Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 29 augustus 2012, 18:36 uur
Voor of tegenstander van de BENE-LIGA?
100 procent tegen. We hebben al een EL, waarom dan een BENE Liga. Een idee dat de domheid van sportbestuurders genadeloos blootlegt. Je genereert tijdelijk iets meer geld voor een select aantal clubs. Clubs als Ajax, Anderlecht, Club Brugge, PSV, Feyenoord en Standard zullen er wellicht iets beter van worden, maar slechts een heel klein beetje en heel kort. Alle andere clubs moeten alleen maar verder reizen. En wat als Standard of Feyenoord degradeert? Dan vallen ze terug in een soort van regio-liga die niemand wil uitzenden. Ja voor de prijs die RTL nu voor de Jupiler League (de Nederlandse Eerste Divisie) betaalt. Heb je ineens 10 keer minder geld dan je nu hebt in de bestaande competities. Clubs moeten eens een keer aan de competie denken waarin alle clubs gelijkwaardig zijn. De topclubs willen telkens voor hun eigen belang het onderste uit de kan. Dat is begrijpelijk maar ook dom, want een goede competitie is ook in het belang van de topclubs. In een Beneliga krijg je binnen een paar jaar weer hetzelfde gedonder. En wat dan? Een BeneFra liga. En 2 jaar daarna een Benefratirolliga? Ga gewoon even aan het werk met zijn allen, dat lijkt me een stuk zinvoller.
0
geplaatst: 29 augustus 2012, 18:40 uur
De bestuurders zijn daar ook steeds minder enthousiast van geworden toen ze te horen kregen, dat er maar even veel Europese tickets te behalen zijn dan in de reguliere Belgische of Nederlandse competitie. Dus voor een CL-ticket zou het al dubbel zo moeilijk zijn om dit te behalen. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 augustus 2012, 18:50 uur
Dit vind ik trouwens ook heel erg sneu: Real Madrid-verdediger Coentrão vier duels geschorst | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Voor zowel Coentrão en Vilanova. Vier wedstrijden, man waar slaat dat op? Had hij net zo goed iemands been kunnen breken. Geef er dan gewoon één of een boete, maar voetbalbobo's kunnen nooit tegen kritiek.
Voor zowel Coentrão en Vilanova. Vier wedstrijden, man waar slaat dat op? Had hij net zo goed iemands been kunnen breken. Geef er dan gewoon één of een boete, maar voetbalbobo's kunnen nooit tegen kritiek.

0
geplaatst: 29 augustus 2012, 19:50 uur
Ernie schreef:
Voor, maar wel onder de voorwaarde dat de EUFA België en Nederland dan ook erkent als 1 televisiemarkt. Nu is het zo dat als Ajax of Anderlecht tegen een team uit een zogenaamd "groot" land voetbalt de tv-gelden voor het grootste gedeelte naar dat andere team gaan. Als dat verandert krijgen de Belgische en Nederlandse clubs meer geld, zodat er betere spelers behouden kunnen blijven. Je zou in het najaar een kleinere nationale competitie kunnen afwerken en in het voorjaar de BENE-Liga met 6 teams uit elk land. Bijkomend voordeel is dat België verlost is van die rare nacompetitie.
Een simpelere oplossing is overigens dat als Ajax of Anderlecht tegen een team uit een zogenaamd "groot" land voetbalt de tv-gelden fifty-fifty worden gedeeld. Ze leveren immers een even grote inspanning. En verder ben ik voorstander van een internationaal salaris- en een transferplafond, maar daar zal de EU wel weer kartelafspraken in zien.
0
geplaatst: 29 augustus 2012, 21:56 uur
Javi Martinez voor 40 miljoen naar Bayern Munchen
vind ik toch wel veel, al is het zeker een goede speler !
vind ik toch wel veel, al is het zeker een goede speler !
0
geplaatst: 29 augustus 2012, 23:11 uur
0
geplaatst: 29 augustus 2012, 23:26 uur
mijn wens trouwens voor de loting van morgen voor Anderlecht
Barcelona, Man. City en Borussia Dortmund
Barcelona, Man. City en Borussia Dortmund

