MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
wat zijn we weer leuk met de commentaren

ik laat jullie wel doen terwijl ik hoop op Barcelona uit pot 1

Dromen mag En als de tijden van Koller en Radzinski zouden terugkomen wens ik hen alle sucses. Ik hoop ook wel op wat top-ploegen genre Barca. Altijd leuk om te zien natuurlijk...

ah ik ben reëel hoor, met deze ploeg gaan ze niet ver komen. Toch niet de ploeg die vandaag er stond.

er zitten er wel een paar op de bank die van mij gerust in het basiselftal of er dicht bij mogen staan die de ploeg een positieve injectie geven.

- Bruno
- Praet
- Iakovenko
- Hawsawi

eruit:

- de sutter/kanu
- gillet
- klejstan
- wasyl

De Sutter was vandaag idd geen meerwaarde. Nadat Iavenko en Bruno werden ingebracht zag je dat ze van constant hoge ballen eindelijk wat meer grondwerk deden en dan kwamen er eindelijk wat echte kleine kansen dus dat is zeker positief.

Een Praet met matchritme en zeker een Canesin zou van mij ook altijd in de basis staan. Biglia vind ik al lang niet meer een basisplaats waard. Weinig acties die echt iets bijbrengen en en zijn shawlbe was echt een dieptepunt. Jovanovic is mij te wisselvallig.

Nog een goeie rechtsback halen kan al een heel verschil maken. Wasyl en Odoi zijn toch echt te licht voor dit werk. In de aanval moeten ze de jeugd maar wat meer uitspelen.
Ik denk ook niet dat ze meer dan een punt of 5-6 gaan halen in de CL, maar een 3de plaats moet je toch altijd ambiëren. Wie weet wat valt er nog uit de kast.
Veel zal van de loting en de speelkalender afhangen (laatste match kunnen spelen tegen een al gekwalificeerd team bv...)

FlyLo schreef:
Anderlecht

Flylo

Blijf jij maar denken dat je 5-6 punten gaat halen in de CL met deze ploeg (zelfs met die RB die magisch alle gebreken zal laten wegsmelten)

Er zullen idd wel een paar pijnpuntjes blootgelegd worden in de CL-campagne. Anderzijds wel goed nieuws voor de ploegen in de reguliere competitie als ze gaan focussen op CL-sucses
Ik ga geen grote uitspraken doen voor het Belgisch Kampioenschap maar met deze ploeg zie ik ze niet opnieuw op het hoogste schavotje eindigen.

En Bacca wordt topschutter als ie zo verder doet

Het zal sowieso wel tussen Anderlecht en Brugge gaan, de rest is veel te zwak om aanspraak te maken op meer. Plaatsen 3 & 4 zijn denk ik voor Standard & Genk

edit: Dembele zo goed als zeker naar Tottenham

FlyLo schreef:
Het zal sowieso wel tussen Anderlecht en Brugge gaan, de rest is veel te zwak om aanspraak te maken op meer. Plaatsen 3 & 4 zijn denk ik voor Standard & Genk

Vergeet Waasland-Beveren niet, vanaf dat ze de scheidsrechters niet meer tegen gaan hebben, schieten die als een speer naar de top van het klassement!

dumb_helicopter schreef:
AA Gent-speler Kola heeft zomaar even 12 (!) speeldagen schorsing gekregen voor zijn monstertackle op De Bock van dit weekend. Dat zijn er nog 4 meer dan Witsel indertijd.
Zijn ze daar in Nederland nou veel te lax in, of zijn ze in België gewoon veel gevaarlijker bezig? Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er in Nederland dergelijke overtredingen begaan worden (meestal toch nog wel met enige vorm van controle o.i.d.)

