MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
stuart
Over die docu op canvas over de ADR ploeg van de eind jaren 80; ik had het al eens eerder gezien bleek, maar vond het weer een plezante ervaring omdat hele verhaal weer eens te zien over die ploeg, de comeback van Greg "Snack" Lemond (na het fiasco in de Giro) en de tweestrijd met (arrogante) Fignon in de tour en het WK dat jaar. Zo'n prachtig verhaal en daarom mijn favoriete wielrenjaar die ik zelf bewust heb meegemaakt.

Was de overwinning te danken aan het nieuwe tijdritstuur bij Lemond (wat Fignon destijds achteloos wegwuifde) of aan de (vermeende) steenpuist bij Fignon? In ieder geval blijft het mijn favoriete slotdag van een Tour De France ooit(ook omdat Lemond won).

Antonio
stuart schreef:

Was de overwinning te danken aan het nieuwe tijdritstuur bij Lemond (wat Fignon destijds achteloos wegwuifde) of aan de (vermeende) steenpuist bij Fignon? In ieder geval blijft het mijn favoriete slotdag van een Tour De France ooit(ook omdat Lemond won).

Was dat die keer dat Lemond op de laatste dag met 7 seconden verschil de Tour nog net won ???

Mjuman schreef:
(quote)

Klaziek uit Zalk - Willemien oet Wisp

* Berendien uut Wisp

Antonio schreef:
(quote)

Diezelfde Greg komt nu met schimmige verhaaltjes over het vermeende dopinggebruik van winnaar Contador...

Hij is een tikje verbitterd doordat het Tour-circus hem niet zo blieft en Armstrong hem 'dwars zit', maar maakt wel een interessant punt door te stellen dat het systeem niet deugt. Het is niet zozeer aan Contador persoonlijk gericht.

Lijkt me wel een interessante docu, bedankt voor het attent maken Stuart.

lowriderluuk
Antonio schreef:

Diezelfde Greg komt nu met schimmige verhaaltjes over het vermeende dopinggebruik van winnaar Contador...

Contador en metgezellen stuiven echt niet op water en brood met 50 in 't uur over de klinkers.
Iedere top-wielrenner wordt "natuurlijk" op en top "verzorgt en geprepareerd", zonder toevoegende middelen die tegen het randje van wel of niet toelaatbaar zijn is het onmogelijk dergelijke prestaties te verrichten.

Dat lijkt me ook ja. Ben trouwens benieuwd welke Tour-renners uit 2008 er alsnog door de mand vallen nu er nieuwe dopingtests worden gedaan.

Laten we hopen van niet, maarja dat kan natuurlijk altijd zeker in het wielrennen.

stuart
Antonio schreef:
Was dat die keer dat Lemond op de laatste dag met 7 seconden verschil de Tour nog net won ???

Ja, dat klopt (het was overigens 8, maar enfin).

Overigens vond ik dat Fignon wat 'zeurderig' overkwam o.a. over dat Greg in de Bergetappes niet veel deed, maar misschien kon ie ook niet beter destijds. Ik heb 'm toch één of 2 keer een aanval zien overnemen, maar hij blokkeerde en kwam kracht tekort in die bergetappes. Die tijdritten van hem waren pijlsnel en gestroomlijnd constant en krachtig, terwijl in die laatste Fignon als een 'wildeman'aan het zwabberen was; steenpuist of niet.

Ik ken beide heren uiteraard niet persoonlijk, maar ik had toch altijd wel een zwak voor Lemond. In ''84 was ie al 3e, in '85 moest ie zich inhouden vanwege zijn ploeggenoot Hinault en als dat jachtongeluk niet gebeurd was had ik hem toch in staat gezien die Tour ook zeker 5 x te winnen. Maar ja, als bestaat niet.

