MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
trebremmit schreef:
Ik weet het niet, stond die man die de voorzet gaf niet buitenspel toen hij de bal van die andere kreeg?
Maar goed, Ajax kwam daar wel goed weg.

Nee.

Balotelli is een held.

Het was inderdaad een goal en het had een strafschop moeten zijn, puur kijkend naar Van Rhijn (maar laten we ook niet vergeten dat Balotelli Van Rhijn ook weghield met een hand in z'n nek).

Uiteindelijk geen reden tot klagen, vooral omdat iedereen Ajax vooraf al afgeschreven had en nu, 4 wedstrijden later, wie weet?!

Eriksen was onzichtbaar, op de 2 corners na. Hij had beter gewisseld kunnen worden ipv Schöne. Dat Enoh niet eerder gebracht wordt, snap ik sowieso niet. Boerrigter liet verdedigend gapende gaten vallen en aanvallend was het gif ook wel op. Met Enoh en Poulsen denk ik dat ze een goed blok zouden hebben op het middenveld.

Die 2-2 valt overigens ook wel Alderweireld te verwijten. Zo voorspelbaar, waarom stapt hij niet naar links? Eén stap en hij kan hem gewoon naar de zijkant tikken.
Oh ja, en die 1-2 was ook wel heel makkelijk verdedigd. Als Van Rhijn de binnenkant dekt, kan Touré helemaal niks..

En als Eriksen nou een beetje beter kan schieten vanaf 20 meter.

Ik denk dat De Boer nog hoopte op een opvlieging van Eriksen. Bij hem is die kans groter dan bij Schöne. Hij oogte wel erg flegmatiek in de tweede helft. Het schot had inderdaad beter gekund, maar ach, hij is nog steeds erg jong en zal nog wel aan kracht winnen. Ik zag trouwens dat hij al 30 interlands heeft gespeeld. Een ongekend aantal van iemand van net 20.

Boerrigter heel matig pfffff. Gewoon Jupiler League niveau.

@Herman: ben ik met je eens - al Ajax een echte spits in het spel had gehad, zoals Sigthursson, had die ook aandacht kunnen trekken en als bliksemafleider kunnen fungeren. In het moderne voetbal is het bijna ondoenlijk te verwachten dat één speler een hele wedstrijd naar zijn hand kan zetten - conditioneel en mentaal is dat niet op te brengen. Ook bij een Real niet.

Opvallend hoe weinig combinatievermogen er in zo'n City zit, wat dat team wel niet moet hebben gekost en hoe het eigenlijk gewoon een soort Engels voetbal van lange-halen-gauw-thuis blijft, maar dan ingevuld door niet-Engelsen.

Qua voetbal sla ik Dortmund beduidend hoger aan.

Biglia, Praet, Nuytinck en Kouyaté

Doet Nuytinck het goed bij Anderlecht? Ik heb er nog geen seconde van gezien dit seizoe.n...

Het spelen zonder spits werkte in de thuiswedstrijd juist erg goed. Ik denk overigens dat die hypothetische spits sowieso voer was voor de sterke mandekkers bij City. Je speelt dan automatisch met een man minder. Eriksen speelde niet zijn beste wedstrijd, dat wel. Poulsen was wel sterk, zat er vaak tussen en ook weinig balverlies.

Dortmund en Madrid zijn duidelijk de beste teams uit de poule. Dortmund zou zo maar eens kunnen verrassen dit seizoen; geen écht grote namen of topspelers, maar wel een team zonder zwakke plekken.

Laat die beker maar naar Arnhem komen.. Die hebben we wel verdiend lijkt me

herman schreef:
Doet Nuytinck het goed bij Anderlecht? Ik heb er nog geen seconde van gezien dit seizoe.n...
heel goed zou ik zelf durven zeggen, komt goed voor zijn man op de juiste momenten, sterk positiespel, wint veel duels. Enig minpuntje is dat hij dit weekend te nonchalant voetbalde, maar dat was voor heel de verdediging dit weekend bij Anderlecht.

Hendrik68
Ja Jassn. Dit schreef de grote ziener Hendrik68 op 31 augustus.

