Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2013, 11:53 uur
Hele matige klassieker van Feyenoords kant. Ajax hoefde niet eens goed te spelen, als je zo weinig crëert, zo slordig met de zeldzame kansen omspringt en zulke kinderlijke fouten achterin maakt. Dan helpt zelfs een cadeautje van van Boekel niet. Meer dan terecht overwinning van Ajax en dat doet pijn. Een aantal spelers mag bij zichzelf ten rade gaan, met name over de vraag waarom juist de benjamins Boëtius en Vilhena als enige wél hun niveau haalden...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 januari 2013, 11:55 uur
chevy93 schreef:
Nou, ik dacht nog even een spetterende pot voetbal te zien, maar na de rust was R. Madrid niet meer zo boeiend. Ik zie wel dat Barça (eindelijk) weer eens verloren heeft gisteren.
Nou, ik dacht nog even een spetterende pot voetbal te zien, maar na de rust was R. Madrid niet meer zo boeiend. Ik zie wel dat Barça (eindelijk) weer eens verloren heeft gisteren.
Klopt, maar dat is ook wel verstandig. Over een paar dagen moeten ze wéér tegen Valencia: krachten sparen. Als ze maar niet overmoedig worden. Het waren ijzersterke (counter)goals, maar bij Valencia snapten ze na de derde goal nog steeds niet dat de verdediging dieper moest staan.
Vond Albiol voor 't eerst dit jaar weer goed spelen. En het lijkt me dat Casillas z'n plek nu ook wel weer terug heeft.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 11:58 uur
Titmeister schreef:
Hele matige klassieker van Feyenoords kant. Ajax hoefde niet eens goed te spelen, als je zo weinig crëert, zo slordig met de zeldzame kansen omspringt en zulke kinderlijke fouten achterin maakt. Dan helpt zelfs een cadeautje van van Boekel niet. Meer dan terecht overwinning van Ajax en dat doet pijn. Een aantal spelers mag bij zichzelf ten rade gaan, met name over de vraag waarom juist de benjamins Boëtius en Vilhena als enige wél hun niveau haalden...
Ik zie het als incident. Zo zwak zal de verdediging nooit meer spelen, lijkt me. Alleen de Vrij haalde nog een redelijk niveau, al kon hij weinig toevoegen aan het spel, wat hem doorgaans wel lukt. Janmaat, Mathijsen en Indi voetbalden zelfs ver onder de ondergrens.
Liever zowat alle wedstrijden tegen "de kleintjes" winnen en wie weet thuis van de topclubs, dan vorig jaar de beste zijn tegen de topclubs, maar veel te veel punten te laten liggen tegen de overige clubs.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:19 uur
Een incident is het niet. Dit seizoen heeft Feyenoord nog geen topwedstrijd gewonnen. Maar idd, zo lang ze bijna alle wedstrijden winnen, en mss nog thuis tegen de top 5, dan kan er wat gebeuren. Voorlopig zie ik ze hoogstens als outsider voor de titel en lijken Ajax, PSV en Twente (ondanks de matige prestaties van de laatste 2 dit weekend) het uit te gaan maken.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:20 uur
starsailor schreef:
Dat het in Istanboel kan spoken weten we allemaal wel. Het gaat mij juist om de uitwedstrijden die ik in mijn bericht noemde. Welke sfeer tref je daar aan dan?? Moeten daar eerst de schapen van het veld gehaald worden? .
Dat het in Istanboel kan spoken weten we allemaal wel. Het gaat mij juist om de uitwedstrijden die ik in mijn bericht noemde. Welke sfeer tref je daar aan dan?? Moeten daar eerst de schapen van het veld gehaald worden? .
Ook in de Premier League kan je in stadions terecht komen, waar je het gevoel hebt dat er net een country fair is geweest en waar ze vergeten zijn het gras recht te leggen - in NL kunnen/konden we er ook wat van (met oa De koel, De lange leegte, De vijverberg en vergelijkbare accomodatie - de oude Galgewaard, met wielerbaan, was ook niet echt imponerend).
starsailor schreef:
Bottom line is dat een fitte en in vorm zijnde Wesley Sneijder niet bij Galatasaray hoort en ook niet in de Engelse middenmoot. Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat je sneller van de Engelse middenmoot weer naar de top Premier League kan gaan (zie ooit Van der Sar van Fulham naar Man. U.) dan dat er nog hoop is na Galatasaray.
Bottom line is dat een fitte en in vorm zijnde Wesley Sneijder niet bij Galatasaray hoort en ook niet in de Engelse middenmoot. Alhoewel ik nog steeds van mening ben dat je sneller van de Engelse middenmoot weer naar de top Premier League kan gaan (zie ooit Van der Sar van Fulham naar Man. U.) dan dat er nog hoop is na Galatasaray.
Het eerste klopt, maar in hoeverre je als 29-jarige (want dat is ie na juni) ook in de Premier League nog kunt verkassen, is de grote vraag, maar puur hypothetisch. Meegespeeld zal hebben dat je als Engels topteam niet in de winterstop nog eens een spelbepalende middenvelder gaat halen (om er vervolgens je hele team omheen te bouwen), zeker niet als er al veel dure aankopen zijn gedaan. Zoals gezegd heeft ie puur pragmatisch eieren voor zijn (vele) geld gekozen én uiteraard speeltijd (WK 2014).
De grote vraag is wellicht waarom VdV en Sneijder faalden bij Real en Özil en Khedira het wel waarmaken? Kwaliteit?
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:24 uur
Mjuman schreef:
Ook in de Premier League kan je in stadions terecht komen, waar je het gevoel hebt dat er net een country fair is geweest en waar ze vergeten zijn het gras recht te leggen - in NL kunnen/konden we er ook wat van (met oa De koel, De lange leegte, De vijverberg en vergelijkbare accomodatie - de oude Galgewaard, met wielerbaan, was ook niet echt imponerend).
(quote)
De Premier League? Daar zijn weinig slechte stadions hoor.
Zelfs drie divisies lager heb je in Engeland nog stadions die beter zijn dan de stadions van de degradatiekandidaten uit de Eredivisie, om over de stadions in de Eerste divisie nog maar te zwijgen.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:31 uur
Titmeister schreef:
Een incident is het niet. Dit seizoen heeft Feyenoord nog geen topwedstrijd gewonnen. Maar idd, zo lang ze bijna alle wedstrijden winnen, en mss nog thuis tegen de top 5, dan kan er wat gebeuren. Voorlopig zie ik ze hoogstens als outsider voor de titel en lijken Ajax, PSV en Twente (ondanks de matige prestaties van de laatste 2 dit weekend) het uit te gaan maken.
Eerst volgende week even afwachten, Feyenoord - Twente en Vitesse - Ajax.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:37 uur
He$$el_01 schreef:
Zelfs drie divisies lager heb je in Engeland nog stadions die beter zijn dan de stadions van de degradatiekandidaten uit de Eredivisie, om over de stadions in de Eerste divisie nog maar te zwijgen.
Ook naar de Premier League kun je promoveren en eruit degraderen. Ga voor de grap eens kijken in Watford (je vast wel bekend - van Elton John), Huddersfield, Bolton, Grimsby en ik kan er nog wel een paar noemen. Die mythe wordt zorgvuldig in stand gehouden - maar net zoals in NL een promovendus het lastig kan hebben, geldt dat ook voor Engeland.
Overigens was dit niet het punt van de discussie.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:38 uur
Mjuman schreef:
De grote vraag is wellicht waarom VdV en Sneijder faalden bij Real en Özil en Khedira het wel waarmaken? Kwaliteit?
Ik denk het laatste. Bovendien zijn het ook veel fittere (en daardoor dynamischere) spelers volgens mij. Op de een of andere manier zijn alle Nederlandse topspelers fysiek nogal kwetsbaar. Ook Van Persie lange tijd, om over Robben maar niet eens te spreken.
Ben echt benieuwd hoe Sneijder het gaat doen. In de CL moet Galatasaray tegen Schalke. Lijkt me een mooi moment om uit te blinken. Vind het wel jammer dat Sneijder niet naar Liverpool is gegaan, volgens mij had een speler als Gerrard hem wel kunnen motiveren het beste uit zichzelf te halen. Het aantal spelers dat via Turkije nog in de PL belandt is ook ontzettend klein.
Had trouwens helemaal gemist dat Guardiola trainer wordt van Bayern Munchen volgend seizoen. Dat wordt ook wel iets om naar uit te kijken.

