Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2013, 23:55 uur
Mjuman schreef:
Tja die Rotterdammers kunnen eindelijk weer eens uit de modder kruipen, omdat er wat te vieren is - al weet niemand zo goed wat.
Ach, in Rotterdam hebben ze eindelijk eens wat te vieren. PSV heeft uit armoe vorig jaar de KNVB-beker maar gevierd. Tja die Rotterdammers kunnen eindelijk weer eens uit de modder kruipen, omdat er wat te vieren is - al weet niemand zo goed wat.

Dit vind ik overigens wel echt belachelijk: http://www.vi.nl/nieuws/233772/Ook-Blatter-veroordeelt-actie-van-voorvechter-Boateng.htm
'Ik denk niet dat zomaar van het veld stappen de oplossing is. Wij wachten het rapport van de Italiaanse bond nog af, maar ik denk niet dat dit goed is. Uiteindelijk zou je dan ook weg kunnen lopen als je gaat verliezen.'

0
geplaatst: 7 januari 2013, 08:17 uur
Mjuman schreef:
Iets zegt me dat Rico en Musician niet succesvol zijn bij pokeren en toepen. Hoe zou dat nou komen
Iets zegt me dat Rico en Musician niet succesvol zijn bij pokeren en toepen. Hoe zou dat nou komen
Daar weet jij niets van
maar ik kan nog wel een beetje rekenen.In plaats van financiële maatregelen te nemen, verkocht PSV hun grond, stadion en trainingscomplex aan de gemeente Eindhoven, in 2011. Dat leverde 48 miljoen op en PSV kocht direct voor 13 miljoen aan nieuwe spelers.
Gekocht van gemeenschapsgeld, laat daar weinig discussie over zijn. Waarbij ze nog van geluk konden spreken dat een dergelijk bedrag blijkbaar in kas was, bij de gemeente Eindhoven.
Het complex kost jaarlijks 2,5 miljoen aan huur.
Een dergelijke uitverkoop kan maar één keer plaatsvinden, er komt een tijd dat een verplichte sanering bij PSV noodzakelijk zal worden. Door dit soort transacties, wat sowieso niet de fairplay cup zal opleveren, zal er harder moeten worden ingegrepen dan aanvankelijk nodig was geweest. Aangezien het aan de middelen ontbreekt om het stadion terug te kopen zal er in ieder geval jaarlijks alvast
- € 2.500.000 in de boeken staan.
Meer geld krijgt PSV trouwens ook niet meer van de gemeente, heeft de raad besloten. Eigenlijk had PSV voor het financiële trucje al failliet moeten gaan, maar door die injectie sukkelt het voor het oog nog aardig verder.
Het is dus een kwestie van tijd dat er hier wat moet gaan gebeuren.
Geheel los daarvan (want waarom zou ik het met PSV willen vergelijken, daar komen vooral PSV-ers zelf mee) heeft Feyenoord de afgelopen 10 jaar alles, in alle aspecten, volledig op de rails gezet. Dat leverde sportief niet de gewenste resultaten maar dat kon eigenlijk ook niet anders.
Nu de situatie meer en meer is 'genormaliseerd' staat Feyenoord er redelijk gezond voor, met goede vooruitzichten en een sterke structuur. Dat daar in de komende jaren de vruchten van zullen worden geplukt lijkt mij een logische optelsom, dat is niet eens koffiedik kijken.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 11:03 uur
Tegen zoveel populistische onnozelpraat is geen enkel kruit gewassen. Een aantal malen heb ik uitgelegd hoe eea financieel in elkaar zit, het gaat niet om "gemeenschapsgeld" - het gaat om liquide maken van bezittingen. Sale and lease back is een volstrekt normale gang van zaken: de ene partij verkoopt (om geld te creëren), de andere partij (is bijv in staat om onroerend goed(grond) of een wagenpark beter te beheren) ontvangt daarvoor een langetermijnverplichting (huur).
