Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2012, 12:01 uur
Ik vind het jammer dat de NOS altijd Barcelona uitzendt. Oke, gisteren pakt het dan nog leuk uit omdat Celtic een keer weet te verrassen, maar zie toch liever 2 teams die meer aan elkaar gewaagd zijn. Vandaar heb ik gisteren naar Chelsea - Shakhtar Donetsk gekeken. Vond ik echt een van de beste wedstrijden die ik in tijden heb gezien. Shakhtar speelde het eerste uur echt magistraal voetbal met verzorgd combinatiespel, terwijl Chelsea er telkens gevaarlijk uit kwam op de counter. Het spel vloog echt op een neer in een zeer hoog tempo. Na een uur had Chelsea wat meer in controle, al kregen ze met die kopbal in de allerlaatste seconde wel 2 punten te veel als je heel de wedstrijd bekeek.
Denk dat Chelsea en Shakhtar doorgaan in deze groep trouwens. Ik zie Juve niet winnen uit bij Shakhtar. Ik vind Shakhtar ook wel het tofste van alle Oost-Europese clubs in opkomst. Ook doordat al hun toppers (Willian, Rat, Srna, Adriano, Fernandinho) nu al 6, 7 jaar daar voetballen. Maarja ik denk dat ze wel eens een van de verrassingen van het toernooi kunnen worden.
Denk dat Chelsea en Shakhtar doorgaan in deze groep trouwens. Ik zie Juve niet winnen uit bij Shakhtar. Ik vind Shakhtar ook wel het tofste van alle Oost-Europese clubs in opkomst. Ook doordat al hun toppers (Willian, Rat, Srna, Adriano, Fernandinho) nu al 6, 7 jaar daar voetballen. Maarja ik denk dat ze wel eens een van de verrassingen van het toernooi kunnen worden.
0
geplaatst: 8 november 2012, 12:41 uur
Nou, als het nu nog niet duidelijk is hoe je van Barcelona moet winnen weet ik het ook niet meer. Chelsea heeft het al minstens 4x voor gedaan en nu zelfs Celtic al twee keer. Leuk hoor dat tikken, maar het is wel de bedoeling dat het balletje in het netje komt natuurlijk. Afstandsschoten en lange ballen zijn verboden bij Barcelona dus je hoeft alleen maar 10 beren van spelers rond de 16 te zetten en af en toe een corner of vrije trap er in te koppen.
Dat was trouwens nog het leukste van de wedstrijd. Op een gegeven moment waren de Barcelona spelers zo erg de weg kwijt dat ze voorzetten gingen geven...
Ik heb trouwens wel respect voor de manier waarop Barcelona druk zet bij balverlies. Het gaat zo snel en georganiseerd dat de tegenstander vaak niet eens de tijd heeft om na te denken wat ze met de bal willen doen.
Chelsea ook gewonnen, dat is altijd goed nieuws natuurlijk. Van wat ik heb gezien en gehoord niet helemaal verdiend, maar dat maakt niet uit. Shakhtar is, wat Ward ook al zegt, een erg sterke ploeg. Dat je het daar moeilijk tegen hebt is zeker geen schande. Het is nu wel zaak voor Chelsea om niet te verliezen van Juventus, anders zouden Juve en Shakhtar het nog op een akkoordje kunnen gooien.
Dat was trouwens nog het leukste van de wedstrijd. Op een gegeven moment waren de Barcelona spelers zo erg de weg kwijt dat ze voorzetten gingen geven...
Ik heb trouwens wel respect voor de manier waarop Barcelona druk zet bij balverlies. Het gaat zo snel en georganiseerd dat de tegenstander vaak niet eens de tijd heeft om na te denken wat ze met de bal willen doen.
Chelsea ook gewonnen, dat is altijd goed nieuws natuurlijk. Van wat ik heb gezien en gehoord niet helemaal verdiend, maar dat maakt niet uit. Shakhtar is, wat Ward ook al zegt, een erg sterke ploeg. Dat je het daar moeilijk tegen hebt is zeker geen schande. Het is nu wel zaak voor Chelsea om niet te verliezen van Juventus, anders zouden Juve en Shakhtar het nog op een akkoordje kunnen gooien.
0
geplaatst: 8 november 2012, 12:43 uur
Chelsea won puur op geluk, niet omdat ze een goede tactiek hadden ...
0
geplaatst: 8 november 2012, 12:46 uur
Als je het zo zag zou je zeggen van wel... Nu Celtic dit weer flikt begin ik toch echt te denken dat er iets mis zit bij Barcelona.
0
geplaatst: 8 november 2012, 12:49 uur
Barcelona heeft geen verdedigers op dit moment, het verwondert mij juist dat ze al niet meer verloren hebben dit seizoen.
0
geplaatst: 8 november 2012, 13:17 uur
jassn schreef:
Dus omdat Chelsea wat geluk had heeft de tactiek er helemaal niks meer mee te maken? Bullshit redenatie natuurlijk. Natuurlijk hadden ze geluk, maar een heel groot gedeelte daarvan hebben ze zelf afgedwongen.
In de vorige acht seizoenen troffen de teams elkaar tien keer. Slechts twee keer won Barca, drie keer was Chelsea de sterkste. Van de vijf gelijke spelen vonden er vier plaats op Spaanse bodem.
Allemaal geluk? Lijkt me sterk hè.
Een van die winstpartijen van Barcelona was trouwens nog heel veel meer geluk dan dat Chelsea had in de laatste wedstrijd tussen de twee teams. Daarin had Chelsea namelijk minimaal drie keer een penalty verdiend.
0
geplaatst: 8 november 2012, 13:38 uur
Meer geluk dan wijsheid in ieder geval. Die gelijke spelen die Chelsea uit het vuur sleepte zijn nou niet echt iets om trots op te zijn. Dat Celtic dat doet met een gemiddeld team is wel knap, maar gezien de vele miljoenen die bij The Blues over de tafel zijn gegaan had je van hen wel iets meer mogen verwachten dan anti-voetbal.
Het team dat derde wordt in deze poule is wel meteen een van de topfavorieten voor de Europa League trouwens.
Het team dat derde wordt in deze poule is wel meteen een van de topfavorieten voor de Europa League trouwens.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2012, 14:01 uur
jassn schreef:
Barcelona heeft geen verdedigers op dit moment, het verwondert mij juist dat ze al niet meer verloren hebben dit seizoen.
Ze zijn al een stuk of vier à vijf keer door het oog van de naald gekropen, anders stond Atletico wel bovenaan met een gat van ongeveer zes punten.
0
geplaatst: 8 november 2012, 14:14 uur
herman schreef:
Meer geluk dan wijsheid in ieder geval. Die gelijke spelen die Chelsea uit het vuur sleepte zijn nou niet echt iets om trots op te zijn.
Meer geluk dan wijsheid in ieder geval. Die gelijke spelen die Chelsea uit het vuur sleepte zijn nou niet echt iets om trots op te zijn.
Gelijkspelen bij Barcelona is iets waar ongeveer elk team trots op kan zijn.
herman schreef:
Dat Celtic dat doet met een gemiddeld team is wel knap, maar gezien de vele miljoenen die bij The Blues over de tafel zijn gegaan had je van hen wel iets meer mogen verwachten dan anti-voetbal.
Dat Celtic dat doet met een gemiddeld team is wel knap, maar gezien de vele miljoenen die bij The Blues over de tafel zijn gegaan had je van hen wel iets meer mogen verwachten dan anti-voetbal.
Anti-voetbal