0
geplaatst: 29 augustus 2012, 23:30 uur
Dat zou vooral voor Kompany zeer leuk zijn zo een terugkeer naar het Astridpark 

0
geplaatst: 29 augustus 2012, 23:32 uur
Mijn wens voor morgen is dat Genk naar de EL-poules doorstoot. Maar met deze hele farce rond Benteke (wat een
- mannetje hij nog altijd blijkt te zijn, helaas volgens mijn verwachtingen toen ze hem terughaalden) vrees ik opnieuw verlies.
- mannetje hij nog altijd blijkt te zijn, helaas volgens mijn verwachtingen toen ze hem terughaalden) vrees ik opnieuw verlies.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 11:02 uur
Dacht eerst dat Pelé naar Feyenoord zou gaan, maar het blijkt helaas om Pelle te gaan. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2012, 11:26 uur
De eerste prijs van het seizoen is binnen. De eerste helft heb ik het slechtste Barcelona in minstens drie jaar gezien, ongelofelijk. Real had wel 6-0 voor kunnen staan bij rust. Jammer van dat duwtje bij de afgekeurde 3-0. Zonder het duwtje was de goal denk ik ook wel gevallen. Het is echt onacceptabel als je als Barcelona pas in de 44e minuut je eerste schot op doel/kans hebt, en dan ook nog uit een vrije trap. Dat 'ie erin ging was erg tegen de verhoudingen in.
Tweede helft vond ik dat ze het nog knap deden met tien man, maar Real had genoeg aan 2-1 en kan nu eenmaal knokken en vrij goed/efficiënt verdedigen. Ozil had achteraf iets eerder vervangen kunnen worden, want hij kon 't niet meer belopen vanaf de 75e minuut. Aan beiden kanten vielen nog wel wat kansen (die van Higuain op de paal had eigenlijk moeten zitten), maar Casillas bewees maar weer eens dat hij de beste keeper ter wereld is. Ook Valdes keepte een goede wedstrijd.
Spannende en leuke wedstrijd. Ik heb genoten. Van beide kanten een aantal passes over 30 tot 40 meter gezien, die vervolgens gecontroleerd werden alsof het niets is!
Tweede helft vond ik dat ze het nog knap deden met tien man, maar Real had genoeg aan 2-1 en kan nu eenmaal knokken en vrij goed/efficiënt verdedigen. Ozil had achteraf iets eerder vervangen kunnen worden, want hij kon 't niet meer belopen vanaf de 75e minuut. Aan beiden kanten vielen nog wel wat kansen (die van Higuain op de paal had eigenlijk moeten zitten), maar Casillas bewees maar weer eens dat hij de beste keeper ter wereld is. Ook Valdes keepte een goede wedstrijd.
Spannende en leuke wedstrijd. Ik heb genoten. Van beide kanten een aantal passes over 30 tot 40 meter gezien, die vervolgens gecontroleerd werden alsof het niets is!
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 11:43 uur
FlyLo schreef:

De rest van onze middenvelders al gezien? Kums staat daar zo'n 5 trappen achter.
hij is toch beter dan Simons en een Blondel hoor (belachelijk dat die Blondel in de selectie zit)(quote)

