Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 12:41 uur
Ben geen fan van Armstrong, maar die kloppenjacht die op hem wordt gehouden is behoorlijk zielig
Die oud-ploegenoten krijgen in ruil van een verklaring dat Armstrong gebruikt heeft een fikse strafvermindering en wat krijgt Armstrong? Juist. Ik weet dat het zo ook werkt met bijv. justitie, maar dit is toch wel behoorlijk pathetisch als je op zo'n manier per sé iemand nog moet pakken die al 8 jaar geleden zijn laatste touroverwinning pakte. Laat het nu maar zitten, what's done is done. Hebben ze niks beters te doen?
Buiten dat is dit ook nogal een vlek op een groot voorbeeld voor kankerpatiënten, athleten ed. Lijkt me toch beter dat je een groot voorbeeld wilt koesteren, na al die jaren ophemeling. (en wie van de no. 2's gebruikte geen doping?)
Die oud-ploegenoten krijgen in ruil van een verklaring dat Armstrong gebruikt heeft een fikse strafvermindering en wat krijgt Armstrong? Juist. Ik weet dat het zo ook werkt met bijv. justitie, maar dit is toch wel behoorlijk pathetisch als je op zo'n manier per sé iemand nog moet pakken die al 8 jaar geleden zijn laatste touroverwinning pakte. Laat het nu maar zitten, what's done is done. Hebben ze niks beters te doen?Buiten dat is dit ook nogal een vlek op een groot voorbeeld voor kankerpatiënten, athleten ed. Lijkt me toch beter dat je een groot voorbeeld wilt koesteren, na al die jaren ophemeling. (en wie van de no. 2's gebruikte geen doping?)
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 13:13 uur
Tsja, dat is precies het probleem. Net als in 1996, daar zou Riis zijn overwinning in moeten leveren. Echter, de nummers 2 t/m 4 (Ullrich, Virenque en Dufaux) zijn ook gepakt. Moet de titel dan gaan naar nummer 5, Peter Luttenberger, die weliswaar nooit gepakt is, maar na zijn vertrek bij vaste Ferrari-gasten Carrera nooit meer een deuk in een pakje boter heeft gereden? Focus je op het heden en laat dit onzinnige acties achterwege...
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 13:37 uur
Frank de Boer bevestigd dat Theo Janssen binnen een paar uur bij Vitesse gaat tekenen.
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 14:06 uur
en nu serieus ik heb dit ergens gevonden:
Kurt van de Wouwer uitnodigen om hem te feliciteren met zijn overwinning van de Tour in 1999 (als ze dan toch de overwinning van Armstrong willen wegnemen moeten ze correct zijn) :
1 Lance Armstrong Willen ze schorsen voor doping
2 Alex Zülle toegegeven doping gebruikt te hebben
3 Fernando Escartín 4 jaar bij dopingploeg Festina
4 Laurent Dufaux Festina beschuldigde
5 Ángel Casero betrapt toen hij bij GAN reed
6 Abraham Olano Ferrari/Aldo Sassi klant
7 Daniele Nardello ferrari-semeoini case/klant bij zelfde dokter armstrong
8 Richard Virenque betrapt
9 Wladimir Belli Festina/doping toegegeven
10 Andrea Peron Doping/cafeine pillen/pijnstillers
11 Kurt van de Wouwer clean
Kurt van de Wouwer uitnodigen om hem te feliciteren met zijn overwinning van de Tour in 1999 (als ze dan toch de overwinning van Armstrong willen wegnemen moeten ze correct zijn) :
1 Lance Armstrong Willen ze schorsen voor doping
2 Alex Zülle toegegeven doping gebruikt te hebben
3 Fernando Escartín 4 jaar bij dopingploeg Festina
4 Laurent Dufaux Festina beschuldigde
5 Ángel Casero betrapt toen hij bij GAN reed
6 Abraham Olano Ferrari/Aldo Sassi klant
7 Daniele Nardello ferrari-semeoini case/klant bij zelfde dokter armstrong
8 Richard Virenque betrapt
9 Wladimir Belli Festina/doping toegegeven
10 Andrea Peron Doping/cafeine pillen/pijnstillers
11 Kurt van de Wouwer clean
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 15:17 uur
Escartin heeft nooit bij Festina gereden
Anyway, het toont maar weer de onzin van het hele gebeuren aan. Als doping destijds slechts incidenteel voorkwam, was een figuur als Christophe Bassons nooit zo verguisd geweest in het peloton...
Anyway, het toont maar weer de onzin van het hele gebeuren aan. Als doping destijds slechts incidenteel voorkwam, was een figuur als Christophe Bassons nooit zo verguisd geweest in het peloton...
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 16:06 uur
El Ninjo schreef:
Frank de Boer bevestigd dat Theo Janssen binnen een paar uur bij Vitesse gaat tekenen.
Lijkt me verstandig... de komst van C. Poulsen had de vorm van een naar gebaar richting Janssen en dat was wel de druppel voor hem kan ik me zo voorstellen.Frank de Boer bevestigd dat Theo Janssen binnen een paar uur bij Vitesse gaat tekenen.
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 16:13 uur
Poulsen en Janssen zijn op zijn zachtst gezegd totaal andere types. Schrijf ook maar op: Poulsen gaat dit seizoen zeker niet meer dan 5 basisplaatsen versieren.
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 16:37 uur
Ja, maar Janssen speelde nog weleens controlerend bij Ajax. Janssen wordt natuurlijk in eerste instantie al verdrongen door S. de Jong en Eriksen en dan trekt Ajax ook nog eens Schone aan. Je krijgt bijna het gevoel dat Ajax die man kwijt wou.
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 18:47 uur
Titmeister schreef:
Escartin heeft nooit bij Festina gereden
ja, sorry gewoon overgenomen niet echt gekeken of het helemaal juist was, had het nochtans moeten weten. Escartin heeft nooit bij Festina gereden
0
geplaatst: 24 augustus 2012, 19:12 uur
jassn schreef:
(quote)
ja, sorry gewoon overgenomen niet echt gekeken of het helemaal juist was, had het nochtans moeten weten.
Op de site van Het Nieuwsblad staat ook zo'n lijstje: blijkbaar zouden Escartin en Azevedo al elk 2 keer tourwinnaar worden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 augustus 2012, 12:03 uur
jasper1991 schreef:
Ja, maar Janssen speelde nog weleens controlerend bij Ajax. Janssen wordt natuurlijk in eerste instantie al verdrongen door S. de Jong en Eriksen en dan trekt Ajax ook nog eens Schone aan. Je krijgt bijna het gevoel dat Ajax die man kwijt wou.
Alle drie zijn wel aanvallender ingesteld dan Janssen.
Ik denk niet dat het wat gaat worden met Janssen bij Vitesse. In Arnhem zie je 'm vaak lopen. Heeft 'ie weer een frikandel van (Emile) Ratelband of hij loopt doordeweeks te drinken op de korenmarkt. En dan zullen ze bij Vitesse ook nog minder zwaar trainen dan bij Ajax. Janssen gaat weer een paar kilo zwaarder worden en z'n uithoudingsvermogen was al niet best.
0
geplaatst: 25 augustus 2012, 19:29 uur
Daar staat dan weer tegenover dat de gemiddelde verwachtingen in Arnhem ook weer een stuk lager liggen dan in Amsterdam 