FlyLo schreef:
Blijf jij maar denken dat je 5-6 punten gaat halen in de CL met deze ploeg (zelfs met die RB die magisch alle gebreken zal laten wegsmelten)

Alles wat ik zeg is dat ze met een goeie loting en kalender, 5-6 punten moeten ambiëren, en dat dit een 3de plaats zou kunnen opleveren. Of ze ze nu gaan halen of niet... niet zoals ze gisteren speelden, dat is zeker. Maar ik denk dat de stress gisteren het niveau van het spel hun geen goed gedaan heeft.

In elk geval zijn uw consistente reacties op anderlecht wel grappig natuurlijk. Ergens een trauma opgelopen of zo? Nu je hebt wel gelijk, als er een schwalbe gebeurt (want dat zien we nooit bij Genk), kunnen we moeilijk nog van een gentlemansclub spreken.

Elke Belgische voetballiefhebber zou blij moeten zijn met een kwalificatie van een Belgische ploeg voor de Champions League. Onze competitie kan het geld goed gebruiken, uiteindelijk wordt iedereen daar beter van. Net zoals ik vorig jaar genk heb toegejuichd, en ik dit zelfs zal doen met Standard en Brugge (hoewel iets minder van harte ).

chevy93 schreef:
(quote)
Zijn ze daar in Nederland nou veel te lax in, of zijn ze in België gewoon veel gevaarlijker bezig? Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er in Nederland dergelijke overtredingen begaan worden (meestal toch nog wel met enige vorm van controle o.i.d.)

Bouaouzan is indertijd een seizoen geschorst voor een soortgelijke overtreding (hoewel hij toen wél het been van de tegenstander brak).

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Vergeet Waasland-Beveren niet, vanaf dat ze de scheidsrechters niet meer tegen gaan hebben, schieten die als een speer naar de top van het klassement!

Sympathieke club in elk geval Ze gaan wel dringend punten moeten pakken! Anders gaat het toch een lastig seizoen worden.
Zulte Waregem zie ik toch lang meegaan, zolang ze bespaart blijven van blessures bij hun belangrijke spelers (zoals Berrier).

Hendrik68
Bouaouzan werd geen heel seizoen geschorst. Dat kan niet eens in ons betaalde voetbal. 10 wedstrijden kreeg hij. Het maximum.

Heet SK Beveren tegenwoordig Waasland Beveren? Wanneer houdt dat gefuseer nou eens een keer op daar en waarom krijgt elke fusieclub zo'n kansloze naam?

Stijn_Slayer
Ja, ik denk dat Kokmeijer daar toch voor de rest van z'n leven fysiek en mentaal last van blijft houden. Al beweerde hij destijds dat hij weer richting z'n niveau bij Heerenveen ging (terwijl hij daar niet eens in actie kwam) en dat hij daarom meer schadevergoeding moest krijgen, en dat was echt onzin. Hij was een hele matige voetballer.

Voor Bouaouzan moet 't ook niet makkelijk zijn geweest. Hij werd indertijd ook overal uitgefloten. Las in de VI eens een interview met hem dat hij dan op het vliegveld 'zware mishandeling' in z'n paspoort had staan, o.i.d.

Sparta heeft hem overigens zelf voor de rest van het jaar geschorst.

Hendrik68
Zulke overtredingen komen overal in de wereld meerdere malen per week voorbij. Bouaouzan, De Jong en Witsel hebben de pech gehad dat hun overtredingen beenbreuken opleverden. En dus een levenslange slechte reputatie.

Gisteren zag ik nog een overtreding bij Maribor-Zagreb die zonder problemen het einde van de carriere van de Zagreb aanvaller had kunnen betekenen. De dader kreeg rood, wordt een wedstrijd of 4 geschorst en het slachtoffer speelt volgende week weer. Zo kan het ook en zo gaat het meestal ook.

Stijn_Slayer
Bouaouzan vloog wel echt door de lucht op hem af met uitgestrekt been. Volgens mij was er vlak daarvoor sprake van een niet gegeven penalty ofzo. Toch een soort onvolwassenheid en het nog niet kunnen omgaan met frustratie.

