MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Heerlijk, inderdaad.

Eerst nog een half jaartje huren.

Feyenoord is goed bezig.

Had ik echt nooit verwacht van Martin Van Geel en Ronald Koeman maar alle respect hiervoor.

Zo zie je wat het effect kan zijn van financiële nood.

trebremmit schreef:
Vier jaar

De meeste spitsen dienen hun contract niet uit, dus als ze over twee jaar Pelle weer verkopen voor meer dan 3 miljoen is dat toch goed. Ik denk dat hij van de zomer minimaal het dubbele waard is.

Ben wel benieuwd of het Vleminckx-effect volgend jaar komt,

Als ik de verhalen mag geloven is hij sowieso een stuk knapper dan Vleminckx

Frank

Nog negen. Moet lukken!

Mooi dat ze Pellè hebben vastgelegd. 4 jaar is mss wat overdreven voor een speler van 27, maar beter iets te lang dan iets te kort. Iig hebben ze nu voor de komende jaren een goede spits vastgelegd, die het team beter laat voetballen. Dat is belangrijker nog dan zn doelpunten, want ik geloof ook niet dat ie dit moyenne 4 jaar vast gaat houden...

Laurens De Bock komt trouwens over van Lokeren naar Club Brugge voor zo maar even € 3.5 miljoen! Van overwaardering gesproken, m.i. makkelijk 2 miljoen te veel voor een linksback die nog alles te bewijzen heeft. Zie maar naar Tshimanga die bij Genk ook zijn prijs niet waard was.

En dan moet je eens zien wie je ook voor dat geld kon krijgen!!

Het is niet alleen de aankoop van Pelle, maar tevens ook het vertrouwen van veel spelers om ook te willen blijven, of juist naar de Kuip te gaan.
Dat effect gaat er ook van uit.

Dus het is of al dit seizoen of anders dat er na. Maar de Coolsingel zal een keer vol lopen.

musician schreef:
Dus het is of al dit seizoen of anders dat er na. Maar de Coolsingel zal een keer vol lopen.

Oja, als het lang genoeg blijft regenen zeker - de Waalkade (normaal parkeerplaats) in Tiel staat nu al twee meter onder water

(afbeelding)

Mjuman schreef:
(quote)

Oja, als het lang genoeg blijft regenen zeker - de Waalkade (normaal parkeerplaats) in Tiel staat nu al twee meter onder water

(afbeelding)

Daar hebben ze nu een speciaal waterplein voor aangelegd

Voor al dat water hebben we de Koopgoot.

Dat is toch niet die koopgoot waarmee Feyenoord jaren lang geld door het putje heeft gespoeld?

Rudi S schreef:
Dat is toch niet die koopgoot waarmee Feyenoord jaren lang geld door het putje heeft gespoeld?

Denk eerder in termen van sluizen in het Haringvliet.

Opvallend overigens dat boven de rivieren beduidend grotere stukken Nederland onder water staan dan eronder - terwijl die delen juist onder de rivieren liggen

Koopgoot: lijkt mij een fikse taakstraf om iemand te belasten met de taak te moeten winkelen met een hulpbehoevende landgenoot in de Rotterdamse koopgoot gedurende 12 koopzondagen, Alexandrium lijkt me trouwens even erg.

Prima winkelen in de koopgoot. Maar ik weet zelf ook wel dat ze in Eindhoven veel beter zijn in shoppen.

Sowieso zijn de prijzen in Eindhoven veel lager. Neem een Wijnaldum; voor een prikkie op te halen in Eindhovuh, terwijl ie voor kort nog voor 5 miljoen te koop stond in het Rotterdamse winkelparadijs.

Nicolage Rico schreef:
Prima winkelen in de koopgoot. Maar ik weet zelf ook wel dat ze in Eindhoven veel beter zijn in shoppen.

Sowieso zijn de prijzen in Eindhoven veel lager. Neem een Wijnaldum; voor een prikkie op te halen in Eindhovuh, terwijl ie voor kort nog voor 5 miljoen te koop stond in het Rotterdamse winkelparadijs.

Een ding zijn ze in R'dam en omgeving apsoluut wereldkampioen in:

Oogkleppen dragen - daarnaast beginnen ze Amsterdammers aardig naar de kroon te steken waar het gaat om bovenmatig geloof in eigen kunnen - maar omdat de term Godenzonen al vergeven is: Moddermaten van de Maas

Voor een club met als motto Geen woorden maar daden heeft Rico mij te veel babbel; check:

Feyenoord, deze eeuw tweemaal nr 2, eenmaal KNVB beker. eenmaal UEFA-beker
PSV: zesmaal kampioen, tweemaal KNVB-beker, eenmaal halve finale CL

Casillas staat deze wedstrijd weer eens onder de lat. Al moest daar wel de rode kaart van reservekeeper Adán aan te pas komen. Na 6 minuten.

