Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 8 januari 2013, 17:31 uur
Sfeer in Duitsland is ook altijd erg goed. Beter dan in Engeland, en zeker beter dan in Spanje. Niet dat het heel belangrijk is voor het niveau, maar het is wel leuk natuurlijk. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 januari 2013, 18:57 uur
trebremmit schreef:
Casillas staat de laatste tijd toch niet meer in de basis, dankzij Mourinho.
(quote)
Casillas staat de laatste tijd toch niet meer in de basis, dankzij Mourinho.
Twee wedstrijden, niet overdrijven.
Mourinho is zich gewoon onmogelijk aan het maken zodat hij z'n oprotpremie krijgt. Heb 't zelf nu ook wel een beetje gehad met Mourinho. Eerst z'n achterlijke vete met Ramos, nu Casillas. Hierna gaat hij vast Ronaldo en Xabi Alonso aanpakken.Wel eens met Mjuman. Van Beveren vind ik één van de beste keepers en ook erg mooi om naar te kijken (voor zover ik dat kan beoordelen). Casillas zou ik in datzelfde rijtje zetten. In ieder geval boven vd Sar en Buffon.
Overigens kan het ook een nadeel zijn als je weinig hoeft te doen. Een paar ballen pakken is goed voor de scherpte, concentratie en het zelfvertrouwen.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 19:02 uur
Mjuman schreef:
Dan zou een Jan van Beveren nimmer bij de lijst van topkeepers kunnen komen.
Dan zou een Jan van Beveren nimmer bij de lijst van topkeepers kunnen komen.
Zonder twijfel de beste doelman die Nederland ooit gehad heeft, wiens carriere voor een deel door Johan Cruyff om zeep is geholpen.

0
geplaatst: 8 januari 2013, 19:27 uur
Ward schreef:
Om dan in de finale (die hij dus was geschorst) als eerste die beker in ontvangst te nemen was sowieso zeer misplaatst.
De man die inmiddels al 15 jaar bij Chelsea zit (500+ wedstrijden!), de beste scorende verdediger bij Chelsea ooit, sinds 2004 al aanvoerder. Inderdaad, zeer misplaatst dat de grootste speler in het huidige team van Chelsea de beker in ontvangst mag nemen.Om dan in de finale (die hij dus was geschorst) als eerste die beker in ontvangst te nemen was sowieso zeer misplaatst.
Mwah, eigenlijk hadden Terry en Lampard de beker alle drie tegelijk omhoog moeten houden.

Of wacht..
0
geplaatst: 8 januari 2013, 20:13 uur
Mjuman schreef:
In alle hoseanna over Pelle was het gewoon prettig om ook eens een tegengeluid te horen. Ik ben licht sceptisch t.a.v. een 4-jarig contract na een prestatie van een half jaar. Verder is het geen analyse het is gewoon een feitelijke opsomming zonder analyse - er wordt iets gesuggereerd, maar onvoldoende onderbouwd. Je moet nl ook rekening met presteren in een internationale context.
Feit is wel dat bijv PSV sterker was toen ze opereerden vanuit een hechte defensie (met Alex).
In alle hoseanna over Pelle was het gewoon prettig om ook eens een tegengeluid te horen. Ik ben licht sceptisch t.a.v. een 4-jarig contract na een prestatie van een half jaar. Verder is het geen analyse het is gewoon een feitelijke opsomming zonder analyse - er wordt iets gesuggereerd, maar onvoldoende onderbouwd. Je moet nl ook rekening met presteren in een internationale context.
Feit is wel dat bijv PSV sterker was toen ze opereerden vanuit een hechte defensie (met Alex).
Ik schat toch in dat PSV sterker was ten tijde van Romario en Ronaldo. Kezman. Niet om het een of ander, maar ik had niet voor niets een sportieve angst voor dat trio. PSV kon slecht spelen, maar ze hoefden het maar 1 x per wedstrijd op hun heupen te krijgen en het was gebeurd.
Overigens is het helemaal niet eens zo gek, een vierjarig contract voor Pelle. Hij heeft tenminste een half jaar proefgedraaid en pas daarna heeft Feyenoord pas beslist, op basis van de prestaties.
Het had ook mis kunnen gaan, dan was na een jaartje huren het Pelle avontuur weer voorbij.
Hoeveel al gekochte spelers blijken er later geen kat in de zak? Nee, prima oplossing.
