MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Spannend BK veldrijden momenteel, nog 3 rondes met een omvangrijk groepje met alle favorieten.

Stijn_Slayer
trebremmit schreef:
Nog een afgekeurd doelpunt las ik? Altijd mooi trouwens als je Ozil, Benzema en Kaka als wissels hebt.

Ja. Callejon tikte een knappe voorzet goed binnen, maar hij stond met één been nipt buitenspel. Ozil zat denk ik op de bank als volgende slachtoffer van Mourinho. Hij gaat ze allemaal af, al doet Callejon het dit jaar wel vrij goed.

Outsider Klaas Vantornhout wint het BK, van een verrassing gesproken! De nieuwe Nederlandse kampioen is Lars Van Der Haar.

Bart Swings

Sven Kramer

Schaatsen is sexy.

Nederland swingt beter

Met de vrouwen erbij zeker

Swings wordt wel olympisch kampioen

Jij ook hoor jassn.

jassn schreef:

Skeeleren neem ik aan?

Schaatsen - zou niet weten welke afstand; competitie vanuit de rest van de wereld is op 1500 behoorlijk groot en lange afstanden kan je beter Oranje denken.

Goed de gast is nog jong - zal nog wel doorgroeien, maar om nu al een hypotheek te nemen lijkt me voorbarig.

Vijf en tien kilometer wint Kramer op één been nog wel, mits hij aan de goede kant van de blokjes de bocht in gaat...

Het zou wel leuk zijn als Swings een podiumkandidaat werd voor de allroundtoernooien. Olympisch Goud zie ik niet zo snel gebeuren.

Wat een progressie trouwens van Antoinette de Jong ten opzichte van het NK. En nog maar 17 jaar oud....

Hij heeft zijn naam mee en zijn techniek ook - de 5000 en 10000 meter zijn leuk om naar te kijken vanwege de techniek van Kramer en de manier waarop hij zijn wedstrijd opbouwt - en dan ook nog versnellen naar het einde.

Babel en Sightorsson bij de wedstrijd vandaag tegen Vasco de Gama (1-0 verloren, helaas) weer hun rentree gemaakt!

Prestatie van Swings: lijkt me heel frustrerend om een Belgische sportman te zijn als je niet doet aan blubberfietsen.

@Gloeilamp:

Fail @ 0:15?

Mooie goal, though.

Oldfart schreef:
Prestatie van Swings: lijkt me heel frustrerend om een Belgische sportman te zijn als je niet doet aan blubberfietsen.

Zowat hetzelfde gevoel als als Nederlandse sporter geen eindeloze rondjes draaien op een bevrozen watervlakte zeker?

Schitterend doelpunt!

herman schreef:
Het zou wel leuk zijn als Swings een podiumkandidaat werd voor de allroundtoernooien. Olympisch Goud zie ik niet zo snel gebeuren.

Olympisch kampioen wordt idd moeilijk. De 10 en 5 zijn normaal sowieso voor kramer, of een Blokhuijsen (op de 5) of een De Jong (op de 10) moeten al heel gekke dingen gaan doen... tenzij er nog eens een ongeluk gebeurd ofzo
Op de mijl ligt het veld wat meer open, maar ook daar moet je rekening houden met Kramer, en op die afstand is de concurrentie groter (met o.a. die snelle Polen en Shani Davis).

Maar Swings schaatst nog maar 3 seizoenen en neemt elke keer weer reuzesprongen... Zijn tijden op het EK waren gewoon top (terwijl hij eigenlijk pas wilde pieken voor het WK afstanden). Hij eindigde drie maal voor Bokko, maar verliest het op de 500 waar hij nog veel liet liggen met een 19e plaats. Nog sleutelen aan die 500 en dan doet hij altijd mee voor het podium, en je mag er vanuit gaan dat hij op termijn op de lange afstanden nog een stuk harder kan...

Geen enkele reden dus waarom Swings geen podiumkandidaat zou zijn op de komende winterspelen volgend jaar.

Chungking schreef:
Geen enkele reden dus waarom Swings geen podiumkandidaat zou zijn op de komende winterspelen volgend jaar.

Dat is een goede mogelijkheid - de discussie ontstond nav deze post op 13/1 (16:55)

jassn schreef:

En dat wilde de goegemeente hier wel even matigen; je geeft zelf al aan waarom.

ik heb niet gezegd op welke olympische spelen

Swings is volgens mij wel nog maar bezig aan zijn 2de seizoen.

jassn schreef:
ik heb niet gezegd op welke olympische spelen

Swings is volgens mij wel nog maar bezig aan zijn 2de seizoen.

Bijdehantjes gekocht bij het Kruidvat? Dan werken ze blijkbaar niet met rekenen, want - volgens wiki: In november 2010 trad Bart voor het eerst aan in schaatswedstrijden en hij werd al meteen Belgisch Kampioen Allround

Dan herinner ik het mij mis eh, misschien zijn 2de volledige seizoen?

jassn schreef:
Dan herinner ik het mij mis eh, misschien zijn 2de volledige seizoen?

Do the math:

2010/11: 1
2011/12: 2
2012/13: 3

ge begrijpt echt niet wat ik bedoelde, het is niet omdat je 1 wedstrijd rijdt dat je daarvoor een heel seizoen hebt meegedaan maar blijkbaar dus wel

jassn schreef:
ge begrijpt echt niet wat ik bedoelde, het is niet omdat je 1 wedstrijd rijdt dat je daarvoor een heel seizoen hebt meegedaan maar blijkbaar dus wel

Ook voor NL schaatsers was inline skates/skeelers een welkome aanvulling op de trainingen. Voorheen fietsten ze veel - er zijn schaatsers die ook heel verdienstelijk wielrenner waren. Het seizoen is in feite vergelijkbaar met het voetbalseizoen: vroeg in het seizoen fietsen en skeeleren - en dat heeft Swings natuurlijk heel veel gedaan en dat heeft bijgedragen aan zijn techniek (die is heel goed). Net zoals een Shani Davis zijn explosiviteit aan het short tracken ontleent.

Mjuman schreef:
(quote)

Bijdehantjes gekocht bij het Kruidvat? Dan werken ze blijkbaar niet met rekenen, want - volgens wiki: In november 2010 trad Bart voor het eerst aan in schaatswedstrijden en hij werd al meteen Belgisch Kampioen Allround

Ik denk dat meedoen al gelijk is aan winnen in België

Niet onderschatten. Er deden dit jaar wel vier mannen en twee vrouwen mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:12 uur

geplaatst: vandaag om 12:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.