Een basisplaats bij Anderlecht betekent nog steeds niet dat je goed genoeg bent om international te zijn. Maar Nuytinck is een pima aankoop voor Anderlecht. Hij is nog jong, er zit een goede kop op, is intelligent en pikt zijn goaltjes bij vrije trappen en corners mee. Kan uitgroeien tot een leider. Volgens mij had Ajax in een eerder stadium ook belangstelling en ook Gladbach nog even. Ik ben er van overtuigd dat hij het gaat maken bij Anderlecht. Misschien dat hij van daaruit de stap naar de Europese subtop kan maken en heel misschien zelfs wel international kan worden

Ik neem de complimenten graag in ontvangst.

proficiat

maar om eens op uw laatste zin in te pikken: volgens mij staat hij daar nu al niet meer ver van. Als die zo blijft spelen, dan kan Van Gaal niet lang meer naast hem kijken.

Moest ik Van Gaal zijn dan zou ik hem zelf opstellen in de volgende kwalificatiematch ! Jullie hebben toch niks beters.

Running On Empty schreef:
Boerrigter heel matig pfffff. Gewoon Jupiler League niveau.
Aanvallend was het zo slecht nog niet. Kwam er een aantal keer goed langs en haalde daar ook regelmatig corners uit. Ja, Babel speelde een uitstekende wedstrijd en ivm hem, was het wat minder, ja.

Zelf ben ik blij dat Boerrigter terug is (sowieso beter dan Sana) en met wat wedstrijdritme, en dus meer scherpte, kan hij Ajax wel net dat beetje beter maken. Helemaal als Sigthorsson terugkomt (na de winterstop???) en Boerrigter kan doen waar hij het beste in is, erlangs rennen en voorzetten geven.

herman schreef:
Ik denk dat De Boer nog hoopte op een opvlieging van Eriksen. Bij hem is die kans groter dan bij Schöne.
Ik denk iedereen, maar als je 1-2 voor staat bij City moet je ook redelijk zijn en beseffen dat je eerder de 1-2 moet verdedigen dan op zoek te gaan naar de 2-2. Zeker in die periode dat ze het moeilijk hadden. In de 65e-70e minuut zou ik Enoh gebracht hebben.

herman schreef:
Het schot had inderdaad beter gekund, maar ach, hij is nog steeds erg jong en zal nog wel aan kracht winnen.
Heeft dat met kracht te maken? Siem de Jong schoot wel goed, en die is ook pas 23. En Eriksen heeft eerder bewezen wel degelijk goed te kunnen schieten. Niet qua kracht, maar gewoon heel precies.

Hendrik68
Nou Jassn, de laatste tijd is het centraal achterin niet geweldig geweest bij Oranje, maar juist op die plek lijkt het de komende jaren wel goed te zitten met o.a. Martins Indi, de Vrij, Van Dijk, Bruma etc. Maar Nuytinck kan daar best bij komen. Anderlecht is gewoon een goede stap voor hem. Beter bij Anderlecht in de basis dan bij pakweg Schalke op de bank.

herman schreef:
Ik denk dat De Boer nog hoopte op een opvlieging van Eriksen. Bij hem is die kans groter dan bij Schöne. Hij oogte wel erg flegmatiek in de tweede helft. Het schot had inderdaad beter gekund, maar ach, hij is nog steeds erg jong en zal nog wel aan kracht winnen. Ik zag trouwens dat hij al 30 interlands heeft gespeeld. Een ongekend aantal van iemand van net 20.

Snoecks had ook commentaar op die wissel, en terecht - heb Schöne bij NEC meermalen zien spelen en hij viel altijd op de 'driving force' - stuwen én breken, terwijl Enoh veel meer alleen een breker is, al had ie Enoh wel nodig op dat moment. Misschien had ie beter Boerrigter kunnen wisselen. Blijf erbij dat met zoveel geld in het veld City eigenlijk een heel pover voetbal speelt en dat van deze pool Borussia mij het meeste bevalt. Eriksen verdient idd meer credit dan ie soms krijgt.

Hendrik68 schreef:
Nou Jassn, de laatste tijd is het centraal achterin niet geweldig geweest bij Oranje, maar juist op die plek lijkt het de komende jaren wel goed te zitten met o.a. Martins Indi, de Vrij, Van Dijk, Bruma etc. Maar Nuytinck kan daar best bij komen. Anderlecht is gewoon een goede stap voor hem. Beter bij Anderlecht in de basis dan bij pakweg Schalke op de bank.

