MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
En humor hebben ze ook al niet meer.

chevy93 schreef:
[ Op een matige wedstrijd tegen PSV na (ik meen dat dat ook een vroege rode kaart was), speelde AZ, wat Verbeek imo terecht opmerkte vaak, goed voetbal in het eerste deel van dit seizoen. Iets wat door de stand vaak vergeten wordt.
In de laatste 9 wedstrijden scoorde hij (= Altidore) 3 keer. In de eerste 8 wedstrijden scoorde hij 8 keer. Eerst helft: goed voetbal, Altidore in vorm. Tweede helft: matig voetbal, Altidore uit vorm.

Je moet het juist omdraaien. Speelt het team zwak, dan speelt Altidore ook zwak.

Pellè laat, zoals Titmeister ook al zei, Feyenoord beter voetballen. En dan scoort hij ook nog eens iedere wedstrijd.

Ik ben er van overtuigd dat als Pellè wegvalt Feyenoord nog gewoon goed blijft draaien. Iets wat van AZ dus niet gezegd kan worden. Ik geloof ook niet dat het draaien van Feyenoord door Pellè komt, eerder andersom. Wat dat betreft verwijs ik naar bovenstaand bericht van Kill_illuminati.

Feyenoord heeft een goede organisatie achterin, maar zonder Pellè lever je de helft van de goals in. Verder heeft Feyenoord (nog) geen bruikbare spits.

trebremmit schreef:

O, ik had het over je eerste zin.

De tweede zin is hilarisch.

trebremmit schreef:

Where is The Orb, now that this topic needs him?

Maar eh ... ik snap het al: die Feyenoord-supporters gaan met carnaval vast verkleed als Ajacieden en nu zijn ze vast aan het oefenen voor een essentiële kwaliteit, de fijne arrogante uitstraling

Lest we forgot, Pelle en doelpunten:

2004 - 2007 (Italië): 82 wedstrijden - 16 doelpunten
2007 - 2011 (AZ): 78 wedstrijden - 14 doelpunten
2011 - 2012 (Italië): 23 wedstrijden - 5 doelpunten

Gemiddeld nog geen 0,2 doelpunt per gespeelde wedstrijd - geen cijfers voor een topspits; Altidore haalt over een periode van 6 jaar een gemiddelde van 0,3

Miracolo: 2012 (Feyenoord): 14 wedstrijden - 14 doelpunten - nu is ie goed; was ik Feyenoord-supporter zou ik als de wiedeweerga een paar kaarsjes gaan branden in de Mariakapel van de dichtstbijzijnde katholieke kerk - bedenk immers: vanitas vanitatum, omnia vanitas

Ik dacht al, waar blijft die oude, norse man?

chevy93 schreef:
(quote)
Op een matige wedstrijd tegen PSV na (ik meen dat dat ook een vroege rode kaart was), speelde AZ, wat Verbeek imo terecht opmerkte vaak, goed voetbal in het eerste deel van dit seizoen. Iets wat door de stand vaak vergeten wordt.
In de laatste 9 wedstrijden scoorde hij (= Altidore) 3 keer. In de eerste 8 wedstrijden scoorde hij 8 keer. Eerst helft: goed voetbal, Altidore in vorm. Tweede helft: matig voetbal, Altidore uit vorm.

Ik ben er van overtuigd dat als Pellè wegvalt Feyenoord nog gewoon goed blijft draaien. Iets wat van AZ dus niet gezegd kan worden. Ik geloof ook niet dat het draaien van Feyenoord door Pellè komt, eerder andersom. Wat dat betreft verwijs ik naar bovenstaand bericht van Kill_illuminati.

Ik weet of je wedstrijden van Feyenoord volledig hebt gezien dit seizoen? Puur alleen al de winst van Pelle is dat Immers 100% beter rendeert. Immers speelt namelijk heel erg gedreven, maar ook ongecontroleerd. Met Fernandez in de spits was dat een ramp. Ik heb geen statistische onderbouwing, maar als die meer dan 2x onderling naar elkaar passten in een wedstrijd, was dat veel. Pelle weet Immers wel regelmatig te vinden. Dat die daar nog veel te weinig mee doet, komt voornamelijk door zn technische beperkingen, maar itt de eerste paar wedstrijden is Immers nu wel een toegevoegde waarde. Daarnaast kan Pelle de bal goed vasthouden, waardoor met name Janmaat en Vilhena goed aan kunnen sluiten.