Je kunt je afvragen in hoeverre beheer en exploitatie van een stadion, de grond en alle faciliteiten tot de 'core business' van een voetbalclub behoren. Hoeveel clubs in Nederland zijn eigenaar van stadion en de grond? Voor alle duidelijkheid: de Arena is niet van Ajax en de Kuip is niet van Feyenoord, de Gelredome is niet van Vitesse. Zoek het maar op!! Vooralsnog is PSV wél eigenaar van het stadion. Overigens zijn er in Utrecht nog raardere dingen gebeurd met stadion, faciliteiten en eigendomsoverdracht.
Gaarne kappen met die rare populistische prietpraat - het is suggestief, ongefundeerd en onjuist. "Logische optelsom" - we zullen het wel zien. Wees blij met hoe het er nu voor staat en respecteer ook het feit dat er naast competentie ook een flinke dosis pure mazzel in het geding is.
Je kunt je afvragen in hoeverre beheer en exploitatie van een stadion, de grond en alle faciliteiten tot de 'core business' van een voetbalclub behoren. Hoeveel clubs in Nederland zijn eigenaar van stadion en de grond? Voor alle duidelijkheid: de Arena is niet van Ajax en de Kuip is niet van Feyenoord, de Gelredome is niet van Vitesse. Zoek het maar op!! Vooralsnog is PSV wél eigenaar van het stadion. Overigens zijn er in Utrecht nog raardere dingen gebeurd met stadion, faciliteiten en eigendomsoverdracht.
Gaarne kappen met die rare populistische prietpraat - het is suggestief, ongefundeerd en onjuist. "Logische optelsom" - we zullen het wel zien. Wees blij met hoe het er nu voor staat en respecteer ook het feit dat er naast competentie ook een flinke dosis pure mazzel in het geding is.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 11:13 uur
musician schreef:
In plaats van financiële maatregelen te nemen, verkocht PSV hun grond, stadion en trainingscomplex aan de gemeente Eindhoven, in 2011. Dat leverde 48 miljoen op en PSV kocht direct voor 13 miljoen aan nieuwe spelers.
Gekocht van gemeenschapsgeld, laat daar weinig discussie over zijn. Waarbij ze nog van geluk konden spreken dat een dergelijk bedrag blijkbaar in kas was, bij de gemeente Eindhoven.
Een dergelijke uitverkoop kan maar één keer plaatsvinden, er komt een tijd dat een verplichte sanering bij PSV noodzakelijk zal worden. Door dit soort transacties, wat sowieso niet de fairplay cup zal opleveren, zal er harder moeten worden ingegrepen dan aanvankelijk nodig was geweest. Aangezien het aan de middelen ontbreekt om het stadion terug te kopen zal er in ieder geval jaarlijks alvast
Meer geld krijgt PSV trouwens ook niet meer van de gemeente, heeft de raad besloten. Eigenlijk had PSV voor het financiële trucje al failliet moeten gaan, maar door die injectie sukkelt het voor het oog nog aardig verder.
In plaats van financiële maatregelen te nemen, verkocht PSV hun grond, stadion en trainingscomplex aan de gemeente Eindhoven, in 2011. Dat leverde 48 miljoen op en PSV kocht direct voor 13 miljoen aan nieuwe spelers.
Ongeveer alles dat in je eerste vier alinea's staat is onjuist.

