Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2013, 12:46 uur
jassn schreef:
ge begrijpt echt niet wat ik bedoelde, het is niet omdat je 1 wedstrijd rijdt dat je daarvoor een heel seizoen hebt meegedaan maar blijkbaar dus wel
ge begrijpt echt niet wat ik bedoelde, het is niet omdat je 1 wedstrijd rijdt dat je daarvoor een heel seizoen hebt meegedaan maar blijkbaar dus wel
Klopt, blijkbaar was hij nog te langzaam om zich te kwalificeren voor de wereldbekerwedstrijden. Maar het is een leuke schaatser en wat concurrentie is altijd welkom. Temeer daar de grootste concurrent van Kramer (Bokko) de laatste tijd ook wat minder is.
De mensen die zeggen dat de 10km wel een prooi zal zijn voor Kramer of een andere Nederlander hebben de vorige Olympische Spelen trouwens niet gekeken ofzo? :S
0
geplaatst: 15 januari 2013, 12:52 uur
Hij was daar oppermachtig. Hij had alleen een verkeerde wissel. Als dat niet was gebeurd had er niemand in de buurt gekomen van zijn tijd.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 13:04 uur
Klopt, maar dat soort dingen gebeuren wel vaker. Het is lang niet altijd zo dat de grote favoriet ook echt wint.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 13:11 uur
herman schreef:
Temeer daar de grootste concurrent van Kramer (Bokko) de laatste tijd ook wat minder is.
De mensen die zeggen dat de 10km wel een prooi zal zijn voor Kramer of een andere Nederlander hebben de vorige Olympische Spelen trouwens niet gekeken ofzo? :S
Temeer daar de grootste concurrent van Kramer (Bokko) de laatste tijd ook wat minder is.
Bøkko heeft dezelfde prestatie neergezet als in 2012: derde - dan kan je niet spreken van "de laatste tijd wat minder". Hij is vrij constant - afgezien van zijn blessureperiode ligt bij Kramer het niveau gewoon hoger.
herman schreef:
Klopt, maar dat soort dingen gebeuren wel vaker. Het is lang niet altijd zo dat de grote favoriet ook echt wint.
Met name op de 500 en 1500 meter zijn daar schrijnende voorbeelden (oa The Spoon) van te geven - hoe korter de afstand hoe belangrijker start en hoe groter de mentale druk.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 13:36 uur
Dat van Bokko klopt wel, had het gevoel dat hij een paar jaar terug een serieuzere bedreiging was voor Kramer. Maar dat valt dus wel mee.
Overigens rijdt Jorrit Bergsma ook hele sterke 10 kilometers. Heeft dit seizoen ook sneller gereden dan Kramer tot nu toe (12.50 op een wereldbeker dacht ik).
Overigens rijdt Jorrit Bergsma ook hele sterke 10 kilometers. Heeft dit seizoen ook sneller gereden dan Kramer tot nu toe (12.50 op een wereldbeker dacht ik).
0
geplaatst: 15 januari 2013, 13:51 uur
herman schreef:
Dat van Bokko klopt wel, had het gevoel dat hij een paar jaar terug een serieuzere bedreiging was voor Kramer. Maar dat valt dus wel mee.
Da's een beetje de makke van het allround schaatsen: je moet alle 4 de afstanden minstens goed beheersen. Vroeger kan een allrounder nog een matige sprint schaatsen; da's nu voorbij.
Kramer heeft de wereldrecords op de 5000 en 10000 meter al ruim 5 jaar in handen. Bij de 1500 m is ie daar nooit in de buurt geweest - Bokko rijdt die beter en heeft dat record zelfs eenmaal gehad; hij is ook een betere sprinter.

