MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Afschaffen die Europa League. Wat een jankwedstrijden.

Misschien moeten ze PSV even vertellen dat het handiger is om niet 15 minuten over één aanval te doen.

Ik heb het na een kwartier uitgezet. Wat een treurnis om na 2 dagen CL naar een donker Zweeds stadion te turen om te zien wat de lamme en de blinde ervan maken... Het is jammer dat het PSV zo vaak ontbreekt aan geldingsdrang.

Valt mij op hoe inspiratieloos dit PSV is als Van Bommel/Toivonen/Lens uitvallen, met als dieptepunt de grote vriend van René vd Gijp. Ik heb het een tweede poging gegeven en ik ben nog geen 15 minuten bezig of ik zie Hutchinson (de man die door Van Polen van PEC Zwolle nog uit een wedstrijd wordt gespeeld) een inspiratieloze bal geven van hier tot ginder. Dat je überhaupt al niet kan winnen van AIK. Wat voor ambities heb je dan? Dramatisch, echt dramatisch.

Pffff het zijn wel drama wedstrijden vanavond zeg. Lijkt er echt op dat PSV en FC Twente geen enkele zin hebben het Europese avontuur na de Kerst nog voort te zetten.

Running On Empty schreef:
Pffff het zijn wel drama wedstrijden vanavond zeg. Lijkt er echt op dat PSV en FC Twente geen enkele zin hebben het Europese avontuur na de Kerst nog voort te zetten.

Als kijker kijk je toch ook niet voor je lol naar het soort wedstrijden dat ze eigenlijk beter schriftelijk af kunnen doen.

Solna, Rasunda - stel je combi van Zuid-Oost/Bullewijk voor met de Lange Leegte als stadion en geen kroeg in de nabije omtrek, 10 minuten wandelen naar de metro en een k*wedstrijd - met dezelfde metro kom je in Gamla Stan of Östermalm en dan heb je wel leuke tenten.

Heb het 2 * een kwartier uitgehouden, maar toch afgehaakt: aan visueel voetbal-SM zijn grenzen. Wat een ongelofelijkmatig voetbal van PSV, zonder the big 4 (Lesn, Toivonen, Van Bommel en Strootman).

Twente probeert het nog manmoedig, maar net als de wedstrijd van Ajax: niemand die er in slaagt een bal langer dan 3 seconden vast te houden, over smaakvol opgezette aanvallen nog maar gezwegen.
Dat Levante trouwens ook heel slecht...

Ik neem aan dat je bedoelt "net zoals de wedstrijd tegen Ajax"?

Nee hoor, "net als de wedstrijd van Ajax (tegen Manchester C.)" is wat mij betreft taalkundig goed.

Veel gedraaf maar weinig rendement.

Nou, als je de wedstrijd gezien zou hebben, zou je weten dat Ajax lange periodes heeft gehad van goed voetbal met veel balbezit, dus dan snap ik je commentaar niet echt.

Veel balbezit had Ajax niet, alleen een periode van 5 minuten tijdens de eerste helft. En tot smaakvolle aanvallen kwamen ze ook niet.

Eens met Herman. Ze hadden een sterke fase van zo'n vijf minuten, maar langere fases waarin ze de bal niet langer dan 2 passes vast konden houden. Zoals Snoeks ook zei: "het zou fijn zijn als Ajax de bal eens vast kon houden en niet van die paniekballen geeft".

Verder heeft Ajax, buiten 2 corners, geen kans gecreëerd.

He$$el_01 schreef:
Afschaffen die Europa League. Wat een jankwedstrijden.

Misschien moeten ze PSV even vertellen dat het handiger is om niet 15 minuten over één aanval te doen.

Stond gisteren een prima artikel in het AD om de Europa League veel aantrekkelijker te maken o.a.:

-Regio indeling in de eerste rondes
-Knock Out systeem, geen poulefase
-Normale toegangsprijzen (goedkoopste kaartje bij PSV was 25 Euro !!! en zit je dus op het dak)

Hendrik68 schreef:
Hij komt uiteraard van: FC Groningen.

