MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
The Oath
lowriderluuk schreef:
(quote)

Heb je deze gelezen.
sporza: "Hey Alberto, in een team is geen plaats voor een ik"

Ik heb Contador nog nooit gemogen. Als hij winnend over de meet komt maakt hij een schietbeweging, wil ik wel eens weten waarom eigenlijk en op wie, wat is het nut.
Als hij de camera ziet richt hij er bewust op, wat is dat voor achtelijk gladiolen-gedrag om op de kijker te schieten.
Een (V)ictory teken maken is nog wat, maar schieten..........
Zijn eigen teammaats niet bedanken kan natuurlijk geen kant op.
"Meneer" uit de wind houden, z'n drinken ophalen, bij lek rijden fiets afstaan, z'n maten verlinken, niet luisteren naar de ploegleiding enz. enz. maar bedanken, ho maar, alleen schieten en de pegels incasseren. Niet te vertrouwen die gast !!

Idd. Armstrong is veel symphatieker en socialer.
Een droomkopman voor elke wielrenner.

herman schreef:

Armstrong heeft geluk gehad met een trouwe meesterknecht als Kloden en het feit dat Contador zich in heeft gehouden op de Mont Ventoux, anders was ie nooit op het podium beland.

Op die ene dag (naar Grand Bornand) na was Armstrong toch veruit de betere van Frank Shleck.
Als Contador gas had geven op Mont Ventoux had ie mss Andy meegenomen, maar that's it. Armstrong is 3de, zoals het hoort naarmate de krachtverdelingen.

lowriderluuk schreef:

Tony Martin.
Wat kan die jonge coureur tijdrijden zeg en bergop gaat ook heel aardig, bij het sprinten doet hij ook mee, een alleskunner, daar gaan we meer van horen.

Gaat wel moeten leren zijn krachten beheersen. Zakte dit jaar fameus door het ijs door al zijn kruid al verschoten te hebben.
Volgend jaar dan maar beter op de Tour focussen?

Ploppesteksel schreef:
Ik hoop dat Gesink volgend jaar of toch over 2 jaar bergop ook lang mee kan gaan met Schleck / Bertje. Verder zit ik ook te wachten op Kreuziger, Nibali, van den Broeck, Seeldraeyers (!), Luis Leon Sanchez, ...

Seeldraeyers is een natuurtalent en potentiële tourwinnaar. Maar met zijn 22 jaar is er nog werk aan.
Allen hopen dat ze die jongen niet verneuken (wat wellicht zal gebeuren). Ie moet het gewoon proffesioneel aanpakken zoals Van Den Broeck: woont al jaren tijdens de winter in Italië en Frankrijk voor te trainen. Geen ploegleiding, eigen initatief!

Seeldraeyers moet wel nog oefenen op het tijdrijden, anders zal het nooit goed komen.

Al zou het wel tof zijn dat volgend jaar Van Den Broeck of Seeldraeyers voor de bollen gaan. Een ondergewaardeerde trui vind ik.

lowriderluuk schreef:
Als de Schlecks in dienst van Armstrong moeten rijden winnen ze de tour nooit. Gewoon bij "dope Bjarne" blijven zitten, lijkt me een goed opgebouwde ploeg zonder capsones.

Volgens mij zullen ze wel degelijk in de ploeg van Armstrong komen. Al zie ik Armstrong dan meer een soort van Wild-Card renner/co-kopman worden die zijn zin mag doen (beetje zoals dit jaar).

lowriderluuk schreef:
Die oudere jongens moeten niet meer in de waan zijn dat ze DE tour kunnen winnen.

Ik zie ze wel graag aan het werk. Armstrong in de tour. Hopen op Vinokourov en Basso. (Mss voelt Ulrich het terug kriebelen?)
Mss moeten ze naast de witte trui ook een grijze trui uitvinden: beste 37-plusser

lowriderluuk schreef:

dan heeft Armstrong het nog heel goed gedaan, die had op z,n sloffen vorig jaar de tour gewonnen en de gedevalueerde tour vanwege vele dopingschandalen uit 2006 ook, toen met de subtoppers Peirero Sio en Floyd Landis.

Armstrong had zijn come-back inderdaad eerder moeten plannen.
In 2006 zou ie zeker nog even goed zijn geweest als de jaren er voor. De rest zou gewoon op 10 min+ gereden worden
Al vind ik Pereiro wel een toffe renner.

