MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
jassn schreef:
EK 2020 over heel europa

Ben ook benieuwd waartoe dit gaat leiden.
24 landen doen mee, dus ik neem aan 6 pools van 4 landen. Er worden dus sowieso 6 landen bereikt, met nog wat meer als de kwart, halve en hele finale nog weer in andere landen wordt gespeeld.

Qua gunstig uitkomen vind ik 24 onhandig, hoewel dat nog gecorrigeerd kan worden door 8 landen in pools van 3 te hanteren en dan de nummer laatst af te laten vallen.
Liever echter gewoon 32 landen.

Maar het idee van Platini is goed.

musician schreef:
Maar het idee van Platini is goed.

Vind ik niet. Ik houd van traditie.

Gewoon het gastland niet direct als groepshoofd maken en je bent klaar.

Het lijkt me vooral onpraktisch en onhandig... of je moet in het hart van Europa alles laten spelen.

In de VS kon het ook in 1994, dat was wel een WK maar goed. Zeker net zo groot als Europa en daar speelden ze in o.a New York, L.A. en Orlando.

Mij lijkt het wel wat in ieder geval.

Traditie is ook als je altijd alles hetzelfde doet - gewoon patat met (nix oorlog, geen kapsalon), recht op en neer van boven, fluit met pils. Lijkt mij saai

El Lay - NY ca 3 - 3,5 uur vliegen - in die tijd vlieg je heel Europa door.

jassn schreef:
EK 2020 over heel europa

Chelsea eruit

Six nations (rugby) is een jaarlijks Europees kampioenschap over 6 landen verdeeld. Op die schaal kan het prima. Zou het echt voor zoveel problemen leveren? Misschien moet het EK dan langer moeten duren ivm rust voor het reizen.

trebremmit schreef:
In de VS kon het ook in 1994, dat was wel een WK maar goed. Zeker net zo groot als Europa en daar speelden ze in o.a New York, L.A. en Orlando.

Mij lijkt het wel wat in ieder geval.

De VS is wel een slagje groter dan West-Europa. De kaart geeft een vertekend beeld, maar West-Europa is echt niet zo groot. Het zal echt niet zo zijn dat je zondag op het veld van Jagjallajoküll FC staat en woensdag op dat van Alania Vladikavkaz. Ik gok ook wel dat elke poule in één land word gehouden.

Er is nu natuurlijk wel weer een grotere kans dat er wedstrijden in Nederland worden gespeeld. Ik mag toch hopen dat ze er inderdaad voor kiezen om elke poule een 'eigen' land te geven. Zal ook wel, anders komen er teveel klachten van de bonden. Ik denk niet dat die zin hebben om om de twee dagen naar een ander vijfsterrenhotel te moeten vliegen.

Als dit allemaal echt goed wordt geregeld zou het een leuk idee kunnen zijn en ik ben ook wel benieuwd hoe dit in zijn werking zal gaan. Op het eerste gezicht lijkt het een makkelijke manier van de UEFA om meer geld er aan te verdienen en dit zal ook zeker een belangrijke reden voor dit besluit zijn. Daarnaast zal het voor veel echte supporters, zoals de Nederlandse campinggangers, een stuk lastiger worden om alle wedstrijden van hun favoriete land te bekijken als deze de poule door komen. Je hebt de kans dat er daardoor nog meer neutrale fans op de tribunes zitten, iets dat de sfeer niet ten goede komt.

In 2020 staat de nieuwe Kuip er ook.

Het zal allemaal prima haalbaar zijn. En het voordeel is misschien dat er een voetbalfeest in heel Europa ontstaat. Meer dan anders. En grotere stadions tijdens poulewedstrijden.

Ja dat is inderdaad ook een voordeel. Er zullen minder onnodige stadions worden gemaakt. Je ziet nu toch vaak dat er stadions worden gemaakt voor vijf wedstrijden, om daarna eigenlijk alleen maar in de weg te staan.