Ergens denk ik dat Pelle een geweldige ijdeltuit is, die zichzelf enorm kan opdwepen in het licht van de schijnwerpers en vooral door de enorme belangstelling. Die heeft hij in de Kuip natuurlijk volop. AZ en Parma zijn natuurlijk twee ploegen waar meer het woord 'wegkwijnen' van toepassing is. Niets voor Pelle.
Guidetti had dat ook, maar vanuit een ander gezichtspunt. Hij was bevattelijk voor een fanatiek publiek en liet zich daar ook door beïnvloeden. Steeg daardoor tot grote hoogte. Pelle is vooral gestreeld in zijn eer (hij blijft een Italiaan) en presteert daardoor bovenmatig.

Mooie foto in De Volkskrant, gisteren.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 21:03 uur
chevy93 schreef:
Mwah, eigenlijk hadden Terry en Lampard de beker alle drie tegelijk omhoog moeten houden.
...
0
geplaatst: 8 januari 2013, 21:12 uur
musician schreef:
[Ik schat toch in dat PSV sterker was ten tijde van Romario en Ronaldo. Kezman. Niet om het een of ander, maar ik had niet voor niets een sportieve angst voor dat trio. PSV kon slecht spelen, maar ze hoefden het maar 1 x per wedstrijd op hun heupen te krijgen en het was gebeurd.
[Ik schat toch in dat PSV sterker was ten tijde van Romario en Ronaldo. Kezman. Niet om het een of ander, maar ik had niet voor niets een sportieve angst voor dat trio. PSV kon slecht spelen, maar ze hoefden het maar 1 x per wedstrijd op hun heupen te krijgen en het was gebeurd.
Schat nog eens: PSV won in 1988 der Europa Cup 1 vóór de komst van Romario - die kwam ná de OS van dat jaar. Ronald Koeman vormde toen met Ivan Nielsen het centrum van de verdediging (lijkt me tamelijk solide, gezien de post van Herman) - Gullit was al weg.
Kezman (was wel handig) heb ik nooit van het niveau Romario en Ronaldo gevonden; de twee R's waren gewoon een genot om naar te kijken - en Van the Man vond ik ook een klasse beter dan Kezman.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 21:14 uur
Kezman moest het met name hebben van de Europese wedstrijden met PSV.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 21:23 uur
Joy4ever schreef:
Een blik op zijn carriere na PSV - en dat vergelijken met die van bijv RvN - zegt voldoende. Het enige leuke was dat Befman-riedeltje dat werd gespeeld als ie had gescoord.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 21:53 uur
Ja, Van Nistelrooij was natuurlijk ook een plaag voor de tegenstander, ik was hem nog vergeten, vond in de opsomming drie spitsen wel voldoende.
Het zijn toch spelers die PSV aan heel wat punten hebben geholpen. Zonder te scoren word je zeker geen kampioen, dus ergens moet het wel vandaan komen.
Overigens liep in 1988 de spits Wim Kieft er rond, met 29 doelpunten in het seizoen '87-'88. Ook niet misselijk.
Het zijn toch spelers die PSV aan heel wat punten hebben geholpen. Zonder te scoren word je zeker geen kampioen, dus ergens moet het wel vandaan komen.
Overigens liep in 1988 de spits Wim Kieft er rond, met 29 doelpunten in het seizoen '87-'88. Ook niet misselijk.
0
geplaatst: 8 januari 2013, 22:20 uur

GrafGantz schreef:
...
Hah, ik had eerst Cech erbij gezet, maar die later weer weggehaald.(quote)
...
0
geplaatst: 8 januari 2013, 22:47 uur
trebremmit schreef:
Zien ze nooit een vrouw in Amsterdam ofzo?
Zien ze nooit een vrouw in Amsterdam ofzo?
Daar lijkt het wel op. Vooral door die reactie van de Jong en, volgens mij, Eriksen (tweede van links).
0
geplaatst: 8 januari 2013, 23:33 uur
Aston Villa 3-1 onderuit tegen Bradford. Volgend seizoen samen met Newcastle naar de Championship.

0
geplaatst: 9 januari 2013, 09:09 uur
Wielrenner Lance Armstrong zal in een interview met Oprah Winfrey ingaan op het dopingschandaal waarin hij de hoofdrol speelt en een boekje opendoen over zijn gebruik van prestatiebevorderende middelen. Het interview wordt volgende week donderdag 17 januari uitgezonden.
