Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2009, 19:41 uur
Moest die niet inhouden van Bruyneel omdat hij de Schlecks er niet meteen afreed en de Schlecks Klöden er wel afreden? Uiteindelijk tevergeefs omdat Klöden kapot zat en niet meer kon aansluiten..
0
geplaatst: 22 juli 2009, 19:57 uur
0
geplaatst: 22 juli 2009, 20:11 uur
Ploppesteksel schreef:
Moest die niet inhouden van Bruyneel omdat hij de Schlecks er niet meteen afreed en de Schlecks Klöden er wel afreden? Uiteindelijk tevergeefs omdat Klöden kapot zat en niet meer kon aansluiten..
Ik had het idee dat hij de Schlecks er wel vanaf reed, maar wellicht konden die in de afdaling wel weer aansluiten. Op anderhalve kilometer klim maak je ook weer niet zoveel verschil. Dus het zal wel zoiets geweest zijn inderdaad.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 20:31 uur
[/quote]3 vraagtekens
[/quote]
Snap ik niet?? LA is 38 jaar, wordt 12de in de Giro en staat momenteel 4de in de Tour en kan als het een beetje meezit op het podium eindigen. Van mij ook 3 buigingen
[/quote]Snap ik niet?? LA is 38 jaar, wordt 12de in de Giro en staat momenteel 4de in de Tour en kan als het een beetje meezit op het podium eindigen. Van mij ook 3 buigingen

0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 20:42 uur
rudiger schreef:
Wat `n etappe vandaag , prachtig , prachtig .
Al mijn hoofddeksels af voor de 7 voudig tourwinnaar Armstrong , wat heeft deze ouwe reus schitterend gereden .
3 buigingen voor deze grootheid.
Al mijn hoofddeksels af voor de 7 voudig tourwinnaar Armstrong , wat heeft deze ouwe reus schitterend gereden .
3 buigingen voor deze grootheid.
Vooral die laatste kilometer waar die in 1 ruk 30 seconden goed maakte was indrukwekkend. Dat was echt de Armstrong zoals we die kenden van 1999 tot 2005. Spijtig dat ie dat niet zo lang meer kan volhouden. We zijn toch wel getuige van tourgeschiedenis.
Enerzijds wel spijtig dat Lance nu wel moet onderdoen voor Contador en de broertjes. (Al ga ik er van uit dat Frank gewoon een goede dag had, normaal moet Lance die wel aan kunnen)
Lance heeft op Pantani na nooit een waardig tegenstandig gekend.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 21:26 uur
The Oath schreef:
Dan kwam die toch buiten tijd aan.
Er was ook zo'n jaar dat Kevin Hulstmans ook elke dag net voor de bezemwagen binnenkwam, en dan op de laatste bergrit 5 seconden na de limiet.
(quote)
Dan kwam die toch buiten tijd aan.
Er was ook zo'n jaar dat Kevin Hulstmans ook elke dag net voor de bezemwagen binnenkwam, en dan op de laatste bergrit 5 seconden na de limiet.
Idd heel spijtig voor Kenny Van Hummel maarja msh is het wel het beste voor de man zijn gezondheid. Zo een week in het rood rijden op de fiets zal zeker geen goede zaak zijn voor je eigen lichaam. Maarja goed, het karakter is dan wsl groter dan het verstand, wel veel respect natuurlijk.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 21:46 uur
The Oath schreef:
Wat een onzin, als Ullrich 's winters wat minder braadworsten at, zou ie ook wel meer dan 1 keer de Tour hebben gewonnen. Volgens mij 4 keer 2e achter Armstrong? Dat vind ik toch wel behoorlijk waardig...
0
Antonio
geplaatst: 22 juli 2009, 22:11 uur
rudiger schreef:
Na drie jaar ''pauze'' staat de man (na de onnoemlijk zware koninginnerit van vandaag) alsnog 4e in het Algemeen Klassement, dus daar kun je eigenlijk alleen nog maar bewondering voor hebben.
Alleen bleek die verdraaide Wiggins een stuk taaier te zijn dan gedacht, want Lance kwam lange tijd maar niet van hem af, anders had hij waarschijnlijk nog wel kunnen aansluiten bij de gebroeders Schleck en Contador.
Toch ook weer mooi hoe hij Kloden (toen concurrent, nu ploeggenoot) weer voorbijreed, op dezelfde beklimming als in 2004 toen Lance hem net voor de finish terugpakte