0
geplaatst: 25 augustus 2012, 20:12 uur
Iedereen die de afgelopen 40 jaar nog eens clean over de streep is gekomen bij de Tour De France en uiteindelijk 25e werd in het algemeen klassement, maakt met terugwerkende kracht nog steeds kans op de tourzege 
Het wachten is op het grote onthullen van alle rijders over de afgelopen periode en klaar ben je.
Die Jan Ullrich mag dan 5 keer tweede zijn geworden, door zijn dopingschandaal in 2006 vallen die plaatsen natuurlijk ook allemaal af.
Enzovoorts.
We gaan gewoon net zo lang door met ontmaskeren totdat uiteindelijk elk jaar een Nederlander in het geel is geëindigd. Joop Zoetemelk, toerwinnaar over de periode 1972-1985. Dat schiet alvast lekker op.....

Het wachten is op het grote onthullen van alle rijders over de afgelopen periode en klaar ben je.
Die Jan Ullrich mag dan 5 keer tweede zijn geworden, door zijn dopingschandaal in 2006 vallen die plaatsen natuurlijk ook allemaal af.
Enzovoorts.
We gaan gewoon net zo lang door met ontmaskeren totdat uiteindelijk elk jaar een Nederlander in het geel is geëindigd. Joop Zoetemelk, toerwinnaar over de periode 1972-1985. Dat schiet alvast lekker op.....

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 13:16 uur
Van Persie en Dost! 
Jammer dat de Feyenoorders van Aston Villa tegenvielen, met name bleek dat je aan El Ahmadi niet zo veel hebt in verdedigend opzicht. Wel leuk dat hij nog een doelpunt maakte.