Dat heeft Winfreys tv-zender Oprah Winfrey Network dinsdag op zijn website bekendgemaakt. Het vraaggesprek zal ook via een livestream op de website oprah.com op internet te zien zijn.
Toch wel benieuwd wat hij gaat zeggen....
Dat heeft Winfreys tv-zender Oprah Winfrey Network dinsdag op zijn website bekendgemaakt. Het vraaggesprek zal ook via een livestream op de website oprah.com op internet te zien zijn.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:24 uur
Linius schreef:
Aston Villa 3-1 onderuit tegen Bradford. Volgend seizoen samen met Newcastle naar de Championship.
Laat Newcastle er ff lekker buiten wil je

0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:26 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Tsja, bij jouw berichten is het pro-PSV en anti-Feyenoord-gehalte moeilijk eruit te filteren, maar omdat je zo aandringt:
De auteur doet een boude bewering: dat Pellè een miskoop is. Daarvoor gebruikt hij een hoop argumentatie, maar die slaat grotendeels als een tang op een varken. Tuurlijk draagt hij dingen aan die waar zijn. Allereerst, dat als Feyenoord overtuigd was dat Pellè een aanwinst was, ze hem beter van de zomer hadden kunnen halen, dan was ie goedkoper geweest. Verder is een 4-jarig contract inderdaad overdreven voor een 28-jarige. Daar valt tegenover te zetten dat van de zomer ten eerste de financiële ruimte voor het halen van een nieuwe spits er niet was en de staf inderdaad niet overtuigd was dat Pellè een absolute meerwaarde was. Over beiden bestaat nu meer duidelijkheid, vandaar dat deze stap logisch te noemen valt. Het feit dat de auteur alleen op het doelpuntenaantal van Pellè wijst, toont aan dat hij het belang van Pellè voor de ploeg niet inziet. Pellè laat Feyenoord beter spelen, wie dat niet inziet heeft of Feyenoord niet zien spelen of totaal geen verstand van voetbal.
De auteur geeft aan dat Guidetti ook niet onvervangbaar was. Dat is Pellè ook niet. Wel heeft Feyenoord een goed functionerende aanvalsleider nodig. In eigen gelederen is die niet aanwezig, en kijkend naar de hoogste jeugd, lijkt daar i.i.g. de komende 2 jaar geen verandering in te komen. Dan kun je wel aankomen met de flauwe bewering dat het kopen van Pellè haaks staat op het nieuwe beleid, maar je kan opleiden wat je wilt, als een bepaald type speler niet aanwezig, dan moet je die elders halen. Dan wil ik graag van alle critici horen, waar je voor 2,2 miljoen een spits haalt, die een meerwaarde is en er direct staat. Persoonlijk kan ik er één bedenken: Nicklas Helenius van Aalborg, persoonlijk had ik hem liever zien komen dan Pellè, maar Feyenoord is absoluut niet de enige die hem wil en als je op een gegeven moment niet handelt, dan zit je straks weer met Fernandez in de spits.
Op onzinargumenten als dat ie een miskoop is omdat ie Italiaan en is en knap is, ga ik niet eens in. Wel op de stelling dat verdediging belangrijker is dan aanval. Die bewering baseert de auteur op het gegeven dat de afgelopen 10 jaar in de Eredivisie 7x de ploeg met de minste tegendoelpunten en maar 1x de ploeg met de meeste doelpunten kampioen is geworden. Het is compleet onmogelijk om aan te tonen dat deze afwijking niet door toeval ontstaan. Daarvoor is allereerst de steekproef veel te klein. Stel je neemt alle eindrangschikkingen van de 10 belangrijkste Europese competities van de afgelopen 50 jaar en je analyseert daar het aantal keer dat de kampioen het minste doelpunten tegen had versus het meeste doelpunten voor, en je vindt een significant verschil, dan zou je kunnen stellen dat verdediging belangrijker is dan aanval. Maar zelfs dan zouden er andere oorzaken voor kunnen zijn. En zelfs al zou er wel sprake zijn van een causaal verband, dan nog is het onzin om te stellen dat een ploeg, die al een goede verdediging heeft staan en geen spits heeft, dan maar geen spits moet kopen. Zoals het hele verhaaltje vol zit met onzinnige argumentatie en gewoon heel makkelijk scoren is, zonder enige zinnige inhoud (he, de meeste voetbaljournalistiek in een notendop). En nogmaals, dat zeg ik niet als Feyenoordfan…
0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:28 uur
El Ninjo schreef:
Wielrenner Lance Armstrong zal in een interview met Oprah Winfrey ingaan op het dopingschandaal waarin hij de hoofdrol speelt en een boekje opendoen over zijn gebruik van prestatiebevorderende middelen. Het interview wordt volgende week donderdag 17 januari uitgezonden.
