MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
herman schreef:
Dennis Schulp, dat was me er eentje inderdaad. Echt een type Bergkamp, maar dan 47 klasses minder.

Alleen Arveladze was een lichtpuntje, en Sunday Oliseh, al zag ik die nu niet zo snel rondlopen. Verder is dit wel de periode waarin het misging met Ajax. Ontzettend veel aankopen en weinig eigen jeugd meer.
en Van der Sar.

herman schreef:
Verder is dit wel de periode waarin het misging met Ajax. Ontzettend veel aankopen en weinig eigen jeugd meer.

Ajax: Daar Hoorden Zij Engelen Zingen (2000) - MovieMeter.nl

Dat waren nog eens tijden inderdaad.

Ook voor Willem II:

Willem II lopend naar huis ...

Cootje

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Nou ja, oorspronkelijk ging het over het CL-seizoen toch?

Oké, je hebt gelijk.

De Vualta is trouwens na vier dagen al 10x leuker dan die hele Tour van dit jaar.

jammer dat ze zo hard koersten achter De Gendt

Ja. De sportievelingen.

Wel mooi dat Froome er nog even werdt afgereden op het laatste stukje.

Stijn_Slayer
starsailor schreef:
Dat waren nog eens tijden inderdaad.

Ook voor Willem II:

Willem II lopend naar huis ...

Cootje

Ik had de boete gepakt en de volgende wedstrijd op de tribune bekeken. Anders ben je twee keer drie uur of langer aan 't lopen. Belachelijke straf.

He$$el_01 schreef:
Wel mooi dat Froome er nog even werdt afgereden op het laatste stukje.
Net zo mooi als 'werdt' Of nee, minder mooi, want Rodriguez is dé man voor sprint bergop. Froome oogt erg goed deze Vuelta, wat ik na een zware Tour niet helemaal had verwacht. Aan de andere kant heeft hij nog niet zo wild met z'n krachten lopen smijten als Contador. Madrid is nog ver, dat wel.

Paap_Floyd schreef:
(quote)
Net zo mooi als 'werdt' Of nee, minder mooi, want Rodriguez is dé man voor sprint bergop. Froome oogt erg goed deze Vuelta, wat ik na een zware Tour niet helemaal had verwacht. Aan de andere kant heeft hij nog niet zo wild met z'n krachten lopen smijten als Contador. Madrid is nog ver, dat wel.

Soms vraag ik me echt af hoe ik met mijn Nederlands de taaltoets van de universiteit heb kunnen halen.

Mollema en Gesink rijden ook wel redelijk trouwens. Niet dat ze echt kans hebben maar toch.

Haha, toen ik "werdt" zag staan, wist ik al dat Paap zou reageren. Onze eigen MuMe taalpurist.

Erg leuke wedstrijd van Feyenoord maar helaas geen overwinning. Praag kwam drie en half keer voor de goal en scoorde gelijk 2 maal. De 2de helft ging alle schroom er vanaf en maakte Feyenoord nog 2 mooie goals! Ik geloof wel 15 corners voor Feyenoord en een stuk of 8 kansen maar jammer genoeg dus geen overwinning. Maar goed we leven nog!

He$$el_01 schreef:

Mollema en Gesink rijden ook wel redelijk trouwens. Niet dat ze echt kans hebben maar toch.

Nee dat lijkt me niet, de eerste echte versnelling en de heren lagen er gelijk weer af. Gesink kon nog de schade nog wel goed beperkt houden waardoor hij nog kort in het klassement staat.

Nicolage Rico schreef:
Haha, toen ik "werdt" zag staan, wist ik al dat Paap zou reageren. Onze eigen MuMe taalpurist.
Ik hou me nog vaak in, maar "werdt" is wel heel ernstig.

FlyLo schreef:
(quote)

Inderdaad
Lachen kan wel snel over zijn, Genk speelt vanavond Europees..

vigil schreef:
Erg leuke wedstrijd van Feyenoord maar helaas geen overwinning. Praag kwam drie en half keer voor de goal en scoorde gelijk 2 maal. De 2de helft ging alle schroom er vanaf en maakte Feyenoord nog 2 mooie goals! Ik geloof wel 15 corners voor Feyenoord en een stuk of 8 kansen maar jammer genoeg dus geen overwinning. Maar goed we leven nog!