Ik zeg niet dat Altidore geen toegevoegde waarde heeft voor AZ, moet ook toegeven dat ik pas 1 wedstrijd dit seizoen helemaal heb gezien, maar daarin viel het me op dat Altidore veel meer zijn vizier op de goal heeft gericht. Daarmee is hij zeker ook belangrijk, maar het goede spel van AZ komt volgens mij veel door de brille van Maher, waar ik overigens erg van onder de indruk ben. Maar nu heb ik wel weer genoeg Pelle verdedigd.

Nicolage Rico schreef:
Ik dacht al, waar blijft die oude, norse man?

Staat je goed, die Ajax-snoet
Vind je opeens een stuk knapper en dat vind m'n dame ook

Maher heeft veel talent, maar speelt eigenlijk maar een vrij zwak seizoen (helaas voor zijn ontwikkelingen). Erg veel (onnodig) balverlies en hij laat AZ niet beter voetballen.

Stijn_Slayer
Ach, dat komt wel goed. Bijna elk jonkie heeft wel een mindere fase.

Stijn_Slayer schreef:
Ach, dat komt wel goed. Bijna elk jonkie heeft wel een mindere fase.

Daar weet Pelle alles van

Maar eerlijk gezegd, als Strootman blijft, hoeft Maher niet naar Eindhoven te komen.

Strootman kan het beste naast Bommel spelen. Voor de rest heeft PSV geen goede 10 (Toivonen zal vertrekken).

Ben het wel met je eens dat de prioriteiten bij de verdediging liggen.

@Stijn: daar maak ik me ook weinig zorgen over.

Nicolage Rico schreef:
Strootman kan het beste naast Bommel spelen. Voor de rest heeft PSV geen goede 10 (Toivonen zal vertrekken).

Ben het wel met je eens dat de prioriteiten bij de verdediging liggen.

@Stijn: daar maak ik me ook weinig zorgen over.

Geen idee hoe goed die nieuwe Zweed is, maar idd de aanwezigheid van Toivonen op het middenveld zorgt ervoor dat Wijnaldum niet kan spelen. Heb altijd gevonden dat Toivonen meer een spits is, zeker als je naar zijn postuur kijkt - voor middenvelder heeft net te weinig techniek, al compenseert ie wel e.e.a. door zijn drive. Naar Engeland zou wel wat zijn.

Op dit moment zie ik weinig voetballers in NL die én een aanvulling zijn voor PSV, én passen in het concept, al moet ik toegeven dat ik Toivonen als 10 ook een soort van for better or worse vind. Misschien toch Wijnaldum - die heeft meer techniek en beweging, in principe - daar eens proberen

Wijnaldum zal ook wel even moeten groeien in die rol, maar principe heeft ie talent zat.

In de eredivisie lijken Bjelland, De Vrij, Martins Indi, Douglas, Eriksen en een aantal linksbacks me wel directe versterkingen voor PSV.

Eigenlijk zijn Siem de Jong en Toivonen ook wel vergelijkbare types, bedenk ik me nu. Toivonen is wel een stuk doeltreffender nog.

Mjuman schreef:
2007 - 2011 (AZ): 78 wedstrijden - 14 doelpunten

Gemiddeld nog geen 0,2 doelpunt per gespeelde wedstrijd - geen cijfers voor een topspits; Altidore haalt over een periode van 6 jaar een gemiddelde van 0,3

Je kunt ook naar het aantal minuten kijken. In zijn laatste seizoen bij AZ 18 wedstrijden gespeeld, 6 keer gescoord, maar ook maar 722 minuten gespeeld. Uit mijn hoofd is dat 120 speelminuten per doelpunt, niet zo heel veel minder dan zijn huidige moyenne bij Feyenoord (dit is mijn bron trouwens, mocht er iemand nog dieper in de statistieken willen duiken, sowieso is deze site een goudmijn voor voetballiefhebbers die van cijfertjes houden: Graziano Pellè - Leistungsdaten - transfermarkt.de).

In zijn eerdere seizoenen heeft ie het wel echt laten liggen, maar de concurrentie was toen ook niet mals. El Hamdaoui is een verhaal apart, maar Dembele en Ari spelen allebei in de Champions League tegenwoordig en die laatste had ook niet echt een basisplaats bij AZ.

De waarheid ligt dan ook een beetje in het midden: zo slecht was Pelle destijds nou ook weer niet, maar de huidige lofbetuigingen gaan ook weer wat ver (Altidore is een ander type spits, maar heeft toch wel meer potentie). Al vind ik Pelle ook wel weer een echte werkvoetballer en daardoor wel bij Feyenoord passen. En hij voelt zich beduidend beter bij Feyenoord, bij AZ was ie duidelijk niet op zijn plek (wilde geen NLs leren, wat ie nu wel doet). Het is ook maar net hoe een speler valt bij een stad, club, trainer, spelersgroep, etc.