Geinig moddergevecht tussen Contador en Armstrong nu.
Ik kan me Contador wel voorstellen. Ik heb het gevoel dat hij meer "ondanks" dan "dankzij" het team de Tour heeft gewonnen. In sommige etappes leek het er meer op dat ze een blok aan zijn been waren.
Alleen in de ploegentijdrit was het wel handig.
Armstrong heeft het altijd aan zijn ploeg te danken gehad. Contador lijkt het in zijn eentje te kunnen.

dix
Antonio schreef:
(quote)

In de dag voorafgaand aan de slotetappe (een tijdrit over de Champs Elysees) was Greg Lemond toen nog druk in de weer om met tussensprints bonificatiesecondes te pakken. Fignon, arrogant tot op het bot, meende de betere tijdrijder te zijn. Not.

Fignon is de avond na de huldiging nog een paar persfotografen te lijf gegaan. Die had even een dipje.

stuart
Ergo; Contador heeft niet alleen gewone vitamientjes geslikt......maar het is (nog) niet bewezen, dus afwachten maar....(overigens ben ik ook geen fan van Armstrong).

lowriderluuk

Heb je deze gelezen.
sporza: "Hey Alberto, in een team is geen plaats voor een ik"

Ik heb Contador nog nooit gemogen. Als hij winnend over de meet komt maakt hij een schietbeweging, wil ik wel eens weten waarom eigenlijk en op wie, wat is het nut.
Als hij de camera ziet richt hij er bewust op, wat is dat voor achtelijk gladiolen-gedrag om op de kijker te schieten.
Een (V)ictory teken maken is nog wat, maar schieten..........
Zijn eigen teammaats niet bedanken kan natuurlijk geen kant op.
"Meneer" uit de wind houden, z'n drinken ophalen, bij lek rijden fiets afstaan, z'n maten verlinken, niet luisteren naar de ploegleiding enz. enz. maar bedanken, ho maar, alleen schieten en de pegels incasseren. Niet te vertrouwen die gast !!

Antonio

Hebben we het toch weer over wielrennen...

stuart
We kunnen het niet altijd over Zappa hebben Antonio en zéker hier niet.....

lowriderluuk schreef:
(quote)

Heb je deze gelezen.
sporza: "Hey Alberto, in een team is geen plaats voor een ik"

Ik heb Contador nog nooit gemogen.

En nee. Armstrong is fijn. Wat een verschrikkelijke arrogante zak is hij in het wielrennen. Respect voor zijn prestaties en zijn tomeloze inzet voor zijn stichting, maar verder. Tijdens de Tour wou hij even laten wie de kopman is, terwijl Contador vele malen beter is. Ook zonder deze ploeg had Contador ruim gewonnen.

Zonder de Astana's was Armstrong waarschijnlijk in geen velden of wegen te bekennen, wat wel bleek tijdens de tijdrit.
Maar ik heb een nieuwe favoriet.. Andy Schleck. Gaat voor de aanval. Vrolijk voor de camera. En kan nog wielrennen ook. Als hij maar niet de oversteek naar de USA maakt....

De Schlecks zijn top. Geen woorden maar daden.

Jammer dat Contador een tikkeltje beter is dan Andy.

Ik hoop dat ze lekker bij vader Bjarne blijven.

Laat Lance maar lekker de halve Astana-ploeg meenemen. Al zal dat nog lastig worden, meeste renners liggen nog wel even onder contract geloof ik.

Armstrong heeft geluk gehad met een trouwe meesterknecht als Kloden en het feit dat Contador zich in heeft gehouden op de Mont Ventoux, anders was ie nooit op het podium beland.

Dat bedoel ik.
Al vraag ik me af wie er op de Ventoux Armstrong voorbij zou zijn gegaan.
Frank kon niet, Wiggings ook niet.
Alleen Nibali. Maar die kwam ook de man met de mokert tegen.

Het was: wil niet tegen kan niet tegen hoeft niet.
En dus won Garate.

't is niet voox nix dat Lance nu een Radio Shack als nieuw label gaat dragen. Die zullen vast wel een groeimarkt zien in draadloze communicatie - en dan mag Lance spotjes blijven maken over hoe je met 'moderne communicatie-middelen' je plaats in het peleton (lees: de maatschappij) kunt zekerstellen.