Mwa vind Nuytinck sowieso beter dan van Dijk en Bruma. Op de LCV vind ik eigenlijk alleen BMI beter, maar aangezien die ook linksback kan, vind ik dat Nuytinck best een kans mag krijgen. Ben altijd al gecharmeerd van hem geweest, PSV had wmb ook beter het geld voor Narsingh kunnen besteden aan Nuytinck...

Celtic.

Leuk voor Celtic natuurlijk, maar als barca coach zou ik ook niet ontevreden zijn.

Als je dan toch een wedstrijd moet verliezen, dan maar een (zeer waarschijnlijk) onbelangrijke wedstrijd in de poule van de CL.

Mooi hoor Celtic, ik heb genoten.

Het geeft een heerlijk David tegen Goliath gevoel, de afgang van een grote reus. Geweldig voor de supporters van Celtic, een legendarische avond.

Barcelona is niet meer zo heel erg in z'n goede doen, al blijven de supporters natuurlijk steeds harder roepen dat dat niet waar is. Als Messi volgend jaar weg is en Barcelona z'n schuldenlast zal moeten wegwerken is de definitieve spiraal naar beneden wel ingezet.

Zonder centrale verdedigers en Busquets is het sowieso heel wat minder. Al was de goal van Messi wel schitterend. Maar ik heb toch ook vooral genoten van Celtic en ik was niet de enige:

It's in his heart, it's in his soul

GrafGantz schreef:
It's in his heart, it's in his soul

Bij mij zitten daar zijn eerste drie albums (t/m Every Picture). Vroeger was Rod notoir Man U fan omdat er zoveel Schotten speelden.

chevy93 schreef:
Aanvallend was het zo slecht nog niet. Kwam er een aantal keer goed langs en haalde daar ook regelmatig corners uit. Ja, Babel speelde een uitstekende wedstrijd en ivm hem, was het wat minder, ja.

Zelf ben ik blij dat Boerrigter terug is (sowieso beter dan Sana) en met wat wedstrijdritme, en dus meer scherpte, kan hij Ajax wel net dat beetje beter maken. Helemaal als Sigthorsson terugkomt (na de winterstop???) en Boerrigter kan doen waar hij het beste in is, erlangs rennen en voorzetten geven.

Boerrigter kan totaal niet mee met het niveau dinsdag en heeft na zijn terugkeer nog geen goede wedstrijd gespeeld. Tegen de amateurs had hij net zo goed een shirtje van de tegenpartij aan kunnen trekken.

Vorig seizoen deed hij het goed (in de weinige wedstrijden die hij speelde). Ik vraag me af of hij ooit volledig fit wordt en dat niveau weer op kan pakken.

In z'n algemeenheid was de wedstrijd van Ajax boeiend om te zien. Vooral door het hoge tempo en het enorme balverlies dat (daardoor) werd geleden door zowel Ajax als Manchester City.
Het golfde mooi op en neer maar dat is natuurlijk nog iets anders dan goed voetbal. Gedurende de tweede helft kwam Ajax wel steeds meer in ademnood.

Maar in z'n totaliteit wel leuker om aan te zien dan Celtic - Barcelona, waar het dan vooral draait om het feit dat het spannend is vanwege de stand.

Barca had ook iets van 82% balbezit. Dan golft het spel niet lekker op en neer nee.

Stijn_Slayer
Song geen rood.

Tja, als ze elke bal in de voeten van de Celtic verdedigers passen dan verdienen ze het ook niet. Was wel onder de indruk van de samenvattingen van de overige wedstrijden, hoge amusementswaarde. Alleen Robben weer....

Ook bij deze wedstrijd van Barcelona had ik het gevoel dat ze eigenlijk veel beter waren... dat kansensyndroom blijft echter terugkomen. Ik zou niet weten wat Barcelona mist, je zou zeggen dat Villa toch wel een killer is. Het is altijd zo'n gepriegel rond de 16.

Ik had overigens de eerste helft de Duitser aangezet met Bayern - Lille - geen verkeerde keuze!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:34 uur

geplaatst: vandaag om 04:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.