0
geplaatst: 15 januari 2013, 14:39 uur
herman schreef:
Ja Bokko altijd wel podium, maar de kloof met Kramer blijft gigantisch, Blokhuijsen komt veel dichterbij dan Bokko dat ooit heeft gedaan.
Wie weet kan de concurrentie van Pedersen en Swings Bokko nog wat aanjagen, maar denk eerder dat hij het langzamerhand gaat afleggen tegen die twee.
Bergsma idd dit seizoen beste 10, maar De Jong daar ook maar een kleine seconde boven (allebei op 2 december). Dit worden normaal de grootste concurrenten van Kramer op deze afstand.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 14:48 uur
Mjuman schreef:
[Met name op de 500 en 1500 meter zijn daar schrijnende voorbeelden (oa The Spoon) van te geven - hoe korter de afstand hoe belangrijker start en hoe groter de mentale druk.
[Met name op de 500 en 1500 meter zijn daar schrijnende voorbeelden (oa The Spoon) van te geven - hoe korter de afstand hoe belangrijker start en hoe groter de mentale druk.
Wotherspoon, idd echt een drama... Zo lang domineren op de sprint, zo vaak een nummertje opgevoerd, 7 van de 10 snelste 500 meters ooit op zijn naam hebben staan,... maar altijd pech of choken op de spelen.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 15:23 uur
Dramatisch inderdaad Wotherspoon, echt zo'n fantastische schaatser was dat. 

0
geplaatst: 15 januari 2013, 22:34 uur
Dat was net zo'n fantastische schaatser als Kiekeboe (Mike Obiku) een fantastische spits was 

0
geplaatst: 17 januari 2013, 14:20 uur
Geweldige partij op Eurosport (Australian Open).
Kvitova tegen Robsen; 9-8 3e set.
(edit: 9-9
)
Ik kan niet veel zien, maar wat ik zie is geweldig (o.a. ook Hewitt tegen Tipsarevic).
Kvitova tegen Robsen; 9-8 3e set.
(edit: 9-9
)Ik kan niet veel zien, maar wat ik zie is geweldig (o.a. ook Hewitt tegen Tipsarevic).
0
geplaatst: 17 januari 2013, 19:42 uur
En Robson wint ook nog 
Hoe lang geleden is het dat een Britse vrouw een Grand Slam won? Want deze Robson is echt een talentje. Al een zilvere Olympische medaille op zak op haar 18e - oke, voor 90% dankzij Murray - en ze maakte ook al indruk op de US Open.
EDIT: Als ze de volgende ronde haalt is het mogelijk dat ze tegen de oudste vrouw ooit speelt die een Grand Slam wedstrijd won, Date-Krumm is namelijk terug. Robson is 24 jaar jonger

Hoe lang geleden is het dat een Britse vrouw een Grand Slam won? Want deze Robson is echt een talentje. Al een zilvere Olympische medaille op zak op haar 18e - oke, voor 90% dankzij Murray - en ze maakte ook al indruk op de US Open.
EDIT: Als ze de volgende ronde haalt is het mogelijk dat ze tegen de oudste vrouw ooit speelt die een Grand Slam wedstrijd won, Date-Krumm is namelijk terug. Robson is 24 jaar jonger

0
geplaatst: 17 januari 2013, 19:50 uur
Teunnis schreef:
Hoe lang geleden is het dat een Britse vrouw een Grand Slam won?
Hoe lang geleden is het dat een Britse vrouw een Grand Slam won?
1977. Virginia Wade won toen Wimbledon.
(een jaar eerder won Sue Baker Roland Garros)
British finalists at Grand Slam tennis tournaments - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 17 januari 2013, 20:00 uur
Ik heb echt nog heel weinig gezien dit toernooi. Morgen ochtend maar even wat eerder opstaan (want dat is het grote probleem).
0
geplaatst: 17 januari 2013, 20:57 uur
Rod Laver Arena: 7 PM lokale tijd (dat is 19-10 = 9 uur 's ochtends
)
Venus Williams (USA) [25]
v
Maria Sharapova (RUS) [2]
Sjarapova in een bloedvorm (2 partijen gewonnen met double bagel).
Ik verwacht ook vuurwerk bij:
Jurgen Melzer (AUT) [26]
v
Tomas Berdych (CZE) [5]
Zelfde tijd.
)Venus Williams (USA) [25]
v
Maria Sharapova (RUS) [2]
Sjarapova in een bloedvorm (2 partijen gewonnen met double bagel).
Ik verwacht ook vuurwerk bij:
Jurgen Melzer (AUT) [26]
v
Tomas Berdych (CZE) [5]
Zelfde tijd.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 10:20 uur
En Sharapova gaat gewoon verder. Inmiddels 6-1; 5-1 tegen Venus Williams. 