Zou die Maaskant de Kerst wel halen ?? Wat een slechte verliezer is dat zeg.

(quote)

Stond gisteren een prima artikel in het AD om de Europa League veel aantrekkelijker te maken o.a.:

-Normale toegangsprijzen (goedkoopste kaartje bij PSV was 25 Euro !!! en zit je dus op het dak)

Ja, en misschien het prijzengeld iets meer richting het prijzengeld van de CL brengen, zodat er wat meer teams zijn die dit toernooi ook echt serieus nemen. Op deze manier kan het gewoon niet verder.

Echter, zo slap als PSV gister speelde mag nooit natuurlijk. Zelfs in een oefenwedstrijd moet je toch wat meer wil om te winnen hebben lijkt me.

Hendrik68
Zou die Maaskant de Kerst wel halen ?? Wat een slechte verliezer is dat zeg.

Valt toch wel mee. Hij praat gewoon wat veel en graag en ja dan denkt hij niet altijd na over de consequenties met een hoop onzinnige reacties daar weer op. Ik begrijp dat heel goed, omdat ik net zo dom ben af en toe. Van de week was er weer gezeik over dat Maaskant Zeefuik een ouderwets dikke Surinamer noemde. Natuurlijk direct een boze brief in het Dagblad van het Noorden die dat maar al te graag plaatst. Maaskant was een racist en meer van dat soort onzin. Maaskant vind dat hij alles moet kunnen zeggen en bepaalt zelf zijn grenzen en gaat er van uit dat iedereen snapt wat wel en niet serieus is. Hij zou op deze site ook geen smileys gebruiken. Ik mag hem wel.

Vanavond NAC uit. Verliezen WE dat, ja dan zal de druk zeker toenemen. Maar als hij zelf niet opstapt blijft hij gewoon.

Zonder het artikel te hebben gelezen zou ik 'em cynisch kunnen insteken en zeggen dat het een subliem plan is.

Echter het lijkt er sterk op dat sommige journalisten dezelfde voorliefde hebben als portiers: ze houden van open deuren.

Eenieder die ook maar een beetje geografisch verstand heeft - van de voormalige SU, Scandinavië, FaerOer, IJsland weet dan dat ie verdomd veel moeite zal hebben een goede en zinvolle definitie van regio te geven.

Verder moeten we bedenken dat die hele EL eigenlijk niet meer dan een troostcompetitie is voor de jongetjes die niet zo goed mee konden komen in de voetbalklas en daarom op een tweede plan met andere middelmaatjes mogen ballen. De strijd om een derde plaats in een WK-toernooi is ook niet echt interessant.

Met de grote hoeveelheid wedstrijden op tv (door de CL) kan je je afvragen in hoeverre mensen op dit soort wedstrijden zit te wachten - zeker als het commentaar erbij van Jan Klaassen & Katrijn-niveau is. Ik zit echt te wachten op een tv die zichzelf uit kan schakelen als het niveau van de vertoonde content beneden peil is (met dan wel een spraakgestuurde over-ride bijv voor 'adult' content).

Ze zouden de EL-wedstrijden ook op dinsdag kunnen spelen en de CL-wedstrijden op woensdag en donderdag in plaats van andersom. Nu zit je twee dagen topvoetbal te kijken en krijg je daarna - als je nog niet verzadigd bent, ik zet het vaak wel aan, maar ga er nooit echt voor zitten - voetbal van een lager niveau voor je kiezen.

Regionale indeling: lijkt me lastig en ook niet zo interessant eigenlijk. Dan speel je als de nr. 5 van Nederland (die nagenoeg nooit door de poule heenkomen in de EL) nooit meer tegen een ploeg uit Oost-Europa en dat heeft toch ook wel zijn charme. Al doen ze het in de VS met basketbal (eastern en western conference) wel zo.