Mjuman schreef:
(quote)

Oogkleppen dragen - daarnaast beginnen ze Amsterdammers aardig naar de kroon te steken waar het gaat om bovenmatig geloof in eigen kunnen - maar omdat de term Godenzonen al vergeven is: Moddermaten van de Maas

Voor een club met als motto Geen woorden maar daden heeft Rico mij te veel babbel; check:

Grappig wat jij er altijd allemaal bij haalt.

Ten eerste ben ik geen Rotterdammer.

Je reageert dus op "prima winkelen in Rotterdam". Ja, daar zit wel een enorme lading arrogantie in.

"En omgeving" staat er - misschien moest jij wel net als ik een flink stuk fietsen naar je middelbare school (in Rotterdam?). Daar werd je sterk van en gehard.

En winkelen staat bij mij nou eenmaal niet genoteerd als een groot genoegen. Succes met Pelle

Mjuman schreef:
"En omgeving" staat er - misschien moest jij wel net als ik een flink stuk fietsen naar je middelbare school (in Rotterdam?). Daar werd je sterk van en gehard.

Hoe sterk is de eenzame fietser.

Er staat ook "apsoluut", trouwens.

En winkelen staat bij mij nou eenmaal niet genoteerd als een groot genoegen. Succes met Pelle

Pellè houdt vast van winkelen, inderdaad.

Nicolage Rico schreef:
Hoe sterk is de eenzame fietser.

Er staat ook "apsoluut", trouwens.

Goed gezien - dat was ook de bedoeling want apsoluut is heel anders dan absoluut.

Nicolage Rico schreef:
Pellè houdt vast van winkelen, inderdaad.

Zal mij jeuken - hoeft ie in R'dam alleen maar naar de Nieuwe Binnenweg

Stijn_Slayer
Paap_Floyd schreef:
Casillas staat deze wedstrijd weer eens onder de lat. Al moest daar wel de rode kaart van reservekeeper Adán aan te pas komen. Na 6 minuten.

Onbenullige actie en de penalty was terecht, maar rood is wel erg zwaar bestraft. Casillas had zo'n bal nooit met maaiende benen gepakt. Dit is de tweede blunder op rij van Adan, hopelijk dringt het nu een beetje door bij Mourinho. Adan is wel een goede keeper, maar je bent niet goed bij je hoofd om de beste keeper ter wereld te passeren.

Gelukkig zorgt Ronaldo er eigenhandig voor dat ze terugkomen. Staat nu 4-2.

4-3 nu, en een rode kaart voor Real Sociedad. Leuke pot daar

Stijn_Slayer
Ik kan er niet echt om lachen. Vreemd genoeg had Sociedad nog twee keer zoveel kaarten nodig als Real. Erg dom om een tweede gele kaart te pakken.

Mjuman schreef:

Ach, ik zou niet weten waarom je niet hoopvol naar de toekomst mag kijken. Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, geldt ook zeker voor voetbal.

Dus of Feyenoord dit jaar, volgend jaar of met een beetje pech het jaar daarop op de Coolsingel staat met Pelle is gewoon vooruit blikken. Geloof mij, als Amsterdammer aan Zee: het naast de schoenen lopen inzake voetbal is een vinding die is gedaan op De Dam. Als je het naast elkaar kunt zetten en vergelijken.

Feyenoord heeft financieel zware tijden achter de rug. De organisatie, bestuurlijk, financieel (spelerssalarissen, wegwerken van schulden) en opleiding (van talenten) is de afgelopen jaren dusdanig op poten gezet, daar gaan ze in de komende periode de vruchten van plukken.
Uiteindelijk is de nieuwe Kuip een soort van de voltooiing van een moderne voetbalvereniging, gericht op de toekomst.

Dan kun je alle successen van PSV nogmaals herhalen, maar die club komt momenteel niet veel verder dan een behoorlijke schuld, het laatste jaar van Dick Advocaat, het laatste seizoen van Van Bommel, een beperkte jeugdopleiding. En dan moeten ze nog maar hopen dat Philips vandaag of morgen niet de stekker er uit gaat trekken.

musician schreef:
En dan moeten ze nog maar hopen dat Philips vandaag of morgen niet de stekker er uit gaat trekken.

Mooie woordspeling. Of: het licht gaat uit.

Nicolage Rico schreef:
Mooie woordspeling. Of: het licht gaat uit.

Kan niet Rico: En dan denk ik aan Brabant, want daar brand nog licht .

Ja! Laten we verwachten dat de fans van hun eigen club de gehele tijd pessimistisch zijn en niet geloven in de successen! Want wat gaat het slecht met Feyenoord de laatste tijd. Nou, nou. Ze zijn zowaar van een middenmoter (dat waren ze in een korte periode) weer een club geworden die er een stuk beter voorstaat. De klootzakken.

Dansen!

Joy4ever schreef:
Kan niet Rico: En dan denk ik aan Brabant, want daar brand nog licht .

Dat ligt/licht aan de heren Philips.

