MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Dan zou ik eerder een extra verdediger halen. Varane ontwikkelt zich goed, maar maakt nog wel wat beginnersfouten. Pepe straalt dit seizoen weinig rust uit en Albiol lijkt persona non grata bij Mourinho, ondanks dat hij zich de laatste wedstrijden herpakt heeft. Bij Valencia was hij toch een stuk beter.

Ramos wordt nogal gezocht in Spanje en zo'n belachelijke schorsing komt extra slecht uit als Pepe geblesseerd is, maar ongeacht de reden is het toch niet de bedoeling dat Nacho te vaak speelt.

Stijn_Slayer schreef:
De interesse in Bale geloof ik ook niet echt. Net Modric gehaald en Kaka zit al op de bank. Je kan maar elf spelers opstellen.
Over welke Bale gaat het hier? Dat is toch een verdediger??

Bale van Tottenham, een linkervleugelspeler. Die ken je toch wel?

Ja, daarom, maar hoe is dat dezelfde type speler als een Modric of een Kaka?

Niet lijkt mij, dat zijn toch meer middenvelders.

Ik zou Bale wel bij Madrid willen zien, mischien gaat Ronaldo wel weg en dan past Bale wel.

Bale vind ik meer wat voor Barcelona, Real heeft Marcelo toch al op die positie?

Dat is een linksback.

Bij Barcelona weet ik niet, zou hij daar wel passen met dat combinatie voetbal?

Bale heeft ook jarenlang als linksback gespeeld bij Southampton en Tottenham. Zowel Marcelo als Bale op die flank is misschien een beetje teveel van het goede.

panjoe (moderator)
Bale is wel echt héél, héél goed . En die kriskrast ook het hele veld over, dus hoeft niet per se altijd voor de voeten van Marcelo te lopen. Inderdaad niet echt een Barçaspeler, wel een Realspeler.

Wat een hoop waaspraat over Bale: "typische Real-speler." Hebben we hier opeens verstand van Spaans voetbal of lullen we gewoon stereometrisch?

Om een paar voorbeelden te geven: Laudrup, Figo, Prosinecki, Hagi, voorwaar niet de minsten, hebben voor beide clubs gespeeld. Wat een ontzettende onzin - alsof een speler niet kunt 'embedden' in je team. Da's aan een trainer om zo'n speler in te passen. Een goede technisch directeur maakt zijn beleid, zorg voor uitvoering en hantering van zijn visie. De trainer voert dat beleid uit en past een speler in. Goede trainers kunnen dat, matige niet.

Je ziet toch zelf ook wel het verschil in spelopvatting van Barcelona en Real Madrid?
Bale is echt een ideale man voor de counter en daar doet Barcelona niet echt aan.

En die spelers die je er nu bijhaald zijn niet te vergelijken met Bale en komen allemaal uit een tijd dat Barca nog een ander soort voetbal speelde.

Ta panta rhei, kai ouden menei: als dat voetbal van Barcelona van nu zo anders is als het eerdere Barcelona, waarom zou het dan over 5 jaar niet weer anders zijn?

En wanneer Mourinho bij Real vertrekt, kan ook daar ruimte voor ander voetbal komen.

Maar je snapt het kernpunt niet: om sommige spelers bouw je een eltfal heen, om andere niet. Bale is niet zo speler van die categorie. Zo'n speler pas je in en dat is de taak van een trainer. De hele discussie zou volgens VI ook moeten zijn: wat wordt de rol van een technisch directeur en wat de inbreng van een trainer - die zou eigenlijk minder belangrijk moeten zijn.

En in de discussie Real - Barça is het punt opleiden vs kopen veel interessanter - wat koopt Barça en wat leidt men op?

Van Persie is/was wel zo'n speler en daarom heeft Wenger ook in zekere zin zijn team op hem afgestemd.

Mjuman schreef:
.

Maar je snapt het kernpunt niet: om sommige spelers bouw je een eltfal heen, om andere niet. Bale is niet zo speler van die categorie .

Nu bevestig je dus wat ik al zei.

Barcelona gaat zich niet aanpassen aan Bale, dus kan hij beter bij Madrid spelen want dat spelletje ligt hem beter.