De VS zijn natuurlijk ook veel groter dan Europa. Hoewel ze weer een stuk makkelijker in het vliegtuig stappen.

Ik zou misschien wel wat voelen voor een Europese competitie tussen Champions League en Euroleague in, voor elftallen die net niet in de Champions League (of voorronden) terecht zijn gekomen. Toch een boeiend en sterk deelnemersveld. Dat kun je dan ook gelijk gebruiken voor afvallers uit de Champions League.

musician schreef:
De VS zijn natuurlijk ook veel groter dan Europa. Hoewel ze weer een stuk makkelijker in het vliegtuig stappen.

Natuurlijk? In topografische kennis blink je iig niet uit - Europa is absoluut groter dan de VS; al komt het natuurlijk niet zo heel vaak voor dat je een wedstrijd moet spelen in de Oeral of op IJsland...

Net als mju- en herman ben ik van mening dat regionale verdeling onwensbaar en onhaalbaar is. Het afschaffen van het poulesysteem lijkt me een zegen, gewoon eerst 7 knockout rondes en vanaf ronde 3 de nummers 2 van de CL erin. Al vraag ik me af, hoeveel clubs er daadwerkelijk zouden treuren als de EL afgeschaft zou worden...

Titmeister schreef:
Europa is absoluut groter dan de VS
True, al scheelt het niet eens zo heel veel: 9,6 mln km² (VS) om 10,4 mln km² (Europa).

Wat mij betreft gaan we terug naar de oude opzet E1, E2 en UEFA Cup. Enkel de landskampioenen in de E1, de bekerwinnaars in de E2 (waardoor de beker weer een stuk interessanter is om te winnen..) en de runners-up in de UEFA Cup (vaak de landskampioenen van het seizoen erop).

Europa oogt altijd kleiner omdat je nog wel eens wilt vergeten hoe groot Oost-Europa is. Bij de VS heb ik altijd het idee dat het langer is dan het echt is, van noord naar zuid vooral.

herman schreef:
Veel balbezit had Ajax niet,
50% van de wedstrijd (vooruit, het is 49) is inderdaad maar heel weinig balbezit.

Nicolage Rico schreef:
Verder heeft Ajax, buiten 2 corners, geen kans gecreëerd.
Geloof je nou serieus wat je nu zegt? Tenzij we vrije schoten van net buiten de 16 al niet meer een kans gaan noemen. Een kans is niet alleen het over de doellijn lopen van een bal Barça-stijl.

Ajax heeft 5 keer op doel geschoten en 8 keer "off target". Nu is een schot van 50 meter ook een schot op doel, maar jij wilt zeggen dat al die schoten geen kans waren?

Zoals Snoeks ook zei: "het zou fijn zijn als Ajax de bal eens vast kon houden en niet van die paniekballen geeft".
Dat is wel heel selectief citaten pikken, want die citaat komt ongetwijfeld uit die 10 à 15 minuten na rust dat City vol gas ging. Die 2-2 viel juist op het moment dat Ajax het onder controle leek te hebben.

Effectief balbezit wordt op gedoeld

He$$el_01 schreef:
Europa oogt altijd kleiner omdat je nog wel eens wilt vergeten hoe groot Oost-Europa is. Bij de VS heb ik altijd het idee dat het langer is dan het echt is, van noord naar zuid vooral.

Komt ook omdat we vaak op een platte kaart als bv. Google Maps kijken als we willen zien hoe groot een land of werelddeel is, terwijl de afmetingen daar totaal niet kloppen.).

Joy4ever schreef:
Effectief balbezit wordt op gedoeld
Als jij de bal hebt, kan de tegenstander niet scoren. Met een 1-2 voorsprong lijkt me iedere vorm van balbezit dus effectief.

chevy93 schreef:
(quote)
50% van de wedstrijd (vooruit, het is 49) is inderdaad maar heel weinig balbezit.