Hij gaat bekennen. Denk niet dat ie iets anders kan. Waarschijnlijk heeft ie de afgelopen maanden beraamd hoe hij dit kan doen met zo min mogelijk imagoverlies. Dat is kennelijk bij Oprah. Want elke zichzelf respecterende bekende Amerikaan bekent bij Oprah...
0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:40 uur
vigil schreef:
(quote)
Dat krijg je als je Anita aankoopt.

0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:40 uur
Waarschijnlijk heeft ie de afgelopen maanden beraamd hoe hij dit kan doen met zo min mogelijk imagoverlies. Dat is kennelijk bij Oprah. Want elke zichzelf respecterende bekende Amerikaan bekent bij Oprah...
tja, weinig kritische vragen en zelfs een schouder als het allemaal te veel gaat worden...
0
geplaatst: 9 januari 2013, 10:54 uur
Titmeister schreef:
Tsja, bij jouw berichten is het pro-PSV en anti-Feyenoord-gehalte moeilijk eruit te filteren, maar omdat je zo aandringt:
Oeleboel blabla
Titmeister schreef:
Zoals het hele verhaaltje vol zit met onzinnige argumentatie en gewoon heel makkelijk scoren is, zonder enige zinnige inhoud (he, de meeste voetbaljournalistiek in een notendop). En nogmaals, dat zeg ik niet als Feyenoordfan…
Zoals het hele verhaaltje vol zit met onzinnige argumentatie en gewoon heel makkelijk scoren is, zonder enige zinnige inhoud (he, de meeste voetbaljournalistiek in een notendop). En nogmaals, dat zeg ik niet als Feyenoordfan…
Heel sterk, je verhaal: eerst mij een tik verkopen (de klassieke eerste klap...) en dan eindigen met je disclaimer. Getuigt niet van een vertrouwenswekkende attitude om je opponent eerst een tik te verkopen en dan jezelf vervolgens tussen absolute-waardestrepen te zetten.
Ok, here is: de over-all teneur van het artikel is dat investeren in spitsen niet altijd 100% lonend hoeft te zijn. Vandaar ook mijn opmerking over succesvol zijn als voetbalteam door te werken vanuit een sterke defensie; ik noemde PSV, maar had voor hetzelfde geld Man U, Chelsea of destijds Porto of IFK Göteborg kunnen noemen.
De grafiek die in het artikel wordt gebruikt geeft de waardeontwikkeling van Pelle weer - da's een vrij gedegen bepaald gegeven. De auteur twijfelt dus aan de vaardigheid van Feyenoord mbt het moment van instappen, de hoogte van het bedrag en de contractduur.
Allemaal reële, want onderbouwde twijfels - en a propos de uitstraling, gelieve aan het volgende te denken: je hoort steeds vaker (en ik gruwel daar wel eens van) dat een individu zichzelf bij een sollicitatie e.d. als een merk moet positioneren en verkopen. Welnu, met zijn uitstraling (en looks) is Pelle wel degelijk interessant als marketing/comunicatie-asset. Ik hoef maar (Oeh Ah) Ed de Goey te noemen om je te laten beseffen dat je die geen vrouwenspullen of andere verleidelijke artikelen voor vrouwen aan moet laten prijzen. Kortom, als merk heeft Graziano (fijne naam, idd) Pelle wel degelijk een meerwaarde.
Lees het onderstaande nog eens - zo gek is dat niet geschreven, op een enkel punt gechargeerd wellicht.
!!!citaat:
"Feyenoord had noodgedwongen gekozen voor de eigen jeugd en dat vulde men aan met ‘koopjes’ van buitenaf. Een gezonde filosofie die de club behalve financieel ook sportief succes opleverde. Dit seizoen kwam Feyenoord dankzij de nieuwe filosofie terecht in de gezonde categorie twee.