Daarnaast kun je als speler groeien. De meningen van AZ-supporters over Pelle in zijn AZ-tijd variëren enorm.

Ik vind niet dat Altidore zoveel potentie heeft. Misschien als hij wat aan zijn gewicht doet. Hij heeft net zo'n plofkop als Zeefuik. Een geweldige techniek heeft hij ook niet.

Pellè een werker? Hij zet zijn lichaam er goed in, in balbezit, maar hij moet het niet van zijn werklust hebben. Ik begrijp dat Feyenoord gecombineerd wordt met werkvoetbal, en dat het Legioen dat erg kan waarderen, maar zoveel werkploegen heeft Feyenoord niet gehad de laatste tijd. Dat stamt vooral uit eind jaren '80 en beginjaren '90 (de Wolf, Fräser, Heus, etc.).

Bij Feyenoord voelt Pellè zich goed, inderdaad. Dat begint met het vertrouwen, dat hij vanaf minuut 1 van Koeman krijgt.

Pelle , hij houd de gemoederen in NL wel bezig zeg.
Hij speelt een beetje (veel) als eerdere PSV spitsen Kieft en Rene Eykelkamp.
Een diep aanspeelpunt en de rest kan er overheen /aansluiten.
Die Pelle scoort ook nog regelmatig en heeft het ogenschijnlijk bij Feyenoord en in de schijnwerpers naar zijn zin.
Eerlijk gezegd de haalbaarheid in acht genomen lijkt mij dit de best denkbare spits.
Koeman zal tevreden zijn en eerlijk iis eerlijk die knaap doet het nu eenmaal super goed.

herman schreef:
(quote)

(quote)

Je kunt ook naar het aantal minuten kijken. In zijn laatste seizoen bij AZ 18 wedstrijden gespeeld, 6 keer gescoord, maar ook maar 722 minuten gespeeld. Uit mijn hoofd is dat 120 speelminuten per doelpunt, niet zo heel veel minder dan zijn huidige moyenne bij Feyenoord (dit is mijn bron trouwens, mocht er iemand nog dieper in de statistieken willen duiken, sowieso is deze site een goudmijn voor voetballiefhebbers die van cijfertjes houden: Graziano Pellè - Leistungsdaten - transfermarkt.de).

Die 120 minuten kom je ook terug op de Nederlandse wiki pagina van Pellè. Naar het schijnt was ie dat seizoen #6 op de lijst van meest doeltreffende spitsen in de Eredivisie gerekend naar minuten.

Ik kan me ook beelden herinner waarop ik Pelle al sjokkend over het veld als het ware het begrip demotivatie inhoud zag geven; liep ook op onnozele wijze tegen kaarten aan. Als coach zou je daar verdrietig van worden. Waarschijnlijk heeft Koeman na zijn Spaanse déconfiture eindelijk gesnopen hoe coachen écht werkt. Ik vind hem - en de manier waarop hij werkt - de afgelopen 1,5 jaar wel de beste coach van Nederland - al lag de lat natuurlijk niet zo hoog bij zijn aantreden.

Kill_illuminati schreef:
Swansea heeft gewoon een sterk spelende ploeg die in praktijk van iedere EPL team kan winnen.

In feite zijn ze het FC Utrecht van de Premier League. Ze kunnen van iedereen winnen maar soms ook heel dom verliezen.

Ze hebben alleen een betere keeper.

Edit: en spits ook wel trouwens. Die doet het wel erg lekker daar.

Wij zijn erg blij met Robbin Ruiter Heeft al menig punt gepakt.

Die spits daar bij Swansea is echt een geweldenaar op het moment.
De Pelle van de Premier League

Mjuman schreef:
Ik kan me ook beelden herinner waarop ik Pelle al sjokkend over het veld als het ware het begrip demotivatie inhoud zag geven

Ik zou ook gaan sjokken, als ik speler was van AZ.

Er wordt te weinig onderzoek gedaan naar het antwoord op de vraag: een speler is bij club A goed (of juist niet). Is hij dat ook bij club B?

Er wordt altijd verondersteld dat een goed renderende speler bij de ene club dat ook is bij de andere en dat als hij (blijkbaar) "sjokt", te verwachten valt dat dat bij een andere club ook zal gebeuren.

Psychologie van de koude grond.