Jij hebt het over "lange periodes van veel balbezit", dat heeft Ajax alleen in de eerste helft gehad (die 5 minuten). Verder ging het over en weer. Als beide teams steeds na 5 keer overspelen de bal kwijt zijn kom je ook op die statistieken, maar over goed voetbal zegt het niet veel. En wat matige schoten vanuit de tweede lijn, omdat het anders niet lukt in de buurt van het doel te komen reken ik niet tot uitgespeelde kansen nee. Enkel in de eerste helft had Ajax iets wat daarop leek, toen Babel werd teruggefloten voor buitenspel.

En wat matige schoten vanuit de tweede lijn, omdat het anders niet lukt in de buurt van het doel te komen reken ik niet tot uitgespeelde kansen nee.
Allereerst is het nogal flauw om een slecht schot niet tot een kans te rekenen. Als zo'n bal erin vliegt, zou het opeens wel een kans zijn?

Als een aanval leidt tot een vrij schot uit de tweede lijn mag je daar in een CL-duel (zeker City uit) behoorlijk tevreden mee zijn, me dunkt. Het is ook niet zo dat een Eriksen of De Jong met twee keer overspelen in zo'n positie gebracht wordt, daar gaat echt wel een degelijke aanval aan vooraf.

Ik raad toch echt aan die wedstrijd eens te herkijken, want Ajax heeft echt wel periodes gehad met goed balbezit. En als daar geen kansen uit ontstaan, worden die nogal vergeten. Of dacht men echt dat De Boer uit z'n nek zat te lullen toen hij beweerde dat een 3-1 best in de lucht hing?

Overigens reageerde ik op de stelling dat Ajax "geen 3 seconde een bal vast kon houden". Gechargeerd of niet, dat is een uitspraak die tegen de wedstrijd van City op niks gebaseerd is.

Amerikanen 'doen' Europa in 3 weken - kwam vroeger met interrail regelmatig Amerikanen tegen die dat zo deden - die waren meer 'in transit' dan op een bestemming of aan het genieten. Die denken dat Europa een soort zakdoek is en de US of A een tafellaken.

De US of A is om de dooie dood niet klein: ga je erheen op vakantie dan kies je altijd een deel uit: Californië is al meer dan 1200 km lang. Maar mind you: Zweden van het uiterste Zuiden naar Noorden is ook zo'n slordige 2300 km.

Essentiëler is hoe pak je het infrastrucureel/logistiek aan: in de US no problem - maar probeer eens naar een minder centrale bestemming in het Oostblok te vliegen of naar Tampere (Finland) bijv.

chevy93 schreef:
(quote)
Als jij de bal hebt, kan de tegenstander niet scoren. Met een 1-2 voorsprong lijkt me iedere vorm van balbezit dus effectief.

Hier moet ik eens diep over nadenken, die Cruyffiaanse logica is aan mij verspild, vrees ik. Denk dat Ajax - eerlijk gezegd (met die afgekeurde goal) - de klauwen dicht mag knijpen met die 2-2; en junior roeptoeter hier komt helaas niet in aanmerking voor de taak van ballenjongen tijdens Ajax - Borussia; dan moet je < 13 zijn.

herman schreef:
Regionale indeling: lijkt me lastig en ook niet zo interessant eigenlijk. Dan speel je als de nr. 5 van Nederland (die nagenoeg nooit door de poule heenkomen in de EL) nooit meer tegen een ploeg uit Oost-Europa en dat heeft toch ook wel zijn charme. Al doen ze het in de VS met basketbal (eastern en western conference) wel zo.

Het is toch veel leuker om in de eerste rondes tegen bijvoorbeeld Club Brugge of Newcastle te spelen dan een of andere zaadclub uit de Oekraïne of Kazachstan?

Een heel ander verhaal die leagues in de USA omdat het daar logistiek gewoon prima geregeld is allemaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.