Morgen de individuele tijdsrit en dus nog een mooie kans voor Lance om weer wat tijd terug te pakken op de concurrentie.
De eerste plaats zit er niet meer in, maar ik vermoed dat Lance zijn tanden zet in de 3e podiumplaats in Parijs, wat ik toch eigenlijk wel erg mooi zou vinden.
Morgen maakt ''The Boss'' ook de naam/sponsor van zijn nieuwe ploeg voor volgend jaar bekend, uiteraard weer samen met Bruyneel, ben dus erg benieuwd...
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:28 uur
Mee eens, Ullrich kon nooit versnellen in de bergen, tsja, dan ben je gebakken banaan met minuten aan je broek.. amateuristisch eigenlijk, maarja, dat was Jan dan ook.
Verder hadden we Basso, maar dat is een volger en geen leider, ambieerde nooit meer dan nummertje twee of drie. En die vent die ooit erg sterk was, maar destijds op het hete asfalt onderuit ging, waar Lance hem net kon ontwijken. Ben zijn naam even kwijt. Verder nooit serieuze concurrentie gehad. Neemt niet weg dat het een buitengewoon intelligente en sterke coureur was natuurlijk. Maar de puur fysieke overmacht van een Eddie heeft Lance nooit gehad, was meer tactisch vernuft en een sterke ploeg om hem heen.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:32 uur
Beloki.
Dat was zeker wel een concurrent inderdaad. Elk jaar een stuk beter en dat jaar wellicht op zijn top. Heeft na die val ook nooit meer een fatsoenlijk klassement gereden.
Ik was altijd wel fan van Ullrich, maar amateurisch was 'ie wel vergeleken met Lance.
Dat was zeker wel een concurrent inderdaad. Elk jaar een stuk beter en dat jaar wellicht op zijn top. Heeft na die val ook nooit meer een fatsoenlijk klassement gereden.
Ik was altijd wel fan van Ullrich, maar amateurisch was 'ie wel vergeleken met Lance.
0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 22:36 uur
herman schreef:
Wat een onzin, als Ullrich 's winters wat minder braadworsten at, zou ie ook wel meer dan 1 keer de Tour hebben gewonnen. Volgens mij 4 keer 2e achter Armstrong? Dat vind ik toch wel behoorlijk waardig...
(quote)
Ulrich was altijd 2de, maar meestal op verschillende minuten. En in de bergen steeds de mindere van Armstrong.

De tour van 2000 blijft toch de prachtigste tour die ik meegemaakt heb. De tour waar Armstrong in de bergen een waardige tegenstander vond.
Na de tijdrit en ploegentijdrit kwam de eerst bergrit: aankomst te Hautacam. Armstrong rijd iedereen in de vernieling en het groepje met favorieten (Ulrich, Pantani, Beloki, Heras) eindigd op 5 minuten.

Volgende aankomst boven is Mont Ventoux. Alwaar Pantani de enige persoon is die Armstrong kan volgen en wint.
Pantani wint wel, maar stond al op meer dan 10 minuten door Hautacam en de tijdritten.

Pantani die echter wil winnen van Armstrong sprong 4 dagen later op Courchevel weg van het favorietengroepje en zet Armstrong en de anderen op 1 minuut en meer.
Ritwinst + overwinnig op Armstrong. Het is 1-1.Op de rustdag halen de 2 naar mekaar uit via de pers. Bij de laatste bergrit staat zo niet de tijdwinst of de overwinnig centraal, maar gewoon aan mekaar laten zien wie de sterkste.
Na verschillende cols sleepwerk waar Armstrong en Pantani mekander er tevergeefs trachten af te rijden is het Pantani die op de Joux-Plane Armstrong in de vernieling rijd en in Morzine met 2 minuten voorsprong aankomt.
Het is 2-1 voor Pantani die na de bergen opgeeft. De rest is bijzaak en totaal overbodig.