De aankoop van Pellè staat haaks op die filosofie. Miljoenen betalen voor een 28-jarige (de leeftijd waarop de transfer plaatsvindt), terwijl het water je financieel nog steeds aan de lippen staat, is bijzonder risicovol. Door zijn vierjarig contract staat hij ook nog eens spelers uit de eigen opleiding in de weg." !!!einde citaat
Je kan je afvragen of Feyenoord wellicht eens met Jari Litmanen had kunnen bellen. Castaignos blijkt inmiddels ook een vraagteken, bij Twente. Ik zal geen verhaal houden over PSV en spitsen want dan ben ik niet meer objectief en dat geldt niet als ik Feyenoord-fan zou zijn

0
geplaatst: 9 januari 2013, 11:26 uur
Mjuman schreef:
Heel sterk, je verhaal: eerst mij een tik verkopen (de klassieke eerste klap...) en dan eindigen met je disclaimer. Getuigt niet van een vertrouwenswekkende attitude om je opponent eerst een tik te verkopen en dan jezelf vervolgens tussen absolute-waardestrepen te zetten.
(quote)
Tsja, je bericht beginnen over dat je blij bent dat er eens een tegengeluid komt voor alle hosanna getuigt niet echt van objectiviteit
Als een dergelijk artikel was geschreven over een PSV-spits, had ik ook zo kunnen reageren, vandaar de objectiviteitsdiclaimer. Mjuman schreef:
De grafiek die inhet artikel wordt gebruikt geeft de waardeontwikkeling van Pelle weer - da's een vrij gedegen bepaald gegeven. De auteur twijfelt dus aan de vaardigheid van Feyenoord mbt het moment van instappen, de hoogte van het bedrag en de contractduur.
De grafiek die inhet artikel wordt gebruikt geeft de waardeontwikkeling van Pelle weer - da's een vrij gedegen bepaald gegeven. De auteur twijfelt dus aan de vaardigheid van Feyenoord mbt het moment van instappen, de hoogte van het bedrag en de contractduur.
Dat ontken ik niet, maar ik mijn bericht geef ik daar de redenen voor.
Mjuman schreef:
Lees het onderstaande nog eens - zo gek is dat niet geschreven, op een enkel punt gechargeerd wellicht.
!!!citaat:
"Feyenoord had noodgedwongen gekozen voor de eigen jeugd en dat vulde men aan met ‘koopjes’ van buitenaf. Een gezonde filosofie die de club behalve financieel ook sportief succes opleverde. Dit seizoen kwam Feyenoord dankzij de nieuwe filosofie terecht in de gezonde categorie twee.
De aankoop van Pellè staat haaks op die filosofie. Miljoenen betalen voor een 28-jarige (de leeftijd waarop de transfer plaatsvindt), terwijl het water je financieel nog steeds aan de lippen staat, is bijzonder risicovol. Door zijn vierjarig contract staat hij ook nog eens spelers uit de eigen opleiding in de weg." !!!einde citaat
!!!citaat:
Heb je mijn bericht (buiten de eerste en laatste alinea) überhaupt wel gelezen? Op dit moment heeft Feyenoord geen fatsoenlijk spits en het ziet het er niet naar uit dat dat op de korte termijn wel zo gaat zijn (Achahbar mist kwaliteiten voor de spitspositie in het huidige systeem, te Vrede komt overall kwaliteit tekort en in de jeugd is er ook geen aanstormend spitstalent). Persoonlijk had ik liever een3-jarig contract gezien dan een 4-jarig contract, maar wie weet vangen ze er nog een miljoentje, of 2, voor, over 2-3 jaar. 'Miljoenen betalen' suggereert dat er iets van 6-7 miljoen (hallo Castaignos, Matavz, inderdaad) is betaald ipv 2,2. Zo'n enorm risico is dat niet. Als Feyenoord dit seizoen, dankzij Pellè, voorronde CL haalt, hebben ze die investering er al weer uit. En wat betreft die opmerking over haaks staan op de filosofie, daar heb ik vorig bericht al op gereageerd.