0
geplaatst: 7 januari 2013, 11:55 uur
Uiteraard zijn de bronnen vooraf gecontroleerd. Wat klopt er niet precies?
0
geplaatst: 7 januari 2013, 12:13 uur
Volgens mij is er voor meer geld spelers gekocht, maar was er dat jaar en het jaar daarvoor ook voor een redelijk bedrag aan spelers verkocht. Hierdoor ging er maar een klein gedeelte van het 'gemeentegeld' ook echt naar spelers. Neemt natuurlijk niet weg dat deze spelers zonder deze maatregelen niet gehaald hadden kunnen worden.
Er hoeft niet zo veel bij de gemeente Eindhoven in kas te zijn, aangezien die zelf het bedrag dat PSV krijgt weer lenen van een Duitse bank, tegen een uiteraard erg lage rente.
Dankzij deze lening hoeft er juist minder hard te worden ingegrepen door PSV. Ze hebben met dit geld namelijk hun hypotheek van het stadion afgekocht, die een hogere rente had dan de rente die ze nu moeten betalen.
Er hoeft niet zo veel bij de gemeente Eindhoven in kas te zijn, aangezien die zelf het bedrag dat PSV krijgt weer lenen van een Duitse bank, tegen een uiteraard erg lage rente.
Dankzij deze lening hoeft er juist minder hard te worden ingegrepen door PSV. Ze hebben met dit geld namelijk hun hypotheek van het stadion afgekocht, die een hogere rente had dan de rente die ze nu moeten betalen.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 12:30 uur
Mjuman schreef:
Tja die Rotterdammers kunnen eindelijk weer eens uit de modder kruipen, omdat er wat te vieren is - al weet niemand zo goed wat.
Volgens mij zijn we hier nooit weggeweest. Iets dat de Feyenoorder kenmerkt.