Ik zou genoten hebben als Contador echt had gas gegeven op de Mont Ventoux. Buitengewoon genante vertoning. En dat schietgebaar van Alberto schijnt zijn ooorsprong te vinden in het gedrag van de bobo's die hem weerden uit de tour van 2008.

lowriderluuk
Thomzic schreef:
En nee. Armstrong is fijn. Wat een verschrikkelijke arrogante zak is hij in het wielrennen. Respect voor zijn prestaties en zijn tomeloze inzet voor zijn stichting, maar verder. Tijdens de Tour wou hij even laten wie de kopman is, terwijl Contador vele malen beter is. Ook zonder deze ploeg had Contador ruim gewonnen.

Zonder de Astana's was Armstrong waarschijnlijk in geen velden of wegen te bekennen, wat wel bleek tijdens de tijdrit.
Maar ik heb een nieuwe favoriet.. Andy Schleck. Gaat voor de aanval. Vrolijk voor de camera. En kan nog wielrennen ook. Als hij maar niet de oversteek naar de USA maakt....

Ik heb niet gezegd dat ik Armstrong wel mocht, het ging over Contador.
Hopelijk groeien een aantal jongens sneller dan Contador en gaat de sympathieke Luxemburger Andy Schleck de tour winnen volgend jaar of Nibali of Kreuziger.
Armstrong noch Klöden zal de tour ooit meer winnen, 2 oude zakken op een racefiets en de leeftijd gaat een rol spelen.
Er was wel een andere opvallende Duitster die als hij geen slechte dagen ertussen had zitten een kans op het podium had gehad. Tony Martin.
Wat kan die jonge coureur tijdrijden zeg en bergop gaat ook heel aardig, bij het sprinten doet hij ook mee, een alleskunner, daar gaan we meer van horen.

Ik hoop dat Gesink volgend jaar of toch over 2 jaar bergop ook lang mee kan gaan met Schleck / Bertje. Verder zit ik ook te wachten op Kreuziger, Nibali, van den Broeck, Seeldraeyers (!), Luis Leon Sanchez, ...

Ik hoop ook dat Andy veel groeit zodanig dat er toch een interessante strijd losbarst tussen hem en Alberto Contador.

stuart
Ja, niks saaier (althans voor mij) dan een ongenaakbare/voorspelbare winnaar (met welke sport dan ook).

lowriderluuk
Als de Schlecks in dienst van Armstrong moeten rijden winnen ze de tour nooit. Gewoon bij "dope Bjarne" blijven zitten, lijkt me een goed opgebouwde ploeg zonder capsones.

lowriderluuk
De "oude" garde (Armstrong, Klöden, Vinokourov, Evans, Sastre, Leipheimer, Menchov, e.a.) moeten gewoon met eerbied afscheid nemen en plaats maken voor fris jong aanstormend geweld, hopelijk hoort Robert Gesink daarbij, jammer dat de carriëre van Thomas Dekker niet soepel verloopt.

Menchov wint dit jaar nog de Giro. Die zal wel gek zijn als ie nu afscheid neemt.

Vino zal nog wel voor de Tour gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat hij volgend jaar een echte kans maakt.

lowriderluuk
Die oudere jongens moeten niet meer in de waan zijn dat ze DE tour kunnen winnen.
Ik heb het gevoel dat het aanstormend talent een stukje meer in hun mars hebben getuige dat het podium van vorig jaar Sastre, Evans en Menchov er nu absoluut niet aan te pas zijn gekomen, dan heeft Armstrong het nog heel goed gedaan, die had op z,n sloffen vorig jaar de tour gewonnen en de gedevalueerde tour vanwege vele dopingschandalen uit 2006 ook, toen met de subtoppers Peirero Sio en Floyd Landis. Waar is Valverde gebleven? Ivan Basso is uitgesloten, ook een goeie, maar wel alleen met dope.

Andy Schleck, Kreuziger en Nibali deden vorig jaar ook mee maar zijn nu goed doorgebroken, volgend jaar 1,2,3 ??

The Oath

Aicar versterkt dan weer de spiervezels en bevordert de vetverbranding. "Ik schrok wel toen ik zag hoe mager sommige renners waren", zegt Bordry.

B. Feillu!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:00 uur

geplaatst: vandaag om 22:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.