Verder ben ik niet bepaald van de hosanna, maar als Feyenoordsupporter (ja daar komt de disclaimer weer), erken ik de noodzaak van een goede spits. Ik vind Pellè op dit moment een goede spits en vind 2,2 miljoen voor een goede spits (ook al is al 27) een behoorlijk bedrag, ergo ik ben tevreden met deze aankoop, al had ik (zoals ik al eerder aangaf) liever Helenius zien komen.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 12:06 uur
Matavz en Castignos zijn wel zo'n 5 - 6 jaar jonger dan Pelle en kunnen zich duidelijk nog beteren. Dat bepaalt mede de hoogte van het transferbedrag - alhoewel ik moet zeggen dat sinds het Bosmanarrest (1995) transferbedragen astronomisch de hoogte ingeschoten zijn. Dat arrest zou juist de vrijheid van beweging van spelers mogelijk moeten maken, maar heeft in feite geleid tot het fundament voor speculatie in spelers. Die 6 miljoen voor Matavz is nl ruim tweemaal zoveel als de transfersom voor Romario in 1988
Dan nog moet je het aantal goals van Matavz in relatie tot zijn speeltijd in overweging nemen. Zowel hij als Castaignos lijken twijfelgevallen, maar hebben potentieel.
Pelle zit aan zijn plafond en zijn waarde is imo behoorlijk verbonden met de wijze van coachen van Koeman. Transers zijn ook emotiehandel; stel dat Koeman in 2014 vertrekt om Louis van Gaal op te volgen na een WK-fiasco, dan is het voor Graziano weer La solutudine of Solo mio en moet ik nog zien of ie nog Italiaanse broodjes bakt.
Ik gun jou wel een Feyneoord-succes, maar hier heerst vooralsnog enige scepsis.
Dan nog moet je het aantal goals van Matavz in relatie tot zijn speeltijd in overweging nemen. Zowel hij als Castaignos lijken twijfelgevallen, maar hebben potentieel. Pelle zit aan zijn plafond en zijn waarde is imo behoorlijk verbonden met de wijze van coachen van Koeman. Transers zijn ook emotiehandel; stel dat Koeman in 2014 vertrekt om Louis van Gaal op te volgen na een WK-fiasco, dan is het voor Graziano weer La solutudine of Solo mio en moet ik nog zien of ie nog Italiaanse broodjes bakt.
Ik gun jou wel een Feyneoord-succes, maar hier heerst vooralsnog enige scepsis.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 12:50 uur
Wat ik wel een minpunt vond aan het artikel is dat werd gedaan alsof Feyenoord zo'n matige verdediging heeft, maar dat valt volgens mij ook wel mee. De blessure van Mulder heeft ze wel wat (doel)punten gekost, maar eigenlijk doet alleen FC Twente het heel goed wat tegendoelpunten betreft. En die zie ik ook niet zomaar kampioen worden.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 13:14 uur
sporza: Heracles: "Armenteros naar Anderlecht"
Jullie kennen hem beter waarschijnlijk, ik heb er nog nooit van gehoord. Any good?
Jullie kennen hem beter waarschijnlijk, ik heb er nog nooit van gehoord. Any good?
0
geplaatst: 9 januari 2013, 13:29 uur
Het is wel een gotspe: Feyenoord trekt jarenlang nauwelijks enig bedrag uit voor een transfer behalve af en toe een poging om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Kopen ze een goedscorende spits voor een alleszins redelijk bedrag, krijgen ze gelijk de wind van voren.
Van een Ajaxfanaat, ondersteund door een grote PSV supporter.
Ik zou Pelle niet willen ruilen voor één van de spitsen van Ajax of PSV. Ook niet van Twente of Vitesse.
Ook al zijn die spitsen vaak duurder (geweest) in aanschaf en moeten ze op de transfermarkt meer opbrengen dan Pelle.
Wat een kinderachtig gezeik vanuit Amsterdam en Eindhoven, mag ik dat even opmerken? De eerste de beste bescheiden aankoop te Rotterdam Zuid leidt gelijk tot afgunst en kinnesinne.
Reken even uit wat de huidige selecties van Ajax, PSV en Feyenoord hebben gekost. Kijk hoe er wordt gevoetbald en kom dan nog eens terug met kritiek. En kijk daarna nog een keer goed in de spiegel.
Ik zou Pelle niet willen ruilen voor één van de spitsen van Ajax of PSV. Ook niet van Twente of Vitesse.
Ook al zijn die spitsen vaak duurder (geweest) in aanschaf en moeten ze op de transfermarkt meer opbrengen dan Pelle.