Toepen is meer van jouw tijd en pokeren meer van mijn tijd. De waarheid zal dus wel ongeveer in het midden liggen.

0
geplaatst: 7 januari 2013, 13:02 uur
Nicolage Rico schreef:
Onkruid vergaat niet idd

Nicolage Rico schreef:
Toepen is meer van jouw tijd en pokeren meer van mijn tijd. De waarheid zal dus wel ongeveer in het midden liggen.
Als échte kaartspelen staan voor gezelligheid kennen die geen tijd - misschien is jouw tijd wel ongezelliger

0
geplaatst: 7 januari 2013, 13:12 uur
Mjuman schreef:
Onkruid vergaat niet idd
Onkruid vergaat niet idd

Ik had verwacht dat je met de kakkerlakken variant zou komen.

Als échte kaartspelen staan voor gezelligheid kennen die geen tijd - misschien is jouw tijd wel ongezelliger
Ik speel zelfs nog ouderwets Hartenjagen, Klaverjas en Up 'nd Down a River!
Maar kaarten is geen sport, net als darten, dus we zullen naar het spelletjes topic moeten verkassen.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 13:45 uur
He$$el_01 schreef:
Volgens mij is er voor meer geld spelers gekocht, maar was er dat jaar en het jaar daarvoor ook voor een redelijk bedrag aan spelers verkocht. Hierdoor ging er maar een klein gedeelte van het 'gemeentegeld' ook echt naar spelers. Neemt natuurlijk niet weg dat deze spelers zonder deze maatregelen niet gehaald hadden kunnen worden.
Ja, het betreft dus aanvullingen op wat ik schreef, geen correcties.
Je vraagt je af waarom PSV niet zelf geld leende in Duitsland, maar de gemeente Eindhoven voor PSV. Hierdoor loopt namelijk de gemeente Eindhoven het gehele financiële risico (dus ook de gemeenschap) en niet PSV. Waarschijnlijk zou het PSV zelf niet zijn gelukt.
PSV heeft dan ook nog eens, een paar jaar daarvoor, de overwaarde in het stadion omgezet in geld en daarmee de bestaande hypotheek gemaximaliseerd. Overwaarde van een woning (of in dit geval het stadion) omzetten in geld, betekent op z'n boerenfluitjes ook gewoon een chronisch geldtekort.
Een overwaarde opnemen is namelijk het tegenovergestelde van aflossen.
Ik denk dat de hele constructie anno 2013 absoluut niet meer zou kunnen. De hele reddingsoperatie van PSV werd ook nog eens ondersteund door 20 miljoen van Philips. Anders hadden ze het ook met de verkoop van het stadion en de grond het niet gered. Het is niet voor niets dat ik schreef dat ze met dat bedrijf als sponsor God op hun blote knieëen mogen danken. Maar zonder structurele wijzigingen lopen ze ongetwijfeld een keer tegen tegen hun financiële grenzen aan.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 14:20 uur
Deze bazelpraatjes hebben helemaal niets meer met sport te maken en geven blijk van een vorm van afgunstige frustatie die wordt gedragen door onduidelijke (niet genoemde) bronnen en een gebrek aan financiële kennis.
Iedereen met een gezond verstand weet dat het (ook als particulier) usance is om de overwaarde van een pand te benutten voor zaken als een verbouwing. Een aantal jaren geleden is de wetgeving op dit punt verscherpt om het onmogelijk te maken dat mensen de overwaarde in hun huis gingen gebruiken voor beleggingen of kostbare roerende goederen (auto).
Banken zijn de laatste 2 -3 jaar iig naar particulieren een stuk kritischer geworden. Belangrijke voorwaarden zijn dat het pand courant moet zijn en een reële overwaarde moet hebben en dat de aanvrager regelmatige inkomsten kan aantonen.
"God op hun blote knieën danken" wat een gotspe - als er een NL club is die altijd goed financieel is gerund (denk aan de uiterst lucratieve transfers, zowel naar als vanuit PSV - van Romario, Ronaldo, RvN, Jaap Stam etc) en lang achtereen hoge inkomsten had uit de CL is het PSV. De laatste drie jaar zat het tegen: men is te snel uitgegaan van een spoedige terugkeer in de CL - nu 3 jaar achtereen niet.
(wat mij betreft mag die hele discussie eruit geknipt worden, omdat ie niets toevoegt en helemaal niets met sport te maken heeft. En het zgn 'aan de kaak stellen' van het "gebruik van gemeenschapsgeld" vind ik gewoon populistische politiekpraat die niet hier op de site hoort
)
Iedereen met een gezond verstand weet dat het (ook als particulier) usance is om de overwaarde van een pand te benutten voor zaken als een verbouwing. Een aantal jaren geleden is de wetgeving op dit punt verscherpt om het onmogelijk te maken dat mensen de overwaarde in hun huis gingen gebruiken voor beleggingen of kostbare roerende goederen (auto).
Banken zijn de laatste 2 -3 jaar iig naar particulieren een stuk kritischer geworden. Belangrijke voorwaarden zijn dat het pand courant moet zijn en een reële overwaarde moet hebben en dat de aanvrager regelmatige inkomsten kan aantonen.
"God op hun blote knieën danken" wat een gotspe - als er een NL club is die altijd goed financieel is gerund (denk aan de uiterst lucratieve transfers, zowel naar als vanuit PSV - van Romario, Ronaldo, RvN, Jaap Stam etc) en lang achtereen hoge inkomsten had uit de CL is het PSV. De laatste drie jaar zat het tegen: men is te snel uitgegaan van een spoedige terugkeer in de CL - nu 3 jaar achtereen niet.
(wat mij betreft mag die hele discussie eruit geknipt worden, omdat ie niets toevoegt en helemaal niets met sport te maken heeft. En het zgn 'aan de kaak stellen' van het "gebruik van gemeenschapsgeld" vind ik gewoon populistische politiekpraat die niet hier op de site hoort
)
0
geplaatst: 7 januari 2013, 15:17 uur
Vond dit wel een aardig stukje:
Waarom Feyenoord blundert met de aankoop van Graziano Pellè - Ondernemen - Z24.nl
Waarom Feyenoord blundert met de aankoop van Graziano Pellè - Ondernemen - Z24.nl
0
geplaatst: 7 januari 2013, 15:38 uur
Snap er ook niks van dat ze hem voor vier jaar hebben vastgelegd, waan van de dag in plaats van toekomstvisie.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 15:54 uur
Ze zouden toch beter moeten weten als je bedenkt hoe makkelijk vervangbaar Guidetti bleek. Zal je zien dat Pelle over twee jaar bankzitter is.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:03 uur
Gezien z'n populariteit halen ze vast een aardig bedrag binnen aan de verkopen van Feyenoord-shirts met Pelle op de achterzijde. Dat moet je dan wel verrekenen met die 3 miljoen natuurlijk 