0
geplaatst: 18 januari 2013, 11:38 uur
Je hebt niet de meest spannende wedstrijden uitgekozen. 
Ferrer tegen baghdatis is wel echt een aanrader. Die is nu aan de gang. Twee leuke spelers om naar te kijken en ze hebben dus ook veel mooie rally's.
Verdasco trouwens er al weer uit.

Ferrer tegen baghdatis is wel echt een aanrader. Die is nu aan de gang. Twee leuke spelers om naar te kijken en ze hebben dus ook veel mooie rally's.
Verdasco trouwens er al weer uit.

0
geplaatst: 18 januari 2013, 11:40 uur
Jammer maar haar zegereeks gaat toch gestopt worden door Kirsten Flipkens in de volgende ronde.

0
geplaatst: 18 januari 2013, 11:50 uur
He$$el_01 schreef:
Je hebt niet de meest spannende wedstrijden uitgekozen.
Nou, het hoeft toch niet per se spannend te zijn om leuk te zijn? Ik weet niet of je Sharapova gekeken hebt, maar wat een overmacht heeft die vrouw toch. Doet me denken aan Federer in zijn hoogtijdagen. Maar we zullen zien of ze het vast kan houden tegen de echte toppers. Berdych heb ik alleen het einde kunnen zien, maar gezien het commentaar was dat ook een walk-over.Je hebt niet de meest spannende wedstrijden uitgekozen.
He$$el_01 schreef:
Mee eens, jammer alleen dat Baghdatis alleen maar achter de feiten aan kan lopen en het toch vooral wachten is op een break van Ferrer.Ferrer tegen baghdatis is wel echt een aanrader. Die is nu aan de gang. Twee leuke spelers om naar te kijken en ze hebben dus ook veel mooie rally's.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 13:00 uur
Nee, het hoeft zeker niet per se spannend te zijn om het leuk te maken inderdaad, hoewel het natuurlijk wel helpt. Ik heb het niet gekeken nee. Leuk dat Sharapova weer een beetje terug komt. Kijken of ze het Azarenka en vooral Serena Williams nu wel lastig kan gaan maken. Hoewel ik persoonlijk niet zo heel veel heb met Sharapova zou het niet slecht zijn voor het vrouwentennis.
Ferrer uiteindelijk toch nog redelijk simpel gewonnen. Er zaten erg veel leuke punten tussen, maar op de belangrijke momenten was Baghdatis vaak net iets te slordig en Ferrer veel te veel zichzelf om het echt spannend te maken.
Ik had gisteravond, of eigenlijk vanochtend om zes uur, ook nog even naar Djokovic gekeken trouwens. Ik heb maar een paar games gezien, maar het zag er weer erg degelijk uit was Djokovic aan het doen was. Hij speelde weer als een echte topspeler, namelijk precies op het juiste moment toeslaan er voor de rest erg weinig weggeven.
Ferrer uiteindelijk toch nog redelijk simpel gewonnen. Er zaten erg veel leuke punten tussen, maar op de belangrijke momenten was Baghdatis vaak net iets te slordig en Ferrer veel te veel zichzelf om het echt spannend te maken.
Ik had gisteravond, of eigenlijk vanochtend om zes uur, ook nog even naar Djokovic gekeken trouwens. Ik heb maar een paar games gezien, maar het zag er weer erg degelijk uit was Djokovic aan het doen was. Hij speelde weer als een echte topspeler, namelijk precies op het juiste moment toeslaan er voor de rest erg weinig weggeven.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 21:12 uur
Gaat lekker in Eindhoven 
Maar goed, om er even een mega-cliche tegen aan te gooien, er kan nog van alles gebeuren.

Maar goed, om er even een mega-cliche tegen aan te gooien, er kan nog van alles gebeuren.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 21:20 uur
Zou gunstig zijn als het zo doorgaat. Al ben ik er nog niet op gerust dat het zondag in de Arena even lukt om Feyenoord aan de kant te zetten.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 21:22 uur
Nou ja, het gaat zo door zo te zien 1-3 
Ik hoop dat jouw ongerustheid bewaarheid wordt

Ik hoop dat jouw ongerustheid bewaarheid wordt

0
geplaatst: 18 januari 2013, 21:23 uur
Ach ja, Feyenoord kwam met een mazzeltje weg in De Kuip. Normaal gesproken zou het in de Arena wel goed moeten gaan. We zullen het wel zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.