De rest van onze middenvelders al gezien? Kums staat daar zo'n 5 trappen achter.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 12:05 uur
jassn schreef:
(quote)
hij is toch beter dan Simons en een Blondel hoor (belachelijk dat die Blondel in de selectie zit) Waar jij het haalt dan Kums al beter is dan Simons dat weet ik niet hoor. Hij is op de goede weg dat wel, maar zelfs de oude Simons is qua rust, uitstraling, vista, passing en soberheid een voorbeeld voor Kums. Blondel zit gewoon deze maand in een goede periode, het zou dom zijn om hem dan niet op te roepen, hoewel hij te wisselvallig blijft om een vaste stek af te dwingen in de selectie van de Rode Duivels.
De selectie van Ciman vind ik dan toch een pak verontrustender, wat een miserabele speler is me dat. Hopelijk komen er snel nog eens 2 goede backs boven water voor de Rode Duivels, want dat blijft toch echt wel het zwakke punt.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 12:42 uur
Afellay hoogstwaarschijnlijk herenigd met Huub Stevens, volgens VI is het bijna rond dat hij 1 jaar verhuurd wordt aan Schalke.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 13:46 uur
jassn schreef:
(quote)
hij is toch beter dan Simons en een Blondel hoor (belachelijk dat die Blondel in de selectie zit) Tja, Blondel & co wel oproepen en Nainggolan niet. Echt onvergeeflijk. Ik snap er gewoon helemaal niks van (hij is ook niet gekwetst ofzo, speelde gewoon mee afgelopen weekend).
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 16:37 uur
Op welke poule hopen de Nederlanders voor Ajax en de Belgen voor Anderlecht?
Arsenal
Schalke 04
Ajax
Celtic
Al zou Dinamo Zagreb ipv Celtic ook leuk zijn voor een revanche.
Arsenal
Schalke 04
Ajax
Celtic
Al zou Dinamo Zagreb ipv Celtic ook leuk zijn voor een revanche.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 16:44 uur
Arsenal
Braga
Ajax
FC Nordsjaelland
En omdat ik ook een zwak voor Anderlecht heb:
FC Porto
Kiev
Anderlecht
Celtic
En de mooist haalbare poule:
Barcelona/Madrid
Manchester City
PSG/Juventus
Borussia Dortmund
Braga
Ajax
FC Nordsjaelland
En omdat ik ook een zwak voor Anderlecht heb:
FC Porto
Kiev
Anderlecht
Celtic
En de mooist haalbare poule:
Barcelona/Madrid
Manchester City
PSG/Juventus
Borussia Dortmund
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 16:54 uur
Als we gaan voor "relatief makkelijk" dan zou dit denk ik wel een goede loting zijn:
Milan
Kiev / Schalke
Ajax
FC Nordsjælland
Milan
Kiev / Schalke
Ajax
FC Nordsjælland
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:01 uur
Ik hoop op 1 of 2 enorme kleppers voor Anderlecht zodat een 3de plek nog haalbaar is.
Man. City
Barcelona
Bate Borisov/Dortmund/Malaga
Man. City
Barcelona

Bate Borisov/Dortmund/Malaga
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:08 uur
Anderlecht zie ik niet zitten tegen Dortmund of Malaga. Een Nordsjaelland heeft Anderlecht echter wel kans tegen.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:20 uur
Malaga wordt wel 3x niks dit seizoen (al zullen ze inderdaad nog altijd sterker zijn dan RSCA)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:52 uur
Arsenal vertoont al jaren een érnstig gebrek aan ambitie en nu is de selectie helemaal ontdaan van topspelers, maar dan schat ik ze alsnog een stuk sterker in dan Ajax. Ik denk dat ze het moeilijk gaan krijgen, zelfs voor de derde plaats. Ze zullen in ieder geval veel geluk nodig hebben.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 18:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Arsenal vertoont al jaren een érnstig gebrek aan ambitie en nu is de selectie helemaal ontdaan van topspelers, maar dan schat ik ze alsnog een stuk sterker in dan Ajax. Ik denk dat ze het moeilijk gaan krijgen, zelfs voor de derde plaats. Ze zullen in ieder geval veel geluk nodig hebben.
Ik vind nochtans de spitsen die ze gekocht hebben toch ook niet minnetjes met een Podolski en de topscorer van Frankrijk, Giroud. Het komt er momenteel nog niet uit, maar als die 2 ontploffen, pas dan maar op!.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 18:20 uur
Teunnis schreef:
Arsenal
Schalke 04
Arsenal
Schalke 04
Rhythm & Poetry schreef:
FC Porto
Kiev
Barcelona/Madrid
Manchester City
FC Porto
Kiev
Barcelona/Madrid
Manchester City
Zesde zintuig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.