0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:08 uur
Kan natuurlijk alleen maar mis gaan. Maar ik hoorde dezelfde geluiden toen hij werd aangekocht dus: 

0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:30 uur
Het bedrag schijnt trouwens zo rond de 2,2 mil te liggen en niet "bijna 3 miljoen" al is bijna natuurlijk wel een redelijk ruim begrip.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:37 uur
GrafGantz schreef:
Gezien z'n populariteit halen ze vast een aardig bedrag binnen aan de verkopen van Feyenoord-shirts met Pelle op de achterzijde. Dat moet je dan wel verrekenen met die 3 miljoen natuurlijk
Dat scheelt wel een beetje inderdaad.

Het viel me een paar weken terug al op dat hij al een beetje Nederlands spreekt. Toen ie nog bij AZ speelde vond ie het absoluut niet nodig Nederlands te leren. Blijkbaar realiseert ie zich nu dat Feyenoord een mooi eindstation is.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 17:17 uur
herman schreef:
Ik zie in het begin al staan: prijzen win je met een goede verdediging.
Die staat er. Maar er moet wel gescoord worden.
Echt perfect dat Feyenoord Pellè heeft te weten strikken voor een bedrag tussen de 2 en 3 miljoen voor vier jaar.
Mocht een club hem tussentijds willen halen, dan staat Feyenoord sterk. Daarnaast is Pellè geen spits die het van zijn snelheid, loopvermogen en dynamiek moet hebben, dus op zijn 28e, 29e, 30e en 31e zal hij hetzelfde spelen als nu.
herman schreef:
Ze zouden toch beter moeten weten als je bedenkt hoe makkelijk vervangbaar Guidetti bleek. Zal je zien dat Pelle over twee jaar bankzitter is.
Fernandez faalde in ieder geval enorm, en zo zullen er nog een legio spitsen zijn die zouden mislukken bij Feyenoord. Natuurlijk is het voor spitsen vrij makkelijk scoren in Nederland, vanwege het open voetbal, maar ik verwacht dat Guidetti - mocht hij volledig herstellen - een prachtige carrière tegemoet gaat. En hoeveel goede spitsen lopen er eigenlijk rond in Nederland? Ik vind Pellè samen met Bony momenteel de sterkst spelende spitsen.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 17:21 uur
musician schreef:
Je vraagt je af waarom PSV niet zelf geld leende in Duitsland, maar de gemeente Eindhoven voor PSV. Hierdoor loopt namelijk de gemeente Eindhoven het gehele financiële risico (dus ook de gemeenschap) en niet PSV. Waarschijnlijk zou het PSV zelf niet zijn gelukt.
Ik denk dat de hele constructie anno 2013 absoluut niet meer zou kunnen. De hele reddingsoperatie van PSV werd ook nog eens ondersteund door 20 miljoen van Philips. Anders hadden ze het ook met de verkoop van het stadion en de grond het niet gered. Het is niet voor niets dat ik schreef dat ze met dat bedrijf als sponsor God op hun blote knieëen mogen danken. Maar zonder structurele wijzigingen lopen ze ongetwijfeld een keer tegen tegen hun financiële grenzen aan.
Nou ja, aanvullingen...
De volgende dingen kloppen allemaal niet.

''Dat leverde 48 miljoen op en PSV kocht direct voor 13 miljoen aan nieuwe spelers.''
''Gekocht van gemeenschapsgeld, laat daar weinig discussie over zijn. Waarbij ze nog van geluk konden spreken dat een dergelijk bedrag blijkbaar in kas was, bij de gemeente Eindhoven.''
''Door dit soort transacties, wat sowieso niet de fairplay cup zal opleveren, zal er harder moeten worden ingegrepen dan aanvankelijk nodig was geweest. ''
''Eigenlijk had PSV voor het financiële trucje al failliet moeten gaan, maar door die injectie sukkelt het voor het oog nog aardig verder.''
En een bank leent altijd goedkoper aan een gemeente of land dan aan een bedrijf of voetbalclub. Dus vrij logisch dat ze het op deze manier hebben gedaan. Gewoon heel erg slim. Dat risico van de gemeente is vrij laag. Ze hebben tegen een hele lage rente geleend, en PSV heeft dankzij deze lening en de veranderingen die ze daardoor hebben kunnen doen genoeg ruimte om dit geld gewoon in de afgesproken periode terug te betalen aan de gemeente. Ja, ook zonder bijvoorbeeld de CL. Want om even op je laatste zin in te gaan, die structurele veranderingen zijn al voor een groot gedeelte ingevoerd.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 19:09 uur
Wat een irritante site, je kan niet eens tekst kopiëren. 
Die logica met "van de afgelopen 10 jaar werd slechts één keer degene met de meeste doelpunten kampioen...." etc., dus je wint vanwege de verdediging is van het niveau:
Ik vind wel dat wat ingetogenere reacties gepast zijn, want zo dubieus als de aankoop in de zomer was, nu is het opeens een weergaloze aankoop? Voor een club die tot voor kort geen cent te makken had, vind ik 2,2 miljoen uitgeven voor een spits die misschien wel, misschien niet heel veel mazzel heeft gehad de afgelopen wedstrijden, erg veel.
Maar zoals altijd: de winnaar heeft altijd gelijk.