Met je laatste opmerking ben ik het eens. Jammer dat er in deze poule drie teams zitten die het verdienen om door te gaan in de CL.
0
geplaatst: 8 november 2012, 14:17 uur
Toch valt dat laatste vaak vies tegen. Ploegen uit de CL lijken vaak helemaal geen trek meer te hebben in de EL.
0
geplaatst: 8 november 2012, 15:07 uur
Ik vrees hem veel meer voor de nummer 3 uit poule E. Chelsea, Shaktar en Juve zijn drie ploegen die het zelfs heel ver kunnen schoppen in de CL.
0
geplaatst: 8 november 2012, 15:14 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Toch valt dat laatste vaak vies tegen. Ploegen uit de CL lijken vaak helemaal geen trek meer te hebben in de EL.
Zie Feyenoord in 2002. (Hoewel het toen nog UEFA Cup heette
)
0
geplaatst: 8 november 2012, 15:18 uur
Teunnis schreef:
Ik vrees hem veel meer voor de nummer 3 uit poule E. Chelsea, Shaktar en Juve zijn drie ploegen die het zelfs heel ver kunnen schoppen in de CL.
We hadden het toch ook over deze poule?

0
geplaatst: 8 november 2012, 15:33 uur
0
geplaatst: 8 november 2012, 15:56 uur
Ook stelde de advocaat dat hoge snelheden zijn toegestaan op de Duitse snelwegen en dat de aanvallende middenvelder zich niet bewust was dat hij in Spanje reed.
Hij reed dus te hard *en* was straalbezopen.
0
geplaatst: 8 november 2012, 16:05 uur
Heel sterk dit fragment:
"Ook stelde de advocaat dat hoge snelheden zijn toegestaan op de Duitse snelwegen en dat de aanvallende middenvelder zich niet bewust was dat hij in Spanje reed". Altijd al gedacht dat Spanje zo sterk op Duitsland leek
Ideaal punt voor in NL: "nee edelachtbare ik was me niet bewust van het feit dat ik al in NL was. Ik reed zo hard in Duitsland, waar het mag, dat ik in no time hier was."
Overigens is dat apsoluut niet overal het geval en de boetes zijn ook daar pittig - om je te overtuigen te betalen, zenden ze je op verzoek de foto - en die is van voren genomen
Verzekeringen maken er wel een punt van als je > 130 rijdt omdat je dan had kunnen weten dat de risicoperceptie een flink stuk hoger lag.
"Ook stelde de advocaat dat hoge snelheden zijn toegestaan op de Duitse snelwegen en dat de aanvallende middenvelder zich niet bewust was dat hij in Spanje reed". Altijd al gedacht dat Spanje zo sterk op Duitsland leek