0
geplaatst: 21 januari 2013, 12:45 uur
Dat was idd een fraai staaltje Van Gaal promo-tv - "wij van WC-eend..."
0
geplaatst: 21 januari 2013, 13:28 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 januari 2013, 14:21 uur
herman schreef:
Ik denk het laatste. Bovendien zijn het ook veel fittere (en daardoor dynamischere) spelers volgens mij.
(quote)
Ik denk het laatste. Bovendien zijn het ook veel fittere (en daardoor dynamischere) spelers volgens mij.
Niet helemaal. Ozil wordt meestal in de 75e minuut gewisseld, maar hij werkt dan ook keihard. Een soort Kuijt die wél kan voetballen. Khedira is ook wel redelijk blessuregevoelig. Desondanks speelt Real met Khedira vrijwel altijd beter. Met Xabi Alonso vormt hij een heel sterk controlerend blok, maar ook aanvallend laten ze zich gelden.
VDV sukkelt al sinds 2003 met z'n fitheid en Sneijder schijnt ook niet helemaal te leven voor z'n sport (in ieder geval in z'n periode bij Real). Zoals in 2009-2010 vond ik Sneijder nog wel een stuk beter dan Khedira, maar Khedira en Ozil werken simpelweg véél harder dan Sneijder en VDV.
De commentator bij Valencia - Real zei gisteren dat spelers die naar Real komen vaak moeten aanpassen. Bij hun vorige club draaide alles om hen, bij Real wordt het elftal niet om hen heengebouwd. Dat zal denk ik ook meespelen.
Moest gisteren erg hard lachen, en da's geen pretje als de verstandskiezen getrokken zijn.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 14:41 uur
Linius schreef:
Ik mis iets denk ik?
(quote)
Ik mis iets denk ik?
Mooi man die visie van eigen jeugd en dat het internationale topvoetbal veranderd.
Guardiola wil Falcao of Sua...
0
geplaatst: 21 januari 2013, 16:46 uur
Maar hij heeft het nergens over de jeugd. Dit gaat puur over oud voetballers in manager posities bij de club. En dat is een mooie visie en iets wat zeker gebeurd bij Bayern.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 17:46 uur
Vertoning van Simon was bijna zielig de derde set. Die was er nog twee keer zo erg aan toe als Wawrinka tegen the Joker.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:35 uur
Na een record hoort een internethype 
Courtois wordt overigens ook gelinkt aan Barca! Zou wel te zalig zijn om een Belg bij barca te hebben
Courtois krijgt eigen internethype na nieuw record met Atl?tico - VoetbalNieuws.be