Die logica met "van de afgelopen 10 jaar werd slechts één keer degene met de meeste doelpunten kampioen...." etc., dus je wint vanwege de verdediging is van het niveau:
Een belgische bioloog is bezig met een kikkeronderzoek. Hij pakt een kikker en zet 'm op de grond. Hij zegt tegen de kikker: "BOE!" De kikker springt 4 meter ver. De onderzoeker noteert dit.
Hij knipt nog een pootje bij de kikker af en zegt weer:"BOE!!"
Hij noteert: "Kikker met 3 poten springt 3 meter ver".
Hij knipt weer een pootje af en laat 'm weer schrikken. Hij noteert: Kikker met 2 poten springt 2 meter ver.
Nadat ie ook het derde pootje heeft afgeknipt, merkt ie op dat de kikker 1 meter ver sprint.
Tot slot knipt ie het laatste pootje af: "BOE! ... BOE!!! ... BOE!!!!"
Hij noteert: "Kikker zonder pootjes is opeens doof geworden."
Hij knipt nog een pootje bij de kikker af en zegt weer:"BOE!!"
Hij noteert: "Kikker met 3 poten springt 3 meter ver".
Hij knipt weer een pootje af en laat 'm weer schrikken. Hij noteert: Kikker met 2 poten springt 2 meter ver.
Nadat ie ook het derde pootje heeft afgeknipt, merkt ie op dat de kikker 1 meter ver sprint.
Tot slot knipt ie het laatste pootje af: "BOE! ... BOE!!! ... BOE!!!!"
Hij noteert: "Kikker zonder pootjes is opeens doof geworden."
Ik vind wel dat wat ingetogenere reacties gepast zijn, want zo dubieus als de aankoop in de zomer was, nu is het opeens een weergaloze aankoop? Voor een club die tot voor kort geen cent te makken had, vind ik 2,2 miljoen uitgeven voor een spits die misschien wel, misschien niet heel veel mazzel heeft gehad de afgelopen wedstrijden, erg veel.
Maar zoals altijd: de winnaar heeft altijd gelijk.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 19:37 uur
herman schreef:
Is de schrijver niet de hoofdredacteur van Ajax1.nl?
Voorlopig kun je je ook afvragen hoeveel Pelle al heeft opgeleverd, naast wat hij nog gaat brengen.
Dan was het die twee miljoen al meer dan waard en dan mag hij ook nog eens vier jaar extra blijven!

0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:01 uur
herman schreef:
Tja, deze Ajax mijnheer weet het leuk uit te leggen maar deze aankoop lijkt mij van alle aangekochte spitsen door de topploegen in de eredivisie, toch voorlopig de aardigste. Vond dit wel een aardig stukje:
Castaignos, aangekocht voor meer dan het dubbele, Matavz, aangekocht voor meer dan het dubbele en die Ijslander, aangekocht voor meer dan het dubbele, hebben voorlopig met zijn 3-en net zoveel doelpunten gemaakt als die malle Italiaan in zijn eentje. Die Italiaan heeft bovendien, in tegenstelling tot de eerder genoemden, wel de uitstraling van een winner (en daar verkoopt Feyenoord een hoop shirtjes mee) en tot slot maakt hij zijn doelpunten ook nog eens voor een team dat niet zo hoog wordt aangeschreven als de eigenaren van de eerder genoemde koopjes.
De tijd zal het leren, maar het zo maar kunnen zijn dat vastgesteld moet worden dat Feyenoord wel eens een dommere aankoop gedaan heeft.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:11 uur
Top 10 stemmen voor de Gouden Bal:
1 Messi- 2 Ronaldo - 3 Iniesta - 4 Xavi - 5 Falcao - 6 Casillas - 7 Pirlo - 8 Drogba - 9 Van Persie - 10 Ibrahimovic
1 Messi- 2 Ronaldo - 3 Iniesta - 4 Xavi - 5 Falcao - 6 Casillas - 7 Pirlo - 8 Drogba - 9 Van Persie - 10 Ibrahimovic
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:33 uur
Ja, vond ik ook. Verder wel een behoorlijk logische top 10. In elk geval de juiste namen.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:36 uur
Paap_Floyd schreef:
Waarom staat Pirlo dan niet in het FIFA/Fifpro-wereldelftal

0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:46 uur
Messi kreeg 41,6% van de stemmen en liet daarmee zijn Spaanse ploeggenoot Andrés Iniesta (10,91%) en de Portugese Real Madrid-vedette Cristiano Ronaldo (23,68%) achter zich in de verkiezing.
Oftewel: nog geen 25% voor de overige 7.
4 keer Messi achter elkaar vind ik wel overdreven, maar dit jaar was wel terechter dan ooit.
Overigens wel tekenend dat het enige niet-Barça/Real-gerelateerde iets dan weer de bondscoach van Spanje is. De eerste speler die niet in Spanje speelt, staat op plek 7. Van die eerste 6 drie van Barça en 2 van Real.
Oftewel: nog geen 25% voor de overige 7.
4 keer Messi achter elkaar vind ik wel overdreven, maar dit jaar was wel terechter dan ooit.
Overigens wel tekenend dat het enige niet-Barça/Real-gerelateerde iets dan weer de bondscoach van Spanje is. De eerste speler die niet in Spanje speelt, staat op plek 7. Van die eerste 6 drie van Barça en 2 van Real.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:50 uur
Doelpunt van Stoch is doelpunt van het jaar. Nou, ik denk dat ik nog wel 10 mooiere kan vinden 

0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:55 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.