0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:44 uur
herman schreef:
Beloki.
Beloki.
Beloki! Daar had ik toen ook wel mijn hoop op gevestigd, had het Armstrong-tijdperk wel gehad eigenlijk.. maar ook daar bleek ie dus geslepener te zijn
Zonde eigenlijk, hadden de tours wellicht een stuk spannender gemaakt, als dat niet was gebeurt.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:46 uur
Ja idd, Pantani was een klasse renner, een artiest zoals hij zich zelf graag noemde...
0
geplaatst: 22 juli 2009, 22:57 uur
orbit schreef:
Beloki! Daar had ik toen ook wel mijn hoop op gevestigd, had het Armstrong-tijdperk wel gehad eigenlijk.. maar ook daar bleek ie dus geslepener te zijn
Zonde eigenlijk, hadden de tours wellicht een stuk spannender gemaakt, als dat niet was gebeurt.
Zonde eigenlijk, hadden de tours wellicht een stuk spannender gemaakt, als dat niet was gebeurt. Ik ook inderdaad, vond de Tour in het Lance-tijdperk toch een stuk minder leuk.
0
geplaatst: 22 juli 2009, 23:09 uur
Het werd gewoon allemaal een beetje te berekent en teveel het ploegenspel, wat heel wat scheelde bij de spankracht van zo'n Tour.
0
The Oath
geplaatst: 22 juli 2009, 23:39 uur
herman schreef:
Ik ook inderdaad, vond de Tour in het Lance-tijdperk toch een stuk minder leuk.
(quote)
Ik ook inderdaad, vond de Tour in het Lance-tijdperk toch een stuk minder leuk.
Iedereen zei dat.
Maar dan waren we in 2006, een tour waar niets in gebeurd is. Het naverloop (Landis - betrapt) was een spannender verhaal dan de rest van de tour.
2007: Evans die 2de eindigd op 23 seconden maar nooit aangevallen heeft. Het spannenste is het verhaal Rasmussen... wanneer gooien ze hem uit de tour? Idem voor mr Vino.
Vorig jaar (2008) maar 1 spannende rit: de klasse-uithaal van Sastre op l'Alpe D'Huez waar hij de tour won.
2009 begon alweer zoals de vorige touren: saai kwa aanvalswerk. Wel met 1 grote vraag: Lance Armstrong Vs Contador?
Lance stond op een gegeven moment zelf op enkele hondersten seconden van Cancellara: ook nog nooit gebeurd. Na 1 week was het al memorabel. Lance was terug.
We hebben nu wel al wat strijd gezien dankzij de Shleck's.
Maar de terugkeer van Lance zorgde toch voor een sensationelere tour.Als de tourdirectie de eerste 2 weken niet zo saai zou gemaakt hebben dan was het wss al veel toffer geweest. Spijtig dat de Giro niet uitgezonden wordt in de vakantie, die is wss veel zwaarder.