Volgende week het Wonder van Praag. Let maar op. Feyenoord gaat door.
(Doet mij een beetje denken aan FC Utrecht-Celtic 2 jaar terug, toen we ook dachten dat we er uit lagen). Die 2e goal van Praag was overigens wel wonderschoon.

jassn schreef:
(quote)

Zoals verwacht.. Maar houd Koulibaly in de gaten, die gaat één van de smaakmakers worden van de Belgische competitie dit jaar.
En ondertussen was ik ook gewoon totaal vergeten dat het vandaag Clasico was
3-2 voor Barcelona wel.

Valdes Die 3-1 was trouwens prachtig. Iniesta

De Amerikaanse ex-wielrenner Lance Armstrong zal zijn zeven Tourtitels moeten inleveren. Dat heeft het Amerikaanse antidopingagentschap Usada tegenover Reuters gezegd. Armstrong maakte vandaag bekend zijn strijd tegen het antidopingagentschap op te geven, nadat maandag zijn klacht tegen Usada was afgewezen door een rechtbank in Austin (Texas).

Volkskrant

Ik kan me goed voorstellen dat hij daar na al die jaren mee stopt, het is natuurlijk belachelijk dat een organisatie dan gelijk zijn 7 tourtitels af pakt. Hij is nog steeds nooit gepakt, honderduizende controle's gehad dan lijkt me toch niet dat dit zo maar kan.

Iniesta

vigil schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat hij daar na al die jaren mee stopt, het is natuurlijk belachelijk dat een organisatie dan gelijk zijn 7 tourtitels af pakt. Hij is nog steeds nooit gepakt, honderduizende controle's gehad dan lijkt me toch niet dat dit zo maar kan.

Helemaal mee eens, alles wat ze hebben is getuigenverklaringen van renners die zelf ook boter op hun hoofd hebben en waarvan een deel volgens mij alleen maar door rancune gedreven wordt.
Zelfs "achteraf" - zoals volgens mij bij Thomas Dekker waar ze jaren later door verbeterde opsporingsmethodes spullen in zijn "oude" urine/bloed stalen vonden die toen niet verboden waren maar nu wel - hebben ze bij Armstrong niks kunnen vinden.
Ik ben niet zo naief om te denken dat hij die tourzeges op een bruine boterham met kaas heeft gewonnen, maar om iemand alleen maar op getuigenverklaringen zonder verder enige vorm van bewijs zijn tourzeges af te nemen vind ik wel een stap te ver gaan.

Het heeft nochtans wel voordelen voor andere renners:

Nico Mattan

Mattan

Wel jammer dat zijn enige zege in zijn carrière ene is die hij alleen maar kon winnen door hulp van auto's ...

Stijn_Slayer
Valdes

3-2 lijkt me een aardige uitgangspositie om het in Madrid af te maken. Barcelona was wel beter, maar m.n. de eerste helft had ik wel redelijk het gevoel dat Real het spelletje van Barca doorhad en ze rustig op de counter wachtten. Het zag er niet uit, maar 't werkte wel.

Tweede helft kwam er wat meer voetbal in en ging het verdedigende niveau sterk omlaag. Pepe werd gemist; Raul Albiol speelde geen beste wedstrijd. Bij de tweede goal stonden ze zelfs met z'n drieeen. Khedira liet zich te makkelijk uitspelen.

En dan een penalty. Optelsommetje, tja op zich wel terecht. Vond de eerste die niet gegeven was er wel één, maar als je zo ter aarde stort vraag je erom. De daadwerkelijke penalty viel wel mee, en ook Iniesta is naar de toneelschool geweest.

Die penalty was echt 1000% duidelijk en 0% toneel. Iniesta wil Ramos uitkappen en die blokkeert de beide benen van Iniesta. Sterke kerel ben jij als je dan nog overeind kan blijven.

dumb_helicopter schreef:
Het heeft nochtans wel voordelen voor andere renners:

Nico Mattan

Wat een deceptie als blijkt dat hij dan ook heeft gebruikt

Maar serieus, ik snap het nut van deze klopjacht ook niet zo. Allicht heeft Armstrong doping gebruikt, net als alle andere renners destijds. Van alle dopeheads was hij wel verreweg de beste en hij heeft het zo kunnen maskeren dat hij nooit gepakt is. Een paar jaar geleden verscheen er een artikel waarin werd gemeld dat Lucien van Impe de enige Tourwinnaar van de afgelopen 50 jaar is die nooit is gepakt of onder zware verdenking heeft gestaan. Dan kun je wel alle Tourwinnaars schrappen, maar dat is zinloos. Gebruik de middelen gewoon waar ze voor bedoeld zijn: het uitsluiten van actieve valsspelers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.