Al geloof ik niet dat iemand zoiets expres doet. Een gekneusd been of een gebroken vinger o.i.d. zal wel eens expres gebeuren, maar zoiets als dit niet.

sc Heerenveen heeft zich voor de rest van dit seizoen versterkt met de Tsjechische middenvelder Lukas Marecek. De 22-jarige speler wordt voor één seizoen gehuurd van de Belgische club Anderlecht. Ook heeft sc Heerenveen in het contract een optie tot koop laten opnemen.

Vraagje voor de Belgische muziekvrienden: Is het wat?

geen idee, nog niet genoeg zien spelen daarvoor. geen slechte speler alleszins maar om duidelijk oordeel te kunnen geven moet je hem echt wel meer zien spelen.

sc Heerenveen heeft zich ook verzekerd van de komst van de 19-jarige Youssef Fennich. De talentvolle speler is afkomstig van Ajax.

Nou Ajax-kenners, kom er maar in!

Hendrik68 schreef:
Heet SK Beveren tegenwoordig Waasland Beveren? Wanneer houdt dat gefuseer nou eens een keer op daar en waarom krijgt elke fusieclub zo'n kansloze naam?

Ja, hoor. Ze stonden op het moment om naar 3de klasse te degrageren en zaten tegen een faillisement aan. En RS Waasland speelde in 2de klasse en kwam oorspronkelijk voort uit een ploeg uit Beveren, hadden een goed bestuur en waren gezond dus de keuze was vrij snel gemaakt om te fusioneren (ondanks dat er zeker supporters waren die dat per se niet wilden).

De meningen over de naam zijn verdeeld, sommigen gaan echt uit van de fusieclub, maar minstens de helft heeft het ook gewoon over Beveren. Ik ben alleszins meer dan blij dat ze terug in de hoogste klasse mogen aantreden.

Outlaw104 schreef:
(quote)

Vraagje voor de Belgische muziekvrienden: Is het wat?

Viel bij Anderlecht toch duidelijk door mand hoor. Hij heeft misschien ook niet een volwaardige kans gekregen, maar volgens mij en de meeste voetbalkenners is hij toch een niveautje te zwak voor de topploegen in de Lage Landen.

Marecek heeft bij momenten wel leuke dingen laten zien. Grote actieradius en technisch niet slecht (stel je er ook niet te veel van voor).
Maar vooral te zwak in de duels voor een positie centraal op het middenveld, en miste ook 'vista'. Ik denk ook dat FlyLo het geen gentleman vindt.

In ieder geval is het altijd moeilijk vergelijken tussen België en Nederland. In Nederland zijn de ruimtes veel groter, wat veel spelers kan doen openbloeien.

Voor de duels op het middenveld heeft Heerenveen al een echte Belg.
Deze man, afkomstig van Kortrijk, is een echte nr. 10 en begint steeds meer onmisbaar voor Heerenveen te worden.
Als ik Wilmots was, zou ik toch maar met een schuin oog naar Sven Kums blijven kijken.

Eigenlijk ook een perfect forum om dit te vragen...

Voor of tegenstander van de BENE-LIGA?

Stijn_Slayer
Outlaw104 schreef:
(quote)

Nou Ajax-kenners, kom er maar in!

Ken 'm alleen van Football Manager. Daar is hij slecht.

Football Manager heeft altijd gelijk, dus dat wordt helemaal niks.

Geen grap, FM heeft het echt best vaak goed.

Outlaw104 schreef:
Voor de duels op het middenveld heeft Heerenveen al een echte Belg.
Deze man, afkomstig van Kortrijk, is een echte nr. 10 en begint steeds meer onmisbaar voor Heerenveen te worden.
Als ik Wilmots was, zou ik toch maar met een schuin oog naar Sven Kums blijven kijken.

De rest van onze middenvelders al gezien? Kums staat daar zo'n 5 trappen achter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:45 uur

geplaatst: vandaag om 23:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.