Minstens zo belangrijk is de vraag hoe goed iemand ingepast wordt bij een club, het elftal. Hoe zijn omgang is met de nieuwe trainer, hoe wordt hij ingezet?

Ik heb toch menige speler zijn opbloeien in de Kuip waar het elders niet lukte en andersom.

Misschien zijn Pelle en Feyenoord wel tot elkaar veroordeeld.
Van Marwijk wist ook buitengewoon goed te slagen bij Feyenoord. Voor hem de uiteindelijke overstap naar het Nederlands Elftal.
Koeman bewandelt haast dezelfde weg. Terwijl resultaten elders ook lang niet altijd geweldig waren.

Ligt het aan de club, z'n toeschouwers, het stadion? Ik denk het.

musician schreef:
[Er wordt altijd verondersteld dat een goed renderende speler bij de ene club dat ook is bij de andere en dat als hij (blijkbaar) "sjokt", te verwachten valt dat dat bij een andere club ook zal gebeuren.

Psychologie van de koude grond.

Minstens zo belangrijk is de vraag hoe goed iemand ingepast wordt bij een club, het elftal. Hoe zijn omgang is met de nieuwe trainer, hoe wordt hij ingezet?

Ik heb toch menige speler zijn opbloeien in de Kuip waar het elders niet lukte en andersom.

Weet niet of je opmerking over die psychologie van de kouwe grond nou op mij gericht was of niet, ik gaf alleen mijn observatie. Op sommige punten wijkt de voetbalwereld niet zoveel of van de 'gewone' beroepswereld.

GIGO (garbage in, garbage out) a.k.a. treat people like shit and they behave like shit. Het kan zijn dat de ietwat Teutoonse aanpak van Der Louis nicht ganz funkionierte met Pelle. Latino's zijn wellicht wat gevoeliger op dat punt dan Batavieren, Kelten, Noormannen, Gothen of Teutonen. Daarnaast is er één aspect dat ik mis in je verhaal: motivatie. Als je in een baan niet meer gemotiveerd bent, komt vroeg of laat het punt dat je beter kunt vertrekken voordat je moet vertrekken.

Het komt vaker voor: spelers die bij de ene club het - tegen de verwachting in - niet echt goed doen, teruggaan naar een andere club (of hun oude club) en daar weer helemaal opbloeien. Spelers, zeker spitsen, die het overal goed doen zijn erg zeldzaam - herinner me megatalent Peter Hoekstra die van PSV naar Ajax verkaste en vervolgens flopte.

Stijn_Slayer
Om over Torres en Shevchenko nog maar te zwijgen.

Raul had het bij Real ook. Na twee ietwat povere seizoenen hing een transfer in de lucht (2005-2007). Speelt hij daarna ineens weer twee van z'n allerbeste seizoenen. Het kan de beste overkomen.

Mjuman schreef:
Ik kan me ook beelden herinner waarop ik Pelle al sjokkend over het veld als het ware het begrip demotivatie inhoud zag geven.

Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat hij de kleine lettertjes van zijn lening bij Dirk Scheringa gelezen had

Hij heeft zelfs gratis gevoetbald de laatste maanden, dus dat lijkt me toch niet.

herman schreef:
De waarheid ligt dan ook een beetje in het midden: zo slecht was Pelle destijds nou ook weer niet

In eerste instantie niet, maar al snel had niemand meer vertrouwen in hem en hijzelf ook niet. Toen was hij echt dramatisch slecht. Zodra AZ het idee had dat ze de wedstrijd wel binnen hadden speelde ze elke bal op Pelle in de hoop dat hij wat meer zou scoren en daardoor makkelijker kon vertrekken, maar hij miste zelfs kansen voor open doel.

Stijn_Slayer
Hebben anderen gisteren nog naar de Spaanse competitie gekeken? Ik vond Osasuna - Real (0-0) de slechtste wedstrijd die ik dit seizoen gezien heb. Beide teams hadden er totaal geen zin in, dat gesjok over het veld. Kaka kreeg dan nog een hele flauwe tweede gele kaart, maar ook met elf man leek 't nergens op.

Valencia - Sevilla (2-0) leek me wel wat, maar die wedstrijd was eigenlijk net zo belabberd. Dat zijn dan de topclubs van Spanje...

Gisteren alleen Everton-Swansea gezien, 0-0 maar een hele leuke pot voetbal.
Moet zeggen dat Michel Vorm weer erg goed bezig was.

Nog een afgekeurd doelpunt las ik? Altijd mooi trouwens als je Ozil, Benzema en Kaka als wissels hebt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.