Ideaal punt voor in NL: "nee edelachtbare ik was me niet bewust van het feit dat ik al in NL was. Ik reed zo hard in Duitsland, waar het mag, dat ik in no time hier was."
Overigens is dat apsoluut niet overal het geval en de boetes zijn ook daar pittig - om je te overtuigen te betalen, zenden ze je op verzoek de foto - en die is van voren genomen

Verzekeringen maken er wel een punt van als je > 130 rijdt omdat je dan had kunnen weten dat de risicoperceptie een flink stuk hoger lag.
0
geplaatst: 8 november 2012, 16:13 uur
Ballack kan ook als verweer gebruiken dat hij niet wist dat zijn auto zo hard kon.
0
geplaatst: 8 november 2012, 16:22 uur
Joy4ever schreef:
Ballack kan ook als verweer gebruiken dat hij niet wist dat zijn auto zo hard kon.
Misschien had ie wel die Audi RS3 van Babel geleend - die was laatst verdwenen. Kon ie ook zeggen "maar hij kon nog harder".
0
geplaatst: 8 november 2012, 16:28 uur
Ward schreef:
Ik vind het jammer dat de NOS altijd Barcelona uitzendt.
Ik vind het jammer dat de NOS altijd Barcelona uitzendt.
Ja die zijn volkomen Barcelona geil. Er zullen wel bepaalde privileges zijn beloofd aan Tommie Egberts en Jack 'Ajax' Van Gelder of zoiets als ze Barcelona kritiekloos de hemel in prijzen.
Ik vind dat bij Barcelona de echte passie ontbreekt. Tuurlijk het is fantastisch dat tikkie takkie maar echte strijd zie ik liever. Daarom dubbel genoten gisteren.

0
geplaatst: 8 november 2012, 16:37 uur
Zal je zien dat de NOS over twee weken Spartak Moskou - Barcelona uit gaat zenden ipv Juventus - Chelsea.
0
Hendrik68
geplaatst: 8 november 2012, 17:03 uur
Fode Fofana, wie kent hem niet? Jarenlang hebben de scouts van Barcelona liggen slapen, nu hij alweer 10 is en eigenlijk al geen talent meer genoemd kan worden biedt Barca hem een oefenstage aan. Hij komt uiteraard van: FC Groningen.
0
geplaatst: 8 november 2012, 17:35 uur
Dat klinkt meer als een telefoonprovider dan een voetballer eerlijk gezegd...
0
Hendrik68
geplaatst: 8 november 2012, 17:37 uur
O zochten ze een goedkoper telefoonabonnement? Dat is op zich ook niet gek in deze tijden. Hoe dan ook: Wij zullen het wel weer moeten betalen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2012, 17:53 uur
Running On Empty schreef:
Ja die zijn volkomen Barcelona geil. Er zullen wel bepaalde privileges zijn beloofd aan Tommie Egberts en Jack 'Ajax' Van Gelder of zoiets als ze Barcelona kritiekloos de hemel in prijzen.
(quote)

Ik vroeg me overigens ook af wat die van Gelder nou weer in Glasgow moest. Alsof hij nog niet genoeg snoepreisjes per jaar krijgt. En hoe naïef, of narcistisch, ben je als je denkt dat Samaras z'n Nederlands wel op peil gehouden heeft?

Vorig jaar bleek ook al dat de NOS eigenlijk keer op keer de verkeerde wedstrijd uitzond.
0
geplaatst: 8 november 2012, 18:02 uur
Jack was in de buurt, een dag eerder zat hij namelijk in Manchester bij zijn vrienden van Ajax. 

0
geplaatst: 8 november 2012, 18:12 uur
Volgens mij kiest Jack zelf de wedstrijden uit die de NOS uitzendt, die is gewoon te lui om naar Donetsk of Turijn af te reizen. Van Halst vond het voetbal van Shakhtar ook al niet interessant, omdat het "zo ver weg" was.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2012, 18:48 uur
Terwijl dit Shakhtar echt een hele goede ploeg is en ze spelen ook nog leuk. De eerdere wedstrijd tegen Chelsea heb ik echt van ze genoten. Daar lopen echt een aantal potentiele toppers rond.
0
geplaatst: 8 november 2012, 19:09 uur
He$$el_01 schreef:
(quote)
Begrijpend lezen is blijkbaar niet mijn sterkste vak

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.