Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:56 uur
chevy93 schreef:
Messi kreeg 41,6% van de stemmen en liet daarmee zijn Spaanse ploeggenoot Andrés Iniesta (10,91%) en de Portugese Real Madrid-vedette Cristiano Ronaldo (23,68%) achter zich in de verkiezing.
Oftewel: nog geen 25% voor de overige 7.
4 keer Messi achter elkaar vind ik wel overdreven, maar dit jaar was wel terechter dan ooit.
Overigens wel tekenend dat het enige niet-Barça/Real-gerelateerde iets dan weer de bondscoach van Spanje is. De eerste speler die niet in Spanje speelt, staat op plek 7. Van die eerste 6 drie van Barça en 2 van Real.
Messi kreeg 41,6% van de stemmen en liet daarmee zijn Spaanse ploeggenoot Andrés Iniesta (10,91%) en de Portugese Real Madrid-vedette Cristiano Ronaldo (23,68%) achter zich in de verkiezing.
Oftewel: nog geen 25% voor de overige 7.
4 keer Messi achter elkaar vind ik wel overdreven, maar dit jaar was wel terechter dan ooit.
Overigens wel tekenend dat het enige niet-Barça/Real-gerelateerde iets dan weer de bondscoach van Spanje is. De eerste speler die niet in Spanje speelt, staat op plek 7. Van die eerste 6 drie van Barça en 2 van Real.
Het wereldelftal bestaat uit 5 spelers van Barca, 5 van Real en 1 van Atelico

0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:59 uur
Bullshit team inderdaad. Waar is Cech, waar is Pirlo, waar is Kompany, waar is van Persie.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 21:12 uur
Allemaal dingen waar je om kan twisten. Welke aanvaller zou je weglaten voor Van Persie? Falcao hoort er wat mij betreft net zo hard in. Pirlo en Kompany had ik eigenlijk ook wel verwacht.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 21:19 uur
van Persie of Falcao is een lastige inderdaad. Echter, topscorer worden van Engeland met een matig team en na een transfer gewoon dat niveau behouden en weer bovenaan staan op de topscorerslijst vind ik toch wel erg indrukwekkend.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:15 uur
Paap_Floyd schreef:
Doelpunt van Stoch is doelpunt van het jaar. Nou, ik denk dat ik nog wel 10 mooiere kan vinden
Begin maar zou ik zeggen. Doelpunt van Stoch is doelpunt van het jaar. Nou, ik denk dat ik nog wel 10 mooiere kan vinden

Geen mazzelgoal, geweldige techniek, perfect geraakt. Zo zie je ze nooit. Ja, op de training heb ik vast ooit wel een keertje zo'n goal gescoord. Hoewel...
0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:18 uur
Mooi artikel over Lionel Messi en zijn geboorteplaats Rosario...als je een half uur de tijd hebt 

0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:28 uur
chevy93 schreef:

Geen mazzelgoal, geweldige techniek, perfect geraakt. Zo zie je ze nooit. Ja, op de training heb ik vast ooit wel een keertje zo'n goal gescoord. Hoewel...
Nou ja, in dezelfde categorie vind ik de Puskas-award-winnaar van 2010 veeeel mooier(quote)
Begin maar zou ik zeggen. 
Dit is pas perfect raken!Maargoed, dat was dus niet 2012. Ik kom nog wel met een lijstje.

0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:34 uur
Ja, zo kan ik het ook. Dan is dit pas perfect raken:

Die van Altintop is inderdaad wel beter. Iets moeilijkere hoek, iets harder. Maar die ziet er natuurlijk ook wel spectaculairder uit, omdat de keeper hier zowaar wat doet.

Die van Altintop is inderdaad wel beter. Iets moeilijkere hoek, iets harder. Maar die ziet er natuurlijk ook wel spectaculairder uit, omdat de keeper hier zowaar wat doet.