Tsja, dat kan volgend seizoen met een andere trainer alweer anders zijn.

Bale is anders wel een speler die het verschil kan zijn tussen winst en verlies. Dat laat hij vooral de laatste twee seizoenen zien. Ik zie eerlijk gezegd bij Real Madrid verschijnen. Maar wie weet eindigt hij wel bij PSG.

Stijn_Slayer
Bale is allang geen linksback meer. Hij speelt wel wat zwervender dan Kaka en Modric, maar dat is omdat Spurs hun team om hem heenbouwen. Kaka had dat bij Milan ook.

Stijn_Slayer schreef:
Bale is allang geen linksback meer. Hij speelt wel wat zwervender dan Kaka en Modric, maar dat is omdat Spurs hun team om hem heenbouwen. Kaka had dat bij Milan ook.

Ramos en Marcelo zijn ook veel meer dan pure backs. En Gerry Deijkers - vader van deze Martyn, Bride is een ode aan zijn vader - bij PSV ooit omgeschoold van aanvaller tot linksback, en vervolgens weer tot target man van Willy van der Kuijlen is een sprekend voorbeeld van > 25 jaar terug.

Stijn_Slayer
Ramos speelt normaliter ook als CV. Hij begon wel als RV en heeft daar ook een aardige dribbel voor. Hij was toen ook vrij jong en Cannavaro speel je er niet zomaar uit.

Dit seizoen heeft hij geloof ik pas twee keer als RV gespeeld.

Marcelo is wat dat betreft een type Roberto Carlos, alleen is zijn trap minder verfijnd en was Carlos defensief sterker. Coentrão is ook zo'n speler, alleen wel in alle opzichten minder goed.

Bale is absoluut een van mijn favoriete voetballers van dit moment. Zelden zo'n combinatie gezien van loopvermogen, snelheid, balhandling en haarfijne passing als bij hem. En bijna altijd functioneel. Echter, zie ik hem eigenlijk noch bij Barça, noch bij Real goed renderen. Eerder nog bij Man Utd; tenslotte is hij in feite de natuurlijke opvolger van Giggs. De vraag is echter of Man Utd hem kan kopen.

Stijn_Slayer schreef:
Maar dat maakt Bale nog geen vervanger voor Kaka of Modric. Laatste twee zijn duidelijk meer voor de nummer 10-positie. Terwijl Bale meer een opkomende verdediger is (aan de linkerkant, niet in het centrum).

Mjuman schreef:
als dat voetbal van Barcelona van nu zo anders is als het eerdere Barcelona, waarom zou het dan over 5 jaar niet weer anders zijn?
[...]
Maar je snapt het kernpunt niet: om sommige spelers bouw je een eltfal heen, om andere niet. Bale is niet zo speler van die categorie.
Je geeft het zelf al aan. Bale past niet in het Barcelona van nu (niemand koopt een speler, omdat die er over 5 jaar wél in past) en aangezien Bale geen speler is waar je een elftal omheen bouwt, is Bale geen Barcelona-materiaal. En wel eventueel voor R. Madrid als counterspeler.

Mjuman schreef:
Wat een hoop waaspraat over Bale: "typische Real-speler."
Ik heb nog even een Ctrl+F'je erop losgelaten, maar niemand heeft het woord "typisch" in de mond genomen, dus waarom je dat tussen aanhalingstekens zet, is mij een raadsel. Bale is geen "typische Real-speler", maar wel veel meer Real dan Barça.

Titmeister schreef:
Bale is absoluut een van mijn favoriete voetballers van dit moment. Zelden zo'n combinatie gezien van loopvermogen, snelheid, balhandling en haarfijne passing als bij hem. En bijna altijd functioneel. Echter, zie ik hem eigenlijk noch bij Barça, noch bij Real goed renderen. Eerder nog bij Man Utd; tenslotte is hij in feite de natuurlijke opvolger van Giggs. De vraag is echter of Man Utd hem kan kopen.