Jammer dat de Feyenoorders van Aston Villa tegenvielen, met name bleek dat je aan El Ahmadi niet zo veel hebt in verdedigend opzicht. Wel leuk dat hij nog een doelpunt maakte.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 13:43 uur
musician schreef:
Wel een beetje beter je huiswerk doen, iedereen weet dat Joop ook niet rondgereden heeft op een bruine boterham met kaas:
Hij werd zowel in de ronde van Frankrijk van 1977 als van 1979 positief bevonden op het gebruik van doping. Hij kreeg in beide gevallen een tijdstraf toegewezen. In de Ronde van Frankrijk van 1983 werd hij opnieuw positief bevonden. Zoetemelk vocht deze laatste beslissing aan bij de rechter. Het proces duurde enkele jaren en hierin bleek dat het dopingonderzoek niet sluitend was geweest en er geen schuldige kon worden aangewezen.
Joop Zoetemelk - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Toen kreeg je een tijdstraf en werd er verder niet over geluld, nu ben je al je zeges over een heel decennium kwijt en ben je een paria.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 15:30 uur

OK, Ome Joop valt af, het valt me eerlijk gezegd een beetje van hem tegen. Dat Joop Zoetemelk wel eens betrapt is op doping, daar kun je maar moeilijk een voorstelling van maken. Zoiets controleer je gewoon niet eens.
Kijk, Gert Jan Theunisse is wat anders.
Vooruit, er reden vast nog wel andere Nederlandse dopingvrije renners rond in die tijd.
Jan Raas lijkt mij ook een volledig eerlijk man. Gerrie Knetemann werd bij een overwinning altijd zo oprecht overmand door emoties, die man kan gewoon geen doping hebben gebruikt. Dat verklaart gelijk waarom hij meestal niet mee kwam in de bergen.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 16:04 uur
Wat een drama dit Arsenal. Het weet met geen enkel mogelijkheid te scoren. Zal dit dan de tweede doelloze wedstrijd op rij worden?
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 16:12 uur
Kill_illuminati schreef:
Het weet met geen enkel mogelijkheid te scoren.
Technisch gezien natuurlijk ook een lastig verhaal... je zal toch mogelijkheden moeten creëren om te scoren.Het weet met geen enkel mogelijkheid te scoren.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 17:15 uur
jasper1991 schreef:
Van Persie en Dost!
Van Persie en Dost!

Fellaini, Dembele en Hazard behoren voorlopig ook tot de absolute uitblinkers in de EPL.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 17:34 uur
Gilbert, het wk komt eraan 
Leuk dat Torres zijn scoorvermogen blijkbaar begint te werken in Engeland
het is me wel opgevallen dat chelsea leuker voetbal speelt dit jaar

Leuk dat Torres zijn scoorvermogen blijkbaar begint te werken in Engeland
het is me wel opgevallen dat chelsea leuker voetbal speelt dit jaar
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 18:58 uur
FlyLo schreef:
Fellaini, Dembele en Hazard behoren voorlopig ook tot de absolute uitblinkers in de EPL.
(quote)
Het is alleen dat Bast Dost in de Bundesliga acteert.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 19:28 uur
Weet ik, maar De Bruyne, Simons & Daems behoren daar voorlopig niet tot de uitblinkers 

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 19:44 uur
FlyLo schreef:
Weet ik, maar De Bruyne, Simons & Daems behoren daar voorlopig niet tot de uitblinkers
Simons (Nürnberg) en Daems (kapitein Mönchengladbach) zitten toch zeker op het niveau van Dost (Wolfsburg)? En De Bruyne zit zelfs bij een hoger aangeschreven club (Werder), maar moet alleen nog wat groeien daar.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 20:05 uur
dumb_helicopter schreef:
Simons (Nürnberg) en Daems (kapitein Mönchengladbach) zitten toch zeker op het niveau van Dost (Wolfsburg)?
Simons (Nürnberg) en Daems (kapitein Mönchengladbach) zitten toch zeker op het niveau van Dost (Wolfsburg)?
Je maakt een geintje zeker?
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 20:15 uur
Dost is momenteel één keer matchwinnaar geweest, Daems is al jaren kapitein van Gladbach en heeft daarmee vorig jaar een CL-plaats in het klassement bereikt.
Simons is ondanks dat hij al 34 nog een ontzettende waardevolle speler voor een gegoede middenmoter als Nürnberg (hetzelfde niveau als waar ik Wolfsburg tot reken).
Dus nee ik maak geen geintje.
Simons is ondanks dat hij al 34 nog een ontzettende waardevolle speler voor een gegoede middenmoter als Nürnberg (hetzelfde niveau als waar ik Wolfsburg tot reken).
Dus nee ik maak geen geintje.

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 20:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Net of Dost nu al zo'n wereldspeler is...
Net of Dost nu al zo'n wereldspeler is...
Dat gaat hij waarschijnlijk dit jaar mogen bewijzen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.