0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:39 uur
Ja, maar deze goal is niet uit dezelfde categorie
. En over briljante goals van Roberto Carlos gesproken. Dit blijft nog wel mijn favoriet 
. En over briljante goals van Roberto Carlos gesproken. Dit blijft nog wel mijn favoriet 
0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:56 uur
Stiekem weten we allemaal dat Ibra en Mexes hun nominatie hadden verdiend. Jammer genoeg waren ze net te laat met het scoren van hun goals. Verder is de goal van Stoch gewoon klasse natuurlijk. Evenals die van Falcao. Gelukkig won Neymar niet, vijf matige Braziliaanse verdedigers voorbij rennen vind ik toch niet zo'n kunst. Laat hem dat maar doen op de Spaanse velden.
Verder was Alex Morgan natuurlijk het beste van dat hele gala. Linius out.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:58 uur
Die vrije trap is nog wel iets mooier denk ik. Op het eerste gezicht (als je hem niet al 100x hebt gezien dan
) denk je dat het gewoon een mooie poeier is met een misschien wel een beetje slechte reactie van de keeper. Als je hem dan vanuit een ander camerapunt bekijkt zie je pas wat een geweldige vrije trap het is.
) denk je dat het gewoon een mooie poeier is met een misschien wel een beetje slechte reactie van de keeper. Als je hem dan vanuit een ander camerapunt bekijkt zie je pas wat een geweldige vrije trap het is.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 11:04 uur
Linius schreef:
Stiekem weten we allemaal dat Ibra en Mexes hun nominatie hadden verdiend. Jammer genoeg waren ze net te laat met het scoren van hun goals. Verder is de goal van Stoch gewoon klasse natuurlijk. Evenals die van Falcao. Gelukkig won Neymar niet, vijf matige Braziliaanse verdedigers voorbij rennen vind ik toch niet zo'n kunst. Laat hem dat maar doen op de Spaanse velden.
Wat dacht je van de Engelse en Italiaanse velden.
Pique en Alves staan ook in het elftal.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2013, 13:13 uur
He$$el_01 schreef:
Bullshit team inderdaad. Waar is Cech, waar is Pirlo, waar is Kompany, waar is van Persie.
Cech en Kompany beter dan Casillas en Ramos?
Kompany vind ik wel beter dan Piqué.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 13:50 uur
Cech heeft Chelsea, samen met Drogba, hoogstpersoonlijk de CL titel gegeven. Piqué hoort er natuurlijk helemaal niet in. Niets speciaals gedaan dit jaar. Kompany en Hummels hebben dit jaar veel beter gespeeld.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 14:08 uur
Chelsea speelde ook nog met 10 verdedigers, dus dat lijkt me iets teveel eer voor Cech. Het is zeker een fantastische keeper, maar hij heeft de pech dat Casillas nog iets beter is. Pique was met Ramos natuurlijk het centrale verdedigingsduo waarmee Spanje Europees kampioen werd. Beetje vaag om te zeggen dat dat niets speciaals is en dan wel Kompany noemen die niet eens meedeed.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 14:19 uur
Kompany was wel verdedigend de sterkste schakel en de leider van Man. City, dat voor het eerst sinds '68 de Premier League won. Verdiende het imo meer dan Pique. Ramos staat er gewoon volledig terecht in.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2013, 14:27 uur
Casillas heeft erg sterk gespeeld op het EK en de Liga gewonnen. Met zijn staat van dienst begint hij haast uit te groeien tot de meest succesvolle keeper ooit.
Piqué is natuurlijk wel erg goed, maar wordt soms ook wel wat overschat. Ik vind Terry ook nog steeds beter bijv. En vorig jaar Pepe, maar hij wil dit jaar nog wel eens blunderen en komt erg onrustig over.
Piqué is natuurlijk wel erg goed, maar wordt soms ook wel wat overschat. Ik vind Terry ook nog steeds beter bijv. En vorig jaar Pepe, maar hij wil dit jaar nog wel eens blunderen en komt erg onrustig over.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 14:40 uur
Mr Shakira (Piqué) heeft verhoudingsgewijs minder gespeeld door zijn blessure - maar was daarvoor wel essentieel voor Barça. En Terry zou na al het gedonder natuurlijk nooit benoemd zijn door de UEFA. Waarde van Casillas en Ramos staat niet ter discussie. De meest succesvollle keeper ooit, pfoe dat is differerent cook. Ik heb wel een aantal namen waarvan ik twijfel of jij die kent.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 14:48 uur
Ik denk qua trofeeën is Valdes zelfs succesvoller dan Casillas. Lees: ik zeg niet beter. Ergens vind ik Falcao werd iets te gehyped. Natuurlijk hij is een klassenbak maar mijn voorkeur gaat naar RVP die zelfs in nog een zwakker team speelde en maximaal wist te presteren. Ik bedoel herinnert er iemand zich nog de wedstrijd Liverpool - Arsenal?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2013, 15:08 uur
Dat klopt waarschijnlijk wel (ik heb 't niet nageteld), maar Casillas heeft twee EK's en een WK gewonnen. Behalve de UEFA cup heeft Casillas alles gewonnen dat er te winnen valt. Dat is toch wel erg bijzonder, plus dat hij inderdaad gewoon beter is.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 15:50 uur
Trofeeën zeggen inderdaad ook niet alles. Berry van Aerle heeft ook meer internationale toernooien gewonnen dan Johan Cruyff. 
Wat de verdedigers betreft: Pique was niet topfit, maar je merkte wel dat hij gemist werd bij Barcelona als hij niet meedeed. Gewoon een fantastische verdediger. Maar dit seizoen was een keuze op Kompany of Terry ook niet gek geweest. Of Thiago Silva van PSG, die is wellicht nu de beste van allemaal.
De carrière van Casillas begint wel absurde vormen aan te nemen. Staat al dik 10 jaar in de basis bij Real en kan zo nog 5 jaar mee. Als ie nog 4 jaar zo doorgaat haalt ie de 200 interlands voor Spanje ook wel.