Courtois wordt overigens ook gelinkt aan Barca! Zou wel te zalig zijn om een Belg bij barca te hebben

Courtois krijgt eigen internethype na nieuw record met Atl?tico - VoetbalNieuws.be
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:37 uur
Lijkt me sterk dat hij naar Barcelona gaat. Hij is van Chelsea. Die zullen hem niet zo snel laten gaan.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:41 uur
Geruchten he
Ik ben wel benieuwd wat Chelsea gaat doen na dit seizoen met hem? nog een jaar uitlenen? Hij begint steeds meer een grotere naam te worden en om hem dan nog uit te lenen..En eerlijk gezegd zie ik hem heel graag bezig bij Atletico, liever dan Chelsea 
Ik ben wel benieuwd wat Chelsea gaat doen na dit seizoen met hem? nog een jaar uitlenen? Hij begint steeds meer een grotere naam te worden en om hem dan nog uit te lenen..En eerlijk gezegd zie ik hem heel graag bezig bij Atletico, liever dan Chelsea 
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:42 uur
Er wordt heel wat gelinkt aan Barca. Ik heb al voorbij zien komen: Courtois, De Gea, Reina, Stekelenburg, Neuer...en nog een en ander.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:45 uur
Hij kent het spaanse voetbal al ook dusja mss een extra reden voor barca om hem binnen te halen..
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:45 uur
Ernie schreef:
Geruchten he
Geruchten he
Ik ben ook benieuwd. Cech heeft vorig seizoen vooral in de CL laten zien nog steeds een van de beste keepers van de wereld te zijn. Die zal volgend seizoen zeker niet op de bank plaats nemen en Courtois zal daar ook geen zin in hebben.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 20:36 uur
Was vorig jaar bij de US Open zelfs nog het 32e reekshoofd. 
De Fransen hebben sowieso een mooie nieuwe generatie (o.a. ook Benoît Paire en Rufin).

De Fransen hebben sowieso een mooie nieuwe generatie (o.a. ook Benoît Paire en Rufin).
0
geplaatst: 21 januari 2013, 20:43 uur
Qua keepers kan België alvast niet klagen. Mignolet is ondertussen bij Sunderland ook zo goed bezig dat Arsenal en ManU achter hem hengelen. 
Courtois heeft trouwens een nieuwe internethype doen ontstaan, het zogenaamde Thibauting, een variant op planking.

Courtois heeft trouwens een nieuwe internethype doen ontstaan, het zogenaamde Thibauting, een variant op planking.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 20:53 uur
chevy93 schreef:

(quote)
Was vorig jaar bij de US Open zelfs nog het 32e reekshoofd. 
Weer wat geleerd.

Die Fransen hebben zeker een sterke lichting. Ze spelen ook een sterk toernooi. Jammer dat ze elkaar een beetje hebben uitgeschakeld.
Btw, wat is die Williams allemaal aan het doen jôh. Toevallig connecties met Lance? Ze lijkt wel nog steeds beter te worden. Als ze even aanzet kunnen de meeste tegenstanders het gewoon niet meer bijbenen. Ik ging even douchen toen haar eerste set vanmorgen afgelopen was en toen ik weer beneden kwam was de wedstrijd afgelopen.

Ik ben benieuwd of Azarenka er nu wel tegen bestand is. Ze is wel één van de weinigen die een antwoord heeft op het 'powerplay' van Williams en Sharapova.
Apart trouwens dat de nummer één bij de vrouwen in de halve finale tegen de nummer drie moet spelen als die beide de halve finale halen en dat het bij de mannen de nummer één tegen de nummer vier is, wat mij een stuk logischer lijkt overigens.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 23:34 uur
Ik voorzie echter wel hetzelfde probleem bij de Fransen als nu bij de Spanjaarden. Een aantal spelers gaat met pensioen of haalt niet meer het oude niveau (Verdasco, Lopez). Ondanks dat de Spanjaarden niet eens zo slecht staan op de ranglijst.
Maar ik herinner me een aantal jaar terug dat er nog meer Spanjaarden overgebleven waren dan Fransen in dit stadium. Dan waren er 6 of 7 bij de laatste 16 Spanjaard. Nu hebben ze nog 'slechts' 2 Spanjaarden over. Die ook nog eens tegen elkaar moeten.
Maar ik herinner me een aantal jaar terug dat er nog meer Spanjaarden overgebleven waren dan Fransen in dit stadium. Dan waren er 6 of 7 bij de laatste 16 Spanjaard. Nu hebben ze nog 'slechts' 2 Spanjaarden over. Die ook nog eens tegen elkaar moeten.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 00:02 uur
Onze enige echte Paap_Floyd gaat 6 juni zes keer de Alpe d'Huez beklimmen voor het goede doel (KWF). Mocht je wat willen doneren, dan kan dat:
Alpe d'HuZes - Mijn Actie - Raymond Papenburg - deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl
Daarmee is Paap in ieder geval mijn sportman van het jaar.
Alpe d'HuZes - Mijn Actie - Raymond Papenburg - deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl
Daarmee is Paap in ieder geval mijn sportman van het jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.