Bale is ook mijn favoriete voetballer. Ik zie hem het liefst gewoon bij Tottenham blijven, sinds hij er doorbrak 3 seizoen geleden ben ik die club steeds meer gaan volgen en nu is het mijn favoriete club in Engeland. Ik denk dat Tottenham erg ver zal gaan om hem te behouden. Volgend seizoen CL spelen zal wel een vereiste zijn, maar tot nu toe zijn ze goed op koers. Eigenlijk hadden de Spurs dit seizoen al CL moeten spelen maar vanwege die belachelijke regel dat Chelsea haar titel moest verdedigen mochten ze als nummer 4 niet meedoen.

In mijn ogen is op dit moment Manchester United de enige grotere club in Engeland waar hij nog heen zou kunnen. Qua begroting komen de Spurs steeds meer in de buurt van City, Arsenal en Chelsea en wanneer het nieuwe stadion in 2015 af is zal de inhaalslag gecompleteerd worden. Ik zie Bale verder niet zo snel verkassen naar het buitenland.

Stijn_Slayer
chevy93 schreef:
Terwijl Bale meer een opkomende verdediger is (aan de linkerkant, niet in het centrum).

Hoe kom je daar toch bij? Er is net een paar keer gezegd dat hij geen verdediger meer is.
Bij Real gaan ze hun tactiek niet aanpassen aan Bale en op Ronaldo's plek komt hij sowieso niet, dus hij zal centraler moeten spelen.

Bij El Barca gaan ze hun tacktiek ook niet op hem afstemmen. Legio voorbeelden trouwens dat bij barca top spelers niet geheel uit de verf zijn gekomen. Of hij ook geschikt is voor dat tik tak voetbal daar? Dat kun je je afvragen lijkt mij. Bij de Spurs is hij de man. Bij Barca ben je een van de elf. Dat geld trouwens in mindere mate welliswaar ook bij Madrid.

@ ernie. Daar ben ik niet bang voor hoor. We gaan gewoon net doen alsof we er verstand van hebben toch?

Lol dat Barca van dit Celtic heeft verloren. Juventus wint zonder voluit te gaan met 0-3. Op naar de kwartfinale. Forza Bianconeri!

Tja, misschien ook een mentale kwestie (tegen Barca speelden ze toch tegen wat door de meerderheid het beste team ter wereld wordt genoemd. Dan komen er extra krachten los, zoals Utrecht elk jaar tegen Ajax laat zien
Daarnaast speelt de vorm van het moment misschien een rol en anders ligt de speelwijze van Juve Celtic gewoon minder Kortom, je kan er geen conclusies aan verbinden. Maar Juve mag van mij ver komen.

Ik verbind er ook geen conclusies aan hoor. Iedere wedstrijd is er eentje op zich. Maar goed, wel een lekkere overwinning. Return is een formaliteit. Daar zit de NOS wel mee in zijn maag, PSG is ook al zo goed als door.

Knap resultaat, maar ik heb op een mooie pass van Pirlo na echt oersaai voetbal gezien. Het is maar waar je gelukkig van wordt.

Stijn_Slayer
iggy schreef:
Dat geld trouwens in mindere mate welliswaar ook bij Madrid.

Waarom in mindere mate? Eigenlijk alleen Xabi Alonso en Ronaldo krijgen alle ruimte om optimaal te spelen zoals zij dat willen. Ze hebben denk ik geleerd van de jaren waarin Figo, Zidane, Raul, Ronaldo, Guti en Beckham allemaal alleen maar naar voren renden.

Heb Celtic-Juve ook vroegtijdig afgezet. Vond er inderdaad niets aan.

herman schreef:
Knap resultaat, maar ik heb op een mooie pass van Pirlo na echt oersaai voetbal gezien. Het is maar waar je gelukkig van wordt.

Tsja, je speelt 1/8 finale CL. Uitwedstrijd. En dan krijg je ook nog heel snel de 0-1 in je schoot geworpen. Lijkt me geen noodzaak om daarna het spel te gaan maken of er een voetbalshow tegenaan te gooien. Gewoon lekker achterover leunen en tegen het eind nog twee balletjes in
het netje leggen.

Maar goed, ik heb me ook niet echt vermaakt hoor. Was behoorlijk boring. Het klasseverschil
was gewoon veel te groot.

@ stijn. Omdat het systeem van barca blijkbaar veel moeilijker is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.