Wat de verdedigers betreft: Pique was niet topfit, maar je merkte wel dat hij gemist werd bij Barcelona als hij niet meedeed. Gewoon een fantastische verdediger. Maar dit seizoen was een keuze op Kompany of Terry ook niet gek geweest. Of Thiago Silva van PSG, die is wellicht nu de beste van allemaal.
De carrière van Casillas begint wel absurde vormen aan te nemen. Staat al dik 10 jaar in de basis bij Real en kan zo nog 5 jaar mee. Als ie nog 4 jaar zo doorgaat haalt ie de 200 interlands voor Spanje ook wel.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 15:56 uur
Dan zou bij een Jan van Beveren nimmer bij de lijst van topkeepers kunnen komen. Als je zoekt wordt zijn naam wel genoemd naast bijv Edwin van der Sar, Michael Smeichel, Buffon, ook Pfaffke, Schumacher, Ronnie Hellström, Jan Tomaszewski, Gordon Banks - opvallend hoe vaak keepers uit de Premier League worden genoemd.
Het is natuurlijk een onomstotelijk feit dat het wel lekker keepen is bij een topclub als Real - minder onder druk van de tegenstander. Denk ook dat keepers bij kleinere clubs (vorm bij Swansea bijv) ook meer werk hebben en daardoor eigenlijk ook meer gewaardeerd zouden moeten worden.
Het is natuurlijk een onomstotelijk feit dat het wel lekker keepen is bij een topclub als Real - minder onder druk van de tegenstander. Denk ook dat keepers bij kleinere clubs (vorm bij Swansea bijv) ook meer werk hebben en daardoor eigenlijk ook meer gewaardeerd zouden moeten worden.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 15:58 uur
Misschien omdat keepers daarin vaker wat te doen hebben dan bijv. de Italiaanse en Duitse competitie. Daarnaast is de PL wellicht de grootste competitie overall. Wel qua Europese bekers.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 16:12 uur
Daar heb ik ook aan gedacht - voorzetten, strijd in het strafschopgebied etc. Punt blijft wel dat als je team heel aanvallend speelt je bedacht moet zijn op snelle counters en dat vergt erg veel van de concentratie van een keeper.
En zo slecht vind ik de Bundesliga ook niet: veel spanning en afwisseling; ik keek altijd graag naar de Bundesliga-samenvattingen op zaterdag. Hellström is - wellicht samen met Kahn, Maier en Pfaffke - een van de topkeepers van de Bundesliga geweest.
En zo slecht vind ik de Bundesliga ook niet: veel spanning en afwisseling; ik keek altijd graag naar de Bundesliga-samenvattingen op zaterdag. Hellström is - wellicht samen met Kahn, Maier en Pfaffke - een van de topkeepers van de Bundesliga geweest.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 16:19 uur
herman schreef:
Casillas staat de laatste tijd toch niet meer in de basis, dankzij Mourinho.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 16:24 uur
herman schreef:
Trofeeën zeggen inderdaad ook niet alles. Berry van Aerle heeft ook meer internationale toernooien gewonnen dan Johan Cruyff.
Tja, dan had Johan maar gewoon netjes z'n contributie moeten betalen.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 16:28 uur
Terry had wat mij betreft niet kunnen worden gekozen, ook door al het gedoe rond zijn persoon. Bovendien had hij Chelsea bijna eigenhandig de CL gekost met die domme rode kaart tegen Barca. Om dan in de finale (die hij dus was geschorst) als eerste die beker in ontvangst te nemen was sowieso zeer misplaatst. Maarja sowieso een verderfelijk mens.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 16:45 uur
herman schreef:
Vond dit wel een aardig stukje:
Waarom Feyenoord blundert met de aankoop van Graziano Pellè - Ondernemen - Z24.nl
Vond dit wel een aardig stukje:
Waarom Feyenoord blundert met de aankoop van Graziano Pellè - Ondernemen - Z24.nl
Mwa, zoals Chevy al aangeeft, tast de auteur compleet in het duister over het begrip 'causaal verband'. Zodoende een hele matige analyse. En dat zeg ik niet als Feyenoordfan.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 17:07 uur
Titmeister schreef:
Mwa, zoals Chevy al aangeeft, tast de auteur compleet in het duister over het begrip 'causaal verband'. Zodoende een hele matige analyse. En dat zeg ik niet als Feyenoordfan.
(quote)
In alle hoseanna over Pelle was het gewoon prettig om ook eens een tegengeluid te horen. Ik ben licht sceptisch t.a.v. een 4-jarig contract na een prestatie van een half jaar. Verder is het geen analyse het is gewoon een feitelijke opsomming zonder analyse - er wordt iets gesuggereerd, maar onvoldoende onderbouwd. Je moet nl ook rekening met presteren in een internationale context.
Feit is wel dat bijv PSV sterker was toen ze opereerden vanuit een hechte defensie (met Alex).
0
geplaatst: 8 januari 2013, 17:10 uur
Mjuman schreef:
Ik vind de Bundesliga ook niet slecht. Doelpunten of doelkansen ontstaan in principe altijd uit fouten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.