Zonder Philips kan Guus z'n liedje in de prullenmand gooien. Is er weer een plekje vrij voor de top 25 van de top 2000.

panjoe (moderator)
Omdat je ooit (bewust of onbewust) supporter bent geworden van een bepaalde club identificeer je je met die club. De successen van die club voelen als je eigen successen, het falen van die club voelt als je eigen falen. Tot zover is alles koek en ei.

Maar dan gaan mensen die een andere club steunen kritiek leveren op jouw club. En, jawel, kritiek op jouw club voelt als kritiek op jezelf. Hoewel jouw persoonlijke bijdrage aan je club zeer beperkt is, eigenlijk lang niet genoeg om je sterke gevoel van identificatie met jouw club te rechtvaardigen, wil je jouw club verdedigen. Ondanks dat je hier rationeel gezien geen écht goede reden voor hebt gebeurt dit allemaal gevoelsmatig en voelt het daardoor alsnog echt.

Als PSV'er in de regio Amsterdam - en naar mijn idee de laatste tijd als PSV'er in het algemeen - merk ik dit vaak genoeg. Mensen om me heen, met name Ajacieden, hadden vroeger een oprechte hekel aan Feyenoord, maar sinds die club uit de absolute top wegviel is PSV toch wel zo'n beetje de ergste club waar je voor kan zijn. Waar mensen zich het meeste aan ergeren is dat 'we' een koopclub zijn. Jawel. Er zijn blijkbaar twee categorieën van clubs: opleidclubs en koopclubs. Opleidclubs betalen minder geld voor transfers en steken meer geld in de opleiding, waardoor er meer mensen uit de eigen regio in het team spelen. Koopclubs doen het andersom, waardoor de club, naar het idee van velen, minder de identiteit van de regio uitdragen.

In de realiteit zijn dit gewoon twee labeltjes die worden opgeplakt door mensen die er hun haat tegen PSV mee willen rechtvaardigen. Dit is niet bedoeld als steek onder water naar Ajax, maar om die zogenaamde tegenstelling te ontmantelen: hoeveel vaste basiskrachten komen uit de regio Amsterdam? Mensen maken vaak lijstjes en vinken aan wie er eigen jeugd is, en nemen dan de Denen en Belgen van Ajax ook mee, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar een echt steekhoudende reden voor hebt.

Iets om over na te denken, wellicht: als je kritiek levert op een club zonder er over na te denken wat je nou echt zegt - of het nou uit afgunst is, of omdat je een traditioneel (in mijn ogen zwaar overgeromantiseerd) beeld heb van hoe een club moet zijn, of omdat je vervelende ervaringen hebt met mensen die die club steunen, of om welke reden dan ook - sta je op mensen hun tenen, waarmee je waarschijnlijk hetzelfde soort nutteloze uitspraken uitlokt. Met het risico om cheesy te klinken: een beetje wederzijds respect goes a long way.

Ik zeg dit niet om het bovenstaande gesprek te moraliseren, om jullie te verplichten om op deze manier te kijken, of wat dan ook. Sterker nog: ik ervaar precies dezelfde (defensieve en offensieve, so to speak) gevoelens die jullie uitdrukken. Maar van binnen weet ik dat ik het ook prima had gevonden om fan te zijn van Feyenoord, Ajax, VVV, Hammarsby of Lutjebroek.

musician schreef:
Dan kun je alle successen van PSV nogmaals herhalen, maar die club komt momenteel niet veel verder dan een behoorlijke schuld, het laatste jaar van Dick Advocaat, het laatste seizoen van Van Bommel, een beperkte jeugdopleiding. En dan moeten ze nog maar hopen dat Philips vandaag of morgen niet de stekker er uit gaat trekken.

Mooi om te zien dat er nog steeds erg veel mensen zijn die geen idee hebben hoe het nou eigenlijk echt met PSV gaat.

@ panjoe: zo heb ik, en ik denk vele anderen, er ook vaak genoeg over nagedacht. Maar zo relativeer je alles kapot en gaat alle charme er vanaf.

Wederzijds respect is trouwens wel belangrijk natuurlijk. Een beetje plagen hoort bij gezonde rivaliteit.

Tja die Rotterdammers kunnen eindelijk weer eens uit de modder kruipen, omdat er wat te vieren is - al weet niemand zo goed wat.

Dat Koeman een goed coach was, was al langer duidelijk; dat ie nu wat minder opportunistisch is dan zeg 5 - 6 jaar geleden is ook duidelijk; hij heeft bijgeleerd.

En om op die woordspelige Rico te reageren: al die Feyenoordsupporters die nu blij zijn, verheugen zich op het feit dat ze nu weten wat voor vlees ze in de Kuip hebben. Gek genoeg, qua prijs, lijkt het van de kiloslager, alhoewel als het snel weer vertrekt blijkt het toch scharrelvlees geweest te zijn.

Iets zegt me dat Rico en Musician niet succesvol zijn bij pokeren en toepen. Hoe zou dat nou komen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:15 uur

geplaatst: vandaag om 22:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.