe vent is de Menchov toch! Vorige jaar ettelijke keren tegen de grond. En ook dit jaar altijd tegen de grond waar dat mogelijk was.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:27 uur
Tja als het er in de tour echt op aankomt dan moet je helaas niet bij Menchov zijn...
0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:39 uur
Ik hoor net dat Kenny van Hummel heeft moeten opgeven (na een val in de afdaling). Hij zou op dat moment al 25 minuten achterop hebben gelegen. Jammer, jammer, jammer. 
Desalniettemin zeer veel respect voor het karakter dat hij getoond heeft.

0
geplaatst: 22 juli 2009, 15:52 uur
Poles Apart schreef:
Ik hoor net dat Kenny van Hummel heeft moeten opgeven (na een val in de afdaling). Hij zou op dat moment al 25 minuten achterop hebben gelegen. Jammer, jammer, jammer.
Dit is wel heel sneu.Ik hoor net dat Kenny van Hummel heeft moeten opgeven (na een val in de afdaling). Hij zou op dat moment al 25 minuten achterop hebben gelegen. Jammer, jammer, jammer.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 juli 2009, 16:11 uur
"De Italiaanse topwielrenner Danilo Di Luca is tijdens de Ronde van Italië betrapt op het gebruik van CERA, epo van de derde generatie. Di Luca, die tweede werd in de Giro, is voorlopig geschorst door de Internationale Wielerunie (UCI)." Gelezen in Het Nieuwsblad.
Epo van de derde generatie, we zijn goed bezig. Levenslang schorsen die amateur-kwakzalvers, ze kennen meer van medicijnen dan een apotheker, verdomme.
Nu we toch bezig zijn, een gouwe ouwe:
- Weet jij waarom de koeien tijdens het wielrennen altijd met de renners meelopen ? vraagt Johan aan zijn vriendin.
- Ik heb er geen idee van, antwoordt die.
- Ze kennen elkaar van bij de veearts.
Epo van de derde generatie, we zijn goed bezig. Levenslang schorsen die amateur-kwakzalvers, ze kennen meer van medicijnen dan een apotheker, verdomme.
Nu we toch bezig zijn, een gouwe ouwe:
- Weet jij waarom de koeien tijdens het wielrennen altijd met de renners meelopen ? vraagt Johan aan zijn vriendin.
- Ik heb er geen idee van, antwoordt die.
- Ze kennen elkaar van bij de veearts.
0
haveman
geplaatst: 22 juli 2009, 16:41 uur
Ik lees net dat Demy De Zeeuw niet bij de selectie zit voor de wedstrijd tgen HSV.
Waarschijnlijk wil hij naar Amsterdam.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 17:13 uur
haveman schreef:
Ik lees net dat Demy De Zeeuw niet bij de selectie zit voor de wedstrijd tgen HSV.
Waarschijnlijk een Champions-League fobie. Rare knakker die Demy.
0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 17:33 uur
Poles Apart schreef:

Dan kwam die toch buiten tijd aan.
Er was ook zo'n jaar dat Kevin Hulstmans ook elke dag net voor de bezemwagen binnenkwam, en dan op de laatste bergrit 5 seconden na de limiet.

0
geplaatst: 22 juli 2009, 17:38 uur
Wat `n etappe vandaag , prachtig , prachtig .
Al mijn hoofddeksels af voor de 7 voudig tourwinnaar Armstrong , wat heeft deze ouwe reus schitterend gereden .
3 buigingen voor deze grootheid.

Al mijn hoofddeksels af voor de 7 voudig tourwinnaar Armstrong , wat heeft deze ouwe reus schitterend gereden .
3 buigingen voor deze grootheid.

0
geplaatst: 22 juli 2009, 18:53 uur
The Oath schreef:
Er was ook zo'n jaar dat Kevin Hulstmans ook elke dag net voor de bezemwagen binnenkwam, en dan op de laatste bergrit 5 seconden na de limiet.
(quote)
Hij had het vast wel weer gehaald, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn.
En weer een mooie etappe vandaag! Jammer dat Contador niet door demarreerde toen hij weg ging.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.