Wat een kinderachtig gezeik vanuit Amsterdam en Eindhoven, mag ik dat even opmerken? De eerste de beste bescheiden aankoop te Rotterdam Zuid leidt gelijk tot afgunst en kinnesinne.
Reken even uit wat de huidige selecties van Ajax, PSV en Feyenoord hebben gekost. Kijk hoe er wordt gevoetbald en kom dan nog eens terug met kritiek. En kijk daarna nog een keer goed in de spiegel.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 13:49 uur
musician schreef:
Het is wel een gotspe: Feyenoord trekt jarenlang nauwelijks enig bedrag uit voor een transfer behalve af en toe een poging om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Kopen ze een goedscorende spits voor een alleszins redelijk bedrag, krijgen ze gelijk de wind van voren.
Je doet je best musician om de doornenkroon voor de grootste sportwazelpraatuitslaander van The Orb over te nemen.
"Een Ajax-fanaat, ondersteund door een grote PSV-supporter" - get a life dude, how low can you go
Ik ben sceptisch, niet meer dan dat, omkleed met mijn toelichting, en verder zal me worst wezen.
Als ik al verbaasd ben is het door je hardnekkigheid en je toon - ik vind de generieke ontwikkelingen in het voetbal (de wijze waarop gemanaged wordt en investeringsbeslissingen worden genomen die haaks staan op gezond beleid, en dat geldt het gehele betaalde voetbal) veel ergelijker - en die ergernis heb ik al vaker uitgeproken - dan het feit dat er un bello in de spits loopt bij Feyenoord.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:12 uur
Die schrijver van dat stuk over Pelle waar we het hier over hebben is hoofdredacteur van Ajax1.nl dus uit welke hoek waait de wind. Volgens mij is Ajax fanaat een prima omschrijving.
Ik constateer niet anders dan dat Feyenoord voor het eerst in jaren weer eens een beetje een aankoop doet en dat dat dan vervolgens stuit op een, naar verhouding, bespottelijke kritiek.
Ajax en PSV doen niets anders dan aankopen en geregeld ook een miskoop: that's life. Maar er wordt o.a. gesuggereerd alsof Feyenoord in den blinde een zeer twijfelachtige aankoop heeft gedaan terwijl hij er nu al een half jaar speelt en ze dus juist goed weten wat ze aan elkaar hebben.
De aankopen van Ajax en PSV hebben echt zelden al een half jaar proef gelopen dus ik begrijp niet goed waarom de aankoop van Pelle opeens om die reden met enige scepsis moet worden ontvangen.
En een contract voor vier jaar, so what? Nogmaals, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er in de hele discussie toch sprake is van enige afgunst en dat sterkt mij alleen maar in de veronderstelling dat Feyenoord juist een goede zaak heeft gedaan.
Ik constateer niet anders dan dat Feyenoord voor het eerst in jaren weer eens een beetje een aankoop doet en dat dat dan vervolgens stuit op een, naar verhouding, bespottelijke kritiek.
Ajax en PSV doen niets anders dan aankopen en geregeld ook een miskoop: that's life. Maar er wordt o.a. gesuggereerd alsof Feyenoord in den blinde een zeer twijfelachtige aankoop heeft gedaan terwijl hij er nu al een half jaar speelt en ze dus juist goed weten wat ze aan elkaar hebben.
De aankopen van Ajax en PSV hebben echt zelden al een half jaar proef gelopen dus ik begrijp niet goed waarom de aankoop van Pelle opeens om die reden met enige scepsis moet worden ontvangen.
En een contract voor vier jaar, so what? Nogmaals, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er in de hele discussie toch sprake is van enige afgunst en dat sterkt mij alleen maar in de veronderstelling dat Feyenoord juist een goede zaak heeft gedaan.
0
geplaatst: 9 januari 2013, 14:14 uur
corn1holio1 schreef:
Goede speler. Geen doelpuntenmachine, maar wel heel technisch begaafd en nog vrij jong. Werd ook genoemd bij Feyenoord en Vitesse (als opvolger van Bony). Bij Heracles zullen ze hem wel gaan missen.
Echt een uitstekende aankoop, want ook nog eens transfervrij.
Zijn mooiste goal staat hier dan weer niet bij (een solo vanaf links waarbij hij een man of 3 voorbij slalomt).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.