0
geplaatst: 22 juli 2009, 23:57 uur
Zo leuk waren die tours mét Lance anders ook niet hoor. Alles werd uiterst ingecalculeerd gereden en de boel werd in een ijzeren greep gehouden door Discovery de laatste keren dat Lance de tour won. Eigenlijk was het tijdperk Pantani nog wel mooi en de hele periode tot aan het Armstrong-tijdperk.
Deze tour is weer wat leuker, maar met name omdat Armstrong nu niet de gedoodverfde favoriet is waar de hele ploeg voor moet rijden.. en die Schleck broers en Wiggins zorgen ook voor leuke momenten. Vino deed dat ook wel eens, maar die reed puur alléén en reed zich dus dood.
Deze tour is weer wat leuker, maar met name omdat Armstrong nu niet de gedoodverfde favoriet is waar de hele ploeg voor moet rijden.. en die Schleck broers en Wiggins zorgen ook voor leuke momenten. Vino deed dat ook wel eens, maar die reed puur alléén en reed zich dus dood.
0
The Oath
geplaatst: 23 juli 2009, 00:23 uur
Het is sinds Michael Boogerd weg is dat de Nederlanders in het algemene klassement nog voor de Vlamingen stonden
:
Ik gooi ze even in een eigen standje:
Vlamingen:
17. VAN DEN BROECK Jurgen 17'23"
83. DEVOLDER Stijn 1h41'32"
87. WILLEMS Frederik 1h45'56"
90. VAN AVERMAET Greg 1h53'17"
98. VANDENBERGH Stijn 1h59'25"
102. VAN SUMMEREN Johan 2h02'53"
122. SCHEIRLINCKX Staf 2h34'05"
Nederlanders:
55. TEN DAM Laurens 1h02'47"
80. POSTHUMA Joost 1h36'29"
100. MAASKANT Martijn 2h01'24"
115. DE KORT Koen 2h27'28"
116. CLEMENT Stef 2h29'18"
144. TIMMER Albert 2h56'05"
155. TERPSTRA Niki 3h02'40"
157. DE JONGH Steven 3h13'14"
Zeer jammer van dat tijdverlies van VAN DEN BROECK in de ploegentijdrit waar die 9 minuten verloor op Astana. Tijdrijder is ie wel (wereldkampioen tijdrijden bij Junioren). Dan had ie in een gewone individuele tijdrit nooit tijd verloren op Contador, en stond ie nu mooi 8ste tussen VANDE VELDE en LE MEVEL.
Volgend jaar dan maar opnieuw
: Ik gooi ze even in een eigen standje:
Vlamingen:
17. VAN DEN BROECK Jurgen 17'23"
83. DEVOLDER Stijn 1h41'32"
87. WILLEMS Frederik 1h45'56"
90. VAN AVERMAET Greg 1h53'17"
98. VANDENBERGH Stijn 1h59'25"
102. VAN SUMMEREN Johan 2h02'53"
122. SCHEIRLINCKX Staf 2h34'05"
Nederlanders:
55. TEN DAM Laurens 1h02'47"
80. POSTHUMA Joost 1h36'29"
100. MAASKANT Martijn 2h01'24"
115. DE KORT Koen 2h27'28"
116. CLEMENT Stef 2h29'18"
144. TIMMER Albert 2h56'05"
155. TERPSTRA Niki 3h02'40"
157. DE JONGH Steven 3h13'14"
Zeer jammer van dat tijdverlies van VAN DEN BROECK in de ploegentijdrit waar die 9 minuten verloor op Astana. Tijdrijder is ie wel (wereldkampioen tijdrijden bij Junioren). Dan had ie in een gewone individuele tijdrit nooit tijd verloren op Contador, en stond ie nu mooi 8ste tussen VANDE VELDE en LE MEVEL.

Volgend jaar dan maar opnieuw

0
geplaatst: 23 juli 2009, 12:17 uur
9 minuten even corrigeren naar 6 minuten ..
Die 3 minuten had hij sowieso aan zijn broek gekregen.
Verder vergeet je daar even Maxime Monfort !
Ik was toch wel fan van Vinokourov. Nog altijd één van de indrukwekkendste dingen die ik heb gezien: zijn overwinning op de Champs-Elysees.
ONCE steunde ik ook wel met Beloki, Gonzalez de Galdeano, Olano, maar goed, ik denk dat we kunnen stellen dat zij door Manolo Saiz wel wat werden geholpen.
Die 3 minuten had hij sowieso aan zijn broek gekregen.
Verder vergeet je daar even Maxime Monfort !
Ik was toch wel fan van Vinokourov. Nog altijd één van de indrukwekkendste dingen die ik heb gezien: zijn overwinning op de Champs-Elysees.

ONCE steunde ik ook wel met Beloki, Gonzalez de Galdeano, Olano, maar goed, ik denk dat we kunnen stellen dat zij door Manolo Saiz wel wat werden geholpen.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 12:42 uur
Ja toch weer eindelijk weer een Belg wat zeg ik 2 Belgen die goede prestaties doen tijdens een ronde...
0
Ace
geplaatst: 23 juli 2009, 14:28 uur
dix schreef:
Waarschijnlijk een Champions-League fobie. Rare knakker die Demy.
(quote)
Waarschijnlijk een Champions-League fobie. Rare knakker die Demy.
Van az naar Ajax is nog steeds een stap omhoog. az eindigt in de afgelopen dertig jaar 1 keer boven Ajax en er wordt gelijk gedaan alsof iemand gek is wanneer hij de club uit Alkmaar verlaat...