He$$el_01 schreef:
Op het eerste gezicht lijkt het een makkelijke manier van de UEFA om meer geld er aan te verdienen en dit zal ook zeker een belangrijke reden voor dit besluit zijn.

De belangrijkste reden is volgens mij dat er momenteel nog maar weinig landen zijn die het financieel kunnen opbrengen een heel toernooi te organiseren, het afgelopen EK ging ook maar net goed. Stond een tijdje terug een mooi artikel over in NRC. De duo-organisaties van de afgelopen EK's waren er ook niet voor niets.

Eigenlijk is een WK of EK in één land ook belachelijk. Er zijn maar een paar landen die dat kunnen faciliteren qua infrastructuur en stadions. Je ziet het in bv. Zuid-Afrika, maar ook in Portugal. Een club als Academic speelt in een gigantisch stadion, terwijl ze gemiddeld mss. 5.000 toeschouwers trekken...

Mwah, ik vind het toch wel het mooiste als een eindronde in één land wordt gehouden. Destijds met Ned / Bel, Oos / Zwi en recenter Pol / Oek vond ik het toch wat rommelig overkomen. Gelukkig dat ze qua WK's de aankomende drie edities gewoon één gastland hebben aangewezen. Het probleem zit hem met name in de EK's. Met als triest dieptepunt de plannen voor het EK van 2020.

Puntje gestolen bij Heracles. Moet kunnen af en toe.

Forza Utrecht !!

De vroege inhaalrace van Ajax onder begeleiding van een lekker nummer (zeer bekend op MuMe ).

Ondanks dat het niet leuk is dat niet alle wedstrijden in hetzelfde land zijn en dat het lastig is voor de supporters vind ik het been best leuk idee. Vooral omdat het EK dan ook echt gespeeld wordt in de stadions van de grootste clubs van Europa. Dat lijkt mij een mooi uitganspunt voor het EK. hopelijk komt er nog een wedstrijd in de dan nieuwe of vernieuwde kuip.

Mooie overwinning van United op City en alweer een hoofdrol voor van Persie

panjoe (moderator)
Messi 86 keer gescoord dit kalenderjaar

Messi, de beste voetballer ooit.

Gerd Müller had er wel minder wedstrijden voor nodig

Joy4ever schreef:
Gerd Müller had er wel minder wedstrijden voor nodig

Maar wel meer gewicht én veel minder techniek.

Stijn_Slayer
Willem van Hanegem zou zeggen dat hij de verkeerde nationaliteit heeft.

Mjuman schreef:
(quote)

Maar wel meer gewicht én veel minder techniek.

Ik vind de stijl van Gerd Müller wel wat lijken op de stijl van Bony. Op het veld dan.

Ik vind vooral bepaalde karaktereigenschappen buiten het veld sterk op die van Bony lijken.

Ik vind ze vooral uiterlijk op elkaar lijken.

Titmeister schreef:
Ik vind ze vooral uiterlijk op elkaar lijken.

Meen sowieso te kunnen concluderen dat sommigen hier Pearl 'ns mogen bezoeken en/of hun Teleac-cursus psychologie moeten afmaken. Behalve de 'B' van Bony, Bomber en behendigheid heb ik moeite de alhier toegedichte verwantschappen te herkennen - hoogstens nog de 'b' van ballast (=gewicht)

Ze hebben duidelijk dezelfde ogen.

Goed dat er altijd mensen blijven die de prestaties van Messi kritisch benaderen.

klik

EDIT:

Ach natuurlijk, maar het aantal benutte strafschoppen valt best mee. Dat aantal ligt bijvoorbeeld bij C. Ronaldo veel hoger, relatief gezien. Daarnaast kan je er moeilijk omheen dat het ongekend is wat Messi aan doelpunten maakt. De afgelopen 5 wedstrijden maakte hij steeds minstens twee doelpunten in de Spaanse liga.

Maargoed, kritisch zijn mag, maar kritisch zijn om het kritisch zijn hoeft niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:29 uur

geplaatst: vandaag om 20:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.