2007 zou ie zonder twijfel ook gewonnen hebben. Met de piepjonge Contador die amper 23 seconden sneller was dan Cadel Evans.

En 2008 zou ook nog wel gegaan zijn denk ik.

lowriderluuk schreef:

Waar is Valverde gebleven? Ivan Basso is uitgesloten, ook een goeie, maar wel alleen met dope.

Valverde, Zubeldia, Mayo
Schitteren eens 1 jaar in de tour, zakken de volgende 5 jaar steeds dieper weg in de top 10/20. En toch blijft men er in geloven.
Wel goed om te horen dat Zubeldia dit jaar eindelijk terecht gekomen is waar ie hoort en ik vond hem wel goed koersen. Volgend jaar bij radioshack in dienst voor Andy Shleck?

lowriderluuk schreef:

Andy Schleck, Kreuziger en Nibali deden vorig jaar ook mee maar zijn nu goed doorgebroken, volgend jaar 1,2,3 ??

Nibali vind ik dan wel de tofste renner. Vorig jaar in de bergritten amper bij de beste 20, dit jaar bij de beste 5.

lowriderluuk
Onze Belgische vrienden wachten ook al zo lang.
Van Den Broeck had hoger geeindigd als hij meteen voor eigen kansen had mogen fietsen en niet in dienst van.
De kwaliteiten van Seeldraeyers ken ik niet.
Robert Gesink had ik een top 10 plaats toebedacht.
Hij is nog jong, volgend jaar misschien.

The Oath
lowriderluuk schreef:
Onze Belgische vrienden wachten ook al zo lang.
Van Den Broeck had hoger geeindigd als hij meteen voor eigen kansen had mogen fietsen en niet in dienst van.
De kwaliteiten van Seeldraeyers ken ik niet.
Robert Gesink had ik een top 10 plaats toebedacht.
Hij is nog jong, volgend jaar misschien.

Kevin Seeldraeyers won dit jaar de witte trui in de GIRO en Parijs-Nice. Vooral dankzij zijn klimwerk.

Als ie ook een beter tijdrijder zal worden zie ik hem wel een volmaakt ronderenner worden, hij is nog altijd maar 22 en heeft op dat 1 jaar tijd zo'n sprong voorwaarts gemaakt.

Als ik hem was zou ik hem pas in 2011 loslaten op de tour, en eerst es zien of ie volgend jaar nog kan beteren in de GIRO en hem dit jaar de VUELTA doen rijden.

The Oath
Meer opkomend belgisch talent:

Jan Bakelants
Won als eerste Belg de Ronde van de Toekomst en werd ook 2de in het bergklassement op een paar puntjes.
En won Luik-Bastenaken-Luik voor beloften.

Wordt volgend jaar prof. Ik ben eens benieuwd

The Oath schreef:
(quote)

Valverde, Zubeldia, Mayo
Schitteren eens 1 jaar in de tour, zakken de volgende 5 jaar steeds dieper weg in de top 10/20. En toch blijft men er in geloven.

Neen. Mayo was een dopinggeval en klom die Tour gewoon erg goed, dus dat is inderdaad een 'éénjaarsvlieg' (of twee jaar, ook goed). Zubeldia al niet meer. Haimar is een zeer degelijke renner die, in geval van kopmanschap, zeker top 20 kan/kon halen.
Valverde daarentegen moet je niet vergelijken met deze 2 patriotten. Valverde is een enorm goed klimmer en is echt niet zomaar een rennertje waar je niets meer van hoort. Jammer dat hij niet mocht meedoen. Ik had hem nog wel in het wiel van Contador zien plakken in de Pyreneeën.

The Oath
Ploppesteksel schreef:
(quote)

Neen. Mayo was een dopinggeval en klom die Tour gewoon erg goed, dus dat is inderdaad een 'éénjaarsvlieg' (of twee jaar, ook goed). Zubeldia al niet meer. Haimar is een zeer degelijke renner die, in geval van kopmanschap, zeker top 20 kan/kon halen.
Valverde daarentegen moet je niet vergelijken met deze 2 patriotten. Valverde is een enorm goed klimmer en is echt niet zomaar een rennertje waar je niets meer van hoort. Jammer dat hij niet mocht meedoen. Ik had hem nog wel in het wiel van Contador zien plakken in de Pyreneeën.

In 2005 was hij de enige die als jonge wielrenner Armstrong kon bij benen in de bergen. Ik herriner mij het nog zeer goed.
Valverde zou de volgende grote worden in de tour, de opvolger van Armstrong.

Derna in de gemakkelijkere touredities van 2007 en 2008 werd die respecetievelijk 6de en 8ste. Ik hoor het Michel Wuyts nog steeds zeggen: "het gaat niet goed met Alejandro Valverde" nadat ie vorig jaar enkele keren te vroeg moest lossen.

Ik hoop dat Valverder volgend jaar terugkeert in de tour en 15de wordt ofzo. En dan hopen dat ie op tijd in ziet dat ie dan toch niet de fantastische wielrenner is die ie hoorde te zijn.

Sorry, maar Valverde rijdt ook wel een voorjaar...
(6de en 8ste vind ik trouwens ook helemaal niet beroerd, integendeel)
Focust zich verder op de Tour / Vuelta / WK. Dat heb ik een 'grootse' renner als Armstrong nog niet weten doen.

Ace
Krijg nou wat... Naast het gebruikelijke gemekker over mijn grote liefde Ajax beginnen ze nu ook al aan de stoelpoten van mijn grote wielerheld Alejandro te zagen

lowriderluuk
Ace schreef:
Krijg nou wat... Naast het gebruikelijke gemekker over mijn grote liefde Ajax beginnen ze nu ook al aan de stoelpoten van mijn grote wielerheld Alejandro te zagen

Maak er alvast maar een kinderzitje van dan.

The Oath schreef:
Valverde, Zubeldia, Mayo

Zubeldia heeft drie keer de top 10 gehaald volgens mij, je kan ook overdrijven. Er zijn maar weinig renners geweest die vaker de top 10 hebben gehaald in de laatste 10 jaar. Wat dat betreft springen alleen Armstrong, Ullrich, Sastre en Evans eruit volgens mij.

Mayo kan ik wel in meegaan, Valverde doe je ook te kort, vind ik.

Wat is er trouwens met Oscar Sevilla gebeurd? Paar geweldige tours gereden, maar doet helemaal niet meer mee tegenwoordig?

lowriderluuk schreef:
(quote)

Maak er alvast maar een kinderzitje van dan.
Doe maar een meer-persoons zijspan.

lowriderluuk
@ Herman
Oscar Sevilla komt in 2007 uit voor de Spaanse ploeg Relax - GAM en is er de kopman. Hij heeft meerdere overwinningen behaald bij deze ploeg, maar Relax rijdt de tour niet, vandaar dat we hem daar niet meer zien, inderdaad jammer.

(Relax - GAM was een Spaanse wielerploeg die deel uitmaakte van de UCI Europe Tour, als Professional Continental Team. Na de vele dopingschandalen in 2006 stopten vier van de negen Spaanse professionele wielerploegen ermee. Relax - GAM maakte daar handig gebruik van door een aantal grote namen te contacteren. In 2007 rijden onder andere Francisco Mancebo, Óscar Sevilla, Daniel Moreno, Jan Hru%u0161ka, Santiago Pérez, Julian Sanchez Pimienta en Ángel Vicioso voor Relax (bron wikipedia)) Zoals The Oath schrijft rijdt hij sinds 2008 bij Rock Racing.

Valverde is betrokken bij de doping-zaak Fuentes en daarom geweerd uit de tour.

The Oath
herman schreef:

Zubeldia heeft drie keer de top 10 gehaald volgens mij, je kan ook overdrijven. Er zijn maar weinig renners geweest die vaker de top 10 hebben gehaald in de laatste 10 jaar. Wat dat betreft springen alleen Armstrong, Ullrich, Sastre en Evans eruit volgens mij.

Mayo kan ik wel in meegaan, Valverde doe je ook te kort, vind ik.

Zubeldia is toch altijd zo'n renner geweest van net niet.
Was vorig jaar toch 45ste in de tour!

herman schreef:

Wat is er trouwens met Oscar Sevilla gebeurd? Paar geweldige tours gereden, maar doet helemaal niet meer mee tegenwoordig?

Is betrapt op doping in 2006 en rijd nu bij 2de rangsploegen. (Nu bij Rock Racing: zelfde ploeg van Botero, Cipollini, Hamilton, Mancebo, Rodriguez)

lowriderluuk
The Oath schreef:

Is betrapt op doping in 2006 en rijd nu bij 2de rangsploegen. (Nu bij Rock Racing: zelfde ploeg van Botero, Cipollini, Hamilton, Mancebo, Rodriguez)

Aha, zitten ze hier allemaal, de zondaars.
Ik zie Contador ook nog wel eens verdwijnen richting zo'n ploeg.
Hij werd immers ook genoemd in de zaak Fuentes, zou me niets verbazen.

The Oath schreef:
(quote)

Zubeldia is toch altijd zo'n renner geweest van net niet.
Was vorig jaar toch 45ste in de tour!

Ja, en daarvoor 4 keer in de top 20 en 2 keer in de top 5. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Hij zal wel gewoon over zijn top heen zijn. Of is iedereen die geen Armstrong heet een 'net niet' renner?

lowriderluuk schreef:
(quote)

Aha, zitten ze hier allemaal, de zondaars.
Ik zie Contador ook nog wel eens verdwijnen richting zo'n ploeg.
Hij werd immers ook genoemd in de zaak Fuentes.

Wat dat betreft is zijn naam alweer gezuiverd.

lowriderluuk
herman schreef:
Wat dat betreft is zijn naam alweer gezuiverd.

Voor hoelang weet niemand behalve hijzelf.

Wat een gezanik over de bakpakken biij dat WK zwemmen zeg.
Gebruiken ze een keer geen doping (althans....) mag je weer geen records breken zonder de halve wereld over je heen te krijgen.

The Oath
The Oath schreef:
Meer opkomend belgisch talent:

Jan Bakelants
Won als eerste Belg de Ronde van de Toekomst en werd ook 2de in het bergklassement op een paar puntjes.
En won Luik-Bastenaken-Luik voor beloften.

Wordt volgend jaar prof. Ik ben eens benieuwd

Staat vandaag in de krant van Silence-Lotto hem in de ploeg wil
Stond er ook bij dat de goede verstandhouding tussen de ploegleiders en C.Evans aan het verzuren is.

Ace
Wielernieuws : Saxo Bank: "Andy Schleck blijft bij ons" - Wielerupdate.nl

Gelijk heeft hij. Zou er ook voor passen om te dansen naar de pijpen van dhr Armstrong, wanneer ik Andy's talent had. Eerder las ik hier iets over een constructie met meerdere kopmannen, maar dat is natuurlijk onzin. Als de ploeg om Lance gebouwd wordt is hij de kopman en is de rest niets meer dan een groepje luxe knechten. Zo had hij het bij Astana ook gewild, maar in het geval Contador ging dat natuurlijk niet door.

Zo....even wat olie op het vuur gooien.....

Kolere, ik dacht er oeverloos slap over voetbal geluld kon worden, maar dat steekt toch wel erg bleekjes af bij de Tour de Dope in dit topic. Ongelofelijk wat een gezever over een van de saaiste kijksporten uit de geschiedenis van de televisie (naast o.a. schaatsen, biljarten, schaken, curling en jeu de boules).
Urenlang kijken naar gedrogeerde mannen op fietsen in oneindige landschappen met een uiterst oninteressante snelheid. Daarbij becommentarieerd door nog saaiere mensen met dito feitjes.
Een vervuilde sport die door de commercie in stand wordt gehouden maar eigenlijk al jaren een nekschot verdiend.
Hoe kun je deze sport nog serieus volgen? Je wordt als liefhebber van de wielersport toch in de zeik genomen? Maak toch een einde aan deze dope show. Zet alle deelnemers een maand voor aanvang van de Tour in een (quarantaine) kamp zodat je weet dat ze clean aan de start verschijnen en laat ze uiteindelijk gedurende de Tour door een enkele groep vakbekwame en betrouwbare mensen behandelen, begeleiden en voeden en weet ik veel wat er allemaal nog meer noodzakelijk is. Pas dan wordt de sport weer wat interessanter en vooral geloofwaardiger.
P.S. de Tour is afgelopen jongens, kunnen we ons weer storten op de enige echt interessante sport waarvan de competitie dit weekend weer begint....voetbal!

The Oath
starsailor schreef:
Zo....even wat olie op het vuur gooien.....

Kolere, ik dacht er oeverloos slap over voetbal geluld kon worden, maar dat steekt toch wel erg bleekjes af bij de Tour de Dope in dit topic. Ongelofelijk wat een gezever over een van de saaiste kijksporten uit de geschiedenis van de televisie (naast o.a. schaatsen, biljarten, schaken, curling en jeu de boules).
Urenlang kijken naar gedrogeerde mannen op fietsen in oneindige landschappen met een uiterst oninteressante snelheid. Daarbij becommentarieerd door nog saaiere mensen met dito feitjes.
Een vervuilde sport die door de commercie in stand wordt gehouden maar eigenlijk al jaren een nekschot verdiend.
Hoe kun je deze sport nog serieus volgen? Je wordt als liefhebber van de wielersport toch in de zeik genomen? Maak toch een einde aan deze dope show. Zet alle deelnemers een maand voor aanvang van de Tour in een (quarantaine) kamp zodat je weet dat ze clean aan de start verschijnen en laat ze uiteindelijk gedurende de Tour door een enkele groep vakbekwame en betrouwbare mensen behandelen, begeleiden en voeden en weet ik veel wat er allemaal nog meer noodzakelijk is. Pas dan wordt de sport weer wat interessanter en vooral geloofwaardiger.
P.S. de Tour is afgelopen jongens, kunnen we ons weer storten op de enige echt interessante sport waarvan de competitie dit weekend weer begint....voetbal!

Voetbal interessant?

Op gebied van: stuur u wijf naar een tuperwareparty en pak wa pinten met u maten tijdens een match op de TV.

Of naar een match gaan kijken:
Vertrekken om 18u met u maten. 1 iemand aanduiden als BOB, en laat het bier... euh... voetbalfestijn beginnen.
Voorziene thuiskomst: 3u30 s'nachts. Stomdronken in de brievenbus pissent. Op de oprit "We are the Champions" zingen (terwijl u ploeg met 3-1 verloor) en de buren wakker maken. Sleutelgat niet vinden, dus op de raam boenken tot u vrouwmens de deur open doet.

Een mooie, vermakelijke sport.

The Oath schreef:
(quote)

Voetbal interessant?

Op gebied van: stuur u wijf naar een tuperwareparty en pak wa pinten met u maten tijdens een match op de TV.

Vertrekken om 18u met u maten. 1 iemand aanduiden als BOB, en laat het bier... euh... voetbalfestijn beginnen.
Voorziene thuiskomst: 3u30 s'nachts. Stomdronken in de brievenbus pissent. Op de oprit "We are the Champions" zingen (terwijl u ploeg met 3-1 verloor) en de buren wakker maken. Sleutelgat niet vinden, dus op de raam boenken tot u vrouwmens de deur open doet.

Ik heb het over de sport en gerelateerde verslaggeving...niet over de randverschijnselen van de liefhebber.

Iedereen heeft gewoon zijn sport.

Ik vind bv. zwemmen echt oersaai, evenals eventing, dressuur en alles wat met paarden te maken heeft. Dat wil echter niet zeggen dat een ander die sport niet boeiend kan vinden.

The Oath schreef:
(quote)

Voetbal interessant?

Laten we vooral iedereen over één kam scheren. Maar adhv je taalgebruik en spelling wist ik al genoeg, de inhoud versterkt mijn gedachte alleen maar.

The Oath schreef:
tuperwareparty [...] wa pinten [...] u maten [...] s'nachts [...] pissent [...] u vrouwmens

Volgens mij ben je zelf aan de zuip, en het is nog niet eens half 4 's middags...

We hebben het hier over de sport hoor, idioten heb je overal.

The Oath
herman schreef:
(quote)

Volgens mij ben je zelf aan de zuip, en het is nog niet eens half 4 's middags...

We hebben het hier over de sport hoor, idioten heb je overal.

Wil ik er gewoon op wijzen dat ik voetbal een belachelijke sport vind.
Nog maar te zwijgen over de voetballersmentaliteit. (die niets met sport te maken heeft, maar ik noem het gewoon zo)

Wat bedoel je dan met 'de voetballersmentaliteit' ?

Bij mij komen voetbal en wielrennen op de 2de plaats. Basketbal vind ik de mooiste sport.

The Oath
Ploppesteksel schreef:
Wat bedoel je dan met 'de voetballersmentaliteit' ?

Een machomentaliteit die je ziet opduiken bij de meeste voetballers van een jaar of 15-21 of langer.
Een mentaliteit van: Ik ben een echte vent, want ik ben een voetballer.
Je kent best wel zo voorbeelden: die gastjes die achteraan de bus zitten en zitten te stoefen hoe groot hun mel is en welk wijf ze dit weekend hadden en hoe zielig 9/10den van de andere mensen zijn. En als het hen niet aan staat beginnen over "moek es op ou bakkes kloppen?"

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:28 uur

geplaatst: vandaag om 20:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.