The Oath schreef:
Het is sinds Michael Boogerd weg is dat de Nederlanders in het algemene klassement nog voor de Vlamingen stonden
:
: Wanneer Gesink niet op zijn bek gegaan was, had je het hele lijstje weer om kunnen draaien

Hoewel ik Lance Armstrong nog steeds een misselijk zelfingenomen persoon vind (smoesjes bedenken als hij niet mee kan zoals gisteren, werkt ook niet echt in zijn voordeel), kijk ik toch al een hele tour vol bewondering naar de man. Ik had niet verwacht dat hij zich zo goed zou handhaven!

0
Ace
geplaatst: 23 juli 2009, 14:41 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Als het over dit onderwerp gaat, neem ik jou maar niet al te serieus
Een keertje kampioen worden maakt az nog geen topclub. Zo is van az naar psv ook een stap omhoog.
0
geplaatst: 23 juli 2009, 14:56 uur
Ace schreef:
Een keertje kampioen worden maakt az nog geen topclub. Zo is van az naar psv ook een stap omhoog.
(quote)
Een keertje kampioen worden maakt az nog geen topclub. Zo is van az naar psv ook een stap omhoog. Niemand zegt dat AZ een topclub is
. Ajax is het iig sowieso niet. AZ speelt CL. Ajax niet. Daarnaast heeft AZ veel meer potentie dan Ajax, daar heb ik het al eerder over gehad. Ajax komt nu weer aanzetten met Billy Turf en een goochelaar uit Kameroen. Weer een verloren jaar. Maar goed, jij beziet het als een stap omhoog. Als je het maar vaak genoeg zegt dan ga je er nog in geloven ook
.
0
Ace
geplaatst: 23 juli 2009, 14:59 uur
We praten er nog wel over wanneer de rollen aan het einde van het seizoen weer omgedraaid zijn en Ajax gewoon weer boven az staat op de ranglijst. Zo lang jij die kaasbril niet af zet, komt er toch geen zinnig argument uit 

0
geplaatst: 23 juli 2009, 15:00 uur
Joy4ever schreef:
Niemand zegt dat AZ een topclub is
. Ajax is het iig sowieso niet. AZ speelt CL. Ajax niet. Daarnaast heeft AZ veel meer potentie dan Ajax, daar heb ik het al eerder over gehad. Ajax komt nu weer aanzetten met Billy Turf en een goochelaar uit Kameroen. Weer een verloren jaar. Maar goed, jij beziet het als een stap omhoog. Als je het maar vaak genoeg zegt dan ga je er nog in geloven ook
.
(quote)
Niemand zegt dat AZ een topclub is
. Misschien bedoelt hij de faam en glorie van een club, niet zozeer zijn meest recente resultaten.. maar als we dat consequent moeten doen, moet je die platzakke 010 amateurs uit Rottigdorp natuurlijk ook boven AZ stellen. M.i. pas echt lachwekkend.
Dus misschien zit je hier dan toch goed, wat definitie betreft Tom

0
Ace
geplaatst: 23 juli 2009, 15:03 uur
Ik heb het eveneens over recente resultaten. Aan historie heb je niets. Elk jaar eindigt Ajax boven az, behalve vorig jaar. Maar goed, jij hebt twee brillen op. Das nog lastiger! 

0
geplaatst: 23 juli 2009, 15:13 uur
Joy4ever schreef:
Wat lach je nou, hij heeft gewoon gelijk (ondanks dat ik het niet heb op Ajax)?(quote)
0
geplaatst: 23 juli 2009, 15:22 uur
Ace schreef:
Ik heb het eveneens over recente resultaten. Aan historie heb je niets. Elk jaar eindigt Ajax boven az, behalve vorig jaar. Maar goed, jij hebt twee brillen op. Das nog lastiger!
Heb al een multifocale bril besteld, met naast AZ en Ajax, tevens een Twente-stand. Superhandig joh

0
Ace
geplaatst: 23 juli 2009, 15:27 uur
Twente, dat is nou een club waar ik dan weer sympathie voor heb. Daarbij speelden zij vorig seizoen het aantrekkelijkste voetbal van NL. Maar ik heb er nog geen bril van hoor... Mijn